Onko muita naisia joiden mies käskee laihduttamaan?

• Viestiketjun aloittaja en tajua
  • Ensimmäinen viesti
ap
Minusta olisi hyvä jos mieheni kerran noin pinnallinen on että ostaisi ajan plastiikkakirurgille.Synnytysten jälkeen mahareppu roikkuu vaikka jumppaisin rinnat roikkuvat yms.mutta siihen ei kuulemma ole varaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei mun mieheni kehu vaikka mä vielä 20kg laihtusin.Mulla sairauksien takia naama aina ruman ja turvonneen näköinen ja siihen ei laihdutus auta.
juu. sua nyt ei varmaan tuo laihdutus auta juurikaan, vaan panostaisin ennemmin oman itsetunnon kohottamiseen ja parantamiseen. tulee vähän olo sun viesteistä, että sillä saralla olis tekemistä.

juu
No otetaanpa huomioon, että tämä apn pessimistisyys ei välttämättä ole ollenkaan miehen pessimistisyyttä tai sanoja ja tekoja. Mieshän ei ole sinua pyytänyt plastiikkakirurgille menemään, joten miksi sinne menisit? Hän vain sanoi, että voisit laihduttaa jotta jaksaisit juosta lapsen perässä.

Nyt ollaan sekotettu ihan täysin ulkonäkö ja terveys. Ne ovat kaksi eri asiaa, tosin usein kulkevat käsikädessä. Mun mielestä on ihan itsepetosta ajatella, etteikö 20 kilon tai edes viiden tai kymmenen kilon laihduttaminen vaikuttaisi terveyteen, kun puhutaan ylipainosta! Ja kukin voi mennä tutkimaan tilastoja, paljon jo helpottaa edes 5% laihduttaminen ylipainoisena ja niin edelleen. Tiedän reumaatikkoja, joita laihduttaminen on auttanut.

Ap, ei tuo eroasioissa märehtiminen ja ulkonäöstä märehtiminen nyt auta mitään sinun terveyteesi ja siihen, jaksatko hoitaa lasta. Ja tästä jälkimmäisestähän se sinun miehesi kommentoi, ei ulkonäöstä. Näin itse kerroit. Mies varmasti haluaa, että elät sen viisi vuotta pitempään kuin vähempään. Näin varmasti itsekin haluat. Sulla on nyt sellainen asenne, että sillä ei pitkälle eletä. Ja se on se, että ku on muutenkin kremppaa ja sairautta, niin ei kannata edes yrittää elää terveellisesti! Asenne on ihan väärä! Tuolal tyylillä tosiaan kuoletkin pian ja et saa nähdä lapsesi kehitystä!

Katso nyt peiliin vähän! Sulla on ihan turhaan piikit pystyssä, miehesi on kiinnostunut terveydestäsi. Ei siitä, näytätkö joltain mallilta vai et. Jos et näytä, niin miehesi on jo sen ajat sitten hyväksynyt. Samoin sinä hänen ulkonäkönsä. Nyt on kyse teidän yhteisistä elinvuosista ja siitä, kuinka pitkälle haluat tarjota äidin omalle lapsellesi. Luultavasti tämä laihduttaminen vaikuttaisi myös itsetuntoosi, selkeästi se on parantunut jo entisestä (ainakin kielenkäytöstä päätellen), joten parantuu se myöhemminkin. Mutta kuitenkaan laihduttaminen ei auta sinua hyväksymään sairauksiasi tai ulkonäköäsi mitenkään..jos olet perusnegatiivinen ihminen ja huonon itsetunnon omaava, niin sitä ei oikein muut voi hirveästi kohottaa. Sinun pitää itse nähdä itsesi muuttuneena peilistä.

