Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joo-o. menkat on nytte 5 päivää myöhässä. tosin tätä on ollu ennenki myöhästelyä mutta kuitenki se pieni ääni tuolla takaraivossa huutaa et jos sittenkin.

mulla vatsassa on kyllä menkkojen oireita ollu josta yleensä ennen on tienny et alkaa ja yleensä samana päivänäki ku oireet. mut joo nyt ei näy ei kuulu. heh ja toinen mistä tietää et menkat alkaa ni on et naamaa on puhjennu pari finniä. finnit tulee yleensä päivää paria ennen menkkojen alkua. mut nyt nada.. mut joo jos tässä viel oottelis ja kattelis ennenku tekee mitää hätiköityjä päätöksiä =)ennen olen liian monta kertaa niin sanotusti epätietoisuudesta ahdistuneena hakenu testin ja testaillu negalla varustettuna.

ja pari pientä neuvoa. syksyllä oli mulla raskautee viittaavia oireita (alavatsan vihlontaa, yms). mutta kuitenkaa testeissä ei näkyny mitää. sitte kuitenki oireet jatku ja jatkoin siitä tk puolelle josta mut ohjattii pissatestii... klamy löyty sillo.. et raskaana ei oltu mut jotai muuta kyl oli.. eli aina oireet ei välttämäti viittaa raskauteen.

mut joo jos nyt sitte tulee pien ni sit se on tullaksee =) en pistä vastaa yhtää, siitä pienokaisesta haaveillu jo pari vuotta :D

Voi ei. Testiin ei tullut merkin merkkiä. Pakko kai tehdä uudestaan,jotta saa mielen rauhan. Kädet tais sitte kuitenkin täristä jännityksestä pikkasen liikaa. :) Nyt kp 38/30. Ei kuitenkaan vaivoja, ku ajottain vatsan nippailua. Onko kokemuksia epäonnistuneista testeistä?

Heippa ja olipa mukavaa lukea samassa tilanteissa olevien kommentteja, jätän nyt siis itsekin vähän tarinaani :)
Olen lopettanut e-pillerit noin 5kk sitten, jonka jälkeen kuukautiskierto piteni 30pv, mutta ollut tämän jälkeen säännöllinen. Nyt mennään kp 41/30. Tein ensimmäisen raskaustestin kp 38, Predictor joka näytti selkeää haaleaa plussaa. En ollut uskoa ja seuraavana päivänä tein ClearBlue testin, negaa. Sitten tein Apteekin oman testin, negaa. Eli ajattelin että en ole raskaana ja menkat kohta alkavat. Jotenkin viikonlopun aikana pahoinvointia tullut aaltoilevasti ja lämmötkin koholla ovat. Emme mitenkään erikoisesti ole lasta yrittäneet, mutta toki tervetullut on <3 Pitäisikö jatkaa testailua tuolla Predictorilla vielä tänään ja katsoa sitten jatkoja sen tuloksen mukaan... TIEDÄN, alan ammattilaisena, että kuukautisten siirtymiseen/poisjääntiin selkeitä uitakin syitä voisi olla,mutta jokin sisälläni puhuu nyt toista :)
Ennenkin olen pillereitä syönyt useampiakin vuosia ja nämä lopettanut, eikä lopetuksen jälkeen ole kuukautisten kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia. Tiedän, että olimme suojaamattomassa yhdynnässä suunnilleen ovulaationi aikoihin, ja muistan ovulaatiokivutkin viimekuulta :) Tai sitten tässä taas mieli tekee kepposia... :)
Ajattelin tänään ostaa uuden testin ja tehdä sen..ilmoittelen mitä testi näyttää ja katson jatkot sen mukaan :)

Tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville!

Juu, eli mun raskaus päättyi siis ennenkuin ehti kunnolla alkaakaan. HCG-arvo oli viime viikolla noussut ihan hyvin, ja innoissaan oltiin. Loppuviikosta alkoi vuodot, ja lauantaina asia oli selvä, kesken meni. Tänään kävin varmistamassa asian lääkärillä. :/

Olen pahoillani Ansku! Samoin kävi sitten mullekin.. Ensin raskausoireet hävisivät pikku hiljaa ja sitten alko vuoto ja kivut. Parissa päivässä kaikki oli ohi - spontaani keskenmeno, sanottiin. Olo oli tyhjä ja oltiin tosi pettyineitä ja surullisia mieheni kanssa. Mutta Ansku ja muutkin, elämä jatkuu ja nyt vain sitten uutta yritystä peliin.. Toivotaan, että taas tärppää!

Viimeksi muokattu:
Mulla oli menkat viimes helmikuussa. Sitte meni parikuukautta
eikä kuulunu mitään. luulin jo että oon raskaana. kävin lääkärissä ja sain 10pv terolut kuurin ja menkat alko viis päivää sen jälkeen. Oli aluksi tosi niukat, sitte muutama päivä tosi runsaat. Nyt sitte alko taas menkat vaikka edellisistä on vaan viikko. Nyt tosi niukkaa vuotoa..!! Moni sanonu, että oon lihonu vähä.. voinko olla silti raskaana vaikka menkat onki tullu. testejä en oo tehny vähään aikaan. Lasta on yritetty kovasti :)

Mulla on ollut säännöllinen kierto 28-29 päivää tammikuusta lähtien, kun lopetin e-pillerit. Siitä asti on yritetty tulla raskaaksi. Nyt menkat myöhässä 5 päivää testejä tehty jo 3 kappaletta. Kaksi negatiivista ja yksi "haamuviiva", joka ilmestyi testiajan jälkeen. Nyt ajattelin odottaa n.viikon ennen uuden testin tekoa. Mitään muita oireita ei ole, kuin että menkat jäänyt pois eikä edes tunnu, että olis alkamassa. Täältä palstalta on saanut paljon hyvää tietoa ja toivottavasti kirjoittelu aiheesta vielä jatkuu. Mukava lukea erilaisia kokemuksia jotka toisaalta antaa toivoa, mutta toisaalta saa myös jalat pysymään maassa.

Täällä myös eletään piinaavia päiviä...tänään päätin olla testaamatta. Eilen testasin negan, ja kaksi kertaa jo sitä ennen. Toisen tein jo ennen kun menkkojen piti alkaa, ja toinen sinä päivänä... ja sitten eilen, eli 3pv siitä kun menkat ois pitänyt alkaa... tuntuu ettei tässä ole mitään järjen häivää. negaa näyttää.(malttamaton juu) Eilisessä näin, tai kuvittelin näkeväni haamu viivan, muttei värillistä, vain aavistus eri sävyinen valkoinen kohta viivan paikalla (saatoin todella kuvitella kyllä, kun niin toivoin edes jotain vastausta...)

Kroppa antaa jotain aivan uusia, ennen kokemattomia, kummallisia signaaleja; vatsassa selkeesti tuntuu "jokin"; vatsassa ollut jo viikon selkeää painon tunnetta, ja välillä menkkamaisia kipuja... alaselässä kummallista aaltoilevaa jomotusta aika ajoin...joka säteilee myös nivusiin...vatsa on mielettömän turvonnut aamuisin. (normaalisti aamuisinkin lähinnä monttu sen paikalla...) viime viikolla oli etovaa oloa, väsymystä, ja vatsassa erilaista aaltoilevaa kipua (ei kovaa, mutta erilaista kuin menkkojen aikaan...) tämä ällötys hävisi sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa... samana päivänä alkoi myös ruskea tuhruttelu (ei voi sanoa vuoto, sillä muutama tippa silloin tällöin jää siteeseen...) muutama tippanen tullut nyt kolmena päivänä.
Mutta ei ole normaalit menkat; kaikki normaalit oireet puuttuu, ei normaalia vuotoa, ei normaalia menkkakipua, joka on vain ekana vuotopäivänä.
T O S I turhauttavaa odottelua. Jollain tasolla tiedän että se plussa vielä tulee ruutuun... ja silti pelkään ettei tulekkaan... ja kauanko tässä menee. Kaikki kolme negaa tullut saman merkkisellä.
Josko koittaisin seuraavaksi apteekin testillä. Ja tosiaan ketjun otsikkoon viitaten:
toivottavasti viimeistään tuossa vaiheessa kun ne on viikon myöhässä...

Tää on kyllä hyvä palsta!

Me alettiin "yrittää" lasta viimeisten (alko 13.5.) menkkojen jälkeen. Tein ovulaatiotestejä viis sillon puolen välin kierron aikaan. Ei saatu osumaan kohdilleen, ei siis näkynyt ovulaation merkkejä. Mulla on kierto ollut max. 29 jo pitkään. Tein ekan raskaustestin jo kierron 24 pv (en tiiä miks???) se oli negatiivinen. Seuraavan tein sit kierron 28pv, ajattelin että kyllä se sitte jo niillä herkimmillä testeillä näyttää, jos se positiivinen on.. tämä oli myöskin negatiivinen. Sitte aattelin et menkat ei nyt vaan ala, koska niitä niin kovasti ootan ja et enhän Mä voi iha näin herkästi raskaana olla!! =D Vähä mulla on ollut päivittäin nippailuja alavatsassa, siinäpä ne oireet onkin. Esikoiselta ei ollut mitään. Tänä aamuna kierron 34 pv, testi selvä positiivinen!!!! =D

testit näyttää negaa, pohdiskelen tässä vaan että pitäiskö varata lääkäriin aika ku ei vaan jaksa miettiä eikä ostaa niitä testejä koko ajan :/
Raskausoireita on vaikka minkälaisia, rinnat arat, masu turvoksissa ja tuntuu paineen tunnetta, vihloo nopeita liikkeitä tehdessä, ja on menkkamaisia kipuja kuin silloin kun odotin esikoista. Pelkään, että kuvittelen vaan oireeni koska vauvakuume on kova, mutta eipä olla vielä yritetty toista. Silti sitä vain niin odottaa jos se kumminki tulisi <3
Mitähän sitä nyt tekis kun ei malta vain olla ja odottaa? :/

Teitkö Nipsu millä testillä ne negat?
Mä tein sillon olikohan se joku first signal, makso jotain 3,90 € (sillä 2*negatiivinen) ja sit tein apteekin omalla testillä vajaan viikon myöhemmin positiivisen. En mä kyllä tiiä, onko merkillä mitään väliä.. Noita aijempia viestejä lukiessa, huomaa että kyllä niitä positiivisia on tullut vielä pitkän ajan kuluttuakin, vaikka ekka on ollu monta negatiivista :)

Tein sillä sinisellä apteekin raskaustesteillä ne negat. Esikoista kun odotin niin ostin sitä samaa ja näytti hyvin varhaisessa vaiheessa plussaa, oisko ollu joskus rv 4+ jotain.
Teen huomenna uudestaan ja sit ilmoitan tänne mikä tulos tuli :)
Plussa ois kyllä niin toivottu <3
Nii ja oireet on jatkunu.. varsinkin ne menkkamaiset jomotuksen mahassa ja selässä, en usko että pystyisin tuommosta kuvittelemaan kun oli oikeesti niin kipeetä eilen päivällä että piti hieroa selkää. Menkkoja ei kuitenkaan näy missää. Nii ja paksua valkovuotoa tulee aika hurjin määrin. En tiiä kuuluuko tommonenki raskauteen ? o.O

Predictor testi vissiin ei ole kovin luotettava? :( Aamulla tein testin ja oli tosi haalea haamu mutta mitä kokemuksista kuullu, monet on juuri predictor testillä saanu väärän tuloksen: näyttää että on haamu mutta se vaan on viivan paikka! :( Mut sit toisaalta ku tein eilen illalla samalla testillä ei ollu mitään viivaa, ei edes sitä viivapaikan haaleata viivaa. :/ Voi voi, saispa jo tietää missä mennään!

Lisää tällaisia tarinoita :) Itselläni on menkat noin viikon myöhässä, mutta negaa näyttää :( Onko teillä, joilla näkyi plussa vasta myöhään, ollut jotain haamuja vai pelkästään puhdasta negaa? Entä kannattaako jossain vaiheessa mennä jonnekin kyselemään asiasta? Onko oikea osoite gyne, yleislääkäri, neuvola? Voiko siellä nähdä, mikä on tilanne, vaikka pissatesti näyttää negaa?

Minun kävi niin, että tänään oli menkat 6 päivää myöhässä. Aamulla tein raskaustestin - ja tulos negatiivinen. Soitin terkkarille, sanoi, että ihan normaalia, että hedelmällisessä iässä olevilla naisilla joskus hormonitasapaino heittää. Ehkäisy ei ole ollut minulla koskaan käytössä ja menkat ovat olleet säännölliset - kierto 25 päivää.
Mutta sitten.. Aamupäivällä sain todeta, että plääh menkat alkoivat..

Viimeksi muokattu:
Näitä ei pitäisi lukea, kun kp vasta 27/31 ja tänään tuntuu, että menkat alkaa ihan pian. Kuitenkin sitä googlaa, että onko muilla ollut menkkaoireita ja silti tullut positiivinen tulos. Kohta vuosi jo kulunut, niin ei tässä oikein enää osaa ottaa rennosti :(

Näitä ei pitäisi lukea, kun kp vasta 27/31 ja tänään tuntuu, että menkat alkaa ihan pian. Kuitenkin sitä googlaa, että onko muilla ollut menkkaoireita ja silti tullut positiivinen tulos. Kohta vuosi jo kulunut, niin ei tässä oikein enää osaa ottaa rennosti :(

Kyllä se on täysin mahdollista! :) Mulla esikoisen kanssa oli koko ajan menkkakipuja ja ajattelin koko ajan että nyt ne menkat alkaa muttei alannutkaan. Noin puolitoista viikkoa siitä ku menkkojen olisi pitänyt alkaa tein raskaustestin kun alkoi toi outo tilanne ihmetyttämään ja plussahan se sieltä tulikin ! :)
Koko raskauden ajan siis mulla oli menkkakipuja, joskus tosi koviakin, mutta ei ollu näköjään mitään vaarallista kun terve poika syntyi ihan ajallaan.
Toivottavasti teillä pian pikkuinen ilmoittaa tulostaan! Ja tavallisestihan lasta yrittävät tulee heti raskaaksi kun luopuvat siitä lapsen teon paineesta ja sen jatkuvasta ajattelusta. Mutta tiedän että helpompi sanoa kuin toteuttaa :) yrittäkää ottaa rauhallisesti, kyllä se tulee!

Viimeksi muokattu:
Mä tässä jatkan yksinkeskusteluani :D
Mulla on kyllä normaalia että menkat heittelehtii n. - + 5 päivää, mutta että yli 2 viikkoa :O Nyt jo 18 päivää myöhässä eikä menkkoja näy. Huoh.. Teen viikonlopun aikana joskus aamulla viimeisen raskaustestin ja sit luovutan jos nega, soitan sit maanantaina lääkäriin.. ;(

En malttanutkaan odottaa viikonloppua vaan tein nyt päivällä raskaustestin 3 h pidätyksen jälkeen kun kaverini antoi mulle ilmaseks clearblue testin kun se itse sai jo positiivisen vastauksen eikä se tarvinnu sitä enää, ja en ollut uskoa silmiäni! :D <3 KAKSI VIIVAA sieltä vihdoin tuli!!! olihan se toinen viiva pikkusen haalea mutta selvä plussa! :O Joten plussaonnea teille muilleki jotka ihmettelette miks menkat myöhässä eikä silti näy testissä mitään, näköjään voihan se sieltä tulla :')

En malttanutkaan odottaa viikonloppua vaan tein nyt päivällä raskaustestin 3 h pidätyksen jälkeen kun kaverini antoi mulle ilmaseks clearblue testin kun se itse sai jo positiivisen vastauksen eikä se tarvinnu sitä enää, ja en ollut uskoa silmiäni! :D <3 KAKSI VIIVAA sieltä vihdoin tuli!!! olihan se toinen viiva pikkusen haalea mutta selvä plussa! :O Joten plussaonnea teille muilleki jotka ihmettelette miks menkat myöhässä eikä silti näy testissä mitään, näköjään voihan se sieltä tulla :')

Onnea Nipsu!! :)
Minä kävin viime viikolla varhaisultrassa ja niinhän se oli, että ovulaatio oli ollut muutaman päivän normaalia myöhemmin. Laskurien mukaan olisin ollut silloin 7+0, mutta olinkin 6+2, kaikki oli niinkun pitikin ja sydän sykki <3

Viimeksi muokattu:
Onnea Nipsu!! :)
Minä kävin viime viikolla varhaisultrassa ja niinhän se oli, että ovulaatio oli ollut muutaman päivän normaalia myöhemmin. Laskurien mukaan olisin ollut silloin 7+0, mutta olinkin 6+2, kaikki oli niinkun pitikin ja sydän sykki <3

Niin ja täytyy vielä lisätä, että minun ystäväni kertoi tulleensa raskaaksi kierron 24. päivä, eli ovulaatio voi heittää aika paljonkin!

Viimeksi muokattu:
Hei.

Esikoista siis yritettään kovin tehdä ;)
Oireita on ollut suht paljon esim. pahoinvointia, hajuherkkyyttä, väsymys, vatsan mieletön turvotus, viikkoa ennen menkkoja tuli vähän vuotoa ja sekin ruskeaa suurimmaksi osaksi.

Varsinaiset "oikeat" menkat ei tullut ja päätin tehdä testin. Tein testin joka ihme kyllä olikin negatiivinen. Hmm olin itse aika yllättynyt ja samalla pettynyt.

Odottelen nyt seuraavia menkkoja. Vaikeata enään sanoa miltä ne "oikeat" raskausoireet sitten tuntuvat. Taidan jatkossa vasta sitten tehdä testin, kun menkat ovat jääneet 2vk kokonaan pois. Eipähän tule turhia pettymyksiä.

