onko pakko kertoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei aivan näin. Osa haluaa että kerrotaan, osa taas ei haluaisi missään nimessä tietää. Minä esimerkiksi haluaisin tietää ja aiemmin luulin että niin on muillakin. Kuitenkin moni haluaa että heille ei kerrottaisi. Siksi esimerkiksi ulkopuolisen ei kannata kertoa ellei tunne petetyn ajatuksia asiasta.

Ap voisi tiedustella hienovieraisesti puolison suhtautumista asiaan.
Eli periaatteessa toiselle voi valehdella mitä vaan, kunhan ei jää kiinni. Onpas luotettavia parisuhteita!

Eli periaatteessa toiselle voi valehdella mitä vaan, kunhan ei jää kiinni. Onpas luotettavia parisuhteita!

Joojoo. Ja kännissä vois kans vähän muita paneskella, koska onhan ne kuitenkin merkityksettömiä kännisekoiluja :p
Eikä miehelle viitsi kertoo, ettei pahoita miesrukan mieltä turhaan :/ Olihan se kännipaneminen kuitenkin vaan merkityksetöntä.

Joojoo. Ja kännissä vois kans vähän muita paneskella, koska onhan ne kuitenkin merkityksettömiä kännisekoiluja :p
Eikä miehelle viitsi kertoo, ettei pahoita miesrukan mieltä turhaan :/ Olihan se kännipaneminen kuitenkin vaan merkityksetöntä.
Ja aikasemmin jo kirjotin (en muista sitä nikkiä) että hups, voihan se ehkäsykin unohtua "ihan vahingossa". Mitä sitä miehelle kertomaan; vahinko mikä vahinko, niinkuin yks kännisekoilu.

Voihan sitä valheella yrittää pitää liittoa kasassa, mutta ei se takaa mitään. Ja en usko hetkeäkään ap;n selityksiä että ei halua loukata. Vaan pelkää jäävänsä yksin.

siis olen pettänyt noin vuosi sitten. rakastan puolisoani ja itseäni puolustelematta kerron että olin aivan räkä kännissä. ja selvinpäin en todellakaan olisi niin tehnyt. toista osapuolta en tunne mitenkään eikä missään tekemisissä olla oltu tapahtuman jälkeen. tiedän että en aio koskaan enää tehdä mitään vastaavaa ja en aio enää juoda sillä tavalla, sen jälkeen olen pysytellyt hyvin asia linjalla alkon kanssa. syy miksi tämä on nyt tullut entistä enemmän mieleeni on se että olemme menossa naimisiin ensi keväänä. itse en tahtoisi kuulla tällaisesta asiasta jos puolisoni ajattelisi asiasta samoin kuin minä nyt. onko minun siis pakko satuttaa puolisoani kertomalla asia joka minulle ei ole merkinnyt mitään muuta kuin sen että olen saanut pahan olon itselle. haluaisin asiallista keskustelua asiasta vaikka tiedän että moni tästä maidon nostaa.

Eikö naimisiin mennessä tarvitse olla neitsyt? Hassua, että horot pääsee naimiin Jeesuksen ja Jumalan kasvojen edessä. Hassua, mielestäni.

voi että kun ei teidän päähän mene että me ei erottais vaikka kertoisin. voitte uskoa ja ajatella mitä haluatte, pyysin asiallista keskustelua, mutta teidän taisi olla parin mamman äo:lle liikaa. kiitos kuitenkin kun omalta hienolta puhtaalta ja rehelliseltä super elämältä ehditte käydä täällä kaakattamassa kakkaa. mieli piteenne on huomioitu, voitte mennä säde kehän kiilotukseen.

voi että kun ei teidän päähän mene että me ei erottais vaikka kertoisin. voitte uskoa ja ajatella mitä haluatte, pyysin asiallista keskustelua, mutta teidän taisi olla parin mamman äo:lle liikaa. kiitos kuitenkin kun omalta hienolta puhtaalta ja rehelliseltä super elämältä ehditte käydä täällä kaakattamassa kakkaa. mieli piteenne on huomioitu, voitte mennä säde kehän kiilotukseen.
Kolahtiko? Ja mistä tiedät että ette eroa jos et kerro?

Hä? Eka itse kysyt, "onko pakko kertoa" ja kun muut ilmaisee mielipiteen niin se ei enää käykkään? Älä sitten kysele, jos ei muiden vastaukset kiinnosta :p
Ja jos ette ole syrjähyppysi takia eroamassa, niin miksi et voi kertoa sit miehelle? Eikö olisi paljon mukavampaa mennä naimisiinkin rehelliseltä pohjalta, kun antaa miehen elää valheessa? VAIKKAIN ETTE eroa, niin silti, eikö miehellä ole oikeutta tietää?

Vai mitä oikein kysymykselläsi hait?

