onko se niin kamalaa jos ei sitä rinsessaa synnykkään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on poika, olen nyt raskaana ja toivon tyttöä. Mielestäni mulla on oikeus toivoa mitä haluan eikä se tietenkään tarkoita sitä etten toivoisi että lapsi olisi terve yms. Rehellisesti voin myös sanoa, että olen pettynyt jos tämäkin lapsi on poika. Olin pettynyt myös esikoisen ultran jälkeen, kun selvisi että tulee poika. Syntymän jälkeen en enää edes miettinyt koko asiaa ja onhan tuo poika minulle todella rakas :)

Ymmärtäisin myös jos ystäväni olisi pettynyt tulevaan poikaansa, kuten ap:n tapauksessa. Se voi oikeasti olla raskas asia ja varsinkin kun hyvä ystävä vieressä iloisena saa taas tytön, niin mun mielestä olis ihan normaalia olla surullinen/masentunut siitä ettei itse taaskaan saisi sitä kauan kaipaamaansa tytärtä. Tuollaiset asiat tuppaavat usein olemaan tosi arkoja juttuja.

Mulla on hyvin samanlaisia ajatuksia kuin Sarallakin. Turhaan lyttäätte hänen mielipiteitään.

Minäkin siis toivoisin tytön sitten joskus jos/kun saan lapsia. Siihen on monia syitä. Totta kai miesten/poikien maailma on minulle vieraampi, koska olen itse nainen. Sitä haaveilee, että voi lahjoittaa tyttärelleen vanhoja lelujaan, tehdä kampauksia ja kaikkia "tyttöjen juttuja". Minä en ainakaan kiellä etteikö olisi olemassa sukupuolten värisiä eroja, esim. minulla ei ole oikeastaan juurikaan miespuolisia kavereita/ystäviä, mutta naispuolisia löytyy paljonkin. Tuntuu, että ymmärrän yleensä paremmin tyttöjä/naisia kuin poikia/miehiä. Mulla on jotenkin sellainen mielikuva, että minulla olisi enemmän yhteisiä keskustelunaiheita tyttäreni kanssa, etenkin sitten, kun hän on aikuinen. Olen monessa asiassa ihan stereotyyppinen nainen. :D

Minullekin tuli mieleen tuo raskaus/synnytys/lapsenlapsi-asia, kuten Saralla. =) Onhan se vähän erilaista, kun oma tytär saa lapsia. Hänen kanssaan voi käydä läpi raskauteen ja synnytykseen ym. liittyviä ajatuksia ja tunteita. Usein äidin puolen suku on lapselle läheisempi, koska odottava äiti tuppaa tukeutumaan omaan äitiinsä ja miniä-anoppi-suhde on toisinaan hankala. Useimmat mainitsemistani asioista on jonkinlaisia yleistyksiä, lapset kun on erilaisia, sukupuoleen katsomatta. Uskon, että joku kuitenkin ymmärsi pointin. :)

Ap:n ystävän käytöstä en ymmärrä. Pitäisi hakea apua, jos sinällään luonnollinen pettymys käy niin suureksi, että se rikkoo jo ystävyyssuhteitakin ja varjostaa noinkin paljon lapsen odotusta. Lisättäköön vielä, että totta kai poika olisi minulle ihan yhtä rakas kuin tyttökin, jos minusta pojan äiti tulisi. :) Silti mielestäni on ihan normaalia, että ihmisellä on haaveita ja toiveita.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Sitä haaveilee, että voi lahjoittaa tyttärelleen vanhoja lelujaan, tehdä kampauksia ja kaikkia "tyttöjen juttuja". ...Mulla on jotenkin sellainen mielikuva, että minulla olisi enemmän yhteisiä keskustelunaiheita tyttäreni kanssa, etenkin sitten, kun hän on aikuinen. Olen monessa asiassa ihan stereotyyppinen nainen. :D

Tai sitten teillä ei ole tyttären kanssa mitään keskusteltavaa; on erilaiset luonteet, erilaiset intressit, erilainen elämä. Tytär voi olla hyvin urasuuntautunut eikä välitä lastenteosta eikä shoppailusta tai shoppailee mieluiten itsekseen. Pitää äidin kanssa höpinöitä sinällään söpöinä, mutta turhauttavina. Voi olla, ettei hän todellakaan halua jakaa synnytyskeskusteluja kanssasi. Jne jne. Ilmankos ihmiset joutuvat niin paljon pettymään, kun lataavat kauheat toiveet/paineet jälkikasvun harteille.

Miksei niistä lapsista voi vain nauttia ja kehittää niitä yhteisiä juttuja sen mukaan, mikä sitä jälkikasvua oikeasti kiinnostaa? Erään hyvän ystäväni äiti oli juuri sellainen, joka yritti väen väkisin tehdä tyttären elämästä sellaisen kuin olisi itse halunnut eikä yhtään nähnyt, että tytär on täysin eri ihminen. Oli myöskin ihminen, joka otti kauheita raivareita kun ei asiat menneetkään oman mielen mukaan. Tietyntyyppiset naiset ovat just semmoisia fiilispohjalta sählääjiä, joille kaikki rationalismi on pelkkä sana ja outo sellainen.

Mulle ei ainakaan ole vielä kertaakaan ole tullut mieleenkään, että minun pitäisi tulevaisuudessa suorittaa jotain ihan tiettyjä juttuja oman tyttäreni kanssa. Aika näyttää minkälainen persoona sieltä löytyykään. Nyt vielä (8kk) vaan todella iloinen ja veikistelevä vauva. Hyvä niin. =)

Tästäkin ketjusta huomaa kuinka paljon enemmän niitä prinsessoja toivotaan, jokseenkin karua.. Onneksi itselleni on siunaantunut molempaa sukupuolta, voin hyvillä mielin sanoa että poikani ei ole sen "räkänokkaisempi" kuin tyttökään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Sitä haaveilee, että voi lahjoittaa tyttärelleen vanhoja lelujaan, tehdä kampauksia ja kaikkia "tyttöjen juttuja". ...Mulla on jotenkin sellainen mielikuva, että minulla olisi enemmän yhteisiä keskustelunaiheita tyttäreni kanssa, etenkin sitten, kun hän on aikuinen. Olen monessa asiassa ihan stereotyyppinen nainen. :D

Tai sitten teillä ei ole tyttären kanssa mitään keskusteltavaa; on erilaiset luonteet, erilaiset intressit, erilainen elämä. Tytär voi olla hyvin urasuuntautunut eikä välitä lastenteosta eikä shoppailusta tai shoppailee mieluiten itsekseen. Pitää äidin kanssa höpinöitä sinällään söpöinä, mutta turhauttavina. Voi olla, ettei hän todellakaan halua jakaa synnytyskeskusteluja kanssasi. Jne jne. Ilmankos ihmiset joutuvat niin paljon pettymään, kun lataavat kauheat toiveet/paineet jälkikasvun harteille.

Miksei niistä lapsista voi vain nauttia ja kehittää niitä yhteisiä juttuja sen mukaan, mikä sitä jälkikasvua oikeasti kiinnostaa? Erään hyvän ystäväni äiti oli juuri sellainen, joka yritti väen väkisin tehdä tyttären elämästä sellaisen kuin olisi itse halunnut eikä yhtään nähnyt, että tytär on täysin eri ihminen. Oli myöskin ihminen, joka otti kauheita raivareita kun ei asiat menneetkään oman mielen mukaan. Tietyntyyppiset naiset ovat just semmoisia fiilispohjalta sählääjiä, joille kaikki rationalismi on pelkkä sana ja outo sellainen.

Mulle ei ainakaan ole vielä kertaakaan ole tullut mieleenkään, että minun pitäisi tulevaisuudessa suorittaa jotain ihan tiettyjä juttuja oman tyttäreni kanssa. Aika näyttää minkälainen persoona sieltä löytyykään. Nyt vielä (8kk) vaan todella iloinen ja veikistelevä vauva. Hyvä niin. =)

Etkö sä ymmärrä, että nämä on toiveita? En minä ainakaan aio väen väkisin muokata tytöistä tiéttyä ja pojista tiettyä, mutta TOIVON saavani molemmista itselleni seuraa myöhemminkin ja OLETAN TODENNÄKÖISEMMIN saavani sitä tytöistä.
Ja minä olen moneen kertaan sanonut, että vaikka pettyisin pojasta se olisi vain hetkellistä ja rakastan sitä poikaa ihan yhtä paljon kuin tyttöä. Tuntuu, että sinä nyt haet väkisin kiusaaisen aihetta.
Ja kiitos Tytsi kun ymmärsit :)

Ps. Maailman ihanin 2v poika sylissäni saunan raikkaana. En vaihtaisi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Tästäkin ketjusta huomaa kuinka paljon enemmän niitä prinsessoja toivotaan, jokseenkin karua.. Onneksi itselleni on siunaantunut molempaa sukupuolta, voin hyvillä mielin sanoa että poikani ei ole sen "räkänokkaisempi" kuin tyttökään.

Sikäli hupaisaa, että oma äitini selvästi toivoi esikoisesta aikoinaan tyttöä. Sen näki. No poikahan meille tuli ja oli kyllä hauskaa katsella, miten äidilläni rakkaus tähän esikoiseen leimahti laitoksella sillä kertaa kun hän hentoisen, pienehkönä syntyneen vauvan näki. Nyt poika on mummin silmäterä jopa siinä määrin, että tämä keväällä syntynyt tyttö jää kirkkaasti kakkoseksi vaikka siis hemmoteltu ja palvottu lapsenlapsi on tämä kakkonenkin. Asia ei minua haittaa, sillä luonnollistahan tuo on.

Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Kuinka moni on joutunut valitsemaan joko "oikean" sukupuolen lapselleen ja terveyden väliltä?
Sulkeeko ne toisensa pois? Miksi tuo terveysasia vedetään mukaan sukupuoli keskusteluun? Miksi on väärin toivoa toista sukupuolta? Aika harvassa on ne tapaukset jotka lastaan ikänsä syrjivät sukupuolen takia, mutta jos on 5 poikaa niin saa sitä tyttöä toivoa tai sitte toisinpäin.
Typerää yrittää sulkea toisten suu siksi vain että tämäkin asia saatais pysymään tabuna!

Ja typerää on myös puhua että tytöt sitä ja pojat tätä. Molemmista sukupuolista löytyy kaikenlaisia ja eri asioista kiinnostuneita.

Palstan perusteella ihan helvetin moni.

Peesaan sun tekstiä sanasta sanaan!

[/quote]
lainaus:
No mua kiinnostaa ainakin enemmän jutella vaatteista ja tehdä tyttöjen kanssa kampauksia tai jutella tulevaisuudessa synnytyksistä ja lapsista kuin moottoreista ja jääkiekosta.
Ei sillä, että tytöissä varsinaisesti mitään PAREMPAA olisi, mutta enemmän seuraa naiselle, JOS hyvät välit on.
[/quote]

Voi hyvänen aika. Et tajuakaan, mitä kaikkea poikien kanssa voi tehdä. Juttelen mieheni kanssa synnytyksistä, ja poikiani vien parturiin ja vaateostoksille. Entäpä, jos tyttärestäsi kasvaa 150-kiloinen rekkalesbo, joka vähät välittää sinusta ja toiveistasi, voi pahoin kun puhutaan synnyttämisestä ja päätyy ajamaan Valmetille trukkia? Toivottavasti tajuat lokeroivan asenteellisuutesi. Kaltaistesi vanhempien kodeissa kasvaa lapsia, jotka haukkuvat punaiseen pukeutuneita poikia homoiksi, mimmiliigassa pelaavia tyttöjä lesboiksi, pitävät itkemistä vain naisten heikkona ominaisuutena hyväksyvät sekä varmistavat naisten ja miesten välisen epätasa-arvon jatkuvuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Sikäli hupaisaa, että oma äitini selvästi toivoi esikoisesta aikoinaan tyttöä. Sen näki. No poikahan meille tuli ja oli kyllä hauskaa katsella, miten äidilläni rakkaus tähän esikoiseen leimahti laitoksella sillä kertaa kun hän hentoisen, pienehkönä syntyneen vauvan näki. Nyt poika on mummin silmäterä jopa siinä määrin, että tämä keväällä syntynyt tyttö jää kirkkaasti kakkoseksi vaikka siis hemmoteltu ja palvottu lapsenlapsi on tämä kakkonenkin. Asia ei minua haittaa, sillä luonnollistahan tuo on.

Onneksi en itse ole oman äitini kohdalla joutunut tuollaisten toiveiden keskelle, kaikki meidän lapset on hänelle niin tärkeitä ja rakkaita, sukupuolesta riippumatta. Tiedän taas muutaman mummon jotka asettavat pojillensa ja miniöillensä paineita, että heidän pitäisi tyttö tuoda taloon kun ei itse sitä aikoinaan saanut.. Sukupuoli sitä, sukupuoli tätä. Itse huomannut odotusaikana sellaisen että muille tuntuu se vauvan sukupuoli olevan tärkeämpää kuin itselle. Ensimmäisenä nähdessä kysytään "joko tiedätte vauvan sukupuoleen", "onko mitään aavistuksia itsellä kumpi se voisi olla". Huoh.

No mua kiinnostaa ainakin enemmän jutella vaatteista ja tehdä tyttöjen kanssa kampauksia tai jutella tulevaisuudessa synnytyksistä ja lapsista kuin moottoreista ja jääkiekosta.
Ei sillä, että tytöissä varsinaisesti mitään PAREMPAA olisi, mutta enemmän seuraa naiselle, JOS hyvät välit on.[/quote]

Voi hyvänen aika. Et tajuakaan, mitä kaikkea poikien kanssa voi tehdä. Juttelen mieheni kanssa synnytyksistä, ja poikiani vien parturiin ja vaateostoksille. Entäpä, jos tyttärestäsi kasvaa 150-kiloinen rekkalesbo, joka vähät välittää sinusta ja toiveistasi, voi pahoin kun puhutaan synnyttämisestä ja päätyy ajamaan Valmetille trukkia? Toivottavasti tajuat lokeroivan asenteellisuutesi. Kaltaistesi vanhempien kodeissa kasvaa lapsia, jotka haukkuvat punaiseen pukeutuneita poikia homoiksi, mimmiliigassa pelaavia tyttöjä lesboiksi, pitävät itkemistä vain naisten heikkona ominaisuutena hyväksyvät sekä varmistavat naisten ja miesten välisen epätasa-arvon jatkuvuuden.[/quote]

Älä hitossa arvioi minua, kun et todellakaan tunne. Te taidatte tahalleen ymmärtää väärin. Oon sanonut moneen kertaan, että minä hyväksyn lapseni juuri sellaisina kuin ne on, mietin vain todennäköisyyksiä. Eipä teidänkään lapsilla sen paremmat eväät tule kotoa, kun vanhemmat on noin ilkeitä!

lainaus:
Ei sillä, että tytöissä varsinaisesti mitään PAREMPAA olisi, mutta enemmän seuraa naiselle, JOS hyvät välit on.
[/quote]

Voi hyvänen aika. Et tajuakaan, mitä kaikkea poikien kanssa voi tehdä. Juttelen mieheni kanssa synnytyksistä, ja poikiani vien parturiin ja vaateostoksille. Entäpä, jos tyttärestäsi kasvaa 150-kiloinen rekkalesbo, joka vähät välittää sinusta ja toiveistasi, voi pahoin kun puhutaan synnyttämisestä ja päätyy ajamaan Valmetille trukkia? Toivottavasti tajuat lokeroivan asenteellisuutesi. Kaltaistesi vanhempien kodeissa kasvaa lapsia, jotka haukkuvat punaiseen pukeutuneita poikia homoiksi, mimmiliigassa pelaavia tyttöjä lesboiksi, pitävät itkemistä vain naisten heikkona ominaisuutena hyväksyvät sekä varmistavat naisten ja miesten välisen epätasa-arvon jatkuvuuden.[/quote]

Peesailen sua täysin. Ei ole ihme että sitä kiusaamista esiintyy kun vanhemmatkin ovat näin yleistäviä kahjoja. Hirveää jos ajatellaan oikeasti että pojat on vaan niitä aliarvostettuja ja huonompia räkänokkia.
Mulla on oikeasti tullut tästä ketjusta äärettömän surullinen mieli. Tekee kyllä mieli halata omaa poikaani ja lujaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:

Älä hitossa arvioi minua, kun et todellakaan tunne. Te taidatte tahalleen ymmärtää väärin. Oon sanonut moneen kertaan, että minä hyväksyn lapseni juuri sellaisina kuin ne on, mietin vain todennäköisyyksiä. Eipä teidänkään lapsilla sen paremmat eväät tule kotoa, kun vanhemmat on noin ilkeitä![/quote]

MUTTA TAATUSTI KOHTELEVAT LAPSIAAN TASA-ARVOISESTI SUKUPUOLESTA RIIPPUMATTA! :)

En kyllä minäkään ymmärrä tätä poikien lyttäämistä mikä täällä tuntuu vallitsevan. :( Mulla esikoinen poika ja kuopus tyttö. Itse ajattelen niin, että meille on sattunut syntymään yksi kappale kumpaakin sukupuolta, muttei olisi kyllä harmittanut alkuunkaan, jos kuopus olisi myös ollut poika, eikä sen takia kyllä oltaisi lisää lapsia lähdetty tekemään että pitää tyttö saada. Pääasia, että ollaan saatu lapsia ja vieläpä terveitä sellaisia.

Muutenkin monella tuntuu poikien kohdalla olevan se ajatus, että pojat ovat vaan riehuvia räkänokkia, mutta ei meillä ainakaan sellaista miehenalkua asu. Vilkas ja menevä nuori mies kyllä, joka on myös erittäin empaattinen, herkkä, kohtelias ja ihana poika, ihan kuten siskonsakin. <3

Voi hyvänen aika. Et tajuakaan, mitä kaikkea poikien kanssa voi tehdä. Juttelen mieheni kanssa synnytyksistä, ja poikiani vien parturiin ja vaateostoksille. Entäpä, jos tyttärestäsi kasvaa 150-kiloinen rekkalesbo, joka vähät välittää sinusta ja toiveistasi, voi pahoin kun puhutaan synnyttämisestä ja päätyy ajamaan Valmetille trukkia? Toivottavasti tajuat lokeroivan asenteellisuutesi. Kaltaistesi vanhempien kodeissa kasvaa lapsia, jotka haukkuvat punaiseen pukeutuneita poikia homoiksi, mimmiliigassa pelaavia tyttöjä lesboiksi, pitävät itkemistä vain naisten heikkona ominaisuutena hyväksyvät sekä varmistavat naisten ja miesten välisen epätasa-arvon jatkuvuuden.

Älä hitossa arvioi minua, kun et todellakaan tunne. Te taidatte tahalleen ymmärtää väärin. Oon sanonut moneen kertaan, että minä hyväksyn lapseni juuri sellaisina kuin ne on, mietin vain todennäköisyyksiä. Eipä teidänkään lapsilla sen paremmat eväät tule kotoa, kun vanhemmat on noin ilkeitä![/quote]

MUTTA TAATUSTI KOHTELEVAT LAPSIAAN TASA-ARVOISESTI SUKUPUOLESTA RIIPPUMATTA! :)[/quote]

No on sulla pokkaa tulla arvioimaan mun lapsien kohtelua yhden toiveen perusteella :o

Älä hitossa arvioi minua, kun et todellakaan tunne. Te taidatte tahalleen ymmärtää väärin. Oon sanonut moneen kertaan, että minä hyväksyn lapseni juuri sellaisina kuin ne on, mietin vain todennäköisyyksiä. Eipä teidänkään lapsilla sen paremmat eväät tule kotoa, kun vanhemmat on noin ilkeitä!

MUTTA TAATUSTI KOHTELEVAT LAPSIAAN TASA-ARVOISESTI SUKUPUOLESTA RIIPPUMATTA! :)[/quote]

No on sulla pokkaa tulla arvioimaan mun lapsien kohtelua yhden toiveen perusteella :o[/quote]

Samalla tavalla itse haukuit meitä jotka puolustimme poikalapsia.

No on sulla pokkaa tulla arvioimaan mun lapsien kohtelua yhden toiveen perusteella :o[/quote]

Samalla tavalla itse haukuit meitä jotka puolustimme poikalapsia.[/quote]

Mä haukuin sitä, että mua sanotaan typeräksi ja vaikka miksi, kun yritän perustella kantani. En toki haukkunut poikalapsia, itsellä niitä on kolme kappaletta ja kuten sanottua, en vaihtaisi

Alkuperäinen kirjoittaja sdjgj:
...Hirveää jos ajatellaan oikeasti että pojat on vaan niitä aliarvostettuja ja huonompia räkänokkia.
Mulla on oikeasti tullut tästä ketjusta äärettömän surullinen mieli. Tekee kyllä mieli halata omaa poikaani ja lujaa.

Varsinkaan, kun tämä ei todellakaan pidä paikkaansa. Monet tuntemani pojat ovat hyvinkin reippaita, avuliaita ja ystävällisiä lapsia kun taas tytöistä löytyy niitä vähäisestäkin pikkujutusta naukuvia ja oman navan ympärillä pyöriviä 'rinsessoja'. HYVIN paljon kärjistäen. Ja tämä ei siis nyt todellakaan ole mikään universaali fakta, vaan näinkin monesti asiat on.

Minäkin juuri mutistin tuota 2v pikkumiestä ihan vaan sen takia, kun se on niin ihana. =)

No on sulla pokkaa tulla arvioimaan mun lapsien kohtelua yhden toiveen perusteella :o

Samalla tavalla itse haukuit meitä jotka puolustimme poikalapsia.[/quote]

Mä haukuin sitä, että mua sanotaan typeräksi ja vaikka miksi, kun yritän perustella kantani. En toki haukkunut poikalapsia, itsellä niitä on kolme kappaletta ja kuten sanottua, en vaihtaisi[/quote]

Ok. Onko sinulla itselläsi sitten ollenkaan tyttölasta? Siitäkö tuo sinun vahva halu saada tyttö tulee? (kun ei vielä sellaista ole)
Jos näin on, niin voin sanoa ettei se tyttölapsi "sen kummempi ole!" kuin poikalapsetkaan.

Mä olen myös tällä palstalla pyöritellyt monesti silmiäni näissä tyttö/poika keskusteluissa. Täällä täytyy pyöriä tosi yksioikostakin porukkaa, koska mä en halua uskoa, että näin suuri osa ihmisistä oikeasti säälittelisi mua, koska mulla on vaan näitä räkänokkaisia, huonotapaisia pojan nassikoita. Kumma juttu, kun minä oon niistä ihan hirmusen ylpeä ja onnellinen. Ja erityisen kummallista, että mä voisin ihan hyvin ottaa niitä meidän perheeseen pari lisääkin. Enkä mä koskaan hankkisi yhtään lasta, jos sukupuoli olisi mulle niin tärkeä asia, että viikkotolkulla surisin "väärää" sukupuolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut:
Minulla on neljä poikaa ja olen raskaana. Jos tämä viides ei ole tyttö, niin olen rehellisesti sanottuna vihainen ja pettynyt. Haluan tytön ja teen vaikka kaksikymmentä lasta että sen saan.

Mieheni haluaa myös tytön, mutta hän sanoo että viisi lasta saa riittää koska kuulemma noille pojille ei jää aikaa. Siltikin haaveilen tytöstä.

Meidän pojat on kyllä kovin rakkaita, mutta juuri niitä peruspoikia, likaisia ja villejä räkänokkia. Kaverini tytöt ovat kauniita, kilttejä ja heillä on ihastuttavat tavat. Minäkin haluan!

Ystäväni sai neljän pojan jälkeen tytön, jos meille ei sitä suoda, niin en halua nähdä tätä ystävää enää. En vain kestäisi, olen todella kateellinen.

Rakastan kuitenkin lapsiani, mutta olen ikäni halunnut tyttöä!

Meinaatko oikeasti, että tytöt on luonnostaan kilttejä ja omaa ihastuttavat tavat???
Meillä ei sitten ole peruspoikia, kun eivät ole likaisia eikä villejä räkänokkia. Räkäisiä nokat ovat nuhan sattuessa, toki.

Kyllä se vaan kasvatusta vaatii, että saa hyvin käyttäytyviä muksuja.

Mä haukuin sitä, että mua sanotaan typeräksi ja vaikka miksi, kun yritän perustella kantani. En toki haukkunut poikalapsia, itsellä niitä on kolme kappaletta ja kuten sanottua, en vaihtaisi

Minusta sinä et ole vielä oikein perustellut kantaasi. Vai oliko ne kampaus/shoppailujutut IHAN OIKEASTI sun perustelut? Vai se silläsipuli? Vai jopa se makaronilaatikko? (Ihan sivumennen, monet huippukokit ovat miehiä.)

Sinä oletat - perustuen ei-mihinkään - että sinulla tulee olemaan paremmat välit tyttäreesi. Aika heikot teesit sulla. Sitäpaitsi - tuolla asenteella sinä varmistat sen, että poikiisi et ainakaan niitä hyviä suhteita tule saamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ihan normaalia se kai on, että monen tytön tai pojan jälkeen haluaisi jo sitä toista sukupuoltakin olevan lapsen.

Ja täysin sallittua on toivoa tiettyä sukupuolta & olla hetken aikaa pettynyt kun ultrassa ei tulekaan toivottuja uutisia sukupuolen suhteen. Ei se sitä tarkoita, etteikö terveys olisi tärkeintä, tai sitä etteikö se "väärää sukupuolta" oleva vauvakin olisi erittäin rakas ja tervetullut.

Ap:n kaveri suunnilleen muuttui kateudesta vihreäksi kun ei saa tyttölasta kun kaverikin saa. Ei ollut kyse mistään pikkuhetkestä.

Kaveri voi oikeasti tarvita aikaa sulatella asiaa ja "haudata unelma" tytövauvasta.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ihan normaalia se kai on, että monen tytön tai pojan jälkeen haluaisi jo sitä toista sukupuoltakin olevan lapsen.

Ja täysin sallittua on toivoa tiettyä sukupuolta & olla hetken aikaa pettynyt kun ultrassa ei tulekaan toivottuja uutisia sukupuolen suhteen. Ei se sitä tarkoita, etteikö terveys olisi tärkeintä, tai sitä etteikö se "väärää sukupuolta" oleva vauvakin olisi erittäin rakas ja tervetullut.

Mikähän nyt on kun huomaan yhä useammin ja useammin olevani åbon kanssa samaa mieltä :o....
Siis taas peesailen.

Minusta sinä et ole vielä oikein perustellut kantaasi. Vai oliko ne kampaus/shoppailujutut IHAN OIKEASTI sun perustelut? Vai se silläsipuli? Vai jopa se makaronilaatikko? (Ihan sivumennen, monet huippukokit ovat miehiä.)

Sinä oletat - perustuen ei-mihinkään - että sinulla tulee olemaan paremmat välit tyttäreesi. Aika heikot teesit sulla. Sitäpaitsi - tuolla asenteella sinä varmistat sen, että poikiisi et ainakaan niitä hyviä suhteita tule saamaan.

Kuule mitään asennetta mulla ei ole lapsiini, muuta kuin että ne on mun rakkaita lapsia joka ikinen. Sä et näköjään osaa sisäistää lukemaasi, joten en jaksa enää vääntää.

Yhteistyössä