Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli tolla aikasemmin jo ihan oma jupina ketju, mutta uskaltaisko tämän jo nimetä ns. taputeltuks?
Kuva006.jpg

Joo, asia varmistu, meikä on odottava... :D Joten arvon ellit, älkää heittäkö kirvestä kaivoon vaikka negaa tulee, mulla alko näyttää näemmä plussaa kunnolla vasta 3 vko kk poisjäännin jälkeen!!!Plussatuulia kaikille! :)

Mulla kävi niin, että testasin negan kun menkat oli 3 päivää myöhässä. Tein tuon testin iltapäivällä töiden jälkeen. Menkkoja ei silti kuulunut, mutta ei ollut mitään oireitakaan suuntaan tai toiseen. Testasin sitten 5 päivää tuon negan jälkeen uudelleen, tällä kertaa aamulla ja plussaa näytti. Menkat myöhässä siis 8 päivää. Nyt on tullut kolmena päivänä peräkkäin plussa, eli taitaa se olla totta :)

Joo eli nyt mennään jo kp 59/ 30-34 en oo nyt viikkoon tehny testii eli huomenna tai ylihuomenna ajattelin. mut joo eli tänään alkanut rinnat tulee kipeeks sit on tullu vähän valkovuotoo ja välil ollu masu kipee mut ei vaan ala.:/ kohta en tie mitä tehä kai se jossei ens viikolla ala ni mentävä ultraan. koko ajan meinaa pullee ja täys olo ja silti syö ku hullu ku kaikkee tekee mieli :(

Myöhässä ja taas... Mulla on aina ollut vähän epätasainen kierto, nyt jo useamman kk alkanut kuukautiset kuitenkin tuossa 10. päivän tienoilla. Viime kuussa kuitenkin oli viikon myöhässä, eli alkoi joskus kp 39/32. Silloin menkat alkoi sinä päivänä kun ajattelin mennä ostamaan testin, ja oli ihan normaalit. Nyt on taas myöhässä, menossa kp 51/32. Eli vajaa kolme viikkoa ns. normaalista alkamispäivästä, ja kaksi viikkoa viimekuun mukaan. Tein testin 48/32 ja oli nega. Raskauden mahdollisuus on kyllä aika vähäinen, kun kondomi on käytössä. Tietenkin taas keksin raskauden oireita niin kuin viime kerrallakin... ja salaa vähän toivonkin, heh....

Voisiko olla että stressi aiheuttaa kummatkin myöhästymiset? Sitä nimittäin on ollut.

Menkat nyt 6pvä myöhässä.. viikko sitten tehty nega, eilen ja tänään niiiin haalea viiva että epäilen kuvittelevani sen.. Tiedän että haaleakin viiva on plussa, mutta nyt taitaa tehdä mielikuvitus tepposet :( Tupakanpolton olen päättänyt lopettaa jos tulee joskus plussa, mutta nyt kun hermostuttaa ja mietityttää tulos niin paljon, ni tulee sitte poltettuakin... Kaikki oireet tietysti on lämmönnoususta lähtien, mutta oireethan saa esiin jo pelkällä toivomisella, että olisi raskaana. Aaargh, tää on niin tuskasen ärsyttävää ku olla ja voi!!!!!!! Pakko oli kirjottaa tänne kun ei asiasta viitsi vielä edes puhua :( Tsemppiä vaan kaikille!!

Heips tyttelit:) Itellä alko menkat viimeksi 20.8 tienoolla ja melko heikot oli nyt on myöhässä monta päivää ja viime kuussa ei tullut ollenkaan. Rinnat on kipeenä,palelee,janottaa,nälkä tulee melko nopeasti uudestaan,selkä kipeenä ja vatsaa nipistelee.En usko olevani raskaana vaikka sitä toivonkin, enkä halua tehä testiä kun petyn kumminki kun aina se on negaa näyttänyt. viimeksi tein testin elokuun lopussa ja nega oli. Mitäs mieltä olette noista mun vaivoista onko täällä ketään jolla olisi raskauden alkuaikoina ollut samoja vaivoja?

No jos vaikka ottaisit ja tekisit testin niin ei tartte arvailla, ihmisillä kun noi "oireet" vaihtelee ja toisille ei tuu ollenkaa..Se että oot tehny negan elokuun lopulla ei nyt sano mitää siitä että ootko raskaana vai et, vallankin jos sulla on muutama viikko ennen sitä ollu menkat..Nyt ehkä suuremmat mahdollisuudet nähä totuus testistä.