Hä? Eka itse kysyt, "onko pakko kertoa" ja kun muut ilmaisee mielipiteen niin se ei enää käykkään? Älä sitten kysele, jos ei muiden vastaukset kiinnosta :p
Ja jos ette ole syrjähyppysi takia eroamassa, niin miksi et voi kertoa sit miehelle? Eikö olisi paljon mukavampaa mennä naimisiinkin rehelliseltä pohjalta, kun antaa miehen elää valheessa? VAIKKAIN ETTE eroa, niin silti, eikö miehellä ole oikeutta tietää?

Vai mitä oikein kysymykselläsi hait?[/QUOTE] Hyväksyntää teolleen

Jos miehesi olisi pannut jotain kännissä vuosi sitten, haluaisit ilmeisesti tietää? Mitä sen jälkeen tapahtuisi? Ketä/mitä se kertominen palvelee?

[QUOTE="vieras";27709481]Jos miehesi olisi pannut jotain kännissä vuosi sitten, haluaisit ilmeisesti tietää? Mitä sen jälkeen tapahtuisi? Ketä/mitä se kertominen palvelee?[/QUOTE] Jos luvataan olla rehellisiä toisilleen niin ihme että pystyy vuoden salaamaan moisen asian. Sellanen ihminen valehtelee kaikessa muussakin!

[QUOTE="vieras";27709481]Jos miehesi olisi pannut jotain kännissä vuosi sitten, haluaisit ilmeisesti tietää? Mitä sen jälkeen tapahtuisi? Ketä/mitä se kertominen palvelee?[/QUOTE]

Ihan meidän suhdetta se palvelisi. Ja kyllä haluaisin tietää. Jos mies sen itse kertoisi, niin asia olisi helpompi käsitelläkkin. Uskon, että itse kertoessaan mies katuisi tekoaan eikä se enää toistuisi. Jos taasen kuulisin kiertoreittiä seikkailustaan, heräisi minulle epäilys, onko pettämisiä useampikin ja mies vaan jättänyt kertomatta koska "ei halunnut satuttaa".

Minulla kuuluu ja pitää olla oikeus tietää, mitä meidän parisuhteen sisällä tapahtuu. Onko se pettämistä tai jotain muuta (vaikka sitten alkoholismia, peliriippuvaisuutta, tai mitä nyt ikinä olisikaan), joka kuitenkin vaikuttaa yhtälailla minunkin elämääni niin kauan kun miehen kanssa yhtä pidetään.

Just, eli nää on näitä ihmisiä, et jos et oo samaa mieltä, ni ei tarvi kommentoida. Valitettavasti kaikki ihmiset ei pysty pettämään omaa miestänsä/vaimoansa ja haluaisi tietää jos näin kävisi. Joillekkin se avio/avoliitto on pyhä asia, eikä valehdella puolin ja toisin mistään.. mut eipä kai muuta, meenpä tästä sädekehääni kiillottamaan ;)

Ihan meidän suhdetta se palvelisi. Ja kyllä haluaisin tietää. Jos mies sen itse kertoisi, niin asia olisi helpompi käsitelläkkin. Uskon, että itse kertoessaan mies katuisi tekoaan eikä se enää toistuisi. Jos taasen kuulisin kiertoreittiä seikkailustaan, heräisi minulle epäilys, onko pettämisiä useampikin ja mies vaan jättänyt kertomatta koska "ei halunnut satuttaa".

Minulla kuuluu ja pitää olla oikeus tietää, mitä meidän parisuhteen sisällä tapahtuu. Onko se pettämistä tai jotain muuta (vaikka sitten alkoholismia, peliriippuvaisuutta, tai mitä nyt ikinä olisikaan), joka kuitenkin vaikuttaa yhtälailla minunkin elämääni niin kauan kun miehen kanssa yhtä pidetään.

No leikitään, että hän kertoo tänään. Mitä sen jälkeen tapahtuu?

[QUOTE="vieras";27709637]No leikitään, että hän kertoo tänään. Mitä sen jälkeen tapahtuu?[/QUOTE] Omien sanojensa mukaan ei mitään, joten vielä enemmän ihmetyttää ettei kerro miehelleen. No, meitä on moneen junaan.

[QUOTE="vieras";27709637]No leikitään, että hän kertoo tänään. Mitä sen jälkeen tapahtuu?[/QUOTE]

Miettisin ja punnitsisin paljon tilannetta. Kuka oli nainen, oliko joku tuttu vai joku löytö baarista. Miten homma tapahtu ja miksi.
En sano, että heti jättäisin syrjähypyn vuoksi. Luottamus kyllä menisin joksikin aikaa, kaikki pitäisi rakentaa alusta. Aika sen näyttäisi onnistuisiko yhteiselo enää vai ei.

