Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja epäilevämamma;10439055:
täällä taas! menkkoja ei vieläkään kuulu kävin taas terveyskeskuksessa virtsanäytteen antaa ja negaa näytti... menkat viimeks siis ollu lokakuussa ja raskausoireet pahimmillaan tammikuussa nyt ei enään pahoinvointia mutta vatsa kasvanut niin että kaikki kyselee että onko sitä perheenlisäystä tulossa? jopa tuntemattomatki ihmiset ovat tulleet kyselemään ja siinä sitten ollaan kun en osaa ees vastata.. ollako vai ei? lääkäreiden mielestä pelkkää läskii, mut oon vähentänny niin paljon syömistäkin ja vedän aina melkee salaattii jne. mahdotonta se et oilisin vaan lihonnu syömisellä! ehkäsy on kunnossa kondomin avulla ja jok ikine kera alusta loppuun + tarkistettu yhdynnän jälkee ettei oo rikki... lääkäreiltä vaadin ultraa ja ne nauro vaan päin naamaa et ei mahdollista ku raskaustesti näyttää negaa (siis pissasta ain katottu)...

Varaa aika alkuraskauden ultraan. Sanot olevasi raskaana ja varaat normaalisti yksityiseltä ajan. Tai sitten soitat äitiysneuvolaan ja pyydät päästä verikokeeseen. Siinä kyllä raskaus näkyy jos raskaana olet.

Alkuperäinen kirjoittaja epäilevämamma;10439055:
täällä taas! menkkoja ei vieläkään kuulu kävin taas terveyskeskuksessa virtsanäytteen antaa ja negaa näytti... menkat viimeks siis ollu lokakuussa ja raskausoireet pahimmillaan tammikuussa nyt ei enään pahoinvointia mutta vatsa kasvanut niin että kaikki kyselee että onko sitä perheenlisäystä tulossa? jopa tuntemattomatki ihmiset ovat tulleet kyselemään ja siinä sitten ollaan kun en osaa ees vastata.. ollako vai ei? lääkäreiden mielestä pelkkää läskii, mut oon vähentänny niin paljon syömistäkin ja vedän aina melkee salaattii jne. mahdotonta se et oilisin vaan lihonnu syömisellä! ehkäsy on kunnossa kondomin avulla ja jok ikine kera alusta loppuun + tarkistettu yhdynnän jälkee ettei oo rikki... lääkäreiltä vaadin ultraa ja ne nauro vaan päin naamaa et ei mahdollista ku raskaustesti näyttää negaa (siis pissasta ain katottu)...

Jos kondomia on käytetty alusta loppuun ja tarkistettu vielä reikien varalta, niin et yksinkertaisesti voi olla raskaana. Mistä niitä siittiöitä olisi emättimeesi päässyt??!! Sinulla on ihan selvästi hormoonihäiriö. Hormoonihäiriö voi aiheuttaa raskauden kaltaisia oireita, jopa vatsan kasvua ja pigmenttimuutoksia, mutta raskautesi on ihan mahdottomuus. Pyydä terveyskeskuksesta lähete naistentautien polille, niin saat apua hormooniheittoihisi. Monesti e-pillereistä on apua kuukautis-ja hormoonihäiriöihin..

Ei taida ketju enää olla hengissä.. Täällä kuitenkin yksi jännittäjä ja ihmettelijä! Tänään kp 33/32 ja negaa näyttää testi. Lämmöt on koholla, vatsaa nippaa, selkää särkee, nenä tukossa kun käy pitkälleen, kohdunnapukka kova ja ylhäällä, nystyjä nänneissä, eikä yhtään muutenkaan sellainen olo, että menkat olisivat edes alkamassa..
En vaan tajua miten ihmeessä testi ei näytä mitään, jotenkin on niin "varmoja" nuo oireet..

