Onko sinussa rasistisia piirteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja linda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Antakaa mun nauraa!:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Antakaa mun nauraa:D:
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Joistakin ihmisistä tykkään joistakin taas en.Mutta mun tykkäämiset ei oo koskaan kattonu ihmisen syntyperää,ihonväriä,uskontoa tms.
Yleensähän saa lukea kuinka palstalaiset ovat jättäneet miehiään mitä pikkumaisemmista syistä, mutta syntyperällä, uskonnolla tai rodulla ei ole mitään merkitystä?! Hahhahhah!!!!!
Miehen käytös, teot tai henkilökemia on vissiin hieman eri syitä kuin se, että dissaa jotakuta hänen ihonvärinsä, uskontonsa tms asian vuoksi...
Palstalaiset dissaavat miehiä väärän värisistä hiuksista/silmistä, pituudesta jne. Sitten ei muka sellaisilla asioilla kuin ihonväri ja uskonto muka ole mitään merkitystä. Eihän tollasta sontaa usko kukaan. Hahhahhaaa!,
Mulle ei kyllä tule mieleen yhtään ainoaa ketjua, jossa joku palstalainen olisi jättänyt miehensä vääränväristen hiusten tai silmien takia, pituuden takia, tms :o :D
Ja sä oot lukenut useita tällaisia ketjuja, vai? :xmas:
Eihän siitä ole kuin pari päivää kun palstalainen pähkäili jättävänsä lyhyen miehensä ja asia sai kannatusta palstalaisten keskuudessa.

itse olen "ulkomaalainen" ja mies on ulkomaalainen, niin silti huomaan omaavani rasistisia piirteitä. täällä on paljon ns. 2. luokan ulkomaalaisia, jotka aiheuttaa paljon närää ja ongelmia (huonokäytöksisiä ja paljon rikollisuutta) ja kyllä niitä ihmisiä välttää, eikä halua olla missään tekemisissä. Eikä halua heidän lapia oman lapsen ryhmään yms. koska ne lapset (syyttömiähän ne raukat kasvatukseensa ja kotioloihinsa ovat) ovat tosi agressiivisia, rauhattomia ja käyttäytyyvät aivan mahdottoman rumasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:
itse olen "ulkomaalainen" ja mies on ulkomaalainen, niin silti huomaan omaavani rasistisia piirteitä. täällä on paljon ns. 2. luokan ulkomaalaisia, jotka aiheuttaa paljon närää ja ongelmia (huonokäytöksisiä ja paljon rikollisuutta) ja kyllä niitä ihmisiä välttää, eikä halua olla missään tekemisissä. Eikä halua heidän lapia oman lapsen ryhmään yms. koska ne lapset (syyttömiähän ne raukat kasvatukseensa ja kotioloihinsa ovat) ovat tosi agressiivisia, rauhattomia ja käyttäytyyvät aivan mahdottoman rumasti.

Aika harva ns. normaalia elämää elävä ihminen haluaa olla tekemisissä rikollisten kanssa oli se kansalaisuus mikä tahansa.

Tietenkin on. Se on normaali biologinen piirre; suhtaudu epäilevästi vieraisiin, jäät henkiin. Ja joka muuta sanoo valehtelee, joko uskotellakseen itselleen, ettei ole rasistinen tai uskotellakseen sitä muille.

MUTTA uteliaisuus on suurempi. Eli ensin tutustutaan avoimin mielin ja sitten tuomitaan. Ihminen on ihminen taustastaan, asemastaan, väristään ja kulttuuristaan huolimatta.

En tiedä piirteitä, mutta tunteita on ollut ja se on tuntunut hyvin epämiellyttävältä, se on liittynyt tilanteisiin, joissa minua on pelottanut tai olen tuntenut olevani väärässä paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ho hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:

no hehhee kun sun juttuja on lukenu

Mä olen kriittinen Suomen maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan, samoin kuin kehitysapua kohtaan. Oikeastaan kun tarkemmin ajatellaan, mä alan tästä lähtien puhua pakolaisista, elintasopakolaisista ja tavallisista. Maahanmuuttaja kun voi olla vaikka japanilainen insinööri...

Enkä mä pidä islaminuskon tietyistä piirteistä.
Sekö musta tekee rasistin?

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:

Aika harva ns. normaalia elämää elävä ihminen haluaa olla tekemisissä rikollisten kanssa oli se kansalaisuus mikä tahansa.

Mutta jos se rikollinen on muunmaalainen, on se normaali ihminen silti rasisti. Näin nykymaailmassa.

Aika mielenkiintosia mielipiteitä ja kokemuksia teillä. Joku kirjotti, että somalit on haukkunu huoraks ja käyny perseelle, muttei ykskään suomalainen, niin mä voin sanoa, että mulle on tapahtunut vastaavaa kyllä ihan suomalaisten miesten puolelta.
Muistan kyllä, että 80 ja 90-lukujen vaihteen tienoilla tampereellakin pyöri paljon somaleja, jotka lirkutteli ja kyseli, että saako kaunis neito koskea sun vaaleisiin hiuksiin. Vastattiin kavereiden kanssa usein jopa hymyillen, että ei tällä kertaa ja hyvin meni perille viesti, eikä kukaan koskaan yrittäny väkisin tulla lääppimään.

Musta tuli jonkinasteinen rasisti, kun menin kauppaan töihin, kun romanit aiheutti niin paljon harmia. Tosin tälläkin hetkellä naapurissa asuu aivan ihana romaninainen, joten ei voi taaskaan yleistää, että kaikki olis samanlaisia. Ja avioliiton myötä musta on tullut vähän lisää rasisti tietynlaisia ulkomaalaisia kohtaan... mutta kuten joku taisi mainitakin, huonosti käyttäytyvät ovat huonosti käyttäytyviä väriin, kulttuuriin tai uskontoon katsomatta.

Yhteistyössä