onko seksittömällä suhteella tulevaisuutta?

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut
Olen 28-vuotias nainen ja kahden pojan äiti (2,5v ja 4kk). Emme ole mieheni kanssa (32v.) harrastaneet seksiä yli vuoteen, viimeksi kun toinen sai alkunsa ja sitä ennekin oli puolen vuoden tauko. Olemme olleet yhdessä 8 vuotta ja viimeiset kaksi vuotta on ollut enemmänkin kaverisuhdetta. nyt olen huolissani, että onko meidän suhde tuhoon tuomittu, vai onko toivoa että näinkin pitkän tauon jälkeen meillä heräisi kipinä uudestaan. en usko että mieheni pettää, mutta kumpikaan ei "uskalla" tai "osaa" tehdä aloitetta tästä asiasta. emme ole syvällisesti keskustelleet tästä aiheesta, ikään kuin vältellään aihetta.Olen mielestäni hyvännäköinen, ja mieheni on sosiaalinen "hurmuri", joka työkseen matkustelee aika paljon, mutta kuitenkin on kunnon perheen isä.
parhaita ystäviä ollaan ja lapsista huolehditaan,mutta onko meidän suhde tuhoon tuomittu?onko muilla kokemusta tällaisesta?
 
eronnu
Me oltiin nykyisen ex mieheni kanssa avoliitossa 10 vuotta.. Koskaan ei puhuttu mistään vakavasta, kuten seksistä missään vaiheessa. Lasta yritettiin puolivuotta ja sillon suhdekkin voi hyvin, mutta kunhan oli tärpänny, niin seksin vähän kuin unohtu.Eikä sitä ollut juuri laisinkaan. Erottiin kesän lopussa ja nyt vasta molemmat on puhuttu asioista ihan kavereina, ja naurettukkin sille, että me ei voitu puhua. Lapsi on kohta 2-v
 
Myös huolestunut
Tismalleen samassa tilanteessa olen minäkin, ja voin sanoa että tätä asiaa olen uuvuksiin asti miettinyt! Olen myös 28 v. nainen, mielestäni viehättävä sellainen, ja mieheni 33 v. mies. Pidetty, mukava, hauskannäköinen, hyvä isä... Meillä 1v.9kk. lapsi, seksiä tänä vuonna kerran. Asiasta varovaisesti puhuttu ehkä kaksi kertaa pari lasia viiniä nauttineena, mutta mihinkään tulokseen ei olla päädytty. Mies kosi minua n.kuukausi sitten ja puuhaa meille uutta isompaa asuntoa, hänelle tulevaisuus siis näyttää vakaalta. Minä vain mietin samaa kuin ap. että
onko seksittömällä suhteella tulevaisuutta...?
Totuus on kuitenkin se että seksi onnistuu melkein kenen kanssa tahansa, mutta hyvä ja vakaa parisuhde ei!! Siksi ei huvittaisi tämän asian takia luovuttaa.
Toivon todella että kaikki "miehes käy vieraissa" viestit jäisi tästä ketjusta väliin...
 
sanoisin että on ihan normaalia, että pienilapsiaikana seksi unohtuu, mutta kyllä se siitä aikanaan palaa kuvioihin. meillä on kolme lasta ja ollaan oltu yksissä vuodesta 97 tyyntä ja myrskyä mahtuu noihin vuosiin niin seksin kun kaiken muunkin suhteen :)
 
Lilth
Itse en voisi enkä haluaisi elää parisuhteessa ilman seksiä. Eikä ole normaalia että seksihalut katoavat niin ettei vuoteen harrasteta seksiä. Ja jos lapset väsyttää niin sitten niitä pitää viedä hoitoon ja tehdä aikaa myös sille parisuhteelle. Itsellänikin on ollut kausia juuri lapsen syntymän jälkeen ettei ole niin kauheasti haluttanut fyysisesti mutta minusta seksillä on myös henkiseltä kantilta niin paljon annettavaa parisuhteelle ja sille läheisyydella ja yhteenkuuluvuuden tunteelle että vaikka ei niin kauheasti panettaisi niin kyllä seksiä silti kannattaa harrastaa. Ja onko asia tosiaan niin että molempia ei huvita vai onko se pelkästään työtaakan alle väsynyt vaimo jota homma ei nappaa.

