Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Theofano, mitn kävi? Ootko jo tehny uutta testiä? Mulla on ihan sama tilanne, eli pilleritauko, mutta taukoviikon aikana ei ehkäisyä käytetty ja uutta liuskaa en siis alottanu...

Moikka, olipa mukavaa löytää tämä palsta, kuvittelin jo olevani suunnilleen ainoa jolla tällainen pulma :)

Mulla seuraava tilanne:
lopetin pillerit 8/08, sillä mieheni hedelmällisyys on niin alhainen, että raskautumiseni olisi ollut kovin epätodennäköistä ja toisaalta ajateltiin, että tulee jos on tullakseen.
Yllättäen, tuli marraskuu ja kuukautisia ei kuulunut. Tein vitsillä testin ja tulos oli, uskomatonta kyllä, positiivinen! Valitettavasti raskauteni kuitenkin päättyi keskenmenoon (tuulimunaepäily) vkolla 10+ (romutti molempien elämän täysin, valitettavasti).

Ollaan siis pian vuosi yritetty lasta, tuloksetta. Ensikäynti Väestöliiton lapsettomuusklinikalle jo varattuna tammikuun lopulle (kunnalliseen turha edes yrittää päästä, kun ei saa sikaflunssakauden takia edes lääkäriaikaa lähetettä varten).

Nyt kuitenkin menossa kp 30/27 eikä menkkoja ole kuulunut. Kiertoni on yleensä melkein kellontarkka ja nyt ihmettelen että mikä tässä on oikein meneillään. Testaillut olen raskauden toivossa jo kolmesti, viimeksi eilen iltapvällä ja kaikki näyttäneet negaa. En ole tosin tehnyt yhtään testiä aamulla ja minulla on jatkuva jano, joten runsaan nestemäärän nauttimisen vuoksi virtsa on varmaan jatkuvasti aika laimeaa. Oireita ei ole ollut mahan nippailua lukuunottamatta, mutta ensimmäisessä raskaudessakin ne alkoivat vasta noin viikko plussaamisen jälkeen.
Koitan pitää sisäisen pessimistini pystyssä ja olla toivomatta turhia, mutta kovin ihmetyttää tällainen, kun yleensä niin säännölliset kuukautiset!

Noniin, nyt sain rekisteröityä oman tunnuksen viimein eli tuo yo. ^^ viesti oli minun kirjoittamani ja tästä lähtien minut löytää täältä Lunena :)

Ei ole menkkoja edelleenkään kuulunut, aamulla aattelin tehdä taas testin (siis jos ikinä pääsen edes nukkumaan, nytkin pyörin vaan hereillä tän asian kanssa...) Pelottaa vaan jos tulee taas nega, se tuntuu niin kamalalta :( Nyt siis menossa kp 31/27 ja yleensä tosiaan kellontarkka kierto...

Moikka vaan kaikki!

Kiva huomata, ettei ole yksin epätietoisuudessa. Minun tarinani; olimme edellisen ovulaation aikana yhdynnässä useita kertoja, ilman ehkäisyä. No, kuukautiset jäivät pois. Tein ekan testin kp23/23, seuraavan viikko myöhemmin ja viimeksi kp40/23. Kaikki negatiivisia ja eri testeillä. Runsas hajuton, ohut valkovuoto ja lähes päivittäin tunne että kuukautiset olisivat tulossa.

No, uskon jo, etten ole toiveistamme huolimatta raskaana, kun herkät testit negaa näyttävät. Aloin kuitenkin miettimään, kun lämpöä meinaa nostaa 37,5 saakka, ettei vaan joku tulehdus tai hormonihäiriö olisi. Soitin juuri terkkariin ja sain ne hiivatestit, mutta ajan lääkärille vasta tammikuun puolelle!

Ristiriitaiset tuntemukset. Ekan lapsen plussasin jo päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa, mutta toisen lapsen plussasin muistaakseni rv 8 (pääsin ultraan seuraavalla viikolla), syntyi terve poika. Ärsyttävää, kun jos nyt on jotain häikkää, niin ei varmaan moneen kuukauteen voi edes hedelmöittyä.

