[QUOTE="aloittaja";25341604]Tarkoitin sitä, että naiset yrittävät nähdä ja kokea maailmaa samoin kuin miehetkin, jolloin jäljelle jää vain miesten tapa katsoa asioita pienin eroin. Se, että nainen poikkeaa miehestä, ei välttämättä ole kahlitsevaa kuten sinä asian ilmeisesti näet vaan jopa erilaisuutensa takia itsenäisempää ja vapaampaa. Vapautta on muutakin kuin vain miesten määrittelemänä.
Hyvä jos niin on.

Jotenkin vain usein törmään siihen, että se tasavertaisuus miehen kanssa johtaa lähentymiseen myös miehen tapojen ja olemisen kanssa.[/QUOTE]
Sinä ymmärrät nyt tahallasi väärin. Tasa-arvo antaa molemmille sukupuolille mahdollisuuksia valita ammattinsa omien taipumuksiensa mukaisesti. Se on mielestäni se oikea vapaus. Ja taas naiset ja miehet ei-perinteisten sukupuoltensa ammattien harjoittajina tuovat näihin ammatteihin uusia näkökulmia ja tapoja tehdä asioita. He saattavat kyseenalaistaan asian, joka on aina tehty niin, kun heillä on tuore tapa katsoa asiaa.
Minä en todellakaan ajattele, että minun vapauteni olisi miesten määrittelemää - tai naisten määrittelemää - se on minun - yksilön määrittelemää.
Se, että olen nainen ei rajoita minua, paitsi tietyissä asioissa, en voi virtsata seisten - tai että naisena synnytän lapsia. Minulla on ihmisenä vapaus valita mitä asioita teen ja mitä en tee, tietysti kuitenkin lakien puitteissa. Minulle on myös oleellista se, etten teoillani vahingoita muita. Mutta sinun ajattelutapasi selkeästi pyrkii minua rajoittamaan.
Minusta kun ei oikeastaan ole olemassa miehen tapaa ja naisen tapaa - on vain ihmisen tapa!