Ystävä on p****stä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä enemmän kerrot, sitä enemmän vaikuttaa että on joko kade tai ilkeä.
Ensin mietin, että on vaan sellainen hajamielinen luonne, ei hoksaa sinua tarpeeksi tervehtiä, mutta nyt nuo muut asiat...

onko sinulla parempi mies tai lapsuudenkoti tai jotain? Joku syy mitä kadehtii? oletko sievempi? Laihempi? Fiksumpi?Parempi koulussa? Mutta hmmm. alkaisin häiden jälkeen katsella muita kavereita. Tutustua muihin ihmisiin.

Miettisin myös onko ketään muuta jota kysyä kaasoksi. ja onko se kaaso edes pakko olla?
toisaalta jos nyt perun sen kaaso homman niin uskon et seki kaihertaa mua sit häissäni. ku miettisin sit sitä tilannetta sielläki. et varaman paras just tehä et antaa olla kaaso ja sit häiden jälkee alkaa miettii muuta. mies mulla inaki on parempi=)=) sen voin sanoa. ja ku meijän lapsuuden haaveet oli just ne talot.lapset,häät...ja nyt mulla on ne,hällä ei. se varmaan tekee kovaa. jos joskus otan asian puheeks voinko teän mielestä käyttää "taustatukena" ku muutki on sanonu et hää on niin kateellinen ja ovat sen huomanneet. jos en nöitten nimiä sano.jos se hänet pysäyttäs ku aina ku jostai sanonu tää sanoo et "ai kumma ku oot ainut joka nui sanoo"

Alkuperäinen kirjoittaja janeminttu:
minusta kuulostaa että "ystäväsi" on sinulle kateellinen vähän joka asiassa. Ja tietää että sulle tärkee päivä lähestyy, niin haluaa pilata sen.. Minä tekisin paljon itse, jos ei kaasosta ole apua. Sanosin vaan että ;aha, menen sitten yksin..Teen sen sitten itse. Ystäväsi haluaa sinun olevan riipuvainen hänen tekemisistään ym. Näin saa sinua nöyryytettyä tekemällä ohareita ym. Nauttii sinun kiusaamisesta ja nauraa selän takana. Olen tavannut näitä ihmisiä, yksi pitkäaikainen kaveri. Sen tyyliset ihmiset tarvii näpäytyksen että ne ei pyöritä niitten pikkumaailmaa. Otat pientä etäisyyttä, ennen kaikkea vastaat samalla takaisin;Oho, unohdin kertoo.. En oo kerennyt soitella.. sori nyt en kerkee puhua..Pikku piikkejä takasin. Näin meillä parani kaveri suhde kun minun kaveri meinas pompottaa minua menen tullen. Nyt se pompottaa miestään jota välillä säälin :)

oon joskus yrittäny mut jotenki en osaa olla ilkee. ja ku tavallaan aina välis "säälin" tätä "ystävää". taas tuli mielee hyvä juttu: se kehuu retosti mulle monesti täs pari vuotta takaperin et he ovat alkamas rakentaa lainat ym on jo sovittu. mää et aijaa mite saatte lainaa ku ettehä te oo töissä. tämä siihe et no miehensä isä takaa. no sitte parin päivän päästä tästä istuttii meillä iltaa ja olin tämän kaverin miehen kans tupakalla jolloin kysyin ihan viattomasti et "ai ootta taloa alkamas tekee" tää siihen et "no ei todellakaa olla. tai en tiiä mitä "kati" meinaa tehä mut mää en ainakaa oo mitää tekemäs". no olis taas ollu niin herkullinen tilanne käräyttää kaveri suoraan mut en kehannu. alko niin säälittää koko juttu....

No jos toi ns kaaso ei tee tai ole kiinnostunut noista jutuista ni vaihtaisin. Ja ei sun tarvi miettiä miten sen sit selität sano suoraan tai jos et halua suoraan sanoa ni koitat keksiä jonku hyvän hätävalheen. Tai jos sulla on se sisko tai veljen vaimo ni sanot et haluakkin sit mieluummin sen joka on valmis sitoutumaan siihen hommaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä enemmän kerrot, sitä enemmän vaikuttaa että on joko kade tai ilkeä.
Ensin mietin, että on vaan sellainen hajamielinen luonne, ei hoksaa sinua tarpeeksi tervehtiä, mutta nyt nuo muut asiat...

onko sinulla parempi mies tai lapsuudenkoti tai jotain? Joku syy mitä kadehtii? oletko sievempi? Laihempi? Fiksumpi?Parempi koulussa? Mutta hmmm. alkaisin häiden jälkeen katsella muita kavereita. Tutustua muihin ihmisiin.

Miettisin myös onko ketään muuta jota kysyä kaasoksi. ja onko se kaaso edes pakko olla?
toisaalta jos nyt perun sen kaaso homman niin uskon et seki kaihertaa mua sit häissäni. ku miettisin sit sitä tilannetta sielläki. et varaman paras just tehä et antaa olla kaaso ja sit häiden jälkee alkaa miettii muuta. mies mulla inaki on parempi=)=) sen voin sanoa. ja ku meijän lapsuuden haaveet oli just ne talot.lapset,häät...ja nyt mulla on ne,hällä ei. se varmaan tekee kovaa. jos joskus otan asian puheeks voinko teän mielestä käyttää "taustatukena" ku muutki on sanonu et hää on niin kateellinen ja ovat sen huomanneet. jos en nöitten nimiä sano.jos se hänet pysäyttäs ku aina ku jostai sanonu tää sanoo et "ai kumma ku oot ainut joka nui sanoo"

Jokaikisessä ongelmatilanteen ratkaisua käsittelevässä kirjassa (lastenkasvatus, liiketalous, filosofia, jne) sanotaan ettei toiselle pitäisi kertoa mitä hän on. Sinä et sitä kuitenkaan loppujen lopuksi tiedä. Rakentavampi tapa lähteä liikkeelle on kertoa omat tuntemuksensa. Ongelma on kuitenkin sulla eikä kaverilla.