mulla on tällainen tilanne. oon ollut jo melkein vuoden ilman ehkäisyä, eli vauva on ollut todella tervetullut. itelläni on jo kaksi lasta edellisestä liitosta, ja nykyisen miehen kanssa haluttaisiin myös lapsi. alkuvuodesta ja keväällä ja kesällä miehen työn vuoksi emme oikeen päässeet harrastamaan seksiä kuin silloin tällöin, kun emme olleet oikeen koskaan samaan aikaan hereillä :D kierto ollut säännöllinen 28-30(max) melkein siitä lähtien kun ehkäisyn lopetin. en ihan tarkalleen muista päivälleen edellisten kuukautisten alkamispäivää, mutta tänään on n kp 30...

tämän viikon ollut oireina etova olo, päänsärky, krapulamainen olo yhden oluen juomisesta, närästys, palelu, hikoilu. torstaina aamulla oli vatsa niin kipeä, että olin aivan varma että kun vessaan menen, huomaan kuukautisten alkaneen.... mutta ei. sama perjantainana aamulla ja tänään aamulla. lisäksi kaikkina kolmena päivänä on ollut tosi kovia kipuja vatsassa, niin kuin menkkojen eka päivänä. mutta ne ei vaan ala.

viime viikolla vatsaa nipisteli ja juili "vaakatasossa" aaltomaisesti... lisäksi on pyörryttänyt, ja eilen oksensin kun vein lapsia tarhaan niin tuonne pihalle...

olenkohan testannut liian aikaisin? kahdesta ensimmäisestä lapsesta aivan selkeät plussat mutta testasinkin ekan kerran vasta kun viikon menkat myöhässä... ja onkohan sillä jotain vaikutusta, että kävin yöllä joskus neljän jälkeen vessassa ja testasin seiskalta, kun en saanut unta.... virtsa ollut rakossa siis alle 3 tuntia??

tämä lapsi olisi kyllä niin toivottu.... lisäksi olen huomannut, että tietyt hajut, esim tupakan haju tulee pahemmin nenään.. siis haisee pahemmalle ku normaalisti

onnea plussaneille, itsekkin toivon että jotain selkoa tulisi piakkoin ajattelin maanantaina soittaa itselleni gynekologi ajan koska tässä nyt ei mennä suuntaan eikä toiseen vaikka on odotettu. eli mulla viimeksi kuukautiset 30.7. et aikas pitkän pitkä kierto on ollu jossei sitä plussaa nyt jossain vaiheessa tuu. en enää oikeen uskalla tehä testiä koska aina joutuu pettymään siihen negaan. et en tiedä, onko muilla ollut näin pitkiä kiertoja?

Olipas kiva löytää tämä ketju ja huomata että muilla on samanlaisia ongelmia. Itselläni on se tilanne, että jätin pillerit pois heinäkuun lopussa. Elokuun lopussa tuli normaalisti ensimmäiset luomut (kp31). Nyt on meneillään kp37 ja reilun viikon ollut hetkittäisiä alavatsakipuja sekä polttelua ja valkovuoto on ollut todella runsasta. Eilen päivällä tein apteekin oman raskaustestin ja negaa näytti.

Kävin tämän viikon alussa (kp31) gynellä, koska epäilin hiivatulehdusta. Samalla hän mielenkiinnosta katsoi ultralla, mutta mitään ei silloin vielä ainakaan näkynyt. Sen tiedon sain että ovulaatio näytti tapahtuneen vasemmalta puolelta. Nyt tässä sitten odotellaan malttamattomana onko kierto sekaisin pillereiden poisjätön seurauksena vai olisinko onnellisesti raskaana. Täytynee vielä odotella viikko ja tehdä sitten uusi testi jos menkat eivät sitä ennen ala.

Mulla on nyt menkat myöhäs 5 päivää ja oon tehnyt monta testiä. Ei vrk:den aikaan ja eri merkisillä testeillä. Kaikki on ehdottomasti negatiivisia!

Mulla on kyllä ollut aika voimakasta pahoinvointia (tai tekee huonoo, mutten oksenna...) huimaa ja pyörryttää, sekä vatsassa nipistelee sillai menkkakipumaisesti. Rinnat oli kipeät, olin itkuherkkäkin, mutta ne meni ohi jo...

Mun kieto on tosi säännöllinen 28 päivää. Multa otettiin kuparikierukka pois elokuussa. Eli yhdet kuukautiset on olleet välissä.

Ihmettelen, mistä on kyse, kun ei ala eikä testikään mitään näytä vaikka oireet sopisivat raskauteen.

Onko mahdollista silti, että on oireita vaikkei testissä plussaakaan? Kuulostaa aika uskomattomalta. Mutta näin on siis käynyt teistä useammalle?
Otanko siis yhteyttä lääkäriin vai neuvolaan? Ottaako ne mut tosissaan jo täs vaihees, että jotain on pielessä?

Kiitos teille! : )

Terv. Laura
Niin siis mulla on 2 raskautta takana ja yksi terve 4,5v poika... et on ainakin mahikset tulla raskaaks...

