Logotar, en tiedä taustoja tilanteesta mutta kirjoituksistasi ei huoku kyllä se, että itsekään lapsen etua ajattelisit. Asiantuntijat sen enempää kuin tuomarikaan ei hyötyjä ja haittoja punnitessaan näe tuossakaan tilanteessa, äitin muuttamisesta huolimatta että lapsi riuhtaistaisiin irti kasvuympäristöstä jossa on ollut. En siltä osin ihmettelekään, että äiti on ottanut herneen nenään, kun teidän tavoitteenne on saada lapsi asumaan luoksenne ja kyllä = sulkea äiti pois lapsen elämästä, koska on tähän saakka lapselle ollut se ensisijainen huoltaja (en tiedä minkä ikäinen lapsi on mutta en myöskään lukenut että äiti olisi mikään narkkari tms, eli asiat siltä osin ok) Tietenkään ei ole oikein rajoittaa tapaamisia, mutta sitäkin oikeudessa punnittaessa tuomari joutuu katsomaan taas ne haitat ja hyödyt lapsen kannalta ja pitkällä tähtäimellä, toisin sanoen käytännössä on lähes mahdotonta saada lapsen asumista ilman erittäin, erittäin painavia perusteita lapsen vakiintuneista olosuhteista.
Ja niitä "painavia" perusteita voi toki kehitellä omasta päästään oikeuteen jos haluaa, näin teki exänikin mutta eipä niillä ollut mitään painoarvoa kun ei ollut todisteita, päinvastoin oli kumoavia todisteita väitteistä, vaikka vielä tänäkin päivänä ex uuden vaimonsa kanssa jaksaa mesota siitä, miten olen ollut lastensuojelun huolen kohteena ja vaimokin tietää kuulemma "olosuhteistani, jotka eivät ole olleet kunnossa aiemmin".. tarina olisi vaikka kuinka pitkä, mutta niin monta valheellista tarinaa existä ja toisista vanhemmista olen kohdannut, että suhtaudun hyvin varauksella kaikkiin jotka itse esittävät uhria ja väittävät toisen estävän tapaamisia. Näinhän exänikin teki samaan, väitti että estän tapaamisia ja samaan aikaan uhkaili minulle ettei palauta lasta, itku kurkussa olin kerran jo soittamassa poliisille kun exästä ei kuulunut mitään, tuoko lasta vai ei, koska oli uhannut ettei palauta ja sitten hän vaimonsa kanssa paikalle saavuttuaan esitti täysin viatonta ja veti roolia, että ihmettelee miksi olen itkuinen ja raivoissani.
Tulipahan vaan mieleen.. kun sitä toista vanhempaa mustamaalataan.. miten usein se onkaan vaan toisen keksimää..