Onko mulla jotenkin kireä pipo?

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja Rakastunut:
Öööö, mun puolesta mun exään saa rakastua kuka haluaa, oli vaikka mun oma sisko (kokemusta...) . Siis mieshän on minun entinen, miksi hänellä ei ole oikeutta rakkauteen...? Kyllä ei näin pienellä kylällä onnistu tommoset "säännöt".

Musta se vaan on outoa.

Minusta se oli outoa sillon, kun olin 13-vuotias :ashamed:

Mä kirjoitinkin jo tossa alkupuolella, että tuntuu ettei ihmisillä ole enää mitään käsitystä moraalista. Tai lojaaliudesta. Ystävistä kuitenkin puhutaan, ja toisella on ollut eron jälkeen vielä paha olokin. Puukkoa selkään vaan, ja hyvä tulee.

Ehkäpä teillä on sit hiukka eri tilanne... Minulla ja exällä oli täysin sopuisa ero, ollaan todella hyviä ystäviä ja mitään muuta kun ystävyyttä ei oltu vuosiin toisiamme kohtaan tunnettu! Ehkä juuri siksi suhtaudun asiaan näin. Toivon tottakai, että ystäväni (exä) rakastuu, ihan keneen vaan, kunhan ei mikään renttu ole =) Mutta varmaan tappaisin, jos esim nykyinen mieheni jättäisi minut ja paras ystäväni olisi hänen kimpussaan...
Eli tarkemmin ajateltuna, ollaan samoilla linjoilla ;)

:D :D :D

Mua kiukuttaa mun exän puolestakin, koska toki mä hänestä ihmisenä välitän - vaikkei muita tunteita enää olekaan ollut aikoihin. Hän otti meistä kahdesta eron raskaammin, eikä tämä tämmöinen ainakaan mielihyvää tuottaisi jos saisi tietää mitä ystävänsä puuhailee.

No, mussa on ilmeisesti edes hitunen inhimillisyyttä jäljellä, tulipa huomattua sekin tässä, kun näin kovasti laittoi vituttamaan...

Varmasti olet sydämmellinen ihminen, kun näin ajattelet =)
Jos mun mies lemppais mut, niin varmaan alaksin vittuillessaan yrittää sen parhaita kavereita, niin vähän inhimillisyyttä minussa on :D :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Minä olen tuuminut, että ystävien ja kavereitten ei pidän sekaantua olemassa olevien parien systeemeihin, ei mennä väliin, ei vikitellä, ei kertoa tunteistaan, jos niitä nyt sattuu olemaan. Mutta jos jotkut eroavat, niin sen jälkeen eronneet eivät puutu toistensa seuraaviin suhteisiin. Jos itseä kohtaan tulee sellaisia huomionosoituksia, joista ei välitä, ne voi torjua päättäväisesti. =)

tää on toisaalta totta, mut siin pitäis ottaa huomioon se kauanko erosta on, millaisissa väleissä eronneet on tai millainen ero oli jne. tai musta ainakin pitäis ottaa.. mut saahan sitä tehdä mitä haluaa jos ei ystäviään sen vertaa kunnioita. mulle ystävät on ihmisiä joita tuetaan, joilta saadaan tukea, jotka ovat lojaaleja ja joille ollaan lojaaleja. ihmisiä joihin voi luottaa myös siinä etteivät he satuta.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Minä olen tuuminut, että ystävien ja kavereitten ei pidän sekaantua olemassa olevien parien systeemeihin, ei mennä väliin, ei vikitellä, ei kertoa tunteistaan, jos niitä nyt sattuu olemaan. Mutta jos jotkut eroavat, niin sen jälkeen eronneet eivät puutu toistensa seuraaviin suhteisiin. Jos itseä kohtaan tulee sellaisia huomionosoituksia, joista ei välitä, ne voi torjua päättäväisesti. =)

tää on toisaalta totta, mut siin pitäis ottaa huomioon se kauanko erosta on, millaisissa väleissä eronneet on tai millainen ero oli jne. tai musta ainakin pitäis ottaa.. mut saahan sitä tehdä mitä haluaa jos ei ystäviään sen vertaa kunnioita. mulle ystävät on ihmisiä joita tuetaan, joilta saadaan tukea, jotka ovat lojaaleja ja joille ollaan lojaaleja. ihmisiä joihin voi luottaa myös siinä etteivät he satuta.

