Onko raiskattu myös neitsyt, jos ei ole koskaan harrastanut seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsenahyväksikäytetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";26452605]Ei kaikilla ole koskaan ollutkaan immenkalvoa. Joillain se on kasvanut umpeen.

Kannattaako oikein yrittää pahoittaa ap:n mieli?[/QUOTE]

En nyt ymmärrä, mitä mielen pahoittamista mun kommentissani on, taidan olla täysin tunnevammainen. Onneksi täällä on kaltaisiasi empatian erikoislähettiläitä korjaamassa meidän muiden tuottamaa vahinkoa.

Mitä helv. on henkinen neitsyys? Sitä kun ei ole vielä ymmärtänyt mitä varten aivot ovat? Kyllä kaikesta saakin sitten väännettyä paskaa kun oikein yrittää.

Mä ainakin tarkoitan henkisellä neitsyydellä sitä, että on mielestään/mieleltään koskematon ja viaton, vaikka joku olisikin vastoin tahtoa tehnyt fyysisesti pahaa.

Mä ainakin tarkoitan henkisellä neitsyydellä sitä, että on mielestään/mieleltään koskematon ja viaton, vaikka joku olisikin vastoin tahtoa tehnyt fyysisesti pahaa.

On erittäin vaikeaa olla mielestään/mieleltään koskematon ja viaton, jos joku on vastoin tahtoa tehnyt fyysisesti pahaa.

Raiskauksessa just menetetään se kaikki viattomuus ja luottamus, mitä lapsella on.

Älä viitsi jatkaa tuollaisia kommentteja. Et todellakaan tiedä, mitä pahoinpitely lapselle tekee.

[QUOTE="vieras";26452810]No kuule henkistä huoraamista on maailma täysi, että ei ole mikään uusi keksintö ja sillä on paljon enemmän merkitystä kuin sillä mitä laitetaan mihinkin.[/QUOTE]

No kerro esimerkki. Minusta nämä on hiton huonoja termejä, kun niille on oikeat sanatkin eikä tarvitse lainailla sellaisista asioista millä on fyysinen merkitys.

Toivoisin niin, että kukaan ei käyttäisi termiä henkinen neitsyys. Samahan se on sitten alkaa käyttämään termiä henkinen huora / lutka / gigolo / mitä ikinä.

Toivoa saa, mutta jos joku haluaa sitä käyttää ja se hänelle on merkityksellistä jostain erityisestä syystä, niin mistäpä se on meiltä pois? Vai onko? Me luomme niitä merkityksiä ja joskus niiden uusien merkityksien avulla voidaan irroitautua jostain kipeistä asioista.

Toivoisin niin, että kukaan ei käyttäisi termiä henkinen neitsyys. Samahan se on sitten alkaa käyttämään termiä henkinen huora / lutka / gigolo / mitä ikinä.

Niinkö? Huoruus ei ole fysiologista tai henkistä, se on ammatti. Neitsyys on koskemattomuutta. Raiskatulle on tehty väkivaltaa fyysisesti, mutta silti hänellä on mahdollisuus pitää itseään koskemattomana ainakin henkisesti ELI raiskaaja on saattanut koskea kehoon, ei mieleen.

[QUOTE="vieras";26452849]No ihan yksinkertaisesti, että myydään sielua eikä ruumista. Huoraaminenhan on moraalinen käsite ja eipä sitä oikein seksiin enää nykymaailmassa voi liittää.[/QUOTE]

miten myyt sielun, kun sielusta ei ole edes todisteita.

[QUOTE="vieras";26452819]Älä viitsi jatkaa tuollaisia kommentteja. Et todellakaan tiedä, mitä pahoinpitely lapselle tekee.[/QUOTE]

Mä jotenkin kuvittelin tämän olevan keskustelupalsta. Keskustelussa kukin tuo oman näkemyksensä sen pohjalta, mikä on oma käsitys/tieto/kokemus keskusteltavasta asiasta.