Alkuperäinen kirjoittaja ärsy;10449991:
Ei taida ketju enää olla hengissä.. Täällä kuitenkin yksi jännittäjä ja ihmettelijä! Tänään kp 33/32 ja negaa näyttää testi. Lämmöt on koholla, vatsaa nippaa, selkää särkee, nenä tukossa kun käy pitkälleen, kohdunnapukka kova ja ylhäällä, nystyjä nänneissä, eikä yhtään muutenkaan sellainen olo, että menkat olisivat edes alkamassa..
En vaan tajua miten ihmeessä testi ei näytä mitään, jotenkin on niin "varmoja" nuo oireet..

Kyllä tuossa on vielä kaikki mahdollisuudet vaikka mihin :) vuosi sitten pähkäilin itse samassa tilanteessa, menkat myöhässä kaksi (?!) viikkoa ja silti kotitestit näytti miinusta. no sit meni hermot ja marssin verikokeeseen, ja niin ihanasti kävi että myöhästelyn syy selvisi. nyt tuhisee tuossa pieni neito isänsä sylissä hello kitty -yöpuvussaan, unille menossa. syitä siihen miksi testi näyttää miinusta on varmaan monia, mutta itselläni syy oli yksinkertaisesti myöhästynyt ovis ja sen jälkeinen myöhäinen hedelmöitys. älähän siis vielä heitä kirvestä kaivoon, voi olla että plussa se on sittenkin!

Olen ihan ihmeissäni nyt tämän touhun kanssa. Olin tosi varma siitä, että raskauduin viime kierrossa (tarkka päivä 12.2.), lämmöt nousi tosi ylös, kaikki PMS-oireet puuttuivat, tuli pieni flunssa, palelin, raudan makua suussa, tissit turposi, yökötti, kuvotti ja oksetti, jatkuva mahan nippailu ja siinä viikko oviksesta päivän verran tosi kipeä alaselkä. Ekan kerran rusehtavaa vuotoa tuli viikko oviksesta, tai pikemmin sellaista vaaleanpunaista. Menkat tavallaan tulivat, oli monta päivää sellaista tiputtelua, että mitään sidettä tms. ei tarvinnut mutta pyyhkiessä tuli veristä vuotoa. Välissä saattoi olla päiviä, että ei tullut mitään.

Ekan negan tein jo siinä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ja muutaman olen tehnyt sen jälkeenkin. Viimeksi pari päivää sitten, kun mies oli käynyt ostamassa. Kaikki ovat olleet negaa. Sen sijaan ovistestiin tulee vaalea viiva. Olen siis testannut varmaan parin viikon ajan, kun mietin, että jos sitten en kuitenkaan ole raskaana ja olen yrittänyt ovista bongata.

Tällä hetkellä alavatsa on turvoksissa ja röyhtäilyttää koko ajan. Väsyttää ja huippaa. Lämmöt on 37,3-37,5. Lisäksi semmoinen kuvotus ja yökötys tulee välillä. Kaikki tosi epätyypillistä mulle. Nyt myös nännit on kipeytyneet.

Koskaan ennen ei ole tämmöistä ollut. Olen ollut nyt reilun vuoden syömättä pillereitä ja aluksi menkat heittelivät. Lisäksi stressi tms. vaikuttaa selvästi, esim. viime syksynä jäi yhdet menkat kokonaan väliin. Siksi nyt mietinkin, että kyse vaan jostain häiriöstä vai voinko olla raskaana negatiivisista testeistä ja epämääräisestä "menkkavuodosta" huolimatta.

menossa ja raskautta toivotaan todella kovasti testi vaan näytti tänään aamupissasta neg. Onkohna kuinka yleistä ettei kuukaustisten pois jäänti päivänä näy vielä plussa? onkohan kuinka mahollista että se muuttuu vielä plussaks ja milloin tosiiaan lääkäriin yhteyttä jos menkkoja ei kuulu ja positiivista tulosta ei näy?
en jaksais oottaa parempi olis et menkat vaikka alkais ku että ei ala eikä plussaakkaa!!

heippa!
minulla on myös nyt menkat 7 pvä myöhässä. kaksi raskaustestiä on tehty (eka kp 31, toka kp 34) ja molemmat on olleet ihan puhtaita negoja.
jätin pillerit (cerazette) pois noin neljä viikkoa sitten. niiden lopetuksen jälkeen ei tullut minkäänlaista tyhjennysvuotoa, eikös siinä pitäisi tulla normaalisti? viimeisimmät vuodot (menkat?) on ollu helmikuun lopussa.
raskauden mahdollisuus kyllä on, lisäksi on ollut kaikkia ihmeoireita. valkovuoto on lisääntynyt viimeisen viikon aikana hirveästi, sellaista nestemäistä luirua. nännit on kosketusarat, alavatsa turvonnut ja välillä tulee oksettavaolo jostakin hajusta. lisäksi on nyt viimeisen parin viikon ajan nippaillut kummasti alavatsasta, sellaisia vihlovia kipuja aina välillä.
onko järkevää vielä ensi viikkoon odotella ja testata kolmannen kerran, vaiko soitella heti pääsiäispyhien jälkeen neuvolaan?

Itsellä kp 38/28-30. Kaks negaa näyttäny ensimmäinen kp32 ja toinen kp35. ihan totally negoja. noooh, nyt sit odotan vaan niin pitkään ku viitsin ennen seuraavaa testiä, tai sitä että menkat alkaa. Vaavi ois kyllä enemmän ku tervetullu, mutta katsotaan nyt. Tavallaan tää keskutelu palsta luo toivoa, mutta samalla myös lyttää net.

Mulla on menkat myöhässä 4 viikkoa. Pari viikkoa ja viikko sitten olin suojaamattomassa yhdynnässä. Sillon ku pari viikkoa sitte olin yhdynnässä niin menkat oli jo sillon myöhässä kaks viikkoa. Millon pitäis näkyä testeissä jos oisin raskaana?? voiko vielä tässä vaiheessa olla mitään oireita. Pari viikkoa jo tuntunu että menkat alkaa, mutta ei ne sitte kummiskaan tuu.

Lapsi ois toivottu vaikka elämän tilanne ei oo mikään paras.

Moi,

Täälläki yksi menkkojen tai plussan odottelija! Menkat nyt myöhässä viikkosen, kierto on ollut 32päivää ja nyt ois menossa siis kp 39/32. Kaksi negaa testattu, eka 35/32 ja toinen 38/32. Menkkamaista kipua ollut jo kohta parisen viikkoa, turvottaa, etoo, selkä kipeenä, pissattaa. Odottelen viikkosen ja sitten uusi testi (jos ei menkat ala ennen sitä). Jos edelleen nega, niin sitte tinkaan itteni verikokeiseen. Ikävää tämä epätietoisuus!

Voinko olla raskaana? Helmikuussa minulla tuli ihan normit menkat ihan oikeeseen aikaan niinkun pitikin sittenrupesen seuraavia hirvityksellä(menkkakipujen takia)mutta ei tullut koko maaliskuussa ei kuulunut eikä näkynyt menkkoja mut kivut oli ihan niin sietämättömät kun menkkojenkin alussa. Sitten huhtikuun alussa heti oli hirveetä mennä vessaan kun huomasin vuodon alkavan, mutta ei ollut normaali oli pientä tihkutusta ja minulla on yleensä niin kova vuoto että hyvä etten joudu sairaalaan kun vuodan niin paljon niin ja sitä pientä tihkutusta kestikin loppujen lopuksi vain kaksi päivää joka pisti minut taas miettimään... Tein testin tuli jonkin näkönen viiva mut ei selkee ja sen jälkeen en ole tehnyt uutta kun ajattelin että odottelen jos ne menkat tuliskin niin en pettyis koko ajan. Menkkoja ei ole kuunut joten pitäs varmaankin lampsia apteekkiin ja hommata teting mut mitä olette mieltä on kaamee vauva kuume apuvaa

Nyt siis testattu kolmannen kerran kp 43/32, ja sain "roskishaamun", 15min jälkeen tämä viiva ilmestyi. Nyt siis vieläkin epävarmempi olo, huomenna verikokeisiin ja eiköhän se sitte selviä.

