Onko näin että ei saa mitään tukia jos opiskelee avoimessa yliopistossa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v#####suomi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v#####suomi

Vieras
Ilmeisesti työttömyysrahatkin katkeaa.:( opiskeluja olisi n 2 iltana+tentit ja opintotukeakaan ei taida saada jos googleen on uskomista.
Perhana että suututtaa tais kaatua tähän suunnitelmat.

Se opiskelu siellä avoimessa taitaa muutenkin olla maksullista. Joten ei tukia saa. Itseänikin kiinnostaisi opiskelu nimenomaan avoimessa, mutta... Se maksullisuus tökkii.

No ei se niin kallista ole, että se olisi kenellekään este opiskella. Itse suoritin appron avoimen kautta verkko-opintoina alalla, josta oma yliopisto ei tarjoa opintoja.

opiskelu avoimessa yliopistossa, jos opiskelu on iltaopiskelua eikä johda tutkintoon, ei lakkauta työttömyysturvaa. ehtona on että se ei estä työntekoa.

ja nykysin nuo opinnot maksaa 10€/opintopiste, eli esim. 3 opintopisteen kurssi maksaa 30€

No ei se niin kallista ole, että se olisi kenellekään este opiskella. Itse suoritin appron avoimen kautta verkko-opintoina alalla, josta oma yliopisto ei tarjoa opintoja.

jos mitään tukia
ei saa ni voi tehä tiukkaa:| ainakin omalla kohdalla tiedän että töissä ja opiskelemassa ja harrastamassa samaan aikaan ei yksinkertasesti riitä aika.
Joten varmaan ihan kouluun haettava : /

Mä teen opintoja Helsingin avoimessa työni, harrastusteni, tutkinto-opintojeni, lasteni yms. ohessa.

joillekkin se sopii..mä tiedän että kun reenaan 6 iltana viikossa ja parit tuntien vedot siihen päälle ja sit jos työ 5päivänä ja siihen opiskelu vielä ni mulla sanois polla naks: / ja herraties koska ois lukurauha:(

Aika harvoin sais koko kandin tehtyä avoimessa. Ei siellä ole kaikista edes aineopintoja tarjolla.

suurimman osan vois tehdä mutta sitten on erikseen ne seminaariluennot ja kandityön valmistelut ja muutama kurssi joita ei tarjota avoimen opiskelijoille vaikka muut päiväkurssitkin pääsis tekemään avointen paikoilta. ja nyt siis kyse kauppakorkeaopinnoista.

ainaki turussa avoimen puolella on tietty määrä kursseja jotka pyörii joka vuosi, mutta lisäksi on sitte niitä tutkintoon integroituja joissa luennot on päivisin ja niihin on aineesta riippuen 3-7 avoimen opiskelijapaikkaa tarjolla, joihinkin ei tosiaan pääse ollenkaan avoimen opiskelija osallistumaan.

Yhteistyössä