Onko sinulle apua tuonut clomit ja terot ?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hieman masis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hieman masis

Vieras
Oli taas hieman toiveikas olotila mutta tuo on nyt mennytttä, kk:set nyt sitten taas kumminkin alkoivat.

Joten kohta pitäisi sitten alkaa popsimaan ensin clomeja päivinä.3 -7 ja sitten teroja päivinä 15-24.

Mietin tässä vain että milloinhan sitten ovatkaan parhaat mahdolliset tärppipäivät - olisiko hyvä menetelmä joka toinen päivä alkaen kp.10 ja loppuen kp.16 paikkeilla ?

Ja kun syö noita teroja clomien perään, niin miten kauan menee sitten että kk:set tulevat ? Nyt siis kierto venähti ylipitkäksi eli kp.69 siis vasta kk:set nyt tulivat ja en haluaisi että tämä seuraava kierto menisi noin pitkäksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2006 klo 15:58 hieman masis kirjoitti:
Oli taas hieman toiveikas olotila mutta tuo on nyt mennytttä, kk:set nyt sitten taas kumminkin alkoivat.

Joten kohta pitäisi sitten alkaa popsimaan ensin clomeja päivinä.3 -7 ja sitten teroja päivinä 15-24.

Mietin tässä vain että milloinhan sitten ovatkaan parhaat mahdolliset tärppipäivät - olisiko hyvä menetelmä joka toinen päivä alkaen kp.10 ja loppuen kp.16 paikkeilla ?

Ja kun syö noita teroja clomien perään, niin miten kauan menee sitten että kk:set tulevat ? Nyt siis kierto venähti ylipitkäksi eli kp.69 siis vasta kk:set nyt tulivat ja en haluaisi että tämä seuraava kierto menisi noin pitkäksi.

Mä olen täällä samoissa tunnelmissa. Menkat alkoi tänään yli viikon tiputtelun jälkeen ja ehdin olla jo aika toiveikas... Mulla kp34 eli Clomit pidentäneen kiertoa ihan mukavasti. Tai sitten se on Lugesteron, joka aiheuttaa hämminkiä. Luomuna mulla on aika tasaset menkat, mutta tiputtelun vuoksi sain Lugeja.

Meille sanottiin, että joka kolmas päivä olis hyvä olla petipuuhissa koko kierron ajan. Näin sperman laatu pysyy optimaalisena. Tarkkoja päiviä en uskalla antaa, sillä me ollaan kokeiltu vaikka mitä onnistumatta.
 
mä en malta taas olla "mainostamatta" tätä omaa oivallustani joka sitten johti lopulta plussaan. Eli söin nuorempana tuloksetta clomeja ja teroja, plussa tuli sitten vasta järeämmillä hoidoilla eli ivf:llä. Monen vuoden jälkeen saimme yllätykseksi luomuvauvan joka todisti itselleni sen että kroppa taitaa kuitenkin edes jotenkin toimia vaikka minulle oli sanottu etten varmaan raskaudu muuten kuin "kovimmilla hoidoilla".
Kun luomuvauvan saatuamme vauvakuume vain yltyi niin päätimme ainakin kokeilla taas pelkillä hormooneilla. Sain alkuun avuksi clomifenit, niillä ovuloin n.kpvä16-22, eli en suinkaan mitenkään säännöllisesti saatikka edes joka kuukausi, ja kun en ovuloinut niin clomeista huolimatta kierto venyi tosi pitkäksi kunnes sain sen taas teroilla käyntiin.
Sain sitten terot clomien lisäksi, mutta tuntui hullulta että aloittaisin terot jo 15pvä kun en olisi edes ovuloinut sitä ennen, terothan on keltarauhasta jota alkaa erittyä vasta ovulaation tapahduttua. Soitin omalle lääkärilleni asiasta ja hänkin oli heti sitä mieltä että aloittaisin terot tosiaan Vasta pari-kolme päivää ovulaation jälkeen. Sillä kiertoa siis ovulaatio tapahtui kpvä18 ja aloitin terot kpvä20...ja plussan testasin kpvä29 :heart: .
Tällä plussakierrolla minulla oli myös ensimmäisen kerran metut käytössä mutta olen aikalailla vakuuttunut siitä että teroluttien ajoituksella oli suuri osuus plussaani. Kierrot vaihtelee kuitenkin ihmiseltä toiselle ja itsellänikin ne oli 33-35pvää, eli ovuloin "normaalia" myöhemmin, sitä lääkärit ei näköjään huomioi teroja määrätessään ja saattaa olla että jos kroppa saa keltarauhasta ennenkuin munis on edes puhjennut niin se jotenkin "häiritsis" hedelmöittymistä...
Muistakaa että en tosiaan ole asiantuntija muuta kuin omalta kokemuspohjalta mutta harmittaa joskus ajatella että ehkä minullakin olisi aikanaan terot ja clomit riittänyt jos vaan oisin itse ymmärtänyt ajoittaa ne oman kiertoni mukaan, en normaali28kpvän mukaan koska semmoista kiertoa en varmaan koskaan ole kokenut.
Kannattaa ainakin ottaa asia puheeksi lääkärin kans, jos kierrot on pitempiä kuin 28päivää niin todennäköisesti ovulaatiokin on myöhemmin kuin 14päivä(->keltarauhasta alkais kehittyä15pvä).
Plussaonnea +

tuttelitar rv22+1 :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 12:51 tuttelitar kirjoitti:
mä en malta taas olla "mainostamatta" tätä omaa oivallustani joka sitten johti lopulta plussaan.

