onko pakko kertoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Millä lailla kertomatta jättäminen on hyväksytympää tällaisessa asiassa kun esim. jättää pillerit syömättä että tulee raskaaksi? Tai syö pillereitä salaa, ettei tule raskaaksi?

Ai niin, sehän on vaan pettämistä toisen miehen kanssa

Miten kertominen auttaisi suhdetta milläänlailla? Tehty, mitä tehty ja sitä ei tekemättömäksi saa. Ja tekijä ymmärtänyt tekonsa.

Joskus tosiaankin vanhoja asioita ei kannata kaivella esiin. Joidenkin asioiden kanssa on vaan opittava elämämään. Ja oppia siitä yhdestä kerrasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä se auttaisi;27707546:
Miten kertominen auttaisi suhdetta milläänlailla? Tehty, mitä tehty ja sitä ei tekemättömäksi saa. Ja tekijä ymmärtänyt tekonsa.

Joskus tosiaankin vanhoja asioita ei kannata kaivella esiin. Joidenkin asioiden kanssa on vaan opittava elämämään. Ja oppia siitä yhdestä kerrasta.

Tässä tavassa petetään miestä useammin kuin kerran. Ensiksi toisen miehen kanssa, ja toisen kerran kun ei kerrota edes asiasta. Kun mies siitä muualta kuulee, niin varmasti tulee hirveä pettymyksen tunne, kun on joutunut valheen alla elämään.

Mun mielestä pettäminen kännissä on ihan yhtä typerää kuin pettäminen selvinpäin, alkoholi ei ole mikään syy idiotismille. Itse kertoisin ja haluaisin tietää, en vois ikinä mennä naimisiin ihmisen kanssa joka on mua pettänyt, vaikka oliskin ollut vaan yhden kerran ja hulluna humalassa.

Kunnioita miestäsi edes sen verran, että tietää kenen kanssa on naimisiin menossa.

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
ja vielä uusiksi se että ollaan puolison kanssa olut molemmat aina sillä linjalla että yksi tunteeton humala pettäminen ei suhdettamme muuta

Sittenhä ei pitäis olla mitään ongelmaa kertoa miehelle pettämistä, jos kerran yksi
tunteeton humala pettäminen ei muuta suhdetta millään tavalla.

Kai mieskin saa yhen kerran humalassa pettää sinnuu ?

Minusta kertominen ja asian käsittely on molemmille parempi vaihtoehto. Ois kamalaa jos tuommonen "mörkö" jäis suhteen osapuolten väliin. Itselleni ainakin rehellisyys ja luottamus on tärkeimpiä asioita suhteessa.
Oma mieskin aikoinaan tunnusti syrjähypyn ja yhdessä se itkettiin ja mentiin sitten eteenpäin entistä vahvempina.

Tässä tavassa petetään miestä useammin kuin kerran. Ensiksi toisen miehen kanssa, ja toisen kerran kun ei kerrota edes asiasta. Kun mies siitä muualta kuulee, niin varmasti tulee hirveä pettymyksen tunne, kun on joutunut valheen alla elämään.

Ihmiset tekee virheitä ja yleensä joutuvat jollakin tavalla useimmiten maksamaan niistä. Jos ei muuten, niin tuntemalla syyllisyyttä pitkään. Pitääkö yhden virheen vuoksi menettää jotain, joka todennäköisesti loppuu jos totuus kerrotaan.

Jos salaisuus on muutoin kestänyt jo vuoden, niin tuskin se ilmi tulee kuin aloittajan suusta.

Mä en kertoisi, ei ole minusta vaivan väärti. Jos suhde on kunnossa, niin unohtaisin koko asian ja jatkaisin elämääni. En näe mitään syytä näin pitkän ajan jälkeen mihinkään moraalin velvoittamaan puhdistautumiseen.

Puolison pitää ehdottomasti saada valita haluaako enää olla parisuhteessa pettäjän kanssa.