En tajua, miksi mun kommentit nyt sua nyppii jotenkin erityisen paljon.

[QUOTE="Vieras";26452873]Entä jos syntyy ilman kalvoja?[/QUOTE]

Ihan toistan nyt kysymykseni minkä esitin ketjussa eri muodossa; miksi ihmiselle neitsyys on mikään merkittävä arvo millään tasolla vuonna 2012. Keskitytäänkö mielummin siihen ihmiseen eikä seksuaaliseen kokemuslistaan?

Ihan toistan nyt kysymykseni minkä esitin ketjussa eri muodossa; miksi ihmiselle neitsyys on mikään merkittävä arvo millään tasolla vuonna 2012. Keskitytäänkö mielummin siihen ihmiseen eikä seksuaaliseen kokemuslistaan?

Olet mun mielestä tuossa asiassa täysin oikeassa. Tässä aloituksessa nyt vaan kysyttiin neitsyydestä, joten tuntuu korrektilta myös kommentoida asiaa neitsyyden kannalta.

Kyllä se voi tytölle olla tärkeä että saa menettää sen jollekin tietylle henkilölle. Minä menetin sen poikaystävälleni, vaikka minut raiskattiinkin.
Sillon se oli tärkeä asia, että minulle kerrottiin neitsyyden ja puhtauden olevan yhä tallessa, vaikka tunsin itseni likaiseksi ja jopa huoraksi kun seksiä oli muka harrastettu.

Kyllä tyttö on neitsyt niin kauan kuin hän itse sen päättää menettää.

Niinkö? Huoruus ei ole fysiologista tai henkistä, se on ammatti. Neitsyys on koskemattomuutta. Raiskatulle on tehty väkivaltaa fyysisesti, mutta silti hänellä on mahdollisuus pitää itseään koskemattomana ainakin henkisesti ELI raiskaaja on saattanut koskea kehoon, ei mieleen.

Minusta tässä oikeasti mennään niin väärään suuntaan kun edes vihjataan koskemattomuuden olevan jonkinlainen haluttu tila. Raiskauksesta en ole tässä nyt itsessään kommentoinut. Se on aina kauhea asia. Eikä siitä selviämistä tulisi liittää neitsyysasiaan mitenkään, se on hyvin hyvin epäterveellistä niin monella tasolla.

Ennen vanhaan raiskauksessa pidettiin erityisen raskauttavana asianhaarana sitä, jos uhri oli neitsyt. Tyttäret olivat isien omaisuutta ja neitsyyden vieminen rinnastettiin kauppatavaran turmelemiseen. Näin on pääteltävissä mm. Daniil Harmsin novellista Rehabilitaatio: "Enkä minä tehnyt Jeliza Antonovnalle väkivaltaa. Ensiksikään hän ei ollut enää neitsyt ja toiseksi olin tekemisissä ruumiin kanssa, joten hänellä ei ole mitään syytä valittaa."

Kyllä se voi tytölle olla tärkeä että saa menettää sen jollekin tietylle henkilölle. Minä menetin sen poikaystävälleni, vaikka minut raiskattiinkin.
Sillon se oli tärkeä asia, että minulle kerrottiin neitsyyden ja puhtauden olevan yhä tallessa, vaikka tunsin itseni likaiseksi ja jopa huoraksi kun seksiä oli muka harrastettu.

Kyllä tyttö on neitsyt niin kauan kuin hän itse sen päättää menettää.

Olen todella pahoillani että olet joutunut läpikäymään jotain noin kauheaa, tämä keskustelu on todella outo minusta, että ikäänkuin voi päättää itse sen milloin neitsyys on mennyt, jos jokainen saa itse määritellä jonkun asian, niin eihän siitä voi silloin edes keskustella kun sen määritelmä vaihtelee ihmisestä riippuen.

Ymmärtääköhän kukaan mitä ajan takaa.

Yhteistyössä