Onko elämässänne muuten mitään eroottisuutta? Minusta on aika kamalaa jos nuori ihminen luopuu ihan vapaaehtoisesti niin hienosta asiasta kuin seksi. Ja asiantuntijat ovat sanoneet että seksihalut paranevat seksiä harrastamalla eli nälkä kasvaa syödessä.

Ei välttämättä ole huono ajatus etsiä vähän uusia virikkeitä seksuaalisuuden herättämiseksi, kylpyläloma romanttisissa merkeissä tai sitten ihan seksileluja ja eroottista viihdettä.

Älkää tyytykö seksittömään liittoon sillä jotain on silloin pielessä jos seksihalut ovat hukassa ja lopulta jompi kumpi löytää sellaisen ihmisen rinnalleen joka herättää ne halut ja silloin on myöhäistä tehdä mitään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2007 klo 10:25 Lilth kirjoitti:
Älkää tyytykö seksittömään liittoon sillä jotain on silloin pielessä jos seksihalut ovat hukassa ja lopulta jompi kumpi löytää sellaisen ihmisen rinnalleen joka herättää ne halut ja silloin on myöhäistä tehdä mitään.
Juuri näin kävi meillä. Seksittömyys johtui.. en tiedä mistä, kumpikaan vaan ei enää tahnyt aloitetta asian suhteen. Ja lopulta oli ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. Ja se tosissaan oli ja on edelleen..
 
vihreä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 16:30 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2007 klo 10:25 Lilth kirjoitti:
Älkää tyytykö seksittömään liittoon sillä jotain on silloin pielessä jos seksihalut ovat hukassa ja lopulta jompi kumpi löytää sellaisen ihmisen rinnalleen joka herättää ne halut ja silloin on myöhäistä tehdä mitään.
Juuri näin kävi meillä. Seksittömyys johtui.. en tiedä mistä, kumpikaan vaan ei enää tahnyt aloitetta asian suhteen. Ja lopulta oli ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. Ja se tosissaan oli ja on edelleen..
vihreämpi
 
hei hei heikki
B) olen samaa mieltä,että suhde ei kauaa kestä(jostain syystä se on meillä kestäny).kyllä täytyy ihmetellä että n.kolmekymppiset miehenne ei harrasta seksiä kanssanne :snotty: kysymys teille naisille: teettekö aloitetta kuinka usein? jos vastasitte teen ehkä kerran viikossa on vika miehessänne.jos vastaus oli teen joskus n.kaksi kertaa vuodessa on vika teissä.itse olen parisuhteessa ollut jo aika tovin ja ihmettelen miten ? meillä vaimo tekee aloitteen seksistä enintään 4 krt /vuosi.eli aika harvaan olisi meillä seksiä ,jos se olisi vaimon kontolla. :kieh: usein mietin millaista olisi tulla töistä kotiin kun vaimo odottais seksikkäässä asussa ,lapset mummulassa,kynttilöitä asunnossa palamassa(oho kun alkoi tehdä huonoo ajatuskin).ajattelisin varmaan tulleeni taivaanportille. :flower: yrittäkää ja jos ei onnistu,vihtakaa miestä,sillä niitäkin on jotka pitäisivät teidät tosi tyytyväisenä seksin suhteen !
 
