R
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Niin kauan kun se isä on elossa, isyyden voi vaatia vahvistettavaksi ihan milloin tahansa. Ja jos siis perinnön haluaa lapselleen, se isyys on syytä vahvistaa isän elinaikana. Isän kuoleman jälkeen asia muuttuu monimutkaisemmaksi.Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:Mulla kyseessä oma lapsi jonka isä on kyllä elossa! Se vaan ilmoitti mulle kun kuuli että ootan ettei halua siitä kuulla mitään eikä että joku tulis hälle sanoon et on isä! Ikää tuolla ihmisellä oli tuolloin 31v
Kyllä, jos siis isäsi on vielä elossa. Mitään muuta merkitystähän sillä ei olisi kuin perintöoikeus. Puolin ja toisin. Eli tietyissä tilanteissa isäsi saattaisi periä sinut.Alkuperäinen kirjoittaja ria:eli mun kohdalla asian voisi vielä selvittää jos haluaisin..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Niin kauan kun se isä on elossa, isyyden voi vaatia vahvistettavaksi ihan milloin tahansa. Ja jos siis perinnön haluaa lapselleen, se isyys on syytä vahvistaa isän elinaikana. Isän kuoleman jälkeen asia muuttuu monimutkaisemmaksi.Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:Mulla kyseessä oma lapsi jonka isä on kyllä elossa! Se vaan ilmoitti mulle kun kuuli että ootan ettei halua siitä kuulla mitään eikä että joku tulis hälle sanoon et on isä! Ikää tuolla ihmisellä oli tuolloin 31v
Mut en mä välttämättä halua perinnöntakia sitä isää lapselle enkä että se olisi pelkästään vain paperilla sitä ajattelin et teenkö lasta kohtaan sitten väärin jos sen jätän tekemättä?
Hyvä kysymys. Isyyden selivttäminenhän on ainoastaan juridinen asia. Mitään merkitystä ihmissuhteille sillä ei ole. Voit aivan hyvin kertoa lapsellesi, kuka hänen isänsä on. Aivan hyvin voit tehdä myös niin, että jos isyys vahvistetaan, kieltäydyt elatusmaksuista. Juridinen isyys on vain ja ainoastaan rahaan liittyvää. Itse päätät, miten tärkeässä asemassa raha on lapsesi elämässä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mut en mä välttämättä halua perinnöntakia sitä isää lapselle enkä että se olisi pelkästään vain paperilla sitä ajattelin et teenkö lasta kohtaan sitten väärin jos sen jätän tekemättä?
Alkuperäinen kirjoittaja ria:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Niin kauan kun se isä on elossa, isyyden voi vaatia vahvistettavaksi ihan milloin tahansa. Ja jos siis perinnön haluaa lapselleen, se isyys on syytä vahvistaa isän elinaikana. Isän kuoleman jälkeen asia muuttuu monimutkaisemmaksi.Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:Mulla kyseessä oma lapsi jonka isä on kyllä elossa! Se vaan ilmoitti mulle kun kuuli että ootan ettei halua siitä kuulla mitään eikä että joku tulis hälle sanoon et on isä! Ikää tuolla ihmisellä oli tuolloin 31v
Mut en mä välttämättä halua perinnöntakia sitä isää lapselle enkä että se olisi pelkästään vain paperilla sitä ajattelin et teenkö lasta kohtaan sitten väärin jos sen jätän tekemättä?
suosittelen kyllä omasta kokemuksestani,että asia kannattaa selvittää!