Tässä oli melko hyvin kiteytetty munkin ajatuksia ystävyydestä. Ja se on ehkä hirvein tunne näistä "arkisista" tunteista, jos ystävä pettää. Siksi mä ehkä olenkin niin nipo näissä...

Yleensähän se toimiikin juuri niin, etteivät ihmiset näe sitä oman tärkeän ystävän entistä kumppania tavoiteltavana, eivät halua tämän suuntaan mitään yrittää. Varmasti tosiaan sekin vaikuttaa, missä merkeissä erottu jne. Mutta siltikin, en näe asiaa niin, että entisten puolisoitten tulevaisuutta pitäisi voida ohjailla. Sitä sinäkään et varmaan tarkoittanut? =)

Yleensähän se toimiikin juuri niin, etteivät ihmiset näe sitä oman tärkeän ystävän entistä kumppania tavoiteltavana, eivät halua tämän suuntaan mitään yrittää. Varmasti tosiaan sekin vaikuttaa, missä merkeissä erottu jne. Mutta siltikin, en näe asiaa niin, että entisten puolisoitten tulevaisuutta pitäisi voida ohjailla. Sitä sinäkään et varmaan tarkoittanut? =)

Olen tasan samaa mieltä tässä asiassa. Mutta tässä mun kirjoituksessani nyt ei ollut kyse millään tapaa tosta asiasta.

[

Mä puhun aidasta ja sä puhut aidan seipäistä.... Lue koko ketju niin ehkä valkenee.

No, mikset kertonut koko aitaa tuossa aloituksessa? Mä vastasin VAIN aloituksenperusteella. En todellakaan ala lukemaan koko ketjua, kun te ette osaa edes lyhentää lainauksia, kuka niitä jaksaa läpi kahlata. Sori vaan, jos loukkasin, mutta olisit aloituksessa maininnut, että lisää aitaa seuraavissa viesteissä, älä vastaa aloitukseen!

Olen tasan samaa mieltä tässä asiassa. Mutta tässä mun kirjoituksessani nyt ei ollut kyse millään tapaa tosta asiasta.

Joo, sekoittui minulla tässä varmaan osaksi muittenkin ketjuun osallistuneitten kirjoitukset =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
[

Mä puhun aidasta ja sä puhut aidan seipäistä.... Lue koko ketju niin ehkä valkenee.

No, mikset kertonut koko aitaa tuossa aloituksessa? Mä vastasin VAIN aloituksenperusteella. En todellakaan ala lukemaan koko ketjua, kun te ette osaa edes lyhentää lainauksia, kuka niitä jaksaa läpi kahlata. Sori vaan, jos loukkasin, mutta olisit aloituksessa maininnut, että lisää aitaa seuraavissa viesteissä, älä vastaa aloitukseen!

...tuotanoin. Kun siinä aloituksessakaan ei puhuttu sellaisesta, johon kommentoit :D Oli vaan tilanne heitettynä ilmaan, ei mitään asiaa mun erostani tai mitään - ja sen perusteellahan sinä vastasit...

Mutta joo, et loukannut, ei siinä mitään.

Tota mäkin vähän epäilen....... Olen hyvin, hyvin skeptinen mitä tulee niihin vuosia kestäneisiin muka-tunteisiin.