neiti o
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 15:24 hei hei heikki kirjoitti:
B) olen samaa mieltä,että suhde ei kauaa kestä(jostain syystä se on meillä kestäny).kyllä täytyy ihmetellä että n.kolmekymppiset miehenne ei harrasta seksiä kanssanne :snotty: kysymys teille naisille: teettekö aloitetta kuinka usein? jos vastasitte teen ehkä kerran viikossa on vika miehessänne.jos vastaus oli teen joskus n.kaksi kertaa vuodessa on vika teissä.itse olen parisuhteessa ollut jo aika tovin ja ihmettelen miten ? meillä vaimo tekee aloitteen seksistä enintään 4 krt /vuosi.eli aika harvaan olisi meillä seksiä ,jos se olisi vaimon kontolla. :kieh: usein mietin millaista olisi tulla töistä kotiin kun vaimo odottais seksikkäässä asussa ,lapset mummulassa,kynttilöitä asunnossa palamassa(oho kun alkoi tehdä huonoo ajatuskin).ajattelisin varmaan tulleeni taivaanportille. :flower: yrittäkää ja jos ei onnistu,vihtakaa miestä,sillä niitäkin on jotka pitäisivät teidät tosi tyytyväisenä seksin suhteen !
Tule mulle mieheksi :p Meikä saa ruinata alvariinsa/aika alentavaa..kyllä sitä jonkun ajan vongattuani saan.Mutta on se #&%?$!* ettei äijä vaivaudu koskaan aloitetta tekemään.Kerran vuodessa tyyliin...meikäläinen viikottain.Sanoo haluavansa mua mutta ei itse toimi.Ja aika yksipuolista sitten kun sitä on ,niin ottaa omansa ,tyydyttää itsensä lähinnä :x
 
Pakko laittaa tänne eräs juttu:

Ystäväni oli hyvässä suhteessa miehensä kanssa. lapsia ja yhteistä taivalta 15 vuotta.

Viimeisen 5 vuoden aikana ei miestä olut kiinnostanut seksi lainkaan, eikä muukaan läheisyys. Ikää nyt 35.
Vaimo odotti tilanteen parantumista asioista kuitenkaan koskaan puhuen.

molemmat elivät tavallista perhe-elämä arkea, mutta fyysisiltä kosketuksilta välttäen. niistä, eikä muistaaan henkevistä puhuttu.

Lopulta vaimo ei jaksanut ja otti asian puheeksi. mies sanoi heti: haluan eron. helppo pakotie...

nyt ovat erossa, mies edelleen yksin. Hänellä syvä masennus ja muuta; ei kykene tunteisiin.

Kauan siis jaksoivat, mutta henkisesti oli elämä todella raskasta.
 
lissi sissi
Oletko 15 vuotias?ei varmasti seksittömässä liitossa iloa ainakaan pidemmän päälle ole/kautta sitä tulevaisuuttakaan!!!haloooo; elämän fakta on tämä;
mies ei sitä alavehjettä kauaa halua roikotella"turhan panttina",jos normaali viriili ihminen.KYllä naisetkin haluavat sitä itteensä / jos yhtään naiseksi itseään haluavat kutsua.Rakkaus kestää tietyn ajan ilmankin...mutta rajansa kaikella :D
 
Metsän neito
Meillä ongelma on se että aikanaan kun vielä jopa halusin seksiä ja tein aloitteita, sain aina pakit.Enää en tee aloitetta ja seksiä on kerran kuussa miehen aloitteesta, jos silloinkaan.Ei huvita enää.Nekin kerrat kestää niin kauan että alkaa jo savu nousta haarovälistä...
Harmi.Muuten suhde toimii mainiosti. :\|
 
alabama
Siis suoraansanottuna mielestäni seksitön suhde ei ole maailmanloppu.Ilman seksiä pystyy elämään,ilman kumppania..En ainakaan minä oikein pystyisi ilman aviomiestäni.
 
Lilith
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 23:15 alabama kirjoitti:
Siis suoraansanottuna mielestäni seksitön suhde ei ole maailmanloppu.Ilman seksiä pystyy elämään,ilman kumppania..En ainakaan minä oikein pystyisi ilman aviomiestäni.
Ei kai tässä ollutkaan nyt kyse pelkästä fyysisestä pakosta saada seksiä, sillä jos miestä ei ole niin eihän siinä ole silloin vaihtoehtoja. Kyllä itsekin uskon pystyväni elämään tarvittaessa ilman miestä, mutten miehen kanssa seksittömässä liitossa.