[QUOTE="vieras";27709649]Omien sanojensa mukaan ei mitään, joten vielä enemmän ihmetyttää ettei kerro miehelleen. No, meitä on moneen junaan.[/QUOTE]

Oletan, että lainattu kysymys oli tarkoitettu minulla ja tässä kuvitellaan tilannetta minun kohdalleni?
Itse kertoisin miehelle ja mieheltäni toivoisin samaa.

Miettisin ja punnitsisin paljon tilannetta. Kuka oli nainen, oliko joku tuttu vai joku löytö baarista. Miten homma tapahtu ja miksi.
En sano, että heti jättäisin syrjähypyn vuoksi. Luottamus kyllä menisin joksikin aikaa, kaikki pitäisi rakentaa alusta. Aika sen näyttäisi onnistuisiko yhteiselo enää vai ei.

Eli yhden merkityksettömän vuosi sitten tapahtuneen virheen takia teillä asuisi nyt kaksi onnetonta ihmistä, joiden perhe mahdollisesti on hajoamassa. Kenen etu?

Ei vaan kunnioitetaan toisen toiveita eikä kerrota asioita vain keventääkseen omaa mieltään. Ensisijaisesti toimitaan niin ettei ole salattavaa.

En usko tuohonkaan teoriaan, että pettäjä kertoisi tapahtumista vain keventääkseen omaa mieltään. Onhan siinä pettäjänkin loppuelämä kyseessä.
Minun korvaani kuulostaa, että näitä fraaseja oikeesti kehitellään vaan pettäjää suojellakseen. "Ei halua loukata miehen tunteita.." "Haluaa keventää vain omaa mieltään.." Hmph..

Kerro idiootti. Itse sain tietää salasuhteesta tuttuun ihmiseen vuosien jälkeen ja kun olin vuosia luullut että kaikki on hyvin, niin arvaa oliko petetty olo silloin? Tää asia paljastui lopulta yhden kaverin kautta. Useampi kaveri oli kuitenkin tiennyt vuosia. Ei ollut kertonut.

[QUOTE="vieras";27709675]Eli yhden merkityksettömän vuosi sitten tapahtuneen virheen takia teillä asuisi nyt kaksi onnetonta ihmistä, joiden perhe mahdollisesti on hajoamassa. Kenen etu?[/QUOTE]

Vastuu pitää kantaa teoistaan. Eikä se vastuun kantaminen tarkoita sitä, että pettäjä kärsii olostaan. Tottakai pettäjän kuuluukin kärsiä olostaan, mutta siitä huolimatta petetyllä on oikeus tietää, mitä hänen selkänsä takana on tapahtunut.
Kyseessä kun on myös sen petetyn parisuhde. Miksi pettäjä saisi itse päättää yksinoikeudella parisuhteen tulevaisuuden? (kertomalla tai kertomatta jättämisellä)

Tosi monet pettäää, varmaan luvutkin lähenevät jotain 50 prossaa ainakin miehistä. joten et ole aisian kanssa yksin. Pettäminen on väärin, mutta kuten joku mainitsikin kukaan ei ole kuollut. Sä kuitenkin kadut asiaa ja tiedät tehneesi väärin. Jos asia sua kauheesti vaivaa mene vaikka yksin jonnekin pariterapiaan käsittelemään asia.

Entäs jos olisitkin tuhma ja tekisit asiasta omassa mielessäsi kivan muiston ja kokemuksen, sun oman salaisuuden. Onpa sitten vanhana muutakin muisteltaa kuin oma ukko ;) Ei aina tarvitse olla niin pirun virheetön ja täydellinen. Tämä on vain elämää...

Vastuu pitää kantaa teoistaan. Eikä se vastuun kantaminen tarkoita sitä, että pettäjä kärsii olostaan. Tottakai pettäjän kuuluukin kärsiä olostaan, mutta siitä huolimatta petetyllä on oikeus tietää, mitä hänen selkänsä takana on tapahtunut.
Kyseessä kun on myös sen petetyn parisuhde. Miksi pettäjä saisi itse päättää yksinoikeudella parisuhteen tulevaisuuden? (kertomalla tai kertomatta jättämisellä)

Mutta jos nyt vaan vastaat siihen kysymykseen?

En usko tuohonkaan teoriaan, että pettäjä kertoisi tapahtumista vain keventääkseen omaa mieltään. Onhan siinä pettäjänkin loppuelämä kyseessä.
Minun korvaani kuulostaa, että näitä fraaseja oikeesti kehitellään vaan pettäjää suojellakseen. "Ei halua loukata miehen tunteita.." "Haluaa keventää vain omaa mieltään.." Hmph..

Kysy muutamilta haluaisivatko he puolisonsa kertovan heille, saatat yllättyä.

Yhteistyössä