Ei, se on ihan eri tavaraa. Lisäksi siinä laktoosiliuoksessa oli viinaakin mukana .Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:Sokerirasitus täälläkin edessä.
Muistan joskus olleeni laktoosirasituksessa ja se litku maistu ihan hirveelle, meinas laatta lentää. Maistuuko tää samalle ku se laktoosirasituksen litku ?
Mä sain sitä kirkasta sokerilitkua. Eka muki meni ihan reippaasti alas, toinen tökki ja pahasti. Ei siitä hyvää saa, ei sitten millään. :x :x :xAlkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:Niitä on kahdenlaista. Toinen on tummaa ja ihan cociksen näköistä ja makuista.
Älä pidä noin pitkää paastoa. 12 tuntia on maksimi, suositus on 10-12 tuntia. Jos paasto on liian pitkä, elimistö alkaa tuottaa sokeria itse ja se saattaa nostaa sun arvoja.Alkuperäinen kirjoittaja Ap:No tuolla pääsee siihen "käytävälle" lepäämään jos oikein heikkoa tekee. Mutta jos ei niin sitten istuskelee itsekseen siinä käytävällä penkillä.
Kirjan otan mukaan ja vähän evästä mitä syön sitten sen viimeisen kokeen jälkeen.
Th. sanoi että viimeiseen verikokeen jälkeen heti syö ja odottelee 10-15 minuuttia ennen kuin lähtee mihinkään.
Minulla syynä testille siis se että ei ole aiemmissa raskauksissa tehty Nyt kolmas raskaus. Mielelläni menen kyllä, ainoa mikä vaivasi oli tuo että tuleeko siitä kuinka heikko olo kun on pitkään syömättä ja sitten makeaa litkua juo :/
Melkein 13 tuntia tulee väliin paaston alusta litkun juomiseen.
Th. sanoi että kello 19.00 jälkeen ei saa syödä eikä juoda mitään. Eka verikoe on kello 7.40 :/Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Älä pidä noin pitkää paastoa. 12 tuntia on maksimi, suositus on 10-12 tuntia. Jos paasto on liian pitkä, elimistö alkaa tuottaa sokeria itse ja se saattaa nostaa sun arvoja.Alkuperäinen kirjoittaja Ap:No tuolla pääsee siihen "käytävälle" lepäämään jos oikein heikkoa tekee. Mutta jos ei niin sitten istuskelee itsekseen siinä käytävällä penkillä.
Kirjan otan mukaan ja vähän evästä mitä syön sitten sen viimeisen kokeen jälkeen.
Th. sanoi että viimeiseen verikokeen jälkeen heti syö ja odottelee 10-15 minuuttia ennen kuin lähtee mihinkään.
Minulla syynä testille siis se että ei ole aiemmissa raskauksissa tehty Nyt kolmas raskaus. Mielelläni menen kyllä, ainoa mikä vaivasi oli tuo että tuleeko siitä kuinka heikko olo kun on pitkään syömättä ja sitten makeaa litkua juo :/
Melkein 13 tuntia tulee väliin paaston alusta litkun juomiseen.
Onhan siitä se hyöty, että jos kokeessa havaitaan raskausajan diabetes, se voi olla hoitamattomana hengenvaarallista sekä äidille että sikiölle. Ja jos on heikentynyt sokerinsietokyky, niin voidaan vielä ruokavaliolla muuttaa suuntaa. Sokerilapsista saattaa tulla hyvinkin isokokoisia, mikä taas voi aiheuttaa ongelmia synnytyksessä.Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:Onko siitä oikeasti jotakin hyötyä tuosta kokeesta/testistä?
Olen miettiny joka kerran kieltäytymistä moisesta kunniasta, mutta sitten en kuitenkaan uskalla.
Kertokaa viisaammat!