Hei kiitos tosi paljon! Taidanpa kokeilla... Eikös tuo Lugesteron ole vastaava keltarauhas valmiste kuin Terolut?
 
Kiitos onnitteluista =) .
Metut on diabeteksen hoitoon käytetty valmiste jolla on hoidettu menestyksekkäästi pco;sta johtuvaa lapsettomuutta,ehdin käyttää niitä vain parisen viikkoa ennen plussaa. En varmaan koskaan saa tietää mikä oli ratkaisevin tekijä että sitten näinkin "luomusti" raskauduin, johtuiko teroista vai metuista vai kaikista yhdessä mutta silti maalaisjärjellä ajatellen, eihän keltarauhashormoonia VOI kehittyä ennen kuin munarakkula on puhjennut niin sitä ajatellen terolutit ja lugetkin kannattaa ajoittaa sen mukaan miten ovulaatio tapahtuu.
Itse tikutin ja seurasin lämpöjä juuri noiden mahdollisten tärppipäivien aikoihin, eli sain sitä kautta varmistettua oviksen.
Monien mielestä tämäkin on varmasti VaivalloistaPakollaYrittämistä mutta kun itse olen läpikäynyt monet pieleen menneet inssit, hormoonihoidot, labaroskopiat, ivf-hoidot ymymym., niin itse koen tämänkin raskauden hyvinkin helposti alkuun lähteneeksi ja jopa melkolailla Luomuksi ;) =) .
Mitäpä sitä ei sen oman vauvan saamisen eteen tekisi ja tässä lähetän plussasäteitä kaikille +++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 13:37 miina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 12:51 tuttelitar kirjoitti:
mä en malta taas olla "mainostamatta" tätä omaa oivallustani joka sitten johti lopulta plussaan.

Hei kiitos tosi paljon! Taidanpa kokeilla... Eikös tuo Lugesteron ole vastaava keltarauhas valmiste kuin Terolut?

Ei kun lugesteron on käsittääkseni paljon vahvempaa ja vähän eri tavaraa, eikös se ole primolut nimellä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 18:13 mmm kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 13:37 miina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 12:51 tuttelitar kirjoitti:
mä en malta taas olla "mainostamatta" tätä omaa oivallustani joka sitten johti lopulta plussaan.

Hei kiitos tosi paljon! Taidanpa kokeilla... Eikös tuo Lugesteron ole vastaava keltarauhas valmiste kuin Terolut?

Ei kun lugesteron on käsittääkseni paljon vahvempaa ja vähän eri tavaraa, eikös se ole primolut nimellä?

Joo, kiitos mmm =) , mä en tosiaan lugeista tiedä tarkemmin. Kannattaa tosiaan jutella oman lääkärin kans ennenkuin muuttaa mitään hänen määräyksiään =)
 
[/quote]

Ei kun lugesteron on käsittääkseni paljon vahvempaa ja vähän eri tavaraa, eikös se ole primolut nimellä?
[/quote]

Mulla on ainaskin ihan Lugesteron-nimellä oleva purnukka tuolla kaapissa. Täytyy tosiaan ottaa lääkärin kanssa puheeks mitä hän meinais tuollasesta. Mulla onkin ens viikolla seuranta-aika joka tapauksessa.
 
\
Ei kun lugesteron on käsittääkseni paljon vahvempaa ja vähän eri tavaraa, eikös se ole primolut nimellä?
[/quote]

Mulla on ainaskin ihan Lugesteron-nimellä oleva purnukka tuolla kaapissa. Täytyy tosiaan ottaa lääkärin kanssa puheeks mitä hän meinais tuollasesta. Mulla onkin ens viikolla seuranta-aika joka tapauksessa.

[/quote]


Otin vähän selvää ja huomasin, että kaikissa on eri vaikuttava aine. Eli jos nyt noista teksteistä sis. kir koulutukseni pohjalta jotain ymmärsin niin kaikki ovat eri tavaraa, terolut miedointa ja lugesteron ja primolut vahvempaa tavaraa. Joka tapauksessa kaikki eri, lääkärillä on varmasti syynsä juuri tiettyyn lääkkeeseen.
 

Yhteistyössä