Onko oireettomuus huono merkki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outolintu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outolintu

Vieras
Onko täällä kokemuksia oireettomasta alkuraskaudesta. Mulla nyt rv 6 ja 4 laskurin mukaan eikä yhtään mitään oireita! Erityisen paljon tää hämää, koska esikoisen raskausaikana oireet alkoi heti plussan aikaan. Rinnat oli silloin todella arat, kuvotti, oksentelu alkoi, olin väsynyt, palelin koko ajan. Mutta nyt ei mitään, olo on ihan normaali. Kahvi ja kaikki menis alas ihan normaalisti jne.

Onko tää nyt sen merkki, että raskaus on ehkä päättymässä keskenmenoon tai merkki tuulimunasta tai jotain...?

Jokainen raskaus on yleensä erilainen, mitä edellinen, ainakin jollain tavalla, ja joskus täysin erilainen.
Mulla on ollut jossain raskaudessa aamupahoinvointia, jossain ympärivuorokautista oksentamista, jossain iltapahoinvointia ja joskus, kuten nytkin, täysin oireeton raskaus... Ei minkäänlaista "vaivaa", mutta nyt tästä raskaudesta osaa nauttiakin, kun kokoaika ei mee pönttöä halaillessa ;)

Eli sillä oireettomuudella ei ole mitään tekemistä keskenmenon tai muiden ongelmien kanssa, huoli pois.

Mulle se oli huono merkki. Sattumaa tai ei, oireeton raskaus oli tuulimuna/keskeytynyt keskenmeno. MUTTA, on mulla silti raskauksissa ollut vähäoireisia ja enemänoireisia. Vähäoireisissa oireet ovat ilmaantuneet myöhemin, joten sullakin ne ehtii ilmaantua vielä monta kertaa, joten nou hätä. :)

Joo senkin tiedän, että voihan ne oireet tulla vasta myöhemmin. Mutta sitä vaan vertaa niin kovin siihen edelliseen raskauteen. Silloin tiesin siis jo ennen testiä varmaksi olevani raskaana, kun oireita oli niin paljon. Nyt en varmasti osais epäillä raskautta, ellen olis menkkojen jäätyä pois tehny positiivista testiä. Mulla ei nyt ole varaa alkuraskauden ultraankaan, joten siksikin tätä miettii niin kovin...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo senkin tiedän, että voihan ne oireet tulla vasta myöhemmin. Mutta sitä vaan vertaa niin kovin siihen edelliseen raskauteen. Silloin tiesin siis jo ennen testiä varmaksi olevani raskaana, kun oireita oli niin paljon. Nyt en varmasti osais epäillä raskautta, ellen olis menkkojen jäätyä pois tehny positiivista testiä. Mulla ei nyt ole varaa alkuraskauden ultraankaan, joten siksikin tätä miettii niin kovin...
Älä huoli. :) Mulla on kymmenes raskaus menossa, ja jossain raskaudessa oireet ovat alkaneet ennen plussaa, jossain vasta viikolla 7-8. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Kyllä se yleensä huono merkki on jos ei ole mitään oireita..toivotaan että oireita alkaa ilmaantumaan. Mulla itselläni oireet alkoi rv:lla 6.

No en nyt ihan noinkaan menis sanomaan, että "yleensä" huono merkki.
Mulla ei koko raskauden aikana ole ollut pienintäkään oiretta, ei sitten mitään ja kaikki hyvin.
Se on vaan niin yksilöllistä kuka sen mitenkin kokee ja jokainen raskaus voi olla erilainen.

Ai niin ootteko muuten kuullut väittämää, että jos on kipeät/runsaat menkat niin yleensä helppo raskaus?
Omalla kohdallani tämä on käynyt toteen, migreenit ja kaikki ovat raskausajaksi hävinneet ja elämä on ruusuilla tanssimista :D

Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Ai niin ootteko muuten kuullut väittämää, että jos on kipeät/runsaat menkat niin yleensä helppo raskaus?
Omalla kohdallani tämä on käynyt toteen, migreenit ja kaikki ovat raskausajaksi hävinneet ja elämä on ruusuilla tanssimista :D

Mulla taas menkat on aina aivan älyttömän lyhyet, helpot ja eka raskaus oli aika hankala - siis oksentaa sai monena aamuna kolmet aamupalat ennenku pysy mitään sisällä ja jaksoi lähteä liikkeelle jne.

Ei välttämättä. Mulla alkoi oireet esikoisesta jo ennen plussaamista. Rinnat oli turvoksissa ja kipeät ja koko ajan sai ravata vessassa. Nyt tästä kakkosesta oireet alkoi vasta paljon myöhemmin ja tulivatkin sitten rajumpina. Nyt mennään 14. viikolla ja pahoinvointi alkaa jo helpottaa. Tää toinen alkuraskaus on ollut ihan erilainen kuin eka. Älä vielä menetä toivoasi.