Ei aivan näin. Osa haluaa että kerrotaan, osa taas ei haluaisi missään nimessä tietää. Minä esimerkiksi haluaisin tietää ja aiemmin luulin että niin on muillakin. Kuitenkin moni haluaa että heille ei kerrottaisi. Siksi esimerkiksi ulkopuolisen ei kannata kertoa ellei tunne petetyn ajatuksia asiasta.

Ap voisi tiedustella hienovieraisesti puolison suhtautumista asiaan.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Alkuperäinen kirjoittaja ei muista äskeistä nikkiään;27707659:
Ihmiset tekee virheitä ja yleensä joutuvat jollakin tavalla useimmiten maksamaan niistä. Jos ei muuten, niin tuntemalla syyllisyyttä pitkään. Pitääkö yhden virheen vuoksi menettää jotain, joka todennäköisesti loppuu jos totuus kerrotaan.

Jos salaisuus on muutoin kestänyt jo vuoden, niin tuskin se ilmi tulee kuin aloittajan suusta.

Mä en kertoisi, ei ole minusta vaivan väärti. Jos suhde on kunnossa, niin unohtaisin koko asian ja jatkaisin elämääni. En näe mitään syytä näin pitkän ajan jälkeen mihinkään moraalin velvoittamaan puhdistautumiseen.

Eli ei kerrota virheestään, koska ei haluta menettää puolisoa. Tässä on vain siis oma nahka kyseessä, ihan samahan se on vaikka mies ei saakkaan tietää totuutta vaimostaan. Vai?
Eikö miehellä ole tässä mitään valtaa päättää, haluaako jatkaa itse elämistä sen virheen kanssa? Ainiin, mutta kun eihän hän saa tietää... Reilua? Kyseessä on myös toisenkin ihmisen elämä, ei pelkästään pettäjän.

Alkuperäinen kirjoittaja ei muista äskeistä nikkiään;27707659:

Mun mielestä kunnossa olevaan suhteeseen ei kuulu pettämiset ja niiden salailu.

Ei aivan näin. Osa haluaa että kerrotaan, osa taas ei haluaisi missään nimessä tietää. Minä esimerkiksi haluaisin tietää ja aiemmin luulin että niin on muillakin. Kuitenkin moni haluaa että heille ei kerrottaisi. Siksi esimerkiksi ulkopuolisen ei kannata kertoa ellei tunne petetyn ajatuksia asiasta.

Ap voisi tiedustella hienovieraisesti puolison suhtautumista asiaan.

Vaikkei toinen haluaisi tietää niin silti ap:lla on velvollisuus kertoa. Siitäkin huolimatta että toinen ei (muka) halua tietää. Valitettavasti totuus sattuu, siitä on vain päästävä yli tai jätettävä asia siihen. En näe vaihtoehtoa että asiaa ei kertoisi.

Eli ei kerrota virheestään, koska ei haluta menettää puolisoa. Tässä on vain siis oma nahka kyseessä, ihan samahan se on vaikka mies ei saakkaan tietää totuutta vaimostaan. Vai?
Eikö miehellä ole tässä mitään valtaa päättää, haluaako jatkaa itse elämistä sen virheen kanssa? Ainiin, mutta kun eihän hän saa tietää... Reilua? Kyseessä on myös toisenkin ihmisen elämä, ei pelkästään pettäjän.

Miksi joistain asioista pitää tehdä lähes elämää suurempia? Vedota reiluuteen? Ei elämä läheskään aina ole reilua eikä se ole edes elämän tarkoituskaan. Kait.

Olen edelleen samaa mieltä, että virhe mikä virhe. Kaduttaa, mutta pitääkö sillä pilata mahdollisesti loppuelämänsä? Pääasia ettei enää toistu. Itseään ei tartte ruoskia loputtomasti jonkun typeryyden takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ei muista äskeistä nikkiään;27707745:
Miksi joistain asioista pitää tehdä lähes elämää suurempia? Vedota reiluuteen? Ei elämä läheskään aina ole reilua eikä se ole edes elämän tarkoituskaan. Kait.

