Onko silloin ra*isti, jos ei halua oman kansan/heimon häviävän?

vierailija
Mielenkiintoista pohdintaa. Minulle henkilökohtaisesti ihmiset ovat ihmisiä ja kaikki saman arvoisia. Ei ole meitä tai teitä vaan kaikki ovat samalla asialla. Minulle suomalaisuus ei merkitse mitään sen kummempaa kuin että esi-isäni sattuivat vaeltamaan tänne alueelle. Yhtä hyvin olisivat voineet asettua nykyisen Venäjän alueelle tai nykyisen Ruotsin alueelle. Olen asunut monissa maissa enkä voi sanoa, että ihmiset muualla ovat yhtään erilaisia kuin täällä.
Samat mietteet täällä ja olen myös asunut muualla kuin Suomessa. Juuria minulla on nykyisten rajojen molemmin puolin ja myös muualta Euroopasta, kuten useimmilla suomalaisilla.

"Tämän hetkisen käsityksen mukaan suomalaiset ovat eurooppalaisia. Mitään erillistä geneettistä esivanhempien populaatiota ei ole olemassa, vaan suomalaiset ovat peräisin samasta geenipoolista kuin muutkin eurooppalaiset kansat.

Dosentti Kirsi Huoponen Turun yliopistosta kertoo suomalaisten alkuperän selvittämisestä DNA-tutkimusten avulla.
Tietty Siperiassa yleinen y-kromosomi kertoo itäisestä vaikutuksesta suomalaisissa. Ruotsalaisilla sitä on huomattavasti vähemmän kuin suomalaisilla ja balteilla.
Suomalaisten lähimpiä geneettisiä sukulaisia ovat ruotsalaiset ja virolaiset. Suomalaisilla, saamelaisilla, balteilla ja monilla Koillis-Euroopan suomalais-ugrilaisilla kansoilla on paljon samoja isälinjoja eli kantaisiä.
Hiljattain tehdyssä tutkimuksessa on vahvistunut se, että Suomen väestön sisällä on selvä geneettinen ero itä- ja länsisuomalaisten välillä. Isälinjoissa näkyvä ero ilmenee mm. suomalaisessa tautiperimässä sydän- ja verisuonitauteihin."

 
vierailija
Mikä se on se oma kansa? Suomen kansalaiset? Montako sukupolvea suomalaisia pitää olla sukupuussa, että on Suomen kansaa? Nimittäin minun isoisäni oli virolainen, äidin puolelta suku tuli Ruotsista muutama sukupolvi sitten. Niin olenko Suomen kansaa vai en? Onko poikani, jonka isä on britti, suomalainen? Kuka sen määrittää?
 
vierailija
Mikä se on se oma kansa? Suomen kansalaiset? Montako sukupolvea suomalaisia pitää olla sukupuussa, että on Suomen kansaa? Nimittäin minun isoisäni oli virolainen, äidin puolelta suku tuli Ruotsista muutama sukupolvi sitten. Niin olenko Suomen kansaa vai en? Onko poikani, jonka isä on britti, suomalainen? Kuka sen määrittää?
Sinä ja lapsesi olette sekarotuisia.
 
  • Tykkää
Reactions: kruuttis
vierailija
Sinä ja lapsesi olette sekarotuisia.
Onko se paha asia? Minusta ei.
Kuitenkin olen suomessa syntynyt, samoin vanhempani. Yksi isovanhemmistani on Virosta ja isoisovanhempani toiselta puolelta Ruotsista.
Vedetäänkö se rotu siis maiden rajojen mukaan? Mites sitten kun rajat liikkuvat sotien mukana? Onko Viipurissa syntynyt presidentti Ahtisaari suomalainen, mutta sodan jälkeen viipurissa syntynyt henkilö onkin yhtäkkiä eri rotua?
Minusta on aivan älytöntä jakaa ihmisiä tällä tavalla lokeroihin. Ei lapseni ole millään tavalla erilainen koulutovereihinsa nähden vain sen takia, että hänen isänsä on syntynyt Skotlannissa eikä Rovaniemellä. Aivan turhaa lokerointia.
 
vierailija
Mihin me häviätään vaikka tulisi lisää porukkaa?
Ei me suomalaiset haihduta savuna ilmaan jos viereen sattuu vaikka kaksi ulkomaalaista
Täällä porukka pelkää, että geenit sekoittuu liikaa, kun pariudutaan ulkomaalaisten kanssa ja tulee niitä "sekarotuisia". Että "puhtaita" suomalaisia ei enää kohta ole. En vain edelleenkään tiedä, että miten määritellään, kuka on "puhdas" suomalainen ja kuka ei.
 
vierailija
Miten ap jos lapsesi valitsee ei-kantasuomalaisen puolison? Olisitko aidosti iloinen hänen löytämästään rakkaudesta? Ja hups, entä "väärän" väriset lapsenlapset?
 
vierailija
Sä nyt kuitenkin olet likainen suomalainen. Se on selvä.
Edelleen kiinnostaa, miten määrittelet "puhtaan" suomalaisen. Montako sukupolvea pitää olla Suomessa asunut? Saako olla virolaisia, venäläisiä tai ruotsalaisia sukujuuria ja miten kaukana? Entä jos yksi isoisovanhemmista onkin vaikka jenkkilästä? Poistaako se minun suomalaisuuteni? Vai onko tässä tosiaan kyse vain ihon väristä? Että pitää näyttää "suomalaiselta"? Ja miltä suomalainen sitten näyttää? Jos laitetaan hämäläinen, kainuulainen, pohjalainen ja lappalainen vierekkäin, niin ei ne samalta näytä. Missä ne aidot ja alkuperäiset suomalaiset asuu?
 