Oletko itse edes kehunut itseäsi laihduttamisesta? Näetkö itsesi parempana? Jos et, niin se vika on sinun päässäsi kirjaimellisesti. Ja tätä me muut ihmiset ei voida muuttaa mitenkään..ehkä sinun pitäisi muuttaa tuota asennettasi ja alkaa nähdä itsesi tarpeellisena ihmisenä.

Kauneus ei ole koskaan ikuista, ei edes terveys, mutta jälkimäiseen voidaan vaikuttaa huomattavasti omilla valinnoillamme. Tämä vaikuttaa suoraan siten elinikään.

no ei näin
En tiedä mutta ainakin se mun syömiseni ja kaiken muun päättää.
No mut se ei ole miehesi vaan sinun vikasi. Mitäpä, jos tekisit päätöksiä itekin? Jos olet antanut päätäntövallan jollekin muulle, niin et nyt suoraan voi sanoa, että se on sen toisen vika? Jos toisella ei ole koskana mielipiteitä asioihin, niin kyllä, se toinen joutuu tekemään ne päätökset.

Jos et ole itsenäinen ja et osaa tehdä itse päätöksiä, niin et kyllä miestäsi siitä voi syyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
En tiedä mutta ainakin se mun syömiseni ja kaiken muun päättää.
:eek: Ootko tosissas? Eihän aikuisen puolesta tarvi mitään päättää, jos joku sitä yrittää niin pitäis alkaa huolestuun millaisen ihmisen kanssa ollaan tekemisissä!
Niin ja eihän aikuisen ihmisen tarvitse totella mitä toinen hänelle sanoo, jokainen tekee itse ratkaisunsa siinä meneekö tossun alle vai ei.

2 lasta
minä painoin jotain 58 kun alettiin mieheni kans seurustelemaan 7 vuotta sitten. pahimmillaan painoin 64 kg ennen kuin aloin laihduttaan. oon 154 cm pitkä. mies ei tällöin ikinä maininnut kiloistani. laihdutin 53 kg painavaksi ja mieheni kannusti silloin laihdutusta ja oli tukena, kävi kanssani lenkillä jne.

nyt lapsia on kaksi. kakkosta alkaessa odottaa painoa oli 64 kg. nyt vauva 2 vkoa vanha ja painan 70 kg. kehuskelin miehelle et enää 6 raskauskiloa, niin tää tuumas et eikös niitä oo 20 kg. vittu et otti päähän ja ottaa vieläki. loukkaa tommonen minua ainaki...

2 lasta
sen jälkeen kun laihdutin 53 kiloseks on alkanut mun syömisien tarkkailu. siis karkkia jos syön paheksuu jne. en ymmärrä. kai se hyvää tarkottaa tavallaan mut mua ainaki ottaa aivoon tommonen. siis ennen ei puhunu karkin syömisestä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja 2 lasta:
minä painoin jotain 58 kun alettiin mieheni kans seurustelemaan 7 vuotta sitten. pahimmillaan painoin 64 kg ennen kuin aloin laihduttaan. oon 154 cm pitkä. mies ei tällöin ikinä maininnut kiloistani. laihdutin 53 kg painavaksi ja mieheni kannusti silloin laihdutusta ja oli tukena, kävi kanssani lenkillä jne.

nyt lapsia on kaksi. kakkosta alkaessa odottaa painoa oli 64 kg. nyt vauva 2 vkoa vanha ja painan 70 kg. kehuskelin miehelle et enää 6 raskauskiloa, niin tää tuumas et eikös niitä oo 20 kg. vittu et otti päähän ja ottaa vieläki. loukkaa tommonen minua ainaki...
Ois tuon nätimminkin voinut sanoa....

