Onko raiskattu myös neitsyt, jos ei ole koskaan harrastanut seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsenahyväksikäytetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsenahyväksikäytetty

Vieras
Voiko neitsyyden mielestäsi menettää raiskauksen yhteydessä, vai onko tyttö/nainen neitsyt niin kauan, kuin hän itse päättää sen menettää jollekin?

Ei se oo sitten enää neitsyt. Kun miehen sukupuolielin sinne kerran tunkeutuu, on neitsyys menetetty. Sitten kaiken maailman sormi/väline-jutut onkin vähän hankalampi juttu. Ja saattaapa olla, että on semmonenkin tapaus, joka menettäää anaalineitsyyden mutta ei pilluneitsyyttä. Ainakin yks mun tuttu mies kerto semmosen jutun, että oli päässy laivalla panemanaan yhtä tyttöä mutta se halus suoraan anaaliin koska hän ei halunnut menettää neitsyyttään... oli uskoa vastaan. En kyllä tiedä mitä uskontoa edusti.

Minusta neitsyys tarkoittaa sitä ettei olekoskaan harrastanut seksiä ja on ns puhdas. Jos joku pitää raiskausta seksin harrastamisena niin ok, kai se menettää sitten neitsyyden, mutta ei kai nyt kukaan niin ajattele?
Tai jos joku ajattelee, ettei tyttö ole enää puhdas, niin ok. Minusta tämä raiskaaja on itsensä liannut, mutta uhri on edelleen puhdas.

Tottakai on neitsyt, millä perusteella ei olisi?

[QUOTE="huh";26452531]Minusta neitsyys tarkoittaa sitä ettei olekoskaan harrastanut seksiä ja on ns puhdas. Jos joku pitää raiskausta seksin harrastamisena niin ok, kai se menettää sitten neitsyyden, mutta ei kai nyt kukaan niin ajattele?
Tai jos joku ajattelee, ettei tyttö ole enää puhdas, niin ok. Minusta tämä raiskaaja on itsensä liannut, mutta uhri on edelleen puhdas.

Tottakai on neitsyt, millä perusteella ei olisi?[/QUOTE]

Tällä ajatusmallilla neitsyys ei ole mitään fyysistä vaan mielentila.

Neitsyys menetetään sitten, kun ensimmäistä kertaa harrastaa seksiä. Raiskaus ei ole seksin harrastamista.

Uskomatonta että täälläkin on toista ajattelevia, ehkei niin empatiakykyisiä ihmisiä hekään.

Neitsyt on seksuaalisesti kokematon. Vaikkei nyt ihan teknisesti olisikaan neitsyt, niin kyllä raiskattu on neitsyt, kun se hänen kokemansa ei ole seksiä, vaan väkivaltaa. Sulke tässä ketjussa vastailee tunnevammaiset ihmiset.

[QUOTE="vieras";26452539]Tällä ajatusmallilla neitsyys ei ole mitään fyysistä vaan mielentila.[/QUOTE]

Jos se olisi vain fyysistä, jo urheilussakin voisi sen menettää, kun immenkalvo voi revetä. ;)
Ja kyllä se on sekä henkistä että fyysistä. Seksiä harrastamalla ekaa kertaa sen menettää. Raiskaus ei sitä ole.

[QUOTE="Vieras";26452553]Neitsyt on seksuaalisesti kokematon. Vaikkei nyt ihan teknisesti olisikaan neitsyt, niin kyllä raiskattu on neitsyt, kun se hänen kokemansa ei ole seksiä, vaan väkivaltaa. Sulke tässä ketjussa vastailee tunnevammaiset ihmiset.[/QUOTE]

Näin on.

Näköjään se riippuu siitä miten se neitsyys määritellään. Neitsyys minusta liitetään koskemattomuuteen, jopa siihen immenkalvon menetykseen, penetraatioon, kokemattomuuteen seksin suhteen. Raiskattu ei ole enää koskematon, siitä huolimatta että se koskemattomuus on viety väkivalloin. Raiskaukseen liittyy valta, alistaminen, seksi ja väkivalta.

Mutta tärkeintähän on se miten itse asian kokee. Se, että joku toinen ajattelee toisin, ei tarkoita sitä että se pitää kokea niin. Neitsyys on minusta jäänne jostain vaatimuksesta olla koskematon, joskus jopa esineellistävä vaatimus. Pyäh.

Viimeksi muokattu:
Naurettavinta selittää tuosta immenkalvosta joka voi mennä jo kauan ennen raiskausta tai seksin harrastamista, tuntuu että halutaan tehdö raiskatulle vain vähän kiusaa.

