Onko muita naisia joiden mies käskee laihduttamaan?

• Viestiketjun aloittaja en tajua
  • Ensimmäinen viesti
en tajua
Olen yli 3v laihduttanut mutta tulosta ei ole tullut kuin 24kg ja 20 kg vielä pitäis saada pois.Mies ei ole tyytyväinen.Syön melko keveästi,herkkuja tosi harvoin.Liikkumistani haittaavat reuma ja sydänvaivat.Kysyin eikö ole onnellinen ja rakasta mua kun mä en enää jaksa laihduttaa?tiuskasi että tietenkin rakastan mutta lapsemme takia olisi hyvä jos laihtusin kun pian lapsemme juoksee.Kun aloimme seurustella painoin 118kg ja nyt painan 94kg eli luulin että hyväksyi ja rakastui muhun vaikka olinkin lihava.Mitä teen?

vieras
Varmasti se rakastaa sua, on vaan ehkä huolissaan terveydestäsi ja siitä miten jaksat lapsen kanssa, jos ylipainoa on paljon. Jos sun mies ei rakastais sua jonkun läskien takia, niin ehkä se olis vaihtanu sut jo toiseen.

Toisaalta tuo 24 kilon laihdutus on todella hieno saavutus ja saat olla todella ylpeä itsestäsi. Miehesikin sietäisi arvostaa sitä.

ap
Ymmärrän työn terveyden ja että jaksaisin paremmin mutta paino ei ol puoleen vuoteen tippunut vaikka olen mitä yrittänyt.Joskus pelkään että se vaihtaa minut johonkin hoikkaan ex-tyttöystäväänsä kun ne facebookissa haluaa olla sen ystäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varmasti se rakastaa sua, on vaan ehkä huolissaan terveydestäsi ja siitä miten jaksat lapsen kanssa, jos ylipainoa on paljon. Jos sun mies ei rakastais sua jonkun läskien takia, niin ehkä se olis vaihtanu sut jo toiseen.

Toisaalta tuo 24 kilon laihdutus on todella hieno saavutus ja saat olla todella ylpeä itsestäsi. Miehesikin sietäisi arvostaa sitä.
Samaa mieltä. Miehen pitäisi ennemminkin kannustaa kuin ns. "morkata". Mutta minusta se juuri kielii rakkaudesta ja välittämisestä että huolehtii toisen terveydestä esim. huomauttaa jos painoa on oikeasti liikaa.

Huvitutti harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ymmärrän työn terveyden ja että jaksaisin paremmin mutta paino ei ol puoleen vuoteen tippunut vaikka olen mitä yrittänyt.Joskus pelkään että se vaihtaa minut johonkin hoikkaan ex-tyttöystäväänsä kun ne facebookissa haluaa olla sen ystäviä.
Facebook ystävistä ei varmaan kannata kovin mustasukkainen olla. Itselläkin exiä siellä kavereina kuin myös muita miespuolisia kavereita, eikä todellakaan mitään sen suurempia tunteita ole heitä kohtaan.

vieras
On huolissaan terveydestäsi, tottakai!
Rakastaa sinua kaikenkokoisena, mutta on huolissaan reumasta ja sydänvaivoistasi.

Hae itsellesi ammattiapua ruokailun suunnitteluun + sinulle sopivan liikunnan omaksumiseen, painon pudotus varmasti tekisi hyvää sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Jos mieheni käskisi minua laihduttamaan, niin jäisi se mies sillä samalla hetkellä. Paino on minun yksityisasiani.
:eek: Ai vaikka siihen olisi aihetta terveydellisistä syistä? Miksi se niin paljon loukkaisi?
Mä en loukkaantunut mun miehelle yhtään kun lapsen syntymän jälkeen suuret lupaukseni laihdutuksesta unohtuivat, ja mieheni muistutti että mites sen uhoamisen kanssa kävi, että nyt lenkille!
Sain siitä potkun persuksille ja kiloja tippui 22kg. Olen todella kiitollinen mieheni tuesta!

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Jos mieheni käskisi minua laihduttamaan, niin jäisi se mies sillä samalla hetkellä. Paino on minun yksityisasiani.
:eek: Ai vaikka siihen olisi aihetta terveydellisistä syistä? Miksi se niin paljon loukkaisi?
Mä en loukkaantunut mun miehelle yhtään kun lapsen syntymän jälkeen suuret lupaukseni laihdutuksesta unohtuivat, ja mieheni muistutti että mites sen uhoamisen kanssa kävi, että nyt lenkille!
Sain siitä potkun persuksille ja kiloja tippui 22kg. Olen todella kiitollinen mieheni tuesta!
Kyllä puolison pitää silti kunnioittaa toista sen verran että ymmärtää ylipainoisenkin olevan itse tietoinen terveysriskeistä. Ei se käskeminen laihdutusmotivaatiota lisää (tai en ainakaan ymmärrä jos jollain, hyvällä itsetunnolla varustetulla ihmisellä lisää ), itsestä sen pitää lähteä.