Alkuperäinen kirjoittaja ^^Merita:
onnea plussaneille, itsekkin toivon että jotain selkoa tulisi piakkoin ajattelin maanantaina soittaa itselleni gynekologi ajan koska tässä nyt ei mennä suuntaan eikä toiseen vaikka on odotettu. eli mulla viimeksi kuukautiset 30.7. et aikas pitkän pitkä kierto on ollu jossei sitä plussaa nyt jossain vaiheessa tuu. en enää oikeen uskalla tehä testiä koska aina joutuu pettymään siihen negaan. et en tiedä, onko muilla ollut näin pitkiä kiertoja?

Tee vaan testi niin se mieki aattelin etten uskalla mutta se kannattee plussaa tuli :D negojen jälkeen.vieläkö tietäis monella viikolla on:D

Mul on kans vähän ongelmia kierron kanssa... Lopetin pillerit tuossa heinäkuussa, jolloin tuli myös viimeinen tyhjennysvuoto. Eka luomumenkat tulivat kp 40, eli normiaikataulusta (n.30kp) myöhässä. Nyt seuraavia oon odotellut jo 47 päivää. On jo muutama päivä tuntunut siltä kuin menkat ois alkamassa mut eei... Ja negaa näyttää testikin. On kyllä todella raivostuttavaa odotella:/ "Ehkäisynä" on olut keskeytetty, mut vauva sais tullakin...

niin no mun tilanne nyt muutenkin todella epätoivonen ku terkkarissa pissa testi nega ja sit sen jälkeen veritesti nega eli arvot oli 1 ku 3 vasta lasketaan positiiviseks, olikohan tää nyt 2 vkoo sitten. noh sit ajattelin et odotan niitä seuraavia menkkoja joiden piti alkaa 30.9 mutta ei näkyny eikä kuulunu. joten nyt en enää tiedä mitä pitäis ajatella kai se on vaan ootettava et mitä tapahtuu. eli ollaan jo kp 67/ 30-34. nansku88 milläs testillä teit plussat?

Hei!

Mulla on ollut oireita jo viikkoja, mutta en edes ajatellut raskauden mahdollisuutta kuin vasta nyt kun kuukautiset on melkein viikon myöhässä.
Kondomia on käytetty, mutta on sitä läpi ennenkin lapsia tullut...

Toivotonta väsymystä on ollut, kun yleensä olen energinen, pahoinvointia joka helpottaa iltaa kohden (pari kertaa oksentanut) syöminen ei aina maita ja jo pieni määrä alkoholia alkaa vaan väsyttää. Olen heräillyt keskellä yötä pissille, mikä oli ehkä oudointa mutta en siitäkään niin huolestunut kun ei kirvellyt tai mitään...
painonnoususta en tiedä kun ei ole vaakaa, mutta ainakin turvotusta on ollut kun paidannapit ei meinaa mahtua kiinni.
Ja on sitä ehkä tullut vähän äksyiltyäkin, ja samaan syssyyn pehmoiltua...

Eli oireita on mutta tänään tein apteekin testin, kp 35 kun yleensä 28-30. Näytti puhdasta negaa, mutta nyt kun luen näitä en tiedä mitä ajatella! Pelottaa eniten se, että jos onkin jo pidemmällä raskaudessa ja vahingoittaa vauvanalkua jotenkin :(

Kuin pitkään pitää odottaa seuraavan testin tekemistä?

Onko mahdollista että olisin 11-vkolla raskaana negatiivisista raskaustesteistä huolimatta? Alavatsa selvästi kasvanut kohdun kohdalta, vaikka käyn salilla. Pahoinvointia on ja rintojen arkuutta ja pissalla pitää ravata, ailahteluja. Apteekin testi ollut negatiivinen, samoin Acon ja jokin toinen liuskatesti. Alavatsalla tunnusteltaessa jotain kovaa ja käy kipeää. Parit menkat omituiset, tiputtelua pari päivää, sitten vuotoa vajaan kaksi päivää ja taas tiputtelua pari päivää. Tiputtelulla tarkoitan että pyyhittäessä vain paperiin tulee vähän. En oikein tiedä mitä tämä on?

Heippa kaikille!!
Mulla on sellanen tilanne, että minulla on 9kk ikäinen vauveli (01/09), jota imetän muutaman kerran päivässä edelleen. Minulla alkoi menkat heinäkuussa ja kierto oli hetsiltään normaali. Nytpä ei sitten elokuun jälkeen ole menkkoja kuulunutkaan ja klassiset raskausoireet löytyy kaikki. Eli siis kahdet ihan normaalit menkat tuli ja sitten ei taas mitään. Eilen testasin rfsu: n testeillä haamun ja negan ja tänään aconilla negan.. Mietin vaan tota imetysjuttua, että voikohan imetys vaikuttaa siihen miten istukkahormonia erittyy virtsaan.. Luultavasti tämä on vaan joku hormonