Onko muita naisia joiden mies käskee laihduttamaan?

• Viestiketjun aloittaja en tajua
  • Ensimmäinen viesti
Ja anteeksi vain, mutta minusta on oman itsensä aliarvioimista jos kiittää miestä siitä että on laihtunut: "Onneksi hän käski, en minä laiskimus muuten olisi viitsinyt laihduttaa". Minusta sellainen suhde ei ole tasa-arvoinen, jos toinen hallitsee toista tuolla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ai... No, minusta ei lainkaan loukkaavaa. Kyllä parisuhteessa pitää pystyä sanomaan myös ns. negatiivisia asioita. Mielestäni ihan sama asia kuin jos esim. kumppani joisi liian usein ja siitä mainittaisiin.
No minusta toisen ulkomuodon arvosteleminen ei ole koskaan oikein.
Minusta se ei ole arvostelemista, jos sanoo sen hyvässä hengessä, ja kun kiloille voi oikeasti jotain tehdä! En kokenut sitä lainkaan arvosteluna, vaan mies sanoi totuuden mukaisesti siitä että silloin kun raskauskiloja kertyi, uhosin laihduttavani ja en kuitenkaan tehnyt mitään asian eteen kun mahdollista olisi ollut.
Kyllähän minua itseänikin häiritsi vatsamakkarat, mutta kyllä se antoi intoa kun mies kannusti. Nyt ei ole aihetta sanoa enää.

Ja anteeksi vain, mutta minusta on oman itsensä aliarvioimista jos kiittää miestä siitä että on laihtunut: "Onneksi hän käski, en minä laiskimus muuten olisi viitsinyt laihduttaa". Minusta sellainen suhde ei ole tasa-arvoinen, jos toinen hallitsee toista tuolla tavalla.
Minähän itse halusin laihduttaa, en saanut vain aikaiseksi. Ja olen kiitollinen että mies auttoi asiassa kannustamalla, tekemällä hyviä ja kevyitä ruokia (vauva oli pieni) ja hoiti lasta kun minä kävin salilla jne. Toki on kiitoksen arvoinen!
Ja niin on mieskin kehunut kun olen laihtunut! Ja älä arvioi mitättömällä tuntumalla meidän suhdetta. Suhteemme on täysin terve, tasa-arvoinen ja kukaan ei hallitse ketään vaan ollaan samalla viivalla.

Ja kuten sanoin, laihduttamisesta mainitseminen on sama kuin esim. liiallisesta juomisesta sanominen.

Jatta
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sanoin miehelleni olevan onnellinen näissä mitoissa kun nyt olen.Kysyin että rakastatko minua vaikka olen näin läski ja jos en enää laihdukkaan?hän vihaisesti tiuskaisi että tietenki ja heti huomasi että rakastaisi enemmän jos olisin laiha.Terveys ei ollut hänen syynsä mun laihdutukseen vaan kuulemma pysyn paremmin pojan perässä kun oppii juoksemaan.En vain jaksa enää kun mun syömisiä kyttäilty jo 3v.Itse on hyvin hoikka mies meinaan,
Voi hyvänen aika!! Mä olen sanonut ukolle että niin kauan kuin itse kiloni kannan, paino on vain mun asiani. On se tietysti kannustanut jos todella haluan laihtua ja jos olen tukea pyytänyt. On myös sanonut että rakastaa minua juuri tällaisena, tietysti se huomauttaisi jos menisi niin liiallisuuksiin että terveys vaarantuisi.

Heitetään yleensä vitsiä mun kiloista, mutta mä itse aloitan sen enkä siitä pahemmin loukkaannu. :D

Jos se nyt haluaa niin että sen pojan perässä juokset, sano sille näin, että kyllä mieluummin sen perässä kuin sun perässä. Pistä laiheliini pihalle, seliseli siitä miksi pitää laihtua. Sä et tee moisella tapauksella yhtikäs mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Jos mieheni käskisi minua laihduttamaan, niin jäisi se mies sillä samalla hetkellä. Paino on minun yksityisasiani.
:eek: Ai vaikka siihen olisi aihetta terveydellisistä syistä? Miksi se niin paljon loukkaisi?
Mä en loukkaantunut mun miehelle yhtään kun lapsen syntymän jälkeen suuret lupaukseni laihdutuksesta unohtuivat, ja mieheni muistutti että mites sen uhoamisen kanssa kävi, että nyt lenkille!
Sain siitä potkun persuksille ja kiloja tippui 22kg. Olen todella kiitollinen mieheni tuesta!
meillä oli sama juttu :D vaikka mää kyllä kiukuttelin vastaankin, että "enhää mää mikää lihava oo ees enää ja emmää voi mennä tonne lenkille ny". mut onneks toi patisti :)
Joo, taas ollaan samoilla linjoilla. Sulla on mun luonto! :D

ap
Mä koen tämän loukkaavana.Ja ennen kaikkea kun huoli mut tosi ylipainoisena niin miksi nykyään häpeilee mua?Olisi aikanaan ollut minut ottamatta.Mieheni olisi kyllä laihan saanut.

tilhi
no mie kyl ymmärrän sen että asiasta sanotaan.. vaikak toista rakastaa ja haluaa olla toisen kanssa niin voi siitä painostas ilti huomauttaa.. ihan niinkuin muistakin asioista.. kyllä mie ainakin haluan että mies sanoo mielipiteensä, olis kyse sitten uudesta hiusmallista,vaatteesta, painosta etc. koska en mä halua olla miehen silmissä ruman näköinen... ihan samalla tavalla jos mies lihois sen 20-30kg niin asiasta sanoisin.. ja ikävä kyllä sanoisin tiukasti koska mulla katoaa halut kun painoa on liikaa.. rehellisyys parisuhteessa pitää toimia myös näissä ikävissä asioissa..
hieno saavutus ap:ltä tuo 24kg pudotus.. painon pudotuksessa on sellainen juttu et jossain vaiheessa se painoe i enää lähdekkään kovin helposti, ja pelkällä ruokavaliolla se ei lähde.. millaista liikuntaa sie harrastat ja kuinka monta kertaa viikossa...?

Huhhuh, hanki itsetunto! Jos jonkun Rytkäätys sinun miehelläsi on "aihetta sanoa" vatsamakkaroistasi, niin ihmettelen todella minkälaisella perustalla suhde on. Et sinä ole olemassa miellyttääksesi miestäsi ulkonäöllisesti tai millään muullakaan tavalla.

Liiallinen juominen on kuitenkin eri asia, koska juomiseen menee rahaa, se johtaa usein perheväkivaltaan, lasten ei ole hyvä nähdä kännisiä ihmisiä. Ylipainoa ei voi verrata siihen.

Mä koen tämän loukkaavana.Ja ennen kaikkea kun huoli mut tosi ylipainoisena niin miksi nykyään häpeilee mua?Olisi aikanaan ollut minut ottamatta.Mieheni olisi kyllä laihan saanut.
Mistä luulet että häpeilee? Jos on vain huolissaan siitä että tulee olemaan nuori leski. Ylipaino on todellinen riski terveydelle, jokainen sen tietää.

ma
tsemppiä.. paino laskee, kun on sen aika. Ilmeisesti lääkitystäkin sulla on ja se voi myös vaikuttaa painoon.

Itsekkin minun pitäisi laihduttaa. Miun mies yrittää itse laihduttaa tällä hetkellä. Minua on vain kannustanut. Sanonut, että jos siltä tuntuu niin sitten laihdutat. Paino jokaisen oma asia. Mies sanoo, että silleen pitää elää, että itsellä on hyvä olla. Valintojen merkityksen huomaa myöhemmin ja kantaa niistä vastuun.

Huhhuh, hanki itsetunto! Jos jonkun Rytkäätys sinun miehelläsi on "aihetta sanoa" vatsamakkaroistasi, niin ihmettelen todella minkälaisella perustalla suhde on. Et sinä ole olemassa miellyttääksesi miestäsi ulkonäöllisesti tai millään muullakaan tavalla.

Liiallinen juominen on kuitenkin eri asia, koska juomiseen menee rahaa, se johtaa usein perheväkivaltaan, lasten ei ole hyvä nähdä kännisiä ihmisiä. Ylipainoa ei voi verrata siihen.
Mies ei sanonut vatsamakkaroistani, sanoin että minua itseäni häiritsi ne! Mies muistutti että olin uhonnut laihduttaa että lähde lenkille, minä olen lapsen kanssa. Onko paha?
Ja toki mä haluan miellyttää miestä ulkonäöllisesti, niin hänkin minua.
Millä perustalla luulet meidän suhteen olevan? Voin sanoo että terveellä pohjalla kun ei tarvitse pelätä että kumppani suuttuu jokaisesta lauseesta minkä toinen sanoo.

