Onko naisella ( pätee toki toisinpäinkin ) velvollisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lounatuuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28674136]Vittu teitä lutkia.

Ap, näytä tämä ketju miehellesi, ja kerro, että on olemassa myös naisia, jotka eivät lutkaile ympärimaailmaa miesten lääpittävinä.[/QUOTE]

vitun peelo..

Ihminen on lutka, jollei suostu toisen omaisuudeksi ja päätäntävallan alle? Jos tekee kaiken mitä puoliso käskee on hyvä ihminen:D Tervemenoa burkha-maahan!

Haloo, ei olisi oikein kytätä miehenkään tekemisiä tolla tavalla mitä ap:n puoliso tekee.

[QUOTE="vieras";28674136]Vittu teitä lutkia.

Ap, näytä tämä ketju miehellesi, ja kerro, että on olemassa myös naisia, jotka eivät lutkaile ympärimaailmaa miesten lääpittävinä.[/QUOTE]

No, minun mielestäni naisella on velvollisuus kertoa avio-/avomiehelle missä menee, milloin ja kenen kanssa. Sama toimii myös toisin päin, eli mies on tilivelvollinen menoistaan naiselle. Meillä näin, eikä se mielestäni ole mitenkään ongemallista.

Jos mies haluaa tietää missä olet ja mitä teet, tarkoittaa se, että hän välittää. Kyllä minä ihmettelisin, jos olisin ulkona yömyöhään, eikä miestä yhtään kiinnostaisi missä olen ja kenen seurassa.

No, minun mielestäni naisella on velvollisuus kertoa avio-/avomiehelle missä menee, milloin ja kenen kanssa. Sama toimii myös toisin päin, eli mies on tilivelvollinen menoistaan naiselle. Meillä näin, eikä se mielestäni ole mitenkään ongemallista.

Jos mies haluaa tietää missä olet ja mitä teet, tarkoittaa se, että hän välittää. Kyllä minä ihmettelisin, jos olisin ulkona yömyöhään, eikä miestä yhtään kiinnostaisi missä olen ja kenen seurassa.

Sama täällä. Eikä tietenkään ole ongelma. Ongelma se tuntuu olevan niille, joilla ei ole vielä kunnon puolisoa, ja sitä uutta pitää päästä etsimään.

Eihän se ole mikään parisuhde, jossa toinen lutkailee missä sattuu, milloin huvittaa.

[QUOTE="vieras";28674687]Sama täällä. Eikä tietenkään ole ongelma. Ongelma se tuntuu olevan niille, joilla ei ole vielä kunnon puolisoa, ja sitä uutta pitää päästä etsimään.

Eihän se ole mikään parisuhde, jossa toinen lutkailee missä sattuu, milloin huvittaa.[/QUOTE]

Samaa mieltä. En oikeastaan edes ymmärrä, että minkä takia jotkut parisuhteessa elävät käyvät yökerhoissa ja baareissa ilman kumppania, mielestäni se ei ole hyväksyttävää. Toki jos se on molempien mielestä täysin ok, niin mikäs siinä... Mutta luulenpa, että monissa tapauksissa se loppujen lopuksi ei ole täysin ok, vaan esitetään, että se muka on, jottein leimauduta omistushaluisiksi, mustasukkaisiksi psykopaateiksi. Minua ei ainakaan häiritse yhtään mieheni omistushaluisuus. Päin vastoin.

Itse en missään nimessä hyväksyisi mieheni baariin menemistä. Jos hän sellaista edes ehdottaisi, olisin hyvin ihmeissäni.

Mielestäni nykyajan "itsenäisyys" (vai oliko se "ITSEKKYYS"!?) on suuri osasyy avioeroihin. Ollaan olevinaan niin itsenäisiä yksilöitä ja kunnioitetaan myös tosen itsenäisyyttä niin paljon, että avioliittohan siitä kärsii.

Ai niin. Unohtui mainita, että joidenkin ystävieni on ollut vaikea suhtautua siihen, etten hillu heidän kanssaan baareissa. Eipä ole kerta tai kaksi, kun ovat omia poikaystäviänsä pettäneet kostean baari-illan päätteeksi, ja sitten itkevät, että mitä tuli taas tehtyä. Jos ehdotan, että ehkäpä voisi jättää baarissa ryyppäämisen kokonaan pois, ei sitä oteta kuuleviin korviinkaan, ihan mahdoton idea. Sitten taas sama toistuu, ja itketään, että miten sitä saisi itsensä hallittua kännissä. Head bang on desk. Ihan uskomatonta. Asiaan olisi oikein helppo ratkaisu.

Siis kyllä meillä kerrotaan jos johonkin ollaan menossa ja kenen kanssa ollaan menossa ja sekin että milloin on tarkoitus kotiutua.
Eikä kyse ole siitä että en kertoisi jos suunnitelmiin tulee muutoksia.