Alkuperäinen kirjoittaja toista odottava:
Ei välttämättä. Mulla alkoi oireet esikoisesta jo ennen plussaamista. Rinnat oli turvoksissa ja kipeät ja koko ajan sai ravata vessassa. Nyt tästä kakkosesta oireet alkoi vasta paljon myöhemmin ja tulivatkin sitten rajumpina. Nyt mennään 14. viikolla ja pahoinvointi alkaa jo helpottaa. Tää toinen alkuraskaus on ollut ihan erilainen kuin eka. Älä vielä menetä toivoasi.

Yritän säilyttää nyt sellaista hyvää mielialaa kuitenkin. Onhan tässä onneks työt, joiden pariin olen just palannut ja lisäksi arki esikoisen kanssa, niin ei tätä ehdi pyörittelemään mielessä kuin just tälleen omina hetkinä aamuisin ja iltaisin. Mutta jotenkin se sitten iskee aina päälle, tämä epäilys...

Höpö höpö se mikään huono merkki ole. Neljä raskautta takana, tai siis yksi vielä loppumetreillä ja kikki ihan erilaisia, yhydessä oksensin, toisessa himosin suolaa, kolmannesssamakeaa ja tässä en mitään, eikä ollut alussa mitään muutakaan oireen tynkää. Kaksi km:a takana, eivät ole liitoksissa oireisiin/oireettomuuksiin millään tavalla...

Huoli pois, huominen tuo tullessaan ehkä jo siullekin sen pahan olon tai nipistyksen masuun :heart: Ei kannata uhrata ajatustakaan moiselle, se mitään keskenmenoa meinaa :p

Ei tosiaankaan ole huono merkki. Mulla menossa 6+2 ja nautin siitä kun olo on hyvä, kaksi lasta ennestään ja molemmat raskaudet menny hyvin vähillä oireilla. Huvitutin sivuilla on hyvin noista oireista. Mulla on kavereita, jotka oksentaneet koko raskauden ajan, ei kiitos pahoinvoinnille ja muulle. Kyllä se maha painaa ja myöhemmin olo tulee tukalaksi, kun raskaus etenee. Älä murehdi, se on vielä pahempi. Iloista odotusta, oli oireita tai ei! :heart:

Mukava kuulla, ettei kaikilla oireettomuus ole kuitenkaan ollut huono merkki.

Mulla vaan on parikin kaveria, jotka on sanoneet, että heillä keskenmenoon päättyneessä raskaudessa on ollut paljon vähemmän oireita kuin hyvin menneessä. Ja vaikka ei sais yleistää, niin silti sitä on nyt pelännyt saaa omalla kohdalla.

Äitini on synnyttänyt 5 lasta, meidät, ei ollut juuri mitään oireita odotusaikana, kun odotti ekaa, ei edes tienny, kun menkat myöhästeli silloin tällöin kun oli hoikka. Ol neljännellä kuulla raskaana, lääkäri oli vain sen todennut. Ei ole koskaan oksentanut tai ollut huonovointinen raskausaikana. Samoin painoa tullut vain 7 kg, mulla ja siskollani mennyt raskaudet hyvin samoin, samoin painoa ei ole kertynyt. Kai se on geeneissä sitten.

Mulla takana yksi raskaus, jossa oksensin, meni kesken heti alussa. Menkat oli vain muutaman päivän myöhässä ja vuoto alkoi, olin testannut selkeää plussaa Aconin herkällä testillä, hätailin ja testasin jo ennen kuin menkat piti alkaa ja ei luultavasti ollut kiinnittynyt ja menkat alkoi runsaana. Nämä herkät testit on siitä huonoja, kun voivat näyttää myös kohtua hipaisseet ei kiinnittyneet munasolut, jotka hedelmöittyneet. :|

Mulla yleensä näkynyt plussa lähes heti, kun menkkojen pitäisi alkaa ja testannu.

Oikein hyvää odotusta! :)

Minulla oli ekassa raskaudessa kaikista voimakkaimmat oireet ja päättyi vko;lla12 kaavintaan kun oli tuulimuna.
Myös toisessa voin pahoin aika reilusti meni kumminkin hyvin ja kolmas oli sitten helpoin pahoinvoinnin kannalta ja muidenkin oireiden ja sekin päättyi hyvin.

Olen joskus kuulut tuon saman väittämän ja myös sen että toiset raskaudet olisi helpompia kun elimistö on jo tottunut raskaus hormooniin.

Eräs ystäväni on kolmesta raskaudesta ollut jopa sairaalassa tiputuksessa pahoinvoinnin takia ja kaikki päätyneet kekskenmenoon.

Nauti olostasi äläkä murehdi ja ehkä ne oireet vielä sinullekin tulee.
Jos asia kovasti isnua vaivaa niin käy alkuraskauden ultrassa.

Luin jostain, että raskaudet voivat olla samalla ihmisellä aivan erilaisia. Eli toisessa voi pahoin, toisessa ei, eli kaikkia voi olla. Iän myötä alkuraskauden km:t yleisempiä. Kannattaa nyt vain nauttia raskaudesta, eikä miettiä liikaa oireita. Liika murehtiminen ei ainakaan ole hyväksi. Itse taidan säästyä pahoinvoinnilta nytkin, saapa nähdä.

Yhteistyössä