Olen edelleen samaa mieltä, että virhe mikä virhe. Kaduttaa, mutta pitääkö sillä pilata mahdollisesti loppuelämänsä? Pääasia ettei enää toistu. Itseään ei tartte ruoskia loputtomasti jonkun typeryyden takia.

Mun mielestä tuollainen ajattelutapa on äärimmäisen itsekäs; salailemalla asiaa ei anneta sille toiselle edes mahdollisuutta asian käsittelemiseen. Ja he ovat menossa naimisiin, haloo!! Olisko mukava mennä naimisiin, kun ei tiedä tollaista asiaa puolisosta?

Olette te ihmesakkia, ei voi muuta sanoa. Ei ole ihme, että teidän liitot kariutuu kun mikään ei perustu rehellisyydelle; valehtelemaan aletaan jo ennen papin aamenta.

[QUOTE="vieras";27707773]Mun mielestä tuollainen ajattelutapa on äärimmäisen itsekäs; salailemalla asiaa ei anneta sille toiselle edes mahdollisuutta asian käsittelemiseen. Ja he ovat menossa naimisiin, haloo!! Olisko mukava mennä naimisiin, kun ei tiedä tollaista asiaa puolisosta?

Olette te ihmesakkia, ei voi muuta sanoa. Ei ole ihme, että teidän liitot kariutuu kun mikään ei perustu rehellisyydelle; valehtelemaan aletaan jo ennen papin aamenta.[/QUOTE]

Oon kyllä kaukana itsekkyydestä, mutta ihan sama.
Ajattelen asioista erilailla.

Alkuperäinen kirjoittaja ei muista äskeistä nikkiään;27707745:

Ei elämä aina ole reilua, ei tosissaan. Kyseessä on kuitenkin parisuhde, jonka pitäisi perustua luottamukseen ja rehellisyyteen. Tapahtuma kertomatta jättämisineen kumoaa molemmat periaatteet.

Ja se, että kertomatta jätetään vain sen takia, että pilataan mahdollisesti oma loppuelämänsä, on se itsekästä ajattelua. Siinä on kyseessä vain sen oman nahkansa, oman loppuelämänsä pelastaminen.

ettekö te tajua vai onko luetun ymmärtäminen vaikeaa. en todellakaan pelkää sitä mitä mies sanoisi minulle en pelkää eroa enkä mitään muuta kun sitä että miten paljon mieheen sattuu!! itsekästä tai ei. mielummin elän itse tässä tuskassa kuin satutan kertomalla.

en voisi olla kertomatta. Ja haluaisin tietää jos näin olisi käynyt. Exäni jäi kiinni puolen vuoden jälkeen nettijutuista, en tiedä onko fyysistä pettämistä tapahtunut, paha sanoa.. mutta jo se pelkkä nettijuttu ja mun mollaaminen siinä jne. riitti. En pystynyt luottamaan, enkä unohtamaan, ero tuli. Mutta jokaisella on oma omantuntonsa minkä kanssa elää.. en voi neuvoa sinänsä tekemään mitään. Ajattele omalle kohdalle miltä tuntuu mikäkin vaihtoehto ja mene sen mukaan.

Olet tehnyt kamalan virheen ja tehtyä ei saa valitettavasti tekemättömäksi.

Jos teillä menee muuten hyvin, niin en kertoisi. Miksi viedä pohja myös toisen ihmisen elämältä? Senkö takia että täytyy olla rehellinen? Eikö puoliso ole onnellisempi tietämättömänä?

[QUOTE="...";27707942]Olet tehnyt kamalan virheen ja tehtyä ei saa valitettavasti tekemättömäksi.

Jos teillä menee muuten hyvin, niin en kertoisi. Miksi viedä pohja myös toisen ihmisen elämältä? Senkö takia että täytyy olla rehellinen? Eikö puoliso ole onnellisempi tietämättömänä?[/QUOTE]

No itse olisin onnellisin kun puoliso olis rehellinen. Enkä siten, että puoliso hässii toista eikä kerro.