En oikeastaan tullut mitään neuvoja kyselemään, en vain viitsi miehelleni purkaa huolestuneisuuttani, kun hänellä ihan muut, omat stressin aiheet. Pääsen työssäni kaikkiin lääkäreiden tietokantoihin, mutta koska en ole lääkäri, on vaikea mennä tulkitsemaan pelkkää kirjoitettua tekstiä.

Toivottelen kaikille teille onnea plussaamiseen ja odottamiseen, ja heille, joilla ei tärpännytkään, toivotan pitkää pinnaa ja rauhallista mieltä. Veljeni ja vaimonsa yrittivät 1,5 v lasta, tuloksena 3 keskenmenoa alkuviikoilla. Neljäs raskaus johti ihanaan poikaan. Nyt äskettäin syntyi pikku neiti ja taas ovat odottamassa! Että toivottomankin tilanteen jälkeen voi onnistua. Ja itse olen hedelmättömän pariskunnan kasvattama ottotyttö; eli siinä yksi vaihtoehto, jos ei oma keho kykene. Olen ikuisesti kiitollinen saadessani hyvän kodin pikkutyttönä!

Hyvää joulua kaikille!

Ankka, joo tosiaan on ristiriitaiset tuntemukset!

Varasin ajan gynelle 28.12 eli vielä vähän vajaa viikko pitää kärvistellä epätietoisuudessa...vähän pelottaa että sieltä löytyy kysta (tai mitä näitä nyt on), joka sotkisi edessä olevia lapsettomuushoitoja :/ Vuoden takainen keskenmeno oli niin kova paikka, että suoraan sanoen ihmettelen että selvisin siitä yhtenä kappaleena, nyt nämä kaikki muut probleemit lapsen hankinnassa tuntuvat viemän viimeisetkin voimat. Meillä kun ei adoptioonkaan mahdollisuutta. Tähän väliin voisi todeta PMMP:n sanoin "luulin ennen että jossain mitataan tarkalleen milloin on annettu liikaa joillekin kantaakseen, se on pelkkä harha, perätön luulo, toiset hölmöt uskoo niin..."

Onneksi on joulunaika ja pääsee lomailemaan kotiseudulle...ja ehkäpä sitä pitäisi vähän uskaltaa myös uskoa joulun taikaan ;)

Voimia kaikille saman ongelman kanssa kamppaileville ja oikein ihanaa joulua!
Muistaakseni jossain sanottiin joskus näin, että "aina on toivoa, ja kun on toivoa, on kaikki" :) <3

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö82:);8465472:
No koskas selviää tulos:)???? mulla eivät ottaneet mitään kokeita vaikka pyysin ,kun en eka ollut ihan varma kun viiva oli niin haalea olenko raskaana vai en...sanoivat ottavansa kokeen vain jos en tahdo pitää vauvaa,joten sanoin et ok odottelen sitten ja teen ens viikolla uuden testin.Ja niin se sitten näytti plussaa teetin äidillä myös testin ja 1 viiva vain hänelle silloin uskoin raskauden todeksi.Plussaonnea sinnepäin!!!

voi että onneks olkoon sinulle! mulla on tänään 4 päivää menkat myöhässä ja viime yönä kun heräsin niin tein testin. kaksi viivaa siihen testiin ilmestyi, toinen vain oli toista haaleampi. Mutta aivan selvä viiva on ja toisen viivan vieressä ja punainen väriltään, että kaiken järjen mukaan pitäisi olla positiivinen tulos. Kovasti on toivottu vauvaa ja tulisi kyllä todella rakastavaan perheeseen. Jätettiin ehkäisy pois ja tammikuussa eli vuosi sitten niin on vähän alkanut tuntua sille etten raskaaksi voi tullakkaan. olisin kyllä maailman onnellisin jos nyt tuo testi olisi oikeassa. Lueskelin tässä näitä teidän kirjoituksia ja joillekin oli testit näyttäneet väärää plussaa ja se minuakin pelottaa, että taasko sitä joutuu pettymään kun on nyt niin kovasti innostuttu tästä.
Onnittelut teille kaikille tuleville äideille<3 ja iseille myös tietenkin :)