vierailija
Edelleen kiinnostaa, miten määrittelet "puhtaan" suomalaisen. Montako sukupolvea pitää olla Suomessa asunut? Saako olla virolaisia, venäläisiä tai ruotsalaisia sukujuuria ja miten kaukana? Entä jos yksi isoisovanhemmista onkin vaikka jenkkilästä? Poistaako se minun suomalaisuuteni? Vai onko tässä tosiaan kyse vain ihon väristä? Että pitää näyttää "suomalaiselta"? Ja miltä suomalainen sitten näyttää? Jos laitetaan hämäläinen, kainuulainen, pohjalainen ja lappalainen vierekkäin, niin ei ne samalta näytä. Missä ne aidot ja alkuperäiset suomalaiset asuu?
Ai että sua osaa harmittaa sun sekarotuisuus.
 
vierailija
Onko se paha asia? Minusta ei.
Kuitenkin olen suomessa syntynyt, samoin vanhempani. Yksi isovanhemmistani on Virosta ja isoisovanhempani toiselta puolelta Ruotsista.
Vedetäänkö se rotu siis maiden rajojen mukaan? Mites sitten kun rajat liikkuvat sotien mukana? Onko Viipurissa syntynyt presidentti Ahtisaari suomalainen, mutta sodan jälkeen viipurissa syntynyt henkilö onkin yhtäkkiä eri rotua?
Minusta on aivan älytöntä jakaa ihmisiä tällä tavalla lokeroihin. Ei lapseni ole millään tavalla erilainen koulutovereihinsa nähden vain sen takia, että hänen isänsä on syntynyt Skotlannissa eikä Rovaniemellä. Aivan turhaa lokerointia.
Niinpä. Näillä möykkääjillä on isoja itsetunto-ongelmia.
 
vierailija
Itse en ole samaa mieltä, mutta käsittääkseni se menee "virallisesti" niin, että kaikki muut rodut saavat olla ylpeitä omasta rodustaan, mutta valkoiset eivät saa olla. Black Power on voimaannuttavaa, mutta White Power on rasismia. Aasiassa ollaan ilman muuta maassa maan tavalla, mutta länsimaissa pitäisi sallia rinnakkaisyhteiskunnat ja monta kulttuuria. Ja jos joku niistä ei-valkoisista kulttuureista on ristiriidassa valkoisen kulttuurin kanssa, silloin valkoisen kulttuurin pitäisi sopeutua. Muu on rasismia.
 
  • Tykkää
Reactions: kruuttis ja Echo
vierailija
Itse en ole samaa mieltä, mutta käsittääkseni se menee "virallisesti" niin, että kaikki muut rodut saavat olla ylpeitä omasta rodustaan, mutta valkoiset eivät saa olla. Black Power on voimaannuttavaa, mutta White Power on rasismia. Aasiassa ollaan ilman muuta maassa maan tavalla, mutta länsimaissa pitäisi sallia rinnakkaisyhteiskunnat ja monta kulttuuria. Ja jos joku niistä ei-valkoisista kulttuureista on ristiriidassa valkoisen kulttuurin kanssa, silloin valkoisen kulttuurin pitäisi sopeutua. Muu on rasismia.
Juuri noin se menee.
 
vierailija
Täällä porukka pelkää, että geenit sekoittuu liikaa, kun pariudutaan ulkomaalaisten kanssa ja tulee niitä "sekarotuisia". Että "puhtaita" suomalaisia ei enää kohta ole. En vain edelleenkään tiedä, että miten määritellään, kuka on "puhdas" suomalainen ja kuka ei.
Vastaus on: Ei mitenkään. Puhdasrotuinen suomalainen on legenda ja vitsi.
 
Itse en ole samaa mieltä, mutta käsittääkseni se menee "virallisesti" niin, että kaikki muut rodut saavat olla ylpeitä omasta rodustaan, mutta valkoiset eivät saa olla. Black Power on voimaannuttavaa, mutta White Power on rasismia. Aasiassa ollaan ilman muuta maassa maan tavalla, mutta länsimaissa pitäisi sallia rinnakkaisyhteiskunnat ja monta kulttuuria. Ja jos joku niistä ei-valkoisista kulttuureista on ristiriidassa valkoisen kulttuurin kanssa, silloin valkoisen kulttuurin pitäisi sopeutua. Muu on rasismia.
Niin. Kukaan ei ole vastannut vielä aloitusviestini kysymykseen: mitä jos vaikka Kiina ottaisi vaikka 400 miljoonaa länsimaista valkolaista mamua, niin olisivatko onnessaan?

Tai en tiedä Botswanan asukaslukua, mutta pistetään sinne vaikka 20 miljoonaa possunihoista peteriä ja marya, niin tykkäisivätkö?

Miks meidän pitäis olla erirotuisten tulosta että jippii?
 
Koska vihervassareilla on se uneIma, joka vielä odotuttaa toteutumistaan.
On mielenkiintoista pohtia etnisten ryhmien/rotujen määrää 15 vuoden päästä ympäri maailmaa.

* Suomessa:
-"meillä on ihonväreistä 1/3 valkoista, 1/3 maitokahvia ja 1/3 mustaa"
* Ranska:
-"meillä on ihonväreistä 1/3 valkoista, 1/3 maitokahvia ja 1/3 mustaa"
*Usa:
"meillä on ihonväreistä 1/3 valkoista, 1/3 maitokahvia ja 1/3 mustaa"



Kun taas...
-Sudan: varmaan 95 % mustia
-Mongolia: varmaan 90 % omaa porukkaa
-Kiina: varmaan 95 % jotain tsingis-kaania.
 

Yhteistyössä