Eikö teille merkitse mitään enää avioliitto? Mulle se on pyhä, joka pohjautuu rehellisyyteen ja luottamukseen. Jos ei halua, että puolisolle tulee paha mieli, niin ei kannata pettää.

[QUOTE="vieras";27707976]No itse olisin onnellisin kun puoliso olis rehellinen. Enkä siten, että puoliso hässii toista eikä kerro.

Eikö teille merkitse mitään enää avioliitto? Mulle se on pyhä, joka pohjautuu rehellisyyteen ja luottamukseen. Jos ei halua, että puolisolle tulee paha mieli, niin ei kannata pettää.[/QUOTE]

Samaa mieltä!!!

No, ei se nyt niin kamala asia ole, kirpasee tietty, mutta kyllä siitä yli pääsee.
Taitaa omassa mielessäsi saada vähän turhan isot mittasuhteet koko asia.
Hei, kukaan ei oo kuollu!

Eli lyhyesti; voisinko olla kolmas pyörä suhteessa, missä vaimo on ja on ollut vuosia parantumattomasti sairas sekä fyysisesti että psyykkisesti. Mies on omaishoitaja vaimolleen. Kommentteja?

Voi sinua ap. Ymmärrän pahan olosi. Se kertoo, että kadut syvästi. Tuohon mitä kannattaa tehdä nyt, osaat vain sinä itse vastata kun sydäntäsi tutkit. Minä sinuna kertoisin, koska et pysty elämään tuollainen paska teidän välissä.

Mieti millainen ihminen sinä haluat olla? Tavallaan helpompaa olla kertomatta ja koittaa unohtaa, mutta sellainen tekee suurta hallaa sinun ja hänen väliin. Minä tiedän tämän omalla kohdallani siten, että mieheni petti aikoinaan ja sen jälkeen oli kylmä ja halusi erota, mutta ei kyennyt siihen, vaan jatkettiin. Edelleen oli kylmä ja aina kun oli hellä hetki hän perääntyi, koska ei omasta mielestään ansainnut rakkauttani koska oli tehnyt pahasti. Oli ihan sairaan mustasukkainen ja elo oli todella ahdistavaa. Kun hän sitten pystyi kertomaan niin suhde pääse paremmalle tasolle. Olihan se ihan helvetillistä aluksi kun sitä selviteltiin ja pikään oli vaikeata, mutta nyt arvostan mieheni rehellisyyttä ja sitä, että hän katui niin paljon.

Jos sanot näin: "mutta suuremman pahan aiheutan kertomalla merkityksettömästä kerta luontoisesta tapahtumasta." Valehtelet itsellesi tuossa monessa kohtaa. Ensinnäkin satutat molempia, puolisosi vaistoaa sinusta, kukaan ei ole niin kovanaama (paitsi sairaat psykopaattinarsistit) etteikö tuollainen mieltäsi painava asia jostakin sinusta tihkuisi ulos. Ja toisekseen jos se on todella niin merkityksetön niin miksi et kertoisi? SE on merkityksellinen ja satuttaa kerroit tai et, mutta kyse on minusta vain siitä mitä haluat sydämelläsi kantaa ja haluatko sen tulevan sinun ja miehesi väliin? Millaista parisuhdetta haluat elää? Perustuuko se kahdenkeskiseen luottamukseen vai petokseen JA valheeseen? Virheitä tekee jokainen, elä tee siitä sen lisäksi harkittua petosta.

Itse olen pettänyt, tullut petetyksi ja ollut kolmas osapuoli ja nykyään todella nautin siitä, että sydämeni on puhdas. Minä en petä ja näin on hyvä elää. Olen onnellinen näin.

Toivottavasti pystyt käsittelemään tämän kriisin ja asianne menee parhain päin. Kaikista vähiten kannatan sitä, että vain lähtisit suhteesta pakoon kertomatta miksi. Se olisi todella sääli. Sinä kuitenkin rakastat miestäsi ja haluat olla hänen kanssaan?

Yhteistyössä