Halusin jakaa paivan plussa-uutiseni:
luulin etta multa oli jaanyt ovulaatio koko kierrosta valiin, koska ei loytynyt tikuttelemalla. (olen tikutellut enemman tai vahemman nyt kohta vuoden ja parin viimeisena kuukauden aikana aktiivisemmin). Peitto heilui pariin otteeseen hedelmallisella jaksolla, vaikka ei tuota ovulaatiota tikku nayttanytkaan. Kuukautiset jaivat puuttumaan ja luulin etta ovat myohassa tuon ovulaation puuttumisen takia. Tein testin 38/32-35 ja negaa naytti. Eika mitaan oireita. Vahan olivat rinnat arat, mutta ajattelin johtuvan tulevista PMS-oireista. Kuukautisia ei kuitenkaan kuulunut ja aloin tuskastumaan. Tanaan tein uuden testin 43/32-35 ja selva plussa! Eli ei kannata heti lyoda hanskoja naulaan!!

Olimme suojaamattomasti poikakaverini kanssa kp 22/30. Otin jälkiehkäsypillerin n60 tuntia jälkeenpäin. Siitä alkoikin melkein heti kuukautisten tapainen vuoto, jokaa kesti 5 päivää. Tein raskaustestin 2 päivää siitä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.Ja negaa näytti, mutta en ole ihan 100% varma osasinko tehdä oikein, oliko testi edeskovin luotettava (Pregcheck-merkkinen Anttilasta), enkä ottanut aamuvirtsasta.Eli mitä mieltä olette, onko vielä mahollisuus olla raskaana?

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö90;10388438:
Olimme suojaamattomasti poikakaverini kanssa kp 22/30. Otin jälkiehkäsypillerin n60 tuntia jälkeenpäin. Siitä alkoikin melkein heti kuukautisten tapainen vuoto, jokaa kesti 5 päivää. Tein raskaustestin 2 päivää siitä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.Ja negaa näytti, mutta en ole ihan 100% varma osasinko tehdä oikein, oliko testi edeskovin luotettava (Pregcheck-merkkinen Anttilasta), enkä ottanut aamuvirtsasta.Eli mitä mieltä olette, onko vielä mahollisuus olla raskaana?

Niin ja tuohon lisäksi, että olen huomannut rinnoissa jonkinlaisia muutoksia nänneissä ja mahaa kokoajan vähän kihelmöi :S

Itselläni oli menkat yhteensä viikon myöhässä ja tein negatiivisia testejä 3 kpl. Näitä tällaisia jotka lupaa näyttää tuloksen 3 päivää ennen kuukautisten oletettua alkamista. Turhautti suunnattomasti, ei niinkään vauvan tarve vaan epätietoisuus.

Eilen sitten tuli positiivinen. Olisi tuo nyt vielä pari kuukautta saanut odotuttaa itseään, mutta iloinen asia joka tapauksessa. :)

Mietin vaan, olisiko negatiivisten testien syynä sittenkin ovulaation myöhästyminen? Sehän ei ole "sidottu" edeltävien menkkojen alkamispäivään vaan seuraaviin menkkoihin. Sen sijaan raskaushormonin puuttuminen on aika epäuskottava juttu ihan fysiologisesti. Eihän alkion pitäisi kehittyä jos raskaushormonia ei ole. Eli käytännössä raskausviikkojen laskeminen edellisistä menkoista ei pidä paikkaansa jos ovulaatio voi myöhästyä vaikka kuinka. Ja kaikkien jotka odottelee myöhästyneitä menkkoja ja hermoilee aiheesta, kannattaisi sen sijaan pöllytellä iloisena pehkuja :)

Mutta kaippa sen oikea ovulointiaika lasketaan sitten ultrassa. Toivotaan että kaikki sujuu siihen saakka hyvin.