Kyse oli nimenomaan siitä että pitääkö koko illan ajan olla vähintään tunnin välein yhteydessä mieheen? Useamminkin useimmiten. Pitääkö jokainen liike heti raportoida? Eikö riitä että kun tulee kotiin niin kertoo ketä kerkesi illan aikana tavata? Minkälainen ilta muuten oli jne.? Miksi pitää siellä iltaa viettäessä olla hätävalmiudessa koko ajan tekemässä raporttia kotiin? Yleensä kun kaverin kanssa tuollasisa paikoissakin ollaan niin ku esim. meripäivät niin eipä siellä niin kauheasti areenalla esityksiä kuunnellessa ja katellessa kerkeä tapahtua että puolen tunnin tai edes tunnin välein olisi mitään kerrottavaa.

Humalassa olen ollut viimeeksi 17 vuotiaana joten siitäkään ei voi olla kyse että mies sen takia joutuisi pelkäämään turvallisuuteni vuoksi tai sen takia että menisi tolkku pois enkä ymmärtäisi mitä tapahtuu. Ollaan aikuisia, äiti ihmisiä, ja ollaan totuttu juomaan siideriä siinä jutustelun lomassa. Ei ole ollut tarvetta vetää päätä täyteen.
Äskenhän mies toki sanoi että voisin juoda vettä siiderin sijaan.

Tietenkin on luonnollista kertoa jos on johonkin menossa ja sekin tietysti että mihin ja milloin aikoo kotiutu ja kenen kanssa menee :) Kyllä itsekin tahdon tietää mihin mies lähtee ja koska suurinpiirtein tulee.
Mutta en halua tietää ½-1 tunnin välein että missä on ollut, mitä tekee, kenen kanssa puhuu jne. Kysyn sitten kun kotiutuu.
Jos mies on jossain iltaa viettämässä kauempana niin yleensä kysyn kuulumisia siinä vaiheessa kun oletan että ovat päässeet määränpäähän ( tämä ei koske lähi kapakkaan vaan esim. tallinnan reissuilla mies tykkää käydä ) että ovatko päässeet perille ja seuraavan kerran laitan viestin kun itse käyn nukkumaan. Se riittää minulle.

Miksi nainen/mies ei saisi käydä baarissa tai missään yöelämässä ilman puolisoaan?? :o Johan siinä ehtii kyllästyä toiseen 5:ssä vuodessa jos kotona ollaan koko ajan yhdessä ja sen lisäksi joka paikkaankin pitää se toinen puolisko raahata mukana? Itse ainakin koen nauttivani mieheni seurasta enemmän kun saan välillä olla hänestä erossakin ( nyt kun on pitkällä kesälomalla niin ei edes työpäivä meitä erota tästä kotiarjesta ).

Meille on ollut aina itsestäänselvää ja tärkeää viettää vapaa-aikaa myös erikseen. Mies käy kavereidensa kanssa eri bändien keikoilla eikä mulla useimmiten ole minkäänlaista hinkua lähteä mukaan. Monesti nämä musiikkitapahtumat järjestetään klubeilla eli periaatteissa kapakoissa. Saa lähteä mun puolestani kavereineen risteilyille ja halutessaan vaikka Pattayalle. Luotan siihen, ettei hölmöile. Itse menen minne haluan ja kenen kanssa haluan varallisuuden ja ajan puitteissa. Keskustellaan tietysti tiedossa olevista menoista ja kerrotaan, minne mennään, kenen kanssa ja koska kotiudutaan. Jos toinen menee toisen mielestä liian paljon, siitä tietysti sanotaan. Toistaiseksi ei ole tarvinnut.

Minä yritän välillä vähän lykkiä tuota miestä liikenteeseen. Koska se tekee sille itselleen hyvää sekä meidän suhteelle. Ja vähän on nyt kyllä tän vuoden aikana käynytkin :) Muutaman kerran baarissa, tallinnassa kerran ja toinen reissu odottaa loppukesästä, pyöräretkellä, parissa tapahtumassa ( jossa meni yö ) jne.

Minä en ole tänä vuonna käynyt muualla kun lasten kanssa lapsimessuilla jossa oltiin 1 yö. Sielläkin olin lasten kanssa keskenäni. Ei ollut kavereita mukana. Kavereitten kanssa en ole käynyt missään kuin viime kesänä tämän saman ystäväni kanssa meripäivillä. Nytkin tekisi mieli olla toinenkin päivä meripäivillä mutta mies ei kyllä sellaiseen tulis ikinä suostumaan että olisin toisenkin yön jossain. Eilen illalla puhui jo että lähtee itsekin meripäiville ja minä saan etsiä lapsenvahdin. Ei kuulemma tule minun kanssani vaan yksin ellei kaveria saa mukaan.

Yhteistyössä