Näköjään se riippuu siitä miten se neitsyys määritellään. Neitsyys minusta liitetään koskemattomuuteen, jopa siihen immenkalvon menetykseen, penetraatioon, kokemattomuuteen seksin suhteen. Raiskattu ei ole enää koskematon, siitä huolimatta että se koskemattomuus on viety väkivalloin. Raiskaukseen liittyy valta, alistaminen, seksi ja väkivalta.

Mutta tärkeintähän on se miten itse asian kokee. Se, että joku toinen ajattelee toisin, ei tarkoita sitä että se pitää kokea niin. Neitsyys on minusta jäänne jostain vaatimuksesta olla koskematon, joskus jopa esineellistävä vaatimus. Pyäh.

Oot aika puupää. Oliko tuon tarkotus piristää apta? Mikä teitä vaivaa?

[QUOTE="Vieras";26452641]Oot aika puupää. Oliko tuon tarkotus piristää apta? Mikä teitä vaivaa?[/QUOTE]

Olen puupää, kuuppa täynnä kuivaa koivua. Määrittelyjä on monenlaisia. Siksi ap:n on tärkeintä itse miettiä mitä arvoa antaa jollekin määrittelylle. Hänellä on täysi oikeus sanoa piutpaut niille ja määritellä itse itsensä. Niille ei saa antaa liikaa valtaa, eikä kokea niitä itseään vangitsevina.

Sellainen ihminen jonka mielestä raiskaaja vie raiskatun neitsyyden, oikein hyväilee raiskaajan mieltä ylistämällä, että todella on vienyt jotain suurta uhrilta. Neitsyys menetetään omasta tahdosta.
Halveksuttavaa puhua jostain 10-vuotiaasta, että etpäs saa menettää neitsyyttä kun ei sitä ole.

Kyllä se on myös ihan oikeus jokaisen pitää neitsyytensä, tytöille se on usein tärkeä juttu ja saman oikeuden saa raiskattukin. Neitsyys on menetetty valitsemalleen henkilölle ja vapaaehtoisesti, sitten on ensimmäistä kertaa seksiä harrastettu.

Minusta jokaisen pitäisi ajatella näin, tukee myös raiskattua siinä olossa että hän olisi syyllinen ja likainen. Yhtä puhdas ja neitsyt kuin kuka tahansa muukin seksissä kokematon.

Tunnevammainen kylmä itse piru voi väittää, että uhri on menettänyt neitsyytensä.

Kyllähän sitä henkisessä mielessä neitsyt on ja sillähän se oikea merkitys on (kuten kenen tahansa kohdalla). Ja periaatteessa on tavallaan "vielä enemmän neitsyt", koska hyväksikäyttö tekee asiat usein monimutkaisemmiksi.

Sellainen ihminen jonka mielestä raiskaaja vie raiskatun neitsyyden, oikein hyväilee raiskaajan mieltä ylistämällä, että todella on vienyt jotain suurta uhrilta. Neitsyys menetetään omasta tahdosta.
Halveksuttavaa puhua jostain 10-vuotiaasta, että etpäs saa menettää neitsyyttä kun ei sitä ole.

Kyllä se on myös ihan oikeus jokaisen pitää neitsyytensä, tytöille se on usein tärkeä juttu ja saman oikeuden saa raiskattukin. Neitsyys on menetetty valitsemalleen henkilölle ja vapaaehtoisesti, sitten on ensimmäistä kertaa seksiä harrastettu.

Minusta jokaisen pitäisi ajatella näin, tukee myös raiskattua siinä olossa että hän olisi syyllinen ja likainen. Yhtä puhdas ja neitsyt kuin kuka tahansa muukin seksissä kokematon.

Tunnevammainen kylmä itse piru voi väittää, että uhri on menettänyt neitsyytensä.

Minuakin vituttaa. Koko neitsytmyytti kaikkinensa ja sen tärkeys. Minä ole yhdellekään raiskaajalle antamassa yhtäkään ylistystä.

Minusta koko "neitsyt" sanaa voi käyttää melkeinpä vain silloin jos tyttö ei ole masturboinut ollenkaan, vaan ensimmäinen seksikokemus on yhdyntä, jolloin neitsyys menetetään. Aika harva taitaa tuohon yltää? Eli hyvin vanhanaikainen jäänne koko sana. Kaikki muut ovat sitten mielestäni vain kokemattomia, mikäli on tai on ainakin mahdollisuus siihen, että immenkalvo on jo rikkoutunut.

Ehkä juuri se henkisen neitsyyden merkitys kasvaa tässä, jos se neitsyyden merkitys on tärkeä. Ei minusta kuitenkaan ole hyväksi jäädä siihen liiaksi kiinni. Raiskaus on myös seksiä, mutta rakkautta siihen ei sisälly pätkääkään. Raiskaus vie paljon pois, hyväksikäyttö tuplasti enemmän (enkä puhu neitsyydestä).

Yhteistyössä