Ihanaa löytää tällanen ketju, mutta kuitenkin pelkään, että toivon taas turhaan. Tänään kiertopäivä 45/32. Kaikenlaisia oireita on ollut jo jonkin aikaa. Oksentelua jos vähänkin maistaa alkoholia, alavatsan kivut ja selässä pieniä "polttoja". Välillä väsyttää, mutta välillä taas ei uni tule millään. koko ajan kauhee ja no ja niin myös pissahätä. Nyt on alkanut pyös puristaessa tihkua maitoa rinnoista. Mies vahingossa puristi, itse en ole siis tieten tahtoen tahallaan puristellu. Yksi pikkunen on jo ja kauheesti sitä pikkukakkosta odottelen. 5 negaa tehnyt ja yhen "viivan paikan" jo ja nyt kuvittelen jo että on joku aivokasvain tms joka aiheuttaa ton maidon herumisen ja pahan olon.

Noh huomenna taas testi ja sitten kai pitää saada aika tk-verikokeeseen. Taidan pyytää jos voisivat katsoo noi prolaktiini arvot samalla.

Huh mutta tällaista täällä. Vielä toivo elää.

valkovuotoo tulee ihan pirusti. Sellaista venyvää "limaa". Voi kun nyt tulis tähän asiaan ees joku selvyys. Kohsun napukkaakin kokeilin. On tosi ylhäällä, en meinaa ees yltää siihen, mut en sit tiiä.

Olen vasta 30/24, joten vielä ei ole mitään todella hälyttävää. Olen tehnyt kaksi negatiivista testiä.

Sain lapsen vuosi sitten helmikuussa ja sen jälkeen minulla on ollut vasta kolmet kuukautiset. Ensimmäiset lokakuussa, toiset joulukuun puolessa välissä ja kolmannet tammikuun alussa. Toisen ja kolmannen kierto oli 24. Sanomattakin selvää, että mistään kunnon kierrosta ei voi puhua. Ennen lasta olin päivälleen tarkka pillereillä ja myöhemmin luomuna (kierto 28pv). Lapsi sai alkunsa heti ensi yrittämisellä ja testi näytti plussaa samana päivänä jolloin kuukautisten oli määrä alkaa. Mieheni tosin epäili raskautta jo ennen testiä. Oikeassahan hän oli silloin.

Nyt vatsa näyttää samanlaiselta, olo on samanlainen kun esikoista odotellessa, mutta testit ovat olleet negatiiviset.

Kuinka pitkään olette odotelleet ennen kun olette varanneet ajan lääkärille testeihin? Ja mitä testejä olette pyytäneet?
(Esikoinen näkyi kohdunsisäisessä ultrassa rv 5).

OSAAKO KUKAAN AUTTAA? RASKAANA VAI EI?

