Voi sinua ap. Ymmärrän pahan olosi. Se kertoo, että kadut syvästi. Tuohon mitä kannattaa tehdä nyt, osaat vain sinä itse vastata kun sydäntäsi tutkit. Minä sinuna kertoisin, koska et pysty elämään tuollainen paska teidän välissä.
Mieti millainen ihminen sinä haluat olla? Tavallaan helpompaa olla kertomatta ja koittaa unohtaa, mutta sellainen tekee suurta hallaa sinun ja hänen väliin. Minä tiedän tämän omalla kohdallani siten, että mieheni petti aikoinaan ja sen jälkeen oli kylmä ja halusi erota, mutta ei kyennyt siihen, vaan jatkettiin. Edelleen oli kylmä ja aina kun oli hellä hetki hän perääntyi, koska ei omasta mielestään ansainnut rakkauttani koska oli tehnyt pahasti. Oli ihan sairaan mustasukkainen ja elo oli todella ahdistavaa. Kun hän sitten pystyi kertomaan niin suhde pääse paremmalle tasolle. Olihan se ihan helvetillistä aluksi kun sitä selviteltiin ja pikään oli vaikeata, mutta nyt arvostan mieheni rehellisyyttä ja sitä, että hän katui niin paljon.
Jos sanot näin: "mutta suuremman pahan aiheutan kertomalla merkityksettömästä kerta luontoisesta tapahtumasta." Valehtelet itsellesi tuossa monessa kohtaa. Ensinnäkin satutat molempia, puolisosi vaistoaa sinusta, kukaan ei ole niin kovanaama (paitsi sairaat psykopaattinarsistit) etteikö tuollainen mieltäsi painava asia jostakin sinusta tihkuisi ulos. Ja toisekseen jos se on todella niin merkityksetön niin miksi et kertoisi? SE on merkityksellinen ja satuttaa kerroit tai et, mutta kyse on minusta vain siitä mitä haluat sydämelläsi kantaa ja haluatko sen tulevan sinun ja miehesi väliin? Millaista parisuhdetta haluat elää? Perustuuko se kahdenkeskiseen luottamukseen vai petokseen JA valheeseen? Virheitä tekee jokainen, elä tee siitä sen lisäksi harkittua petosta.
Itse olen pettänyt, tullut petetyksi ja ollut kolmas osapuoli ja nykyään todella nautin siitä, että sydämeni on puhdas. Minä en petä ja näin on hyvä elää. Olen onnellinen näin.
Toivottavasti pystyt käsittelemään tämän kriisin ja asianne menee parhain päin. Kaikista vähiten kannatan sitä, että vain lähtisit suhteesta pakoon kertomatta miksi. Se olisi todella sääli. Sinä kuitenkin rakastat miestäsi ja haluat olla hänen kanssaan?