Ja kyllä ylipaino on paha asia, kuten liiallinen alkon käyttökin. Väitätkö ettei ylipainoisen herkkuihin mene rahaa, lapset oppivat huonot elämäntavat, joillekin ainakin lihavuus on moniin asioihin este jne.

ap
No kun ei näytä mua esim.työkavereilleen kun heidän vaimonsa ovat hoikkia.No nuori leski tulee luultavasti mun sairauksien takia muutenkin ja tietää sen.Niihin ei painon pudotus auta mitään.

No kun ei näytä mua esim.työkavereilleen kun heidän vaimonsa ovat hoikkia.No nuori leski tulee luultavasti mun sairauksien takia muutenkin ja tietää sen.Niihin ei painon pudotus auta mitään.
No sitten on miehessä vikaa jos noin paljon sitä asia häiritsee että piilottelee sinua. Kusipää.

ap
Tiedän kyllä että mun pitää laihtua ja laihdutankin mutta kun liikunta nyt hankalaa kipujen takia.Mies sanoo aina että älä ajattele kipuja mutta kun joskus joutuu sohvalla makaamaan tuskanhiki otsalla niin ei siinä paljon liikuta.

ai onk sun mies tosiaan sanonut, että sinun painon takii ei sinuu esittele em. ihmisille ?
jos, niin eihän se sitten ole enää yhtään ok.

Täysi peesi!

tilhi
Tiedän kyllä että mun pitää laihtua ja laihdutankin mutta kun liikunta nyt hankalaa kipujen takia.Mies sanoo aina että älä ajattele kipuja mutta kun joskus joutuu sohvalla makaamaan tuskanhiki otsalla niin ei siinä paljon liikuta.
mie voin uskoa että sattuu mutta eipä nuo sun sairaudet ylkipainontakia ainakaan helpota.. liikut omaan tahtiisi, lapsen kanssa tulet jokatapauksessa liikkumaan, se on tehokasta arkiliikuntaa, silloin kun vointi sen sallii niin salille tai vaikka vesijumppaa.. päätelmien tekeminen siitä että miehes häpeää sua, ei kannatta.. halusi olla sun kanssa kun olit paianvempi niin eiköhän se sua rakasta edelleen, mutta ylipaino huonontaa oikeasti reumaa ja sydänvaivoja.. sen sie varmasti itsekkin tiedät..

tilhi
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Täysi peesi!
no mun meilestä suhde on silloin hyvällä pohjalla jos pystyy noista asiosita puhumaan ja meilipiteensä ilmaisemaan, joskus sitä vaan tarvitsee potkun persiille että saa asioita aikaseks, ja juurikin sitä varten se puoliso voi asista sanoa.. eikä paino ole mikään henk.koht asia.. siis suhteessa.. jos toisen paino radikaalisti muuttuu, esim. lihoo 30kg niin kyllä siinä voi toisen halut kadota, ei näe puoisoa haluttavana, seksikkäänä.. silloin kannattaa asiasta sanmoa koska muuten on suhde tuhoon tuomittu...

Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Täysi peesi!
ei voi mennä jakeluun ,että joillain se homma menee niin, että itsekin haluaa laihduttaa ,mutta se motivaatio on kadonnut - sitä helposti putoo sinne märehtimiseen kiloistaan ja syyttelyyn "ai etkö rakasta mua tällaisena"- syytöksiin, vaikka ois itte kuinka uhonnut ja puhkunut, että juhannuksena minä painan sen ja sen verran. silloin musta on enempi ku hyvä, jos se puoliso tajuaa sanoa että esim. "nyt nainen lenkille että se paino putoaa!".
m
suhteita nääs on erilaisia. esim mulla ja miehellä ei kumpikaan ottais herneitä nenään, jos toinen sanois että "oot tainnu vähän kerryttää tota painoo... ". so ? sitte sille asialle varmaan tehtäis jotain , puolin jos toisinkin. ja on tehtykin. kumpikin tykätään olla hyvässä kunnossa - itsekin jaksaa paremmin.
typerää ja loukkaavaa sanoa, että toisen suhde olis tuon takia jotenkin epätasa-arvoinen, jos suhde kestää puhumiset muustakin kuin "perusdiipa-daapasta" niin sanoakseni.

Ei käske mutta onhan tuo itekin todennu että mun pitää laihduttaa. Ja kyselee "milloin sä sen laihiksen alotat" jos jostain herkusta haaveilen. :ashamed: Nii ja mä oon 3 vuotta "laihduttanu" ja 10kg lihonu. :ashamed:

Yhteistyössä