Onko outoa jos nainen ei ole eläinrakas?

pidän pääpiirtein kavereiteni eläimistä. tähän sakkiin lukeutuu siis 3 koiraa, kaikki hyvin koulutettuja (vihaan sitä "voiku se on niin söpö ku toi lehmän kokonen koira hyppii sua vasten ihq"). anopilla on kissa, me "vihataan" toisiamme :D se ei välitä musta enkä mä siitä mut kyl sitä tulee rapsuteltua, leikkimielistä huulenheittoa toi ehkä enempi on.

ei monet lapsetkaan musta hirveen söpöjä ole enkä jaksa kenenkään ylipainoista kersaa ihastella ees miellyttämis mielessä. koirat kissat yms on sellasia ihan sama jos jollakin niitä on-juttuja, oon ite allerginen lähes kaikille karvaisille otuksille niin vähän rajoittaa ettei oo ikin ollut sellasten kanssa tekemisissä. mutta niissä arvostan samoja asioita kuin muiden lapsissa ja muutenki ihmisissä, eli hyviä käytöstapoja. en voi sietää elukoita tai kersoja joiden on annettu lonnia miten huvittaa ja kaikki hirveä käytös kuitataan sillä että "on se kuitenki niin söpö" ..ööh? en mä näitä mielipiteitä huutele juuri kellekkään. nämä kolme ystävääni joilla koirat on niin tietävät kyllä suhtautumiseni ja eivät täten pakottaneet mihinkään kehumis kilpaan. en mäkään velvoita heitä kehumaan mun lasta mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja samuelinäiti;26358588:
pidän pääpiirtein kavereiteni eläimistä. tähän sakkiin lukeutuu siis 3 koiraa, kaikki hyvin koulutettuja (vihaan sitä "voiku se on niin söpö ku toi lehmän kokonen koira hyppii sua vasten ihq"). anopilla on kissa, me "vihataan" toisiamme :D se ei välitä musta enkä mä siitä mut kyl sitä tulee rapsuteltua, leikkimielistä huulenheittoa toi ehkä enempi on.

ei monet lapsetkaan musta hirveen söpöjä ole enkä jaksa kenenkään ylipainoista kersaa ihastella ees miellyttämis mielessä. koirat kissat yms on sellasia ihan sama jos jollakin niitä on-juttuja, oon ite allerginen lähes kaikille karvaisille otuksille niin vähän rajoittaa ettei oo ikin ollut sellasten kanssa tekemisissä. mutta niissä arvostan samoja asioita kuin muiden lapsissa ja muutenki ihmisissä, eli hyviä käytöstapoja. en voi sietää elukoita tai kersoja joiden on annettu lonnia miten huvittaa ja kaikki hirveä käytös kuitataan sillä että "on se kuitenki niin söpö" ..ööh? en mä näitä mielipiteitä huutele juuri kellekkään. nämä kolme ystävääni joilla koirat on niin tietävät kyllä suhtautumiseni ja eivät täten pakottaneet mihinkään kehumis kilpaan. en mäkään velvoita heitä kehumaan mun lasta mitenkään.

Vaikutat karsealta ämmältä!

Alkuperäinen kirjoittaja samuelinäiti;26358659:
ehkä mä vähän olenkin. mutta koska ilmoitin asian nyt näin niin koko palsta harmaiden mielestä on ok että vanhemmat pilaa lapsen ylipainoiseksi ja taistelee sitten koko elämänsä sen asian kanssa ja vertaavat teinareina itteensä niihin hoikempii samanikäisiin.

Ihan vähän OT

Olen eläintenvihaaja, mutta vain tiettyjen eläinten vihaaja.
Jotkut koirarodutkin ovat suorastaan ällöttäviä, rumia ja huonokäytöksisiä(ja se hihnan toinen pää mukaan lukien huonokäytöksisiä).
Silti hyysään kotonani kahta koiraa ja niistä voisin jaastaa sydämenkuvat silmissä vaikka koko päivän. :D
Vaikka pidänkin omista koiristani, niin silti harva muu koira saa minut innostumaan, no ehkä kaikki pennut aina, mutta jotkut aikuiset koirat ovat ihan nou nou. :)

No ei ole outoa, ihan normaalia.

Tosin, täytyy sanoa, että mielestäni ihmiset jotka pitävät eläimistä sekä lapsista (ja yleensä ihmisistä) ovat mielestäni empaattisempia kuin he jotka eivät jommista kummista varsinaisesti pidä.