Kyllä puolison pitää silti kunnioittaa toista sen verran että ymmärtää ylipainoisenkin olevan itse tietoinen terveysriskeistä. Ei se käskeminen laihdutusmotivaatiota lisää (tai en ainakaan ymmärrä jos jollain, hyvällä itsetunnolla varustetulla ihmisellä lisää ), itsestä sen pitää lähteä.
Tietenkin itsestä pitää lähteä, mutta kyllä se kummasti motivaatiota lisää jos tietää kumppanin kannustavan ja tukevan. Tietysti rumasti sanominen ja haukkuminen on asia erikseen mutta ystävällinen huomautus tekee gutaa motivaation hankkimiseen. Ja kyllä moni mies (ja nainen!) toivoo kumppaninsa olevan terveen mitoissa.

Wursti Makkaravarvas
Ei käske eikä pyydä. On niin erilaisia tapoja ilmaista asiansa. Jos mies sanoisi tyyliin "hyi, yök läski, ala laihduttaan" niin olisi ehkä aika miettiä avioliiton jatkoa. Jos sanoisi tyyliin "sun terveyden kannalta olisi varmasti hyvä pudottaa painoa, haluan että olet jatkossakin meidän elämässä jne" niin en tietystikään suuttuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Wursti Makkaravarvas:
Ei käske eikä pyydä. On niin erilaisia tapoja ilmaista asiansa. Jos mies sanoisi tyyliin "hyi, yök läski, ala laihduttaan" niin olisi ehkä aika miettiä avioliiton jatkoa. Jos sanoisi tyyliin "sun terveyden kannalta olisi varmasti hyvä pudottaa painoa, haluan että olet jatkossakin meidän elämässä jne" niin en tietystikään suuttuisi.
Vaikka jälkimmäinen onkin nätimmin sanottu, niin minusta siltikin mies pitää puolisoaan idioottina, joka ei itse ymmärrä tuota terveysseikkaa. Loukkaavaa se on silti.

Vaikka jälkimmäinen onkin nätimmin sanottu, niin minusta siltikin mies pitää puolisoaan idioottina, joka ei itse ymmärrä tuota terveysseikkaa. Loukkaavaa se on silti.
Ai... No, minusta ei lainkaan loukkaavaa. Kyllä parisuhteessa pitää pystyä sanomaan myös ns. negatiivisia asioita. Mielestäni ihan sama asia kuin jos esim. kumppani joisi liian usein ja siitä mainittaisiin.
Ei mun mies ainakaan pidä mua idioottina millään lailla, kun muistutti laihdutusaikeistani. Ja hyvä että muistutti, sisuunnuin siitä ja sainkin sitten hyvin laihdutettua.

ap
Sanoin miehelleni olevan onnellinen näissä mitoissa kun nyt olen.Kysyin että rakastatko minua vaikka olen näin läski ja jos en enää laihdukkaan?hän vihaisesti tiuskaisi että tietenki ja heti huomasi että rakastaisi enemmän jos olisin laiha.Terveys ei ollut hänen syynsä mun laihdutukseen vaan kuulemma pysyn paremmin pojan perässä kun oppii juoksemaan.En vain jaksa enää kun mun syömisiä kyttäilty jo 3v.Itse on hyvin hoikka mies meinaan,

meillä oli sama juttu :D vaikka mää kyllä kiukuttelin vastaankin, että "enhää mää mikää lihava oo ees enää ja emmää voi mennä tonne lenkille ny". mut onneks toi patisti :)

Ai... No, minusta ei lainkaan loukkaavaa. Kyllä parisuhteessa pitää pystyä sanomaan myös ns. negatiivisia asioita. Mielestäni ihan sama asia kuin jos esim. kumppani joisi liian usein ja siitä mainittaisiin.
No minusta toisen ulkomuodon arvosteleminen ei ole koskaan oikein.

Wursti Makkaravarvas
Minusta taas puolisolla on oikeus puuttua tuollaisiin. Siis minäkin sanoin miehelle että haluan että lopettaa tupakoinnin koska en halua saattaa miestä hautaan ihan vielä. Tietystikään en voi toisen puolesta päättää mitä tekee. Ja vielä sekin että niin ylipainon ylläpidon kuin vaikka tupakoinnin kulut on aika suuret joten ainakin kun meillä on yhteinen talous on toisella osapuolella oikeus puuttua suuriin menoeriin.
Mutta kaikki tyylillään, toivottavasti kaikki tuntee puolisonsa niin hyvin että tietävät mitä voi sanoa ja mitä ei. :)

Yhteistyössä