Testeihin voi vaatia ihan jokaisen, jonka kanssa väittää olleensa sukupuoliyhteidessä kyseiseen aikaan. Vaikka Matti Vanhasen. Siitä voi kyllä tulla sitten muita ikäviä seurauksia, jos ei ole koskaan Vanhasen kanssa nusaissut eikäainakaan lapsensa siittämisen ajankohtana. Että ihan valehdellakaan ei kannata.Alkuperäinen kirjoittaja vo vinyyli:Siksikin tämä kiinnostaa, kun omalla miehellä vähän samantyylinen tilanne. Hänen äitinsä, eli anoppini, väittää että tietty mies on isä, mutta muut, esim. miehen eno, on nähnyt äidin erään muun miehen kanssa silloin kun on tullut raskaaksi ja odottanut, ja väitetty "isä" taas on tullut kuvioon vasta ihan loppuraskaudesta/vauvan synnyttyä. Nimeä ei tiedetä, vain että tämä eka mies on tiettyinä vuosina opiskellut tiettyä ainetta tietyssä yliopistossa. Eli mitäs nyt sitten, kun anoppi aina vaan väittää että toinen on se isä, mutta kun kukaan ei usko. Kaikki vaan testeihin vai? Ja jos väitetty "isä" ei olisikaan DNA:n perusteella biologinen isä (millä ei ole merkitystä koska eivät muutenkaan ole väleissä), niin millä perusteella voi vaati jotakin muuta henkilöä testeihin?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Hyvä kysymys. Isyyden selivttäminenhän on ainoastaan juridinen asia. Mitään merkitystä ihmissuhteille sillä ei ole. Voit aivan hyvin kertoa lapsellesi, kuka hänen isänsä on. Aivan hyvin voit tehdä myös niin, että jos isyys vahvistetaan, kieltäydyt elatusmaksuista. Juridinen isyys on vain ja ainoastaan rahaan liittyvää. Itse päätät, miten tärkeässä asemassa raha on lapsesi elämässä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mut en mä välttämättä halua perinnöntakia sitä isää lapselle enkä että se olisi pelkästään vain paperilla sitä ajattelin et teenkö lasta kohtaan sitten väärin jos sen jätän tekemättä?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Hyvä kysymys. Isyyden selivttäminenhän on ainoastaan juridinen asia. Mitään merkitystä ihmissuhteille sillä ei ole. Voit aivan hyvin kertoa lapsellesi, kuka hänen isänsä on. Aivan hyvin voit tehdä myös niin, että jos isyys vahvistetaan, kieltäydyt elatusmaksuista. Juridinen isyys on vain ja ainoastaan rahaan liittyvää. Itse päätät, miten tärkeässä asemassa raha on lapsesi elämässä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mut en mä välttämättä halua perinnöntakia sitä isää lapselle enkä että se olisi pelkästään vain paperilla sitä ajattelin et teenkö lasta kohtaan sitten väärin jos sen jätän tekemättä?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Testeihin voi vaatia ihan jokaisen, jonka kanssa väittää olleensa sukupuoliyhteidessä kyseiseen aikaan. Vaikka Matti Vanhasen. Siitä voi kyllä tulla sitten muita ikäviä seurauksia, jos ei ole koskaan Vanhasen kanssa nusaissut eikäainakaan lapsensa siittämisen ajankohtana. Että ihan valehdellakaan ei kannata.
Totta. Mutta jos sen isyyden vahvistaa, silloin ne elatusmaksut aletaan veloittaa siltä isältä. Jos siis vanhemmat ei toisin sovi. Jos siopivat, silloin kunnalta ei saa yhtikäs mitään. Tai esim toimeentulotukea myönnettäessä lasketaan aina mukaan se elatusvelvollisen maksama elatusmaksu. Isyyden vahvistamisesta seuraa kyllä rahankin lisäksi se tosiasia, että sen jälkeen sillä isällä on myös ne tapaamisoikeudet. Joita hän käyttää silloin, kun hänelle sopii. Lähivanhempi on yleensä aina se, joka saa uhkasakot, jos ei tapaamisiin suostu. Eli kannattaa aina vähän miettiä, miten paljon sitä lapsensa isää kannattaa ärsyttää. Eli korvaako se elatusmaksu sen helvetin, mitä toinen - jos siis on veemäinen tyyppi - päättääkään tapaamisten suhteen keksiä.Alkuperäinen kirjoittaja rinna:Tuossa on se huono puoli, että jos oikeasti se elatusmaksu on perheen arkeen tarpeen, niin se olisi talouden kannalta huono jättää ottamatta.
Raha on sillon hirveän tärkeää, kun sitä on vain niukin naukin.
Alkuperäinen kirjoittaja ria:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Hyvä kysymys. Isyyden selivttäminenhän on ainoastaan juridinen asia. Mitään merkitystä ihmissuhteille sillä ei ole. Voit aivan hyvin kertoa lapsellesi, kuka hänen isänsä on. Aivan hyvin voit tehdä myös niin, että jos isyys vahvistetaan, kieltäydyt elatusmaksuista. Juridinen isyys on vain ja ainoastaan rahaan liittyvää. Itse päätät, miten tärkeässä asemassa raha on lapsesi elämässä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mut en mä välttämättä halua perinnöntakia sitä isää lapselle enkä että se olisi pelkästään vain paperilla sitä ajattelin et teenkö lasta kohtaan sitten väärin jos sen jätän tekemättä?