Kiitokset mielenkiintoisista (pääosin :D) kommenteista. En viitsi jokaiseen erikseen vastata.
Niin ja tiedoksi muutamalle, en vihaa eläimiä, enkä ole eläinrääkkääjä. Suhtaudun useimpiin eläimiin suht. neutraalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja samuelinäiti;26358659:
ehkä mä vähän olenkin. mutta koska ilmoitin asian nyt näin niin koko palsta harmaiden mielestä on ok että vanhemmat pilaa lapsen ylipainoiseksi ja taistelee sitten koko elämänsä sen asian kanssa ja vertaavat teinareina itteensä niihin hoikempii samanikäisiin.

Eli iskostat jo pieniin lapsiin,että lihava lapsi on kauhea, ja sille kannattaa huudella :läskiii---läskiii:

Karsea akka edelleen!

Henk.koht kyllä pidän outona sukupuolesta riippumatta jos ei pidä eläimistä. Saan tunteettoman kuvan sellaisesta ihmisestä vaikka toki tajuan ettei se niin ole.
Minäkin pidin aiemmin, mutta monilla voi olla takana jokin eläimeen liittyvä trauma - esim koira purrut - ja sen vuoksi ei pidä eläimistä. En siis pidä enää outoina enkä tunteettomina ihmisiä, jotka eivät pidä eläimistä, mutta kyllähän mä paremmin tulen toimeen sellaisten kanssa, jotka ovat eläinrakkaita.

Jos miehellä on ollut lapsuuden kodissa aina eläimiä koko lapsuutensa ajan (niin kuin minulla) niin en välttämättä voisi olla naisen kanssa joka ei ole eläinrakas. Naisen tulee olla mielestäni herkempi, lämpimämpi ja pehmeämpi kuin mies. Täten koen naisen joka ei ole eläinrakas kovaksi ja jotenkin kylmäksi teiniprinsessaksi.

Kai mä olen sit outo. On lapsilla hamsteri, eikä mua muiden koirat yms haittaa, mutta itse en jaksaisi ottaa enää eläintä riippakiveksi. Vaatii kuitenkin sen verran paljon työtä, etten mukavuuden haluisena yksinkertaisesti halua.

Jos miehellä on ollut lapsuuden kodissa aina eläimiä koko lapsuutensa ajan (niin kuin minulla) niin en välttämättä voisi olla naisen kanssa joka ei ole eläinrakas. Naisen tulee olla mielestäni herkempi, lämpimämpi ja pehmeämpi kuin mies. Täten koen naisen joka ei ole eläinrakas kovaksi ja jotenkin kylmäksi teiniprinsessaksi.

No tuo ei ainakaan päde minuun, kun teini-ikä on ohitettu reippaasti, enkä prinsessakaan ole. :D

Miun piti vielä lisätä, että suhtaudun eläimiin neutraalisti ehkä siksi, etten tee mielessäni mitään eroa ihmisten ja eläinten välille, siis käsitteellisesti. En myöskään niputa kaikkia eläimiä yhteen nippuun, vaan ajattelen eläimet (ihminen mukaan lukien) omiksi lajeikseen (tai heimoiksi, lahkoiksi, luokiksi, pääjaksoiksi), joista osa viehättää ehkä enemmän kuin toiset.

Miusta jokainen maapallon laji on yhtä arvokas. En näe koiran tappamista ruoaksi sen pahempana, kuin lehmän, sian tai kanan. Toisaalta pidän turhan kärsimyksen aiheuttamista eläimelle yhtä vääränä kuin ihmiselle, en hyväksi tehotuotantoa, turkistarhausta ym...

Jotenkin tuo eläinrakkaus on ihan kummallinen käsite. Kaverini pitää minua suorastaan eläinten vihaajana kun en halua koskaan lemmikkiä. Hän itse sen sijaan pitää kahta isoa koiraa kerrostaloyksiössä. Minusta lähentelee eläinrääkkäystä hankkia koira pieniin tiloihin keskelle kaupunkia missä eläin ei saa toteuttaa mitään luontaisia tarpeitaan ja on aina narun jatkona kodin ulkopuolella. Pidän älyttömänä hankkia koira ilmasto-olosuhteisiin, joissa eläimelle on tarpeellista hankkia vaatteita. Minulla nousee karvat pystyyn, kun joku puhuu lemmikkinsä vakavasta sairaudesta "rodulle tyypillisenä vikana". Enkä edes aloita mitä mieltä olen esim. kissoista tai jyrsijöistä lemmikkinä. Pidän todella paljon eläimistä ja siksi en halua ottaa lemmikkiä. Haluan antaa eläinten olla vapaana luonnossa ja elää lajityypillisä elämää ilman kontrollointia, rotujalostusta tai muitakaan älyttömyyksiä. Silti useimpien mielestä minä en ole eläinrakas.

Yhteistyössä