Mulla viimeiset menkat ollu lokakuussa... Joulukuussa heti apteekista ostettu testi negatiivinen.
Selvät pahoinvoinnit (oksentelut) ja mielialamuutokset ja rintojen + nännien sietämätön kutina alkos tammikuus jolloin myös terveyskeskuksessa käyty tekee 2det nega pissanäytteet.. Tammikuun lopussa alko kauheet väsymykset ikinä väsyttäny näin paljoa pienii vihlasuja alavatsas oon todennut ja ajatellut sieltä ne menkat tulee mut ei mitään...? Terveyskeskukseen lääkäreille soitellu et haluun jatkotutkimuksiin ja ken ties ultraan viel varmistamaan mut lääkärit vaan naureskelee, et sä raskaana ole jos pissatestit näyttää negaa..Sanovat et jos 6kuukauteen ei menkkoi tuu sit katotaa uusiks... Nyt helmikuun niin väsyny ettei muuta jaksa tehä ku nukkuu ja mieli maassa pahoinvoinnit melkeenpä kadonneet jonakin aamuna voi tulla pahoinvointia jos liikkeelle joutuu lähtemään. Tein muutama päivä sitten taas apteekin testil Negatiivisen, mut pelkään ku äidilläni 3 lasta ja ei IKINÄ ole näyttänyt testeissä positiivista (voiko olla periytyvää?) äitini tilanteissa äiti tehnyt myös monta negaa ja terveysasemalla myös negaa 5kk raskaana hän ihmetteli kun vatsassa selvästi liikkuu jokin ja menee lääkäriin(yksityiselle ultraan ni joo Onnee saat 4kk pääst lapsen(minut)! Seuraavissa raskauksissa äiti tehnyt myös negaa testeillä mutta tunnistanu oireet ja todennut itse olevansa raskaana ja käynyt yksityisillä... Olen keskustellut oman äitini kanssa nykyisestä tilanteestani ja hän totesi tyttö kulta olet raskaana... Elän vakaassa parisuhteessa että ei sen puoleen :) Osaisiko kukaan neuvoa? kellään sattunut samoin kuin minulla?

-Väsynyt ja epäilevä mamma?

Alkuperäinen kirjoittaja epäilevämamma?;10417638:
OSAAKO KUKAAN AUTTAA? RASKAANA VAI EI?

Mulla viimeiset menkat ollu lokakuussa... Joulukuussa heti apteekista ostettu testi negatiivinen.
Selvät pahoinvoinnit (oksentelut) ja mielialamuutokset ja rintojen + nännien sietämätön kutina alkos tammikuus jolloin myös terveyskeskuksessa käyty tekee 2det nega pissanäytteet.. Tammikuun lopussa alko kauheet väsymykset ikinä väsyttäny näin paljoa pienii vihlasuja alavatsas oon todennut ja ajatellut sieltä ne menkat tulee mut ei mitään...? Terveyskeskukseen lääkäreille soitellu et haluun jatkotutkimuksiin ja ken ties ultraan viel varmistamaan mut lääkärit vaan naureskelee, et sä raskaana ole jos pissatestit näyttää negaa..Sanovat et jos 6kuukauteen ei menkkoi tuu sit katotaa uusiks... Nyt helmikuun niin väsyny ettei muuta jaksa tehä ku nukkuu ja mieli maassa pahoinvoinnit melkeenpä kadonneet jonakin aamuna voi tulla pahoinvointia jos liikkeelle joutuu lähtemään. Tein muutama päivä sitten taas apteekin testil Negatiivisen, mut pelkään ku äidilläni 3 lasta ja ei IKINÄ ole näyttänyt testeissä positiivista (voiko olla periytyvää?) äitini tilanteissa äiti tehnyt myös monta negaa ja terveysasemalla myös negaa 5kk raskaana hän ihmetteli kun vatsassa selvästi liikkuu jokin ja menee lääkäriin(yksityiselle ultraan ni joo Onnee saat 4kk pääst lapsen(minut)! Seuraavissa raskauksissa äiti tehnyt myös negaa testeillä mutta tunnistanu oireet ja todennut itse olevansa raskaana ja käynyt yksityisillä... Olen keskustellut oman äitini kanssa nykyisestä tilanteestani ja hän totesi tyttö kulta olet raskaana... Elän vakaassa parisuhteessa että ei sen puoleen :) Osaisiko kukaan neuvoa? kellään sattunut samoin kuin minulla?

-Väsynyt ja epäilevä mamma?

piti vielä mainita: ps. nyt juoksen pissalle joka välissä ja siis tiedoksi että terveyskeskuksessa otettiin varuilta muutkin testit mm. kilpirauhanen, sokerit, munuaiset ym...