:hug:

näytäppä ihan toi teksti tosta minkä oot kirjottanu ja sanot että tolta siusta tuntuu. Luulisi "ystävän" havahtuvan että on käyttäytyny typerästi ja pyytävän anteeksi, mutta jos niin ei käy ni tuskinpa oikea ystävä onkaan...:(

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Ööh...minkä ikäisiä te ootte? Ainakin käyttäydytte molemmat kuin yläasteen pikkutytöt.... :whistle:

ai molemmat....mielenkiintoista.perusteles vähä! ollaan ihan aikuisia naisia....yli parikymppisiä ei ihan kolmikymppisiä.
pyysin vinkkejä miten toimia en kommentteja kuinka naurettavia tms ollaan. onko sisälukutaidoissa jotain häikkää..??

Sori, multa ei kyllä varsinaista neuvoa löydy, mutta vähän saman kaltainen tilanne. Minulla myös hyvä ystävä vuosien takaa on sellainen että hänen täytyy tuoda paremmuuttaan esille. Varsinkin mieheni ja muiden tuttavien seurassa. Kahden kesken hän on oikein ymmärtäväinen ja voidaan puhua kaikesta ja ymmärretään toisiamme. Mutta kun olemme porukalla, alkaa mainostus itsestä. Tuo niin esille, miten on ollut rankka päivä tms, hakee huomiota osakseen. Jos satun kertomaan jotain, kaveri varmasti puhuu heti perään ja oikeasti niin että hän saa taas kaiken huomion. Ei porukassa puhu minulle ollenkaan samalla lailla, kun kahden.
Kuulostaa ehkä näin kirjoitettuna hölmölle, mutta en nyt jaksa alkaa pitkästi kirjoittaan, ehkä ap kuitenkin saattoi jotain ymmärtää.
Minä en osaa sanonoa, mitä sinun pitäisi tehdä. Itse olen vaan kestänyt, en kyllä tiedä kuin kauan. Yritän välttää illan istujaisia, joissa enempi porukkaa. koitan nähädä kaveriani vaan kaksin!

Sori, multa ei kyllä varsinaista neuvoa löydy, mutta vähän saman kaltainen tilanne. Minulla myös hyvä ystävä vuosien takaa on sellainen että hänen täytyy tuoda paremmuuttaan esille. Varsinkin mieheni ja muiden tuttavien seurassa. Kahden kesken hän on oikein ymmärtäväinen ja voidaan puhua kaikesta ja ymmärretään toisiamme. Mutta kun olemme porukalla, alkaa mainostus itsestä. Tuo niin esille, miten on ollut rankka päivä tms, hakee huomiota osakseen. Jos satun kertomaan jotain, kaveri varmasti puhuu heti perään ja oikeasti niin että hän saa taas kaiken huomion. Ei porukassa puhu minulle ollenkaan samalla lailla, kun kahden.
Kuulostaa ehkä näin kirjoitettuna hölmölle, mutta en nyt jaksa alkaa pitkästi kirjoittaan, ehkä ap kuitenkin saattoi jotain ymmärtää.
Minä en osaa sanonoa, mitä sinun pitäisi tehdä. Itse olen vaan kestänyt, en kyllä tiedä kuin kauan. Yritän välttää illan istujaisia, joissa enempi porukkaa. koitan nähädä kaveriani vaan kaksin!

ymmärrän kyllä...

meillä tilanne on myös toisinpäin huono. eli kun ollaan kahdestaan silloin se "show" vasta onkin päällä. miehensä seurassa on normaali kun ei voi sillon esittää mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Ööh...minkä ikäisiä te ootte? Ainakin käyttäydytte molemmat kuin yläasteen pikkutytöt.... :whistle:

ai molemmat....mielenkiintoista.perusteles vähä! ollaan ihan aikuisia naisia....yli parikymppisiä ei ihan kolmikymppisiä.
pyysin vinkkejä miten toimia en kommentteja kuinka naurettavia tms ollaan. onko sisälukutaidoissa jotain häikkää..??

No miksi hyvänen aika et aikuisena ihmisenä suoraan sano asiasta sille kaverillesi vaan nielet tuollaista paskaa käytöstä esim. siellä jumpassa? Minä ainakin sanoisin suoraan että mikä sulla mättää!? Naurettavaahan tuollainen käytös on.
Ja sinä käyttäydyt lapsellisesti kun et sano suoraan. Aikuisten ihmisten kuuluisi rehellisesti sanoa myös negatiiviset mielipiteensä, eikä jumia niitä sisälleen. Samahan se on parisuhteessakin.
Rohkeasti vain asiallisesti tykkitulta kaverillesi, niin luulisi menevän itseensä!

Yhteistyössä