mun kohdallani olisi ollut kyllä todellä täkeää,että asia olisi selvitetty,ennenkuin isäni kuoli,kuoli nuorena sairauteen,joka on perinnöllinen(äitini ei tiennyt tuosta sairaudesta ja kuolinsyystä).Asia selvisi kun sain lapsen joka on vaikeasti vammainen.Asiaa ruvettiin sitten selvittelemään..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ria:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Hyvä kysymys. Isyyden selivttäminenhän on ainoastaan juridinen asia. Mitään merkitystä ihmissuhteille sillä ei ole. Voit aivan hyvin kertoa lapsellesi, kuka hänen isänsä on. Aivan hyvin voit tehdä myös niin, että jos isyys vahvistetaan, kieltäydyt elatusmaksuista. Juridinen isyys on vain ja ainoastaan rahaan liittyvää. Itse päätät, miten tärkeässä asemassa raha on lapsesi elämässä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mut en mä välttämättä halua perinnöntakia sitä isää lapselle enkä että se olisi pelkästään vain paperilla sitä ajattelin et teenkö lasta kohtaan sitten väärin jos sen jätän tekemättä?
mun kohdallani olisi ollut kyllä todellä täkeää,että asia olisi selvitetty,ennenkuin isäni kuoli,kuoli nuorena sairauteen,joka on perinnöllinen(äitini ei tiennyt tuosta sairaudesta ja kuolinsyystä).Asia selvisi kun sain lapsen joka on vaikeasti vammainen.Asiaa ruvettiin sitten selvittelemään..
Niin mun esikoinen on kehitysvammainen mutta mä en tiedä enään miten jaksan sen ajan tressata sitten jos sen isyysselvityksen laitan käyntiin. Ollaan jo kerran käyty turhaan kun yks mies väitti olevansa mun lapsen isä.
Alkuperäinen kirjoittaja ria:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ria:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Hyvä kysymys. Isyyden selivttäminenhän on ainoastaan juridinen asia. Mitään merkitystä ihmissuhteille sillä ei ole. Voit aivan hyvin kertoa lapsellesi, kuka hänen isänsä on. Aivan hyvin voit tehdä myös niin, että jos isyys vahvistetaan, kieltäydyt elatusmaksuista. Juridinen isyys on vain ja ainoastaan rahaan liittyvää. Itse päätät, miten tärkeässä asemassa raha on lapsesi elämässä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mut en mä välttämättä halua perinnöntakia sitä isää lapselle enkä että se olisi pelkästään vain paperilla sitä ajattelin et teenkö lasta kohtaan sitten väärin jos sen jätän tekemättä?
Niin mun esikoinen on kehitysvammainen mutta mä en tiedä enään miten jaksan sen ajan tressata sitten jos sen isyysselvityksen laitan käyntiin. Ollaan jo kerran käyty turhaan kun yks mies väitti olevansa mun lapsen isä.
siis onko tuo kehitysvamma mahdollisesti periytyvä?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Totta. Mutta jos sen isyyden vahvistaa, silloin ne elatusmaksut aletaan veloittaa siltä isältä. Jos siis vanhemmat ei toisin sovi. Jos siopivat, silloin kunnalta ei saa yhtikäs mitään. Tai esim toimeentulotukea myönnettäessä lasketaan aina mukaan se elatusvelvollisen maksama elatusmaksu. Isyyden vahvistamisesta seuraa kyllä rahankin lisäksi se tosiasia, että sen jälkeen sillä isällä on myös ne tapaamisoikeudet. Joita hän käyttää silloin, kun hänelle sopii. Lähivanhempi on yleensä aina se, joka saa uhkasakot, jos ei tapaamisiin suostu. Eli kannattaa aina vähän miettiä, miten paljon sitä lapsensa isää kannattaa ärsyttää. Eli korvaako se elatusmaksu sen helvetin, mitä toinen - jos siis on veemäinen tyyppi - päättääkään tapaamisten suhteen keksiä.Alkuperäinen kirjoittaja rinna:Tuossa on se huono puoli, että jos oikeasti se elatusmaksu on perheen arkeen tarpeen, niin se olisi talouden kannalta huono jättää ottamatta.
