Onko outoa jos nainen ei ole eläinrakas?

J.Ketkupolkka

Jäsen
08.07.2011
921
0
16
Minusta tuntuu, että on.. En kylläkään tajua miksi?
Minä en ole kovinkaan eläinrakas, ja tuntuu että sen takia pidetään jotenkin outona, kun "kyllähän kaikki naiset tykkää eläimistä, kun ne on niin söpöjä ja plaaplaa.."

Meillä on kyllä eläimiä, enkä minä niitä vihaakaan.
Mielestäni maalla on hyvä olla koira, joka ilmoittaa jos pihassa on ylimääräisiä kulkijoita. MUTTA, kerrostaloon en enää ottaisi koiraa, koska siitä ei siellä ole mielestäni hyötyä.
Enemmän haittaa kuin iloa.

Meillä on myös kissa. Ja hyvä kissa onkin. Pitää hiiret kurissa ja osaa käydä tarpeillaan pihalla. Eli sekin on oikein mukava ja tarpeellinen. Mutta sisäkissaa en enää ottaisi. Mielestäni kissan pitää muutenkin saada kulkea vapaasti sisältä ulkoa, milloin se haluaa.

Mie oon huomannu, ettei sitä kannata niin kovasti huudella vaikkei niistä elukoista tykkääkään. Mulla on onneksi allergia niin siihen voi vedota niin ei tarvi muka intopiukeana silitellä niitä toiste haukkuja.

Minusta jos ihminen ei ole eläinrakas, niin täytyy kyllä jotenkin olla tunnepuolella häikkää. Tosin tämä on nyt vaan minun mielipide.

No oho. Minä en ole eläinrakas. En pidä myöskään lapsista. Tunnepuolella häikkää?

Minusta ihmisellä on tunnepuolella häikkää, jos ei pidä Eeva-Liisa Mannerin, Lassi Nummen tai Merja Virolaisen runoista.

• Tykkää
Reactions: Björn
Monet elukat ovat söpöjä, ja esim. hyppiviä oravia on kiva katsella. En silti tunne minkäänlaista tarvetta kosketella ja hoitaa eläintä. En sano itseäni eläintenvihaajaksi, mutta en kyllä -rakastajaksikaan.

Mulla on mun edesmenneistä kaneista kuvia seinillä ja voisin niistä puhuakin kaks tuntia sydämenkuvat silmillä. :heart: Mut harva jaksas kuunnella niin en puhu.

Ei musta kaikkien tarvi olla jotenkin superintona jokasesta vastaan tulevasta vuffesta yms. Mulla on kavereita, jotka ei erityisemmin pidä eläimistä tai lapsista. Musta se on ihan ok ja niitten kanssa puhelen sitten muusta. Eli musta ei ole outoa.

No ei mun mielestä ole outoa jos ei ole "eläinrakas", eli en odota että kaikkia elukoita pitäisi ihastella ja niille pitäisi lässyttää. Kunhan kunnioittaa.

Sen sijaan pidän outona ihmisiä, erityisesti naisia, jotka suhtautuvat eläimiin agressiivisesti/vihaten tai totaalisen välinpitämättömästi (pidetään elävää olentoa tavarana). Joita ei millään lailla hetkauta esim. eläinten rääkkäys tai välitä yhtään jos ajaa puoliksi kissan päältä ja se jää etupäänsä kanssa kitumaan. Mun mielestä sellaiselta ihmiseltä puuttuu jokin osa empatiakyvystä.

Minulla ei ole mitään eläimiä vastaan, ja pidänkin suurimmasta osasta.
Jos niissä jotakin vikaa on, niin se yleensä löytyy hihnan toisesta päästä.

Eläimiä on ollut vaikka millä mitalla, mutta enää en omaan kotiini ottaisi koska kunnolla hoidettu ja koulutettu lemmikki on tässä elämäntilanteessa enemmän vaivaksi.

Ja niin eläinrakas en myöskään ole, että lemmikin menettäminen olisi itkupotkuraivarin arvoinen tragedia.

Mulla ei ole minkäänlaisia tunteita eläimiä kohtaan. En ikinä haluaisi meille mitään koiraa tai kissaa, en edes akvaariokaloja. Mulla ei ole mitään tarvetta mennä silittelemään kadulla jonkun randomin Mustia, ei edes vaikka olisi tutunkin koira. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettäkö vihaisin eläimiä, tai että haluaisin eläimille jotain pahaa. Eläimet on luonnossa ihan ok samoin sellaisilla ihmisillä, jotka osaavat pitää niistä hyvää huolta. En vain osaa olla haltioinut jostain nelijalkaisesta karvakasasta. Eihän kaikki halua lapsiakaan, minä en halua eläimiä.

• Tykkää
Reactions: Lex
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26358388:
No oho. Minä en ole eläinrakas. En pidä myöskään lapsista. Tunnepuolella häikkää?

Minusta ihmisellä on tunnepuolella häikkää, jos ei pidä Eeva-Liisa Mannerin, Lassi Nummen tai Merja Virolaisen runoista.

sen, että ei pidä ihmisistä niin ymmärtää kyllä. mutta eläimet. Eihän niistä voi olla pitämättä. viattomia luontokappaleita.

Mie en oo mitenkään erityisen eläinrakas. Pidän useimmista eläimistä yksilöinä, niinkuin ihmisistäkin, kun opin ne tuntemaan. Tosin oon kyllä kiinnostunut eläinten (nisäkkäiden lähinnä) käyttäytymisestä, evoluutiosta, morfologiasta, fysiologiasta. Mut veikkaan, ettei sitä oikein voi sanoa "eläinrakkaudeksi", että haluaa leikellä elukoita auki ja katsoa, mitä siellon sisällä.

• Tykkää
Reactions: Lex
Mulla on neljä lasta, meillä asuu 27 eläintä. Hoidan eläimiä työkseni, ja ihan todella nautin työstäni.

En silti pidä itseäni sen enempää lapsi-, kuin todellakaan eläinrakkaanakaan.

En mä lässytä vastaantuleville koirille, enkä ihastele kavereiden kissoja. Ne on koiria ja kissoja. En mene sekaisin nähdessäni pentueläimiä (tai pikkuvauvojakaan)...
Yhdentekeviä.

ja minun mielipiteeni te voitte laittaa ihan omaan arvoonsa eli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. olen aina ollut kovin eläinrakas. pidän esim. monesta eläimestä enemmän kuin ihmisestä.
Samoin. En sanonut todellakaan olevani ihmisrakas sen enempää kuin eläinrakas. Moni eläin on ok, samoin moni ihminen. Mutta on ihan vallan normaalia ettei ole eläinrakas. Eläin sinänsä ei ole sen rakastettavampi kuin moni muukaan asia tai vaikka ilmiö.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26358569:
Samoin. En sanonut todellakaan olevani ihmisrakas sen enempää kuin eläinrakas. Moni eläin on ok, samoin moni ihminen. Mutta on ihan vallan normaalia ettei ole eläinrakas. Eläin sinänsä ei ole sen rakastettavampi kuin moni muukaan asia tai vaikka ilmiö.

totta

Yhteistyössä