Alkuperäinen kirjoittaja puolesta jännittäjä;10512371:
no miten ansku kokeissa kävi??

Kokeissa hcg-arvo oli 29 ja määrättiin uusi verikoe viikon päästä tuosta. Tänään sitte testailin, niin selkeä plussa tuli testiin minuutissa (apteekin raskaustesti). Eli ovulaatio on varmaan ollut myöhässä, ja nyt sitte tarkistetaan vielä tuon hcg-arvon nousu ensi viikolla. Nyt alan uskoa, että RASKAANA tässä ollaan :) Toivottavasti arvo ois noussu hyvin ja kaikki ois OK.

Vihdoinkin plussa!! :) Tein ekan testin predictorin varhaisella, kp 26/28 ja se näytti niin hailakkaa viivaa, etten oikein ollut varma vastauksesta. Tokan testin tein kp 28/28 Clearbluella ja negaa näytti. Olin tosi pettynyt.. Seuraava testin tehtiin terkkarilla kp 32/28 ja taas nega! Siihen sitten aloin pikku hiljaa uskomaan, vaikka oireet oli aivan kuin raskaana olisi ollut: kuvotusta, lämpöilyä, väsymystä ja alavatsakipuja. Toissa päivänä kp 34/28 tein testin ihan vaan varmistaakseni, kun oltiin illalla lähdössä juhlistamaan kaverin synttäreitä ja plussa tuli Apteekin omalla!! :) Olin onnesta soikeena! Oli pakko kuitenkin varmistaa vielä parin negan jälkeen, että se testi näytti oikein ja livahdin töistä samana päivänä hakemaan vielä yhden, halppis testin joka myös näytti sen mitä olin niiiin toivonut - raskaana ollaan!!
Tämä viesti oli niille, jotka kovasti toivovat, oirelevat mutteivät plussaa heti.. Niin kauan kuin kuukautiset ei ala, on toivoa! Ja jos alkavat, niin ei muuta kuin uutta yritystä kehiin!!

täälläkin yks epätietoinen...syön pillereitä ja viime kierrossa siirsin menkkoja, joten söin kaksi levyä putkeen. kummankin levyn aikana pillereitä unohtui välistä, ekalta levyltä 1 ja toiselta 2 (ei peräkkäisinä päivinä). noi 2 unohtunutta oli oviksen aikoihin jolloin ennen/jälkeen yhdyntöjä tapahtui.
vko ennen kun menkkojen olis pitänyt alkaa, alkoikin pieni rusehtava vuoto, lähinnä pyyhittäessä huomasi. Päivänä jolloin menkkojen olis pitäny alkaa, tuli tota rusehtavaa vuotoa vähän enemmän, mutta loppui lähes kokonaan samana päivänä. Nyt sitten niitä oikeita menkkoja ei näy. tein tänä aamuna testin kp 32/28 ja negaa näytti.
olo on kuitenkin epävarma tosta tuloksesta. alavatsa tuntuu kireeltä, ihan kun sitä venytettäis sisältä päin. tänään oli tosi kuvottava olo, hain jopa ämpärin viereen jos oksennus tulee. Myös alaselkää särkee.
Ensi vkolla pitäis mennä pissimään labraan. En tiiä mitä pitäis ajatella, lapsi olis kovin toivottu, vaikka ei ihan just täysin suunniteltu tähän hetkeen tulevaksi.

Onks muilla tälläsiä kokemuksia? Että olis tullu raskaaks vaikka olis syöny pillereitä ja unohtanu pari välistä?