Mä tein silleen kun hokasin sen ei-sanan vaikutuksen, että totesin jotain tyyliin "joo mä soitan jos, mut en usko".. ainakin pari sain tyytymään siihen.
Särkyköhän niillä syrämmet kun en soittanutkaan :D

[

Miten niin ei MILLÄÄN TAPAA? Eikös se just sitä ohjailun tahtoa ole, jos haluat rajata tietyn ryhmän ihmisiä pois, jotka eivät mielestäsi saa seurustella eksäsi kanssa?

joo en tarkoittanut =) mulle on ihan sama mitä ex tekee.. mut mulle ei ole ihan sama mitä mun ystävät tekee. enkä mä ohjaile heidänkään elämää. ystävyys vaan lopahtaa jos ystävä alkais ajamaan omia asoitaan muiden ystävien kustannuksella.. tosin, voiko sellaista ihmistä ystäväksi kutsua?

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Tota mäkin vähän epäilen....... Olen hyvin, hyvin skeptinen mitä tulee niihin vuosia kestäneisiin muka-tunteisiin.

Mä tein silleen kun hokasin sen ei-sanan vaikutuksen, että totesin jotain tyyliin "joo mä soitan jos, mut en usko".. ainakin pari sain tyytymään siihen.
Särkyköhän niillä syrämmet kun en soittanutkaan :D

Haa, eli onko tossa metodissa ideana se, että ei kielletä lainkaan, ollaan niin kuin ympäripyöreitä...? Pitänee kokeilla :flower:

[

Miten niin ei MILLÄÄN TAPAA? Eikös se just sitä ohjailun tahtoa ole, jos haluat rajata tietyn ryhmän ihmisiä pois, jotka eivät mielestäsi saa seurustella eksäsi kanssa?

Opettele nyt vittu lukemaan - en mä jaksa tapella enää yhdenkään ääliön kanssa näiden nykyisten lisäksi.

[

voi jeesus kun nää ihmiset ei osaa lukea.. :headwall:

joo en tarkoittanut =) mulle on ihan sama mitä ex tekee.. mut mulle ei ole ihan sama mitä mun ystävät tekee. enkä mä ohjaile heidänkään elämää. ystävyys vaan lopahtaa jos ystävä alkais ajamaan omia asoitaan muiden ystävien kustannuksella.. tosin, voiko sellaista ihmistä ystäväksi kutsua?

En minä oikein voi ajatella niinkään, että minun onneni tai onnettomuuteni tai tunteeni olisivat ne tärkeimmät. Jos ystäväni eroni jälkeen löytäisi rakkauden minun entiseni kanssa, niin en minä siihen oikein voisi olla nokkaa koputtamassa. Eikä ystävyys siihen loppuisi. =) Mutta minä näen varmaan lojaalisuuden toisin kuin moni. Tai kai se voisi loppuakin se ystävyys, mutta minun pitäisi kyllä miettiä, että miksi se loppuisi. Mikä olisi väärin tehty.

Haa, eli onko tossa metodissa ideana se, että ei kielletä lainkaan, ollaan niin kuin ympäripyöreitä...? Pitänee kokeilla :flower:

Nimenomaan se :laugh:

Koska se suora ei saa kierteen vaan jatkumaan, pakkohan siihen oli jotain keksiä :D Ihan kokeilemisen arvoista kyllä, ympäripyöreys rulettaa ;)

[

...tuotanoin. Kun siinä aloituksessakaan ei puhuttu sellaisesta, johon kommentoit :D Oli vaan tilanne heitettynä ilmaan, ei mitään asiaa mun erostani tai mitään - ja sen perusteellahan sinä vastasit...

Mä nyt vaan kirjoitin "sinä" muodossa, ihan kuin nää urheilijat esim. puhuu harjoittelustaan tms. Kun niiltä kysytään jotain niiden omaa tekemisä, ne vastaa; joo kato tiäthän sä, kun sun pitää lähtee joka aamu lenkille, niin sulla pitää olla lenkkipuku päällä ja sitte sä juokset se lenkkipuku päällä kymmenen kilsaa ja ku sä tuut kotiin, sä riisut sen lenkkipuvun ja sitte sä meet saunaan...
Vaika kysymys on esitetty; miten harjoittelet ja vastaus pitäis olla minä-muodossa.
Mä vastasin sulle sinä-muodossa, kun vastasin sulle, enkä koko maailmalle. Mä en tiedä sun asioistasi mitään, en tiedä edes oletko eronnut karannut, petetty vai jätetty. Vastasin vain aloitukseen.