Olen nyt tehnyt 3 negatiivista raskaustestiä eri merkeillä, joista yksi jopa se clearbluen herkkä testi viikko sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Kierto on ollut todella säännöllinen 1,5 vuotta. Pillerit olen jättänyt pois 2,5 vuotta sitten.
Rasittavaa, kun testit näyttää vaan negaa, vaikka mulla on kaikki mahdolliset oireet! Vatsassa on juilinut ja nippaillut jo monta viikkoa, menkkamaisia ohimeneviä kipuja ollut jo pari viikkoa, jollon olen aina ajatellut, että nyt ne varmasti alkaa, huono olo hajuista, huimaaminen (tosin tätä mulla on muutenkin välillä kun verenpaine on vähän alhainen), väsymys ja palelu saattaa johtua ihan vaan talvesta. Rinnat ei ole olleet kipeet, mutta eilen huomasin, että nännit näyttää vähän erilaiselta. Nyt on ollut lauantaista lähtien pieni päänsärky (kuten aina pari päivää ennen menkkojen alkua). Nyt on 3 päivänä jäänyt ihan vähän rusehtavaa valkovuotoa (?) paperiin kun oon pyyhkinyt. Tuo olisi jäänyt huomaamatta, jos en olisi tarkkaavaisempi kuin normaalisti.
Nyt on siis kp 39/28 ja huomenna teen taas testin jos ne menkat ei nyt ala (kun kokoajan odotan, että alkavat). Jotain tuolla masussa on ihan varmasti, sen verran on ollut erikoisia tuntemuksia. Toivottavasti se on vauva, eikä mikään tulehdus tms.

Hei vaan...
tällainen ongelma, että viikko oletetun oviksen jälkeen minulla tuli runsasta ja kummallista verivuotoa, ei kovinkaan kovia kipuja ollut. Loppui sitten n. 5päivän päästä itsekseen.

Menkkojen olisi kuulunut tuosta vuodosta siis viikon päästä vasta. No nyt niitä ei ole kuulunut. Väsymys on välillä kauhea, vatsassa jotain kiertämistä välillä...
Menkkaoireita ei minkäälaisia. Testi näyttää negaa. Olisiko ollut varhainen keskenmeno ja nyt on hormoonit sekaisin? Onko vastaavia kokemuksia?

Ovulaatio viivästyi, kai? Vasta kiertopäivinä 19-22 tuntui vasemmassa munasarjassa nipistelyä ja pistelyä, en ymmärrä miksi noin monta päivää, jos oli ovis. Sitten kp 24 tuntui aivan että nyt alkaa menkat, hirveitä kramppeja kohdussa heti aamusta, mutta kuukuppiin tuli koko päivän aikana vain neljä veriviirua runsaan valkovuodon kera. Luulin kiinnittymisvuodoksi,vaikka sellaista nähneenä jo, tuo oli paljon mitättömämpää. Voiko ovulaatio aiheuttaa verenvuotoa? En tajua mitä se oli.
Siitä seuraavat päivät kp 25-28 vasen munasarja oli kuin tulessa, sitä kuumotti ja se kohta oli kosketusarka. Kp29 tein ovulaatiotestin, johon tuli paljon tummempi viiva mitä se kontrolliviiva. Mutta sen jälkeen se (ovis?)pistely hävisi. Siis eikös sen testin pitäis näyttää LH-tason nousu jotain 2vrk ennen ovista, eikä enää just ovulointihetkellä? Raskaustesti kp30 oli nega.
Seuraavaksi kp29-32 oli joku suvantovaihe, ilman mitään tuntemuksia. Mutta sitten kp33-36 oli jälleen menkkakramppeja, kohtua juili, alaselkää pakotti, vatsa oli kuralla, juuri kuten aina just hetkeä ennen vuodon alkua. Pidin kuppia, kun luulin että alan vuotaa, mutta ei mitään. Lisäksi minua paleli, sain vilunväristyksiä ja ruumiinlämpö oli puoli astetta korkeampi kuin tavallisesti, iltaisin minua etoi ja yökitti. Kp36 tein uuden raskaustestin, taas ihan puhdas nega. Aamuyöstä kp37 tein digitaalinäyttöisen testin, joka ilmaisi "ei raskaana", tietenkin.
Kp37 kaikki oireet katosi, naamaan tuli parissa päivässä kolme kipeää finniä (pitkästä aikaa!). Viimeyönä heräsin ihan kauheaan särkyyn, alaselkä oli tosi kipeä, ja kuukautissäryt ihan kamalat, pahemmat kuin kaikki nuo edelliset. Vessassa paperiin jäi punaisia viiruja, ja laitoin kupin ja ajattelin että nyt ne kuukautiset alkoivat. Jouduin hakemaan kaksi särkylääkettä, koska en voinut tuskalta nukkua ollenkaan. Yleensä en tarvitse mitään kipulääkkeitä.
Päivällä kupissa oli vain yksi pisara rusehtavaa verta, ja verisuonta muistuttava limppi. Mitään muuta ei olekaan vuotanut koko päivänä, enkä ole enää tarvinnut särkylääkettä, kun kaikki särytkin on kadonneet. Lämmöt on palanneet normaaleiksi, eikä enää palele. Tänä iltana on kyllä sitten taas ollut etovaa oloa ja "kuumia aaltoja", joiden aikana ällöttää ja pitää keskittyä ettei oksettaisi.

En ymmärrä mitä oikein tapahtuu!? En enää usko että olen raskaana, nyt siis kp39/28 tai kp1, jos tuo aamuyön pisara on kuukautiset?

Onko kenelläkään muulla jäänyt kuukautiset vaan tuollaiseen mitättömään töhryyn ja sitten loppuneet kuin seinään, vaikka aluksi ois ollut hirveät kivut?

Taustalla on viisi vuotta sitten diagnosoitu PCO, ja yksi puolitoistavuotias lapsi, jonka imetyksen lopetin n. 4kk sitten, ja siitä lähtien on tullut taas kuukautiset. Toinen lapsi olisi todella toivottu, yritystä on nyt takana puoli vuotta. Tässä kierrossa yritimme kp10-20 saada lasta alulle, ja tikutin ovista tuloksetta kp12-20, sitten lopetin, kun ajattelin että se on jo mennyt, enkä vain saanut tikkuun.

MIKÄ ihme siis voi aiheuttaa veriviiruja kp24 kohdalla, ja veritöhnää kp38 kohdalla, päiväkausien ovispistelyitä, viikkokausien menkkakramppeja ilman sen kummempaa vuotoa sekä pahoinvointia iltaisin?
Valeraskaus? Kuvittelenko niin paljon alitajuisesti näitä oireita, että ne jatkuu, ja oksettaakin ihan oikeasti, vaikka selvästi saan tuloksen etten raskaana ole tai voi olla?
Hulluksi kai tässä on tulossa. :(

Heips! Itse olen nyt 72/28-30, eikä vieläkään menkkoja kuulu. Edelliset menkat oli joulukuun alussa. Raskaustestejä mennyt 4kpl kotosalla ja yksi tehty virtsasta keskussairaalassa viimeisen 1,5 kuukauden aikana ja kaikki näyttäneet negaa. Nyt ensi viikolla tarkoitus tehdä vielä testi, toivottavasti saisin plussan. Maha on jatkuvasti turvoksissa, palelee, hirveä nälkä vaivaa ja unettomuuskin. Välillä alamahassa samoja tuntemuksia joita on yleensä juuri ennen menkkoja, mutta ei niitä vain ole kuulunut. Viimeisin testi tehty noin 4 päivää oletetun kuukautisten alkamispäivän jälkeen ja se oli nega. Onko mitään mahdollisuutta että olisin raskaana vai mikäköhän nyt vaivaa?

Ei ole kiva elää epätietoisuudessa O.o

Moikka! Täällä tuskaillaan kun menkat reilusti myöhässä. Alavatsa on kipeä, huimaa ja pyörryttää. Negatiivisia testejä jo kaksi. Isänpäivänä Varhainen keskenmeno ja sen jälkeen sai odotella 9vkoa seuraavia menkkoja. Tosi stressaavaa tällänen epätietoisuus.... mikä muu voisi aiheuttaa menkkojen pois jäämisen? Niin nyt siis oli yhdet menkat tässä välissä ja taas jäi pois... Yritystä on ollut reilu puoli vuotta ja luomuna ilman ehkäisyä jo pari vuotta!