Raha on sillon hirveän tärkeää, kun sitä on vain niukin naukin.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mulla on tuttu, joka teki aikoinaan lapsen nk yksin. Isyyttä ei selvitetty. Lapsi oli 3 v, kun tämä äiti sai tietää, että lapsen biologisella isällä olikin aika hyvä palkka. Mä häntä silloin vähän varoittelin, mutta meni kuuroille korville. Äiti vaati isyyden vahvistamista. ja niin tapahtui. Seuraavat 5 vuotta tämä tuttavani valitti sitä, että tää biologinen isä sitten halusi myös tapaamisoikeudet lapseen. Ja ne tää isä myös sai. Eli kannattaa miettiä, mitä haluaa ja mistä on valmis luopumaan, jos lapsensa isyyttä alkaa jälkikäteen selvittää.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ria:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ria:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Hyvä kysymys. Isyyden selivttäminenhän on ainoastaan juridinen asia. Mitään merkitystä ihmissuhteille sillä ei ole. Voit aivan hyvin kertoa lapsellesi, kuka hänen isänsä on. Aivan hyvin voit tehdä myös niin, että jos isyys vahvistetaan, kieltäydyt elatusmaksuista. Juridinen isyys on vain ja ainoastaan rahaan liittyvää. Itse päätät, miten tärkeässä asemassa raha on lapsesi elämässä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mut en mä välttämättä halua perinnöntakia sitä isää lapselle enkä että se olisi pelkästään vain paperilla sitä ajattelin et teenkö lasta kohtaan sitten väärin jos sen jätän tekemättä?
siis onko tuo kehitysvamma mahdollisesti periytyvä?
Ei tietoa. Ei ole mistään selvinnyt mistä se johtuu.
Tilanteessa, jossa isyys selvitetään vasta myöhemmin, isä voi vedota siihen, että hänellä ei ole aiemmin - koska isyyttä ei oltu selvitetty - ollut mitään juridisia oikeuksia olla yhteydessä lapseensa. Eli ne eväät ei ole ollenkaan huonot vaan perustuvat ihan lakiin, ettei hänellä ole ollut siihen asti oikeuttakaan olla lapsensa huoltaja tai tavata lastaan.Alkuperäinen kirjoittaja rinna:Jos isä ei ole lainkaan ollut vapaaehtoisesti yhteydessä lapseensa ja pakolla suostunut dna-testeihin niin hänen eväänsä huoltajuus- ja tapaamissioissa ovat varsin heikot.
Äidin on turha pelätä, että joutuisi taipumaan vuoroviikkosysteemiin isän ollessa lapselle vieras. Hyvä jos isä ensialkuun saisi valvottuja tapaamisia muutaman tunnin kerrallaan.
Kuitenkin lapselle olisi ehkä positiiivistakin tavata isäänsä, vaikka tämä ei maailman ihanin tyyppi olisikaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Tilanteessa, jossa isyys selvitetään vasta myöhemmin, isä voi vedota siihen, että hänellä ei ole aiemmin - koska isyyttä ei oltu selvitetty - ollut mitään juridisia oikeuksia olla yhteydessä lapseensa. Eli ne eväät ei ole ollenkaan huonot vaan perustuvat ihan lakiin, ettei hänellä ole ollut siihen asti oikeuttakaan olla lapsensa huoltaja tai tavata lastaan.Alkuperäinen kirjoittaja rinna:Jos isä ei ole lainkaan ollut vapaaehtoisesti yhteydessä lapseensa ja pakolla suostunut dna-testeihin niin hänen eväänsä huoltajuus- ja tapaamissioissa ovat varsin heikot.
Äidin on turha pelätä, että joutuisi taipumaan vuoroviikkosysteemiin isän ollessa lapselle vieras. Hyvä jos isä ensialkuun saisi valvottuja tapaamisia muutaman tunnin kerrallaan.
Kuitenkin lapselle olisi ehkä positiiivistakin tavata isäänsä, vaikka tämä ei maailman ihanin tyyppi olisikaan.
Alkuperäinen kirjoittaja rinna:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mulla on tuttu, joka teki aikoinaan lapsen nk yksin. Isyyttä ei selvitetty. Lapsi oli 3 v, kun tämä äiti sai tietää, että lapsen biologisella isällä olikin aika hyvä palkka. Mä häntä silloin vähän varoittelin, mutta meni kuuroille korville. Äiti vaati isyyden vahvistamista. ja niin tapahtui. Seuraavat 5 vuotta tämä tuttavani valitti sitä, että tää biologinen isä sitten halusi myös tapaamisoikeudet lapseen. Ja ne tää isä myös sai. Eli kannattaa miettiä, mitä haluaa ja mistä on valmis luopumaan, jos lapsensa isyyttä alkaa jälkikäteen selvittää.
Eikös tämä lapsi voittanut tässä kaupassa aika paljon.
Hänhän sai isän.