Jees. Eli menkat on laskujen mukaan 17pv myöhässä ja testit on negaa. Olen aikas nuori ja uudessa suhteessa, joten ei ainakaan yrityksessä ole lasta. Lääkäri ei laita testeihin, koska on vielä aikaista ja on kuulemma normaalia, kun lopettaa pillerit (lopetin tammikuussa, koska luulin ettei uutta suhdetta ole näkyvissä aikoihin). Kuitenkin olisi tärkeä tietää, jos siellä mahassa joku olisi, kun nuorena naisena noita bileitä ym. on aika tiuhaa tahtia, enkä selvinpäin ole tottunut niissä pyörimään. Olisi kamala ajatella, että tekisin vahinkoa lapselle(jos siellä mitään on kun kuitenkin muu ehkäisy ollu käytössä) mutta tuntuu turhalta yrittää raitistua kun lääkärit sanoo, ettei tarvetta hikoiluun.

Mitä jos olenkin raskaana, mihin asti täytyy oottaa, että se näkyy kauppatestissä ja mitäs kaikki se alkomahooli... (kun näitä lukee, tulee se olo ettei niihin testeihinkään voi luottaa...)

Nyt menossa kp 38/31 ja menkkoja ei vaan kuulu eikä näy, mut ei plussaakaan. Kaks testiä tehty kp 33 ja 38, molemmat negatiivisia. Ärsyttää, kun ei tiedä mistä johtuu. Huomenna soitan lääkärille, jos pääsis verikokeisiin, ultraan tai edes jotai. 10-vuoden unelma antaa odottaa itseään.

Vuoden verran olen seuraillut täällä taustalla tätä ketjua. Ja nyt sitten rohkaistun kirjoittamaan itsekin. Menkat myöhässä jo 8 päivää,mutta testi näytti vielä 2päivää sitten puhdasta negaa. Vauva olisi enemmän kuin toivottu. Meillä yksi keskenmeno takana keväältä ja edelleen tulee itku kun asiaa miettii...ilman keskenmenoa olisin nyt viimeisilläni raskaana.
Mutta siis juu,nyt suunnataan ajatukset tulevaisuuteen menneisyyden sijasta. Tänään taidan käydä hakemassa uuden testin apteekista,jos sieltä vaikka tulisi se niin kovasti toivottu plussa!
Keskenmenon jälkeen mulla meni 3kk ennen kuin tuli menkkoja,mut sitten kun tulivat niin ovat olleet aika lailla kellon tarkat ja kierto ollut 27päivää. Ja nyt siis menossa jo kp35. Pahoinvointia on havaittavissa ollut iltaisin varsinkin,nyt huomaan kyllä että on myös pientä aamupahoinvointia. Mutta voinhan myös kuvitella nämä oireet kun kovasti vauvaa haluttais. Ja kun ei se testikään välttämättä kuitenkaan kerro totuutta,niinkuin täältä on saanut lukea.

Katsotaan kuinka käy,kun testin kipaisee apteekista. Tärkeintä olisi itselleni nyt kuitenkin saada selvyys että ollakko vaiko eikö olla raskaana. Ilmoittelen että miten on :)

Plaah. Puhdas negatiivinenhan se sieltä tulla tupsahti...TAAS!
Mä luovutan. En jaksa testailla jatkuvasti,seuraavan kerran testaan kahden viikon päästä jos ei menkkoja ole alkanut kuulumaan.

Tästä on vaikee puhua mutta mulla on menkat ollu todella tarkat millon alkaa ja nyt ne ovat sitten 3päivää jo myöhässä en uskalla tehdä testiä kun pelkään et menkat alkaa tai sit näyttää negaa ajattelin et jos jaksan vaan odotan vielä tämän viikon loppuun asti ja jos sitten uskallan teen testin... olen halunnut lasta jo 3vuotta mutta mieheni on saannut minua jarruttelemaan haaveita kouluni takia. Nytalkaisi viiminen vuosi koulussa ja raskauskin olisi ihana asia... mulla ei oo niin sanotusti mitään oireita ollut menkkan tapasi kipuja jonkin verran ja nipistelyä ala mahassa ja äsekn sitten huvikseen mittasin vielä lämmön niin oli 37.2 vaikka yleensä 36jotaikin mietin vaan että olenko yksi niistä harvoista joille ei tule raskaus oireita... näistä ketjuista saa hirveesti energiaa kun ihmiset eivät ole luovittaneet ja ovat saaneet plussat... tänne on helppo puhua kun on muilla samanlaisia kokemuksia ja muutenkin minun on vaikee puhua kavereitteni kanssa näistä asioista...

Yhteistyössä