Hei, ihanaa huomata, et samojen asioiden kanssa tuskailijoita on muitakin:)

Mulla menossa kp 50/35-40. Olen tehnyt lukemattoman määrän erimerkkisiä raskaustestejä, mutta tyyli puhdasta negaa näyttävät...(paitsi eilen rfsu-testi antoi kaksi kertaa hailuakin hailumman roskis haamun, joita ei tietenkään lasketa) Kaiken maailman oireitakin on ollut olevinaan, mutta tiedä ny onko kuviteltuja vai todellisia:)Raskautta ollaan toivottu jo melkein kolme vuotta , johon mahtuu km 01/09, eli vauva ilisi enmmän kun tervetullut!!!
Eipä tähän ongelmaan muuta rastkaisua ole kun aika, joko ne menkat alkaa tai testi muuttuu plussaksi:) Odottavan aika vaan on niin pitkä:)
Kertokaa ihmeessä mihin suuntaan tilanteenne kääntyvät.

täällä taas! menkkoja ei vieläkään kuulu kävin taas terveyskeskuksessa virtsanäytteen antaa ja negaa näytti... menkat viimeks siis ollu lokakuussa ja raskausoireet pahimmillaan tammikuussa nyt ei enään pahoinvointia mutta vatsa kasvanut niin että kaikki kyselee että onko sitä perheenlisäystä tulossa? jopa tuntemattomatki ihmiset ovat tulleet kyselemään ja siinä sitten ollaan kun en osaa ees vastata.. ollako vai ei? lääkäreiden mielestä pelkkää läskii, mut oon vähentänny niin paljon syömistäkin ja vedän aina melkee salaattii jne. mahdotonta se et oilisin vaan lihonnu syömisellä! ehkäsy on kunnossa kondomin avulla ja jok ikine kera alusta loppuun + tarkistettu yhdynnän jälkee ettei oo rikki... lääkäreiltä vaadin ultraa ja ne nauro vaan päin naamaa et ei mahdollista ku raskaustesti näyttää negaa (siis pissasta ain katottu)...

Alkuperäinen kirjoittaja epäilevämamma;10439055:
täällä taas! menkkoja ei vieläkään kuulu kävin taas terveyskeskuksessa virtsanäytteen antaa ja negaa näytti... menkat viimeks siis ollu lokakuussa ja raskausoireet pahimmillaan tammikuussa nyt ei enään pahoinvointia mutta vatsa kasvanut niin että kaikki kyselee että onko sitä perheenlisäystä tulossa? jopa tuntemattomatki ihmiset ovat tulleet kyselemään ja siinä sitten ollaan kun en osaa ees vastata.. ollako vai ei? lääkäreiden mielestä pelkkää läskii, mut oon vähentänny niin paljon syömistäkin ja vedän aina melkee salaattii jne. mahdotonta se et oilisin vaan lihonnu syömisellä! ehkäsy on kunnossa kondomin avulla ja jok ikine kera alusta loppuun + tarkistettu yhdynnän jälkee ettei oo rikki... lääkäreiltä vaadin ultraa ja ne nauro vaan päin naamaa et ei mahdollista ku raskaustesti näyttää negaa (siis pissasta ain katottu)...

En nyt lukenut kaikkia viestejä, mutta onko valeraskauden mahdollisuus poissuljettu? Mulla oli toissa vuonna kolme kuukautta menkat pois kuvioista. En ollut raskaana mutta jarkuvat vauvahaaveet ja tsressi sai aikaan valeraskauden. Ultralla kun alettiin kuvaamaan munasarjoja jotta syy löytyisi niin huomattiin kohdun limakalvon olevan todella paksussa kunnossa mutta se ei ollut poistunut...

Yhteistyössä