Tiedän kyllä että mun pitää laihtua ja laihdutankin mutta kun liikunta nyt hankalaa kipujen takia.Mies sanoo aina että älä ajattele kipuja mutta kun joskus joutuu sohvalla makaamaan tuskanhiki otsalla niin ei siinä paljon liikuta.
Olet jo tosi hienosti onnistunut pudottamaan painoa ja hyvässä, hitaassa tahdissa. Kipujen kanssa painonhallinta on kinkkinen tilanne, koska liikunnasta tulee yhä tärkeämpi painonhallinnan väline laihduttamisen edetessä. Itselläni on myös kokemusta painon pudottamisesta ja kärsin migreenistä, joka vaikeuttaa liikkumista. Mieheni kannustaa, mutta ei ole ikinä käskenyt. Toivotan sinulle tsemppiä!
:flower:

trix
Minun mies sanoi seurustelun alussa (muutaman kuukauden jälkeen), että suhde loppuu jos en laihduta koska hän ei ole minusta ylpeä. Sitä ennen olin itsevarma nuori nainen, tykkäsin itsestäni, mutta en tykännyt enää sen jälkeen. Itsetunto mureni kun yksi tärkeimmistä ihmisistä ei ollut minusta ylpeä. Ei kiinnostanut laihdutukset, vaikka niin lupasinkin tehdä. Kävi oikeastaan päinvastoin, tunnesyömiseen taipuvaisena ruoka oli enemmänkin kehissä jonkin aikaa.

mari
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Jos mieheni käskisi minua laihduttamaan, niin jäisi se mies sillä samalla hetkellä. Paino on minun yksityisasiani.
:eek: Ai vaikka siihen olisi aihetta terveydellisistä syistä? Miksi se niin paljon loukkaisi?
Mä en loukkaantunut mun miehelle yhtään kun lapsen syntymän jälkeen suuret lupaukseni laihdutuksesta unohtuivat, ja mieheni muistutti että mites sen uhoamisen kanssa kävi, että nyt lenkille!
Sain siitä potkun persuksille ja kiloja tippui 22kg. Olen todella kiitollinen mieheni tuesta!
No joo....sä ootkin ollu ylipainoinen ehkä raskauden jäljiltä mut et muuten ja pidempiaikaisesti....sun kirjoituksesta oikein huokuu sellainen ymmärtämättömyys ja tietämättömyys todellista ylipainoa kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Jos mieheni käskisi minua laihduttamaan, niin jäisi se mies sillä samalla hetkellä. Paino on minun yksityisasiani.
:eek: Ai vaikka siihen olisi aihetta terveydellisistä syistä? Miksi se niin paljon loukkaisi?
Mä en loukkaantunut mun miehelle yhtään kun lapsen syntymän jälkeen suuret lupaukseni laihdutuksesta unohtuivat, ja mieheni muistutti että mites sen uhoamisen kanssa kävi, että nyt lenkille!
Sain siitä potkun persuksille ja kiloja tippui 22kg. Olen todella kiitollinen mieheni tuesta!
No joo....sä ootkin ollu ylipainoinen ehkä raskauden jäljiltä mut et muuten ja pidempiaikaisesti....sun kirjoituksesta oikein huokuu sellainen ymmärtämättömyys ja tietämättömyys todellista ylipainoa kohtaan.
No mä laihdutin kyllä itseni 8kg kevyemmäksi kuin mitä olin ennen raskautta. Olin lihonut jo ennen raskautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
mun paino on asia joka kuuluu vain ja ainoastaan mulle.
Enkä mä kyllä usko että pidemmän päälle ainakaan on millään tavalla hyväksi lähteä muuttamaan itseään millään tavalla vain siksi että joku toinen sitä haluaa.
Ei täällä kukaan ole sanonut että vain siksi että toinen haluaa olisi laihuttanut. Vaan että on saanut lisäpotkua omaan meinaamiseensa. :headwall:

vieras
Ei täällä kukaan ole sanonut että vain siksi että toinen haluaa olisi laihuttanut. Vaan että on saanut lisäpotkua omaan meinaamiseensa. :headwall:
Ehkä toisista toi on vain varsinainen turn off, kuin boosteri. Ihmiskohtaista nääs.

Yhteistyössä