[

Mä nyt vaan kirjoitin "sinä" muodossa, ihan kuin nää urheilijat esim. puhuu harjoittelustaan tms. Kun niiltä kysytään jotain niiden omaa tekemisä, ne vastaa; joo kato tiäthän sä, kun sun pitää lähtee joka aamu lenkille, niin sulla pitää olla lenkkipuku päällä ja sitte sä juokset se lenkkipuku päällä kymmenen kilsaa ja ku sä tuut kotiin, sä riisut sen lenkkipuvun ja sitte sä meet saunaan...
Vaika kysymys on esitetty; miten harjoittelet ja vastaus pitäis olla minä-muodossa.
Mä vastasin sulle sinä-muodossa, kun vastasin sulle, enkä koko maailmalle. Mä en tiedä sun asioistasi mitään, en tiedä edes oletko eronnut karannut, petetty vai jätetty. Vastasin vain aloitukseen.

Noojoo, ihan sama. Oikeasti.

En minä oikein voi ajatella niinkään, että minun onneni tai onnettomuuteni tai tunteeni olisivat ne tärkeimmät. Jos ystäväni eroni jälkeen löytäisi rakkauden minun entiseni kanssa, niin en minä siihen oikein voisi olla nokkaa koputtamassa. Eikä ystävyys siihen loppuisi. =) Mutta minä näen varmaan lojaalisuuden toisin kuin moni. Tai kai se voisi loppuakin se ystävyys, mutta minun pitäisi kyllä miettiä, että miksi se loppuisi. Mikä olisi väärin tehty.

siis asiassahan ei ole mitään pahaa tai väärää jos se ei satuta enää ketään tai asia ei häiritse ketään. ei minunkaan ystävyys loppuisi siihen jos joku muu ystävä alkaisi nyt seurustelemaan ex:n kanssa. minulla kun ei ole sillä asialla enää väliä, mut jos mulla olis tunteita viel sinne päin ja ystävä alkaisi siitä huolimatta vikittelemään niin sitä en ymmärtäis.

siis asiassahan ei ole mitään pahaa tai väärää jos se ei satuta enää ketään. ei minunkaan ystävyys loppuisi siihen jos joku muu ystävä alkaisi nyt seurustelemaan ex:n kanssa. minulla kun ei ole sillä asialla enää väliä, mut jos mulla olis tunteita viel sinne päin ja ystävä alkaisi siitä huolimatta vikittelemään niin sitä en ymmärtäis.

Nyt olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Juuri tuo miksi on erottu toki vaikuttaa paljonkin.

Mua ei periaatteessa haittais, jos me miehen kanssa erottais ja kaveri alkais sen kanssa seurustelemaan, kunhan nyt ei ihan heti ja asiasta oltais avoimia. Mulla on sellainen käsitys elämästä että tunteita ei voi käskeä, eikä niitä tuosta vain voi lopettaa, varsinkin jos oikeasti rakastaa. Sattuis, tekis pahaa ja lujaa, mutta jos molemmat heistä olisivat sitä myöten onnellisia niin asia on ok pienen hauduttelun jälkeen. Kai tämä johtuu siitä että olen joutunut omassa mielessäni antamaan omalle isälleni anteeksi että rikkoi avioliittonsa äidin kanssa, en pettämistä hyväksy, mutta kun rakastui niin rakastui. Olisi voinut odottaa että ero tulee, mutta eipä sille enää mitään mahda.

Ymmärrän myös ettei kaikki ajattele kanssani samalla tavalla, ja sanonkin ap, ettet ole tiukkapipoinen, loukkaantunut ja vihainen vain. :)

Yhteistyössä