Käytin Nuva Ring ehkäisyrengasta, ihan oikeaoppisesti. Päätimme yrittää lasta ja jätin renkaan pois. Eipä menkkoja tullut ja ehkäisy kierrosta alkunsa saanut täyttää jo 8kk :)

täältäkin löytyy yksi jota mietityttää kanssa ja paljon. lopetin cerazette pillerit noin 1,5 viikkoa sitten. nyt on menossa kp 42 eikä menkkoja kuulu. cerazettejen aikan tuli menkat lyhyemmillä kierroilla ei kertaakaan näin pitkää kiertoa ollut. viikon ajan on alavatsaa juilinut aivan kuten menkkojen aikana mut menkat vaan puuttuu. testasin negan kp 36 ja kp 41. voi olla että ovis oli vaan paljon myöhemmin ja menkat tulee tosi myöhässä. tai sit noi pillerit vielä sekottaa jotenkin mun kiertoa. ihmetyttää kuitenkin tuo vatsakipu ja sen takia vielä mietiskelen ja otan kyllä yhteyttä neuvolaan jos ei menkkoja kuulu lähipäivinä.

mulla on menkat tullut viimeksi joulukuussa, varmaan kymmenen testiä tehty ja kaikki näyttää negaa, ei raskausoireita, eikä menkkoja. Outo juttu... vauvaa haluttais kovin, eka on nyt 1,3kk, ja häntä myös kovin odotettiin aikanaan. En oo käyttänyt pillereitä moneen vuoteen ja imetyksen jälkeen tuli kahdet normaalit menkat. Mitäs sitä oikein tekis? Inhottaa tämä epätietoisuus.

Juu, eli mun raskaus päättyi siis ennenkuin ehti kunnolla alkaakaan. HCG-arvo oli viime viikolla noussut ihan hyvin, ja innoissaan oltiin. Loppuviikosta alkoi vuodot, ja lauantaina asia oli selvä, kesken meni. Tänään kävin varmistamassa asian lääkärillä. :/

Voi ei Ansku :( nyt vaan uutta yrittämään, vaikka ei varmasti oo tällä hetkellä mitkään hyvät tunnelmat.
Itellä asioiden pitäs selvitä huomenna, saan verikokeen tulokset. Olin siis aiemmin menossa pissatestiin labraan, mutta se vaihdettiin verikokeeseen. Että saas nyt nähdä. Viime la tein toisen testin ja edelleen nega. Alan jo ite uskoo tohon negaan, vaikka edelleen ihmetyttää mihin ne menkat jäi. mutta ehkä huomenna oon taas hieman viisaampi tän asian suhteen.

Jätin pillerit(diane nova) pois 23.3 ja sen jälkeen tuli tyhjennysvuoto(luultavasti) oli aika runsaat.Kesti 4-5päivää. Sitten 16-17.4 tyhjennysvuodosta oli aikaa n 2,5 viikkoa kun olin kumpanakin päivänä yhdynnässä.Nyt sitten ei ole kuulunut menkkoja. Alamahassa heti yhdyntää seuraavalla viikolla kipristeli ja tuikki silleen jännästi.Samoin silloin su 18.4 vihlaisi oikealla alhaalla kerran. Mahassa on tuntunut aika ajoin ihan kuin menkat alkaisivat,hikoiluttaa välillä öisin oudolla tavalla ja väsyttää.Vessassa saa käydä useammin päivällä ja välillä herään öisin.Menkkoja ei kuitenkaan ole kuulunut.Voisinko olla raskaana? Tein testin,mutta negaa näytti:/Nyt on vasta vähän yli kaksi viikkoa yhdynnästä.Milloin voin testata uudelleen?Näyttääkö se vasta myöhemmin tuloksen? Vai mikä ihme tässä on?Jos joku tietää olisin kiitollinen vastauksesta:-)

Jos yhdynnästä on pari viikkoa niin pitäisi rueta näkymään, voi tietysti olla, että simpat on odotellut ovista joka on ollut jokunen päivä vasta yhdynnästä, mutta luulisin et näkyisi jo. Kannattaa varmaan vaikka noin viiden päivän pästä testata vielä kerran ja jos edelleen nega niin odotella menkkoja tai käydä lääkärissä. On kyllä hyvin tavallista, että hormooniehkäisyn jälkeen on oma kierto päin seiniä jonkun aikaa.

Yhteistyössä