Onko nämä repäisy/liitoskipuja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asiak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asiak

Vieras
nyt on menossa RV 14+ ja päivittäin oikealla alamahalla on viltävä kipu.

Kipu alkaa yleensä kun liikun (=kävelen) tai jos teen äkkinäisen liikkeen. Liikkeen aikana alkanut kipu ei ole kovin voimakasta mutta tuntuu joka askeleella. Taan äkkinäisen liikkeen aikana alkanu kipu on erittäin voimakas (sanoisin et VAS 7-8). Lähtee siitä sitten pikkuhiljaa laimenemaan ja jäljelle jää jomotus.' Yöllä jos äkkiä vaihdan kylkeä ni pääsee huuto ku käy niin kipeää väliin jopa jos mies laittaa käden vatsan tai selän päälle (ku makaan vatsallaan) pitää pyytää ottamaan se pois ku käy kipeää.

Kun painan vatsaa (ei kivun aikana) navan seudulta säteilee kipu juuriki tuohon oikealle alavatsalle missä se muulloinkin tuntuu. Kipu on navasta oikealle aikalailla puolevälissä navasta luuhun.

Tämä on kolmas raskaus. Muistelen että aikaisemminkin on ollu jonkulaisia liikkeeseen liittyviä kipuja, mut ne on tulleet myöhemmin eivätkä ole olleet näin kovia. Onko tämä sellainen asia mistä kannattaa mainita huomenna neuvolalääkärissä vai onko ihan vain raskauteen kuuluva juttu?

hyvinki voi olla kohsun kasvukipuja, tai jotain kiinikekipuja.. voiko umppari oireilla siten et väliin on päivienki tauko ettei tunnu mitään ja sit kuten viimeyönä nukuin vatsallani ku heräsin siihen että isompi lapsi itkee, käänähdin ympäri mut en pystyny lähtemään kivun takia liikkeelle

Mulla oli samanlaisia nyt tässä neljännessä raskaudessa.Epäilin jossain kohtaa jopa jotain tyrää tms,mutta lääkärin kanssa kun puhuin niin tultiin siihen tulokseen,että tuskin on tyrä sentään kun mikään ei näyttänyt tunkevan tuosta ulos.Kasvukipuina siis pidettiin ja tosiaan helpottivat aikanaan.Nyt on viikkoja 36 ja ihan toisenlaiset kivut seurana. :D Mutta jonkinlaiseksi kasvukrampiksi mä ne sitten lopulta mielsin.Todella inhottava vaiva.Koitat vaan liikkua rauhallisesti eikä äkkinäisiä liikahduksia niin säästyt hiukan niiltä.

Ja muuten,mua ärsyttää sun nimimerkki ihan tosi paljon kun on aina pakko lukea se väärinpäin. :D :D Pienet on minun murheet,mutta kun hormoonit laittaa kaiken pienen ärsyttämään taas nykyään.. :D :D

Yhteistyössä