Kyllä se minusta on kamalaa jos fyysisesti seksiin kykenevällä parilla ei ole seksiä. Se että parisuhteesta puuttuu seksi kertoo suhteessa olevan jotain pahasti vialla. Kysyisinkin mieluummin niin että miksi kukaan haluaisi olla seksittömässä suhteessa? Jos omat halut ovat hukassa niin hyvässä suhteessa sen kumppanin seksitarpeiden pitäisi kuitenkin olla tärkeitä. Ilman seksiä parisuhde muuttuu ajanmyötä kaverisuhteeksi ja uskon että aika harva aikuinen ihminen haluaa elää kaverin kanssa lopun ikänsä.

Jos parisuhteessa on seksiongelmia tai seksihalut ei kohtaa niin asia pitää vaan ottaa rohkeasti puheeksi ja keksiä yhdessä tilanteeseen ratkaisu, se voi olla parisuhdeterapia, lääkärikäynti tai jokin muu mutta molemmilla on oikeus olla tyytyväinen.
 
Meillä miehen kanssa myös niin, että seksihalut ei kohtaa. Minä haluaisin useammin ja olen monta kertaa aloitteita tehnytkin. Vaan enää en jaksa niitäkään tehdä, mies kun on kuulemma aina väsynyt, ei vaan häntä huvita, haluaa mennä nukkumaan tai muuten vaan olla rauhassa. Aika alentavaa... :/ Nyt oon sitten ajatellut, että varmaan joku rakastaja pitäis hankkia. Perhettä kun en haluais tässä vaiheessa repiä hajalle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2007 klo 20:53 Sabira kirjoitti:
Meillä miehen kanssa myös niin, että seksihalut ei kohtaa. Minä haluaisin useammin ja olen monta kertaa aloitteita tehnytkin. Vaan enää en jaksa niitäkään tehdä, mies kun on kuulemma aina väsynyt, ei vaan häntä huvita, haluaa mennä nukkumaan tai muuten vaan olla rauhassa. Aika alentavaa... :/ Nyt oon sitten ajatellut, että varmaan joku rakastaja pitäis hankkia. Perhettä kun en haluais tässä vaiheessa repiä hajalle.
...veit jalat suustani =)
 
ei kaikki seksiä harrasta niin paljoa kuin gallupeissa annetaan ymmärtää. Seksi on osa elämää ja kuuluu varmaan enemmän johonkin tiettyyn elämänvaiheeseen ja lisääntymiseen, mutta ei maailma seksittömyyteen lopu, varsinkin jos kumpikaan sitä ei tarvitse. Olisko siinäkään mieltä jos molemmat rakastelisi toista miellyttääkseen ja pakosta vaikka kerran viikossa saunan jälkeen ja kumpikin laskisi sekunteja ja odottaisi että se olisi ohi ja toinen sen tyyhdytyksenä saisi ja kumpikin ähisisi ja puhisisi ja huokailisi ja muuten ääntelisi vähän lisää teatraalisesti kun kuvittelee että se toinen saa nautinnon ja itsekin olisi saavinaan.
seksi on vain pieni osa, uskallan sanoa, parisuhteessa ja elämässä on niin paljon muutakin. Mieluummin mitä seksittömän suhteen ottaisin kuin sellaisen jossa ei olisi mitään muuta kuin seksi. joskus kun parisuhteessa tulee eteen sekin aika että seksi ei välttämättä enää onnistu, mainostakoot vaan vaikka kuinka noita viagroja ja liukuvoiteita ja muita. mutta siitä huolimatta toivon sitten 80 v, jos sinne asti elän, istuvani vierekkäisissä kiikkustuoleissa mieheni kanssa ja pitäväni häntä kädestä kiinni ja miedän molempien muistelevan lämmöllä kaikkea elettyä elämää, kaikkia yhteisiä vuosia, yhteisiä lapsia yms (ja tuskin siinä lähdettäisiin enää mitään seksisessioita muistelemaan).
MUTTA suhteen pitää olla tasapuolinen eli jos vähemmällä seksillä molemmat pärjää, niin ok, mutta jos toinen tahtoo enemmän niin siitä pitää pystyä puhumaan, houkuttelemaan toista mieluumminkin kuin pakottamaan. ja se selvittää onko seksi vastenmielistä tai jotenkin hankalaa. Eihän kukaan sitä kuitenkaan pakosta saa joutua tekemään
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 22:34 lissi sissi kirjoitti:
mies ei sitä alavehjettä kauaa halua roikotella"turhan panttina",jos normaali viriili ihminen.KYllä naisetkin haluavat sitä itteensä / jos yhtään naiseksi itseään haluavat kutsua.
Aikamoista yleistystä. Omani esimerkiksi kyllä ymmärtää sen, että välillä tulee kausia, jolloin ei tee mieli, eikä hän siltikään lähde osoittelemaan värkillään ketään toista naista.
Ja ihan yhtä lailla kuin naisille, miehillekin voi tulla näitä haluttomuuskausia. Ei ne ketään tapa. (vaikka joskus syökin naista ;) )

Tää on jännä, kun tän palstan kirjoittelijat eivät tunnu olevan kuulleet sellaisesta kuin uskollisuus.
Enhän minäkään ole heti ekasta torjumisesta menemässä toisen miehen syliin (tarpeeksi pitkään kestettyä ehkä bidee-suihkun ;) ), joten miksi olettaisin miehen tekevän niin?


Ap:lle sanoisin, että jos teidän välinen kommunikointinne on muuten hyvää, niin onhan suhteella silloin toivoa. Jos voitte keskustella haluistanne ja ongelmistanne, niin ehkäpä löydätte niihin myös ratkaisut, ja seksielämäkin taas alkaa kukoistamaan. Sillä välin helliminen ihan ilman seksiä tekee varmasti myös hyvää. :hug:
 
Tintuli
Itse olen miettinyt näitä samoja asioita jo kauan, meillä on 3 1/2 vuotias poika ja seksiä emme ole harrastaneet ehkä nyt kahteen kuukauteen. Muutenkin se on jotenkin unohdettu.
Meillä seksin puute johtuu ehkä puhumattomuudestaa, mieheni ei keskustele, ei ihmettele maailman menoa, ei juttele, ei avaa keskustelua.
Minua taas stimuloisi kaikin puolin pitkät älylliset ja henkevät keskustelut, jolloin tuntisi olevansa samalla aaltopituudella. Mutta ei.
Välillä tuntuu niinkuin asuisin yksin poikamme kanssa kodissa jossa joku vaan hiippaa ja tekee omia hommiaan.
Ilmapiirikin on välillä vähän outo kun émme puhu mitään paitsi lapsemme kanssa. Olemme siis ajautuneet erillemme suoraan sanoen. Aika ajoin mietin pitäisikö erota? Välillä mietin, että jos joku ihana eteeni tupsahtaa niin todennäköisestin otan tilaisuudesta kiinnin ettei tarvitse elää hiljaisuudessa lopun elämää, ikää kun on vasta 34.
:\|
 
Mielestäni meidän naisten tulisi katsoa peiliin. Miehet hauavat myös hellyyttä ja kaunistautumista. Yllätetään miehemme joskus, laittaudutaan vain heitä varten, ollaan iloisia, ei nalkuteta. Järjestetään sitä yhteistä aikaa parisuhteelle. Mies usein kokee, että nainen antaa kaiken huomionsa lapsille, ja tämä on miehiltä poissa. Sitten kun makaavat sohvalla ja lukevat lehteä, vaimot kulkevat ohi tuhisten kotitöistä. Tässä vaiheessa mieheltä viimeistään halut katoaa... Ja viikottaisesta seksistä olisi pidettävä kiinni, mitä pidempi tauko tulee, sitä vaikeampaa sen aloitus on , kummallekin.. Miehet haluavat lähes aina.. naiset yleensä vastustelee päänsärkyyn/ väsymykseen vedoten.. Joskus naisina voisimme tehdä jotain vain miehen vuoksi, vaikkei nyt ihan kypällä itseä huvittaiskaan.. Ja meillä aamuseksi toimii aina! Iltaisin molempia usein väsyttää, mutta aamuseksi on aina yhtä nautinnollista =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 13:08 Tintuli kirjoitti:
Itse olen miettinyt näitä samoja asioita jo kauan, meillä on 3 1/2 vuotias poika ja seksiä emme ole harrastaneet ehkä nyt kahteen kuukauteen. Muutenkin se on jotenkin unohdettu.
Meillä seksin puute johtuu ehkä puhumattomuudestaa, mieheni ei keskustele, ei ihmettele maailman menoa, ei juttele, ei avaa keskustelua.
Minua taas stimuloisi kaikin puolin pitkät älylliset ja henkevät keskustelut, jolloin tuntisi olevansa samalla aaltopituudella. Mutta ei.
Välillä tuntuu niinkuin asuisin yksin poikamme kanssa kodissa jossa joku vaan hiippaa ja tekee omia hommiaan.
Ilmapiirikin on välillä vähän outo kun émme puhu mitään paitsi lapsemme kanssa. Olemme siis ajautuneet erillemme suoraan sanoen. Aika ajoin mietin pitäisikö erota? Välillä mietin, että jos joku ihana eteeni tupsahtaa niin todennäköisestin otan tilaisuudesta kiinnin ettei tarvitse elää hiljaisuudessa lopun elämää, ikää kun on vasta 34.
:\|

tässä tapauksessahan puuttuu muutakin kuin se seksi ja tärkeämpääkin eli keskusteluyhteys enkä uskoisi ihan seksillä suhteen parantuvan. Sorry!
 
Aika omituista, jos ei voi puhua kumppanin kans kaikesta, myös seksistä. Puhumalla VAIN voi tietää, miten toinen kokee ja tuntee sekä mitä toiveita ja odotuksia on.
Ja jos intohimo tuntuu kadonneen pysyvästi, kannattais vilkaista www.parisuhdekurssi.fi ja sieltä Sylikkäin -kurssit (Kataja ry:n järjestämä).
Ja eikun antaa palaa vaan!
Meillä on ollut synnytystenkin yhteydessä max kuukauden tauko. Mies halukkaampi, mutta kyllä usein itsekin pääsee vauhtiin ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 14:36 Camilla kirjoitti:
Mielestäni meidän naisten tulisi katsoa peiliin. Miehet hauavat myös hellyyttä ja kaunistautumista. Yllätetään miehemme joskus, laittaudutaan vain heitä varten, ollaan iloisia, ei nalkuteta. Järjestetään sitä yhteistä aikaa parisuhteelle. Mies usein kokee, että nainen antaa kaiken huomionsa lapsille, ja tämä on miehiltä poissa. Sitten kun makaavat sohvalla ja lukevat lehteä, vaimot kulkevat ohi tuhisten kotitöistä. Tässä vaiheessa mieheltä viimeistään halut katoaa... Ja viikottaisesta seksistä olisi pidettävä kiinni, mitä pidempi tauko tulee, sitä vaikeampaa sen aloitus on , kummallekin.. Miehet haluavat lähes aina.. naiset yleensä vastustelee päänsärkyyn/ väsymykseen vedoten.. Joskus naisina voisimme tehdä jotain vain miehen vuoksi, vaikkei nyt ihan kypällä itseä huvittaiskaan.. Ja meillä aamuseksi toimii aina! Iltaisin molempia usein väsyttää, mutta aamuseksi on aina yhtä nautinnollista =)
Peesi =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 17:15 vieras kirjoitti:
Aika omituista, jos ei voi puhua kumppanin kans kaikesta, myös seksistä. Puhumalla VAIN voi tietää, miten toinen kokee ja tuntee sekä mitä toiveita ja odotuksia on.
Oon puhunut miehelle puhumasta päästyäni. Hän kokee mun puhumiseni vaan painostavana. Muutenkin tuntuu että meillä tuo kommunikointi tökkii aika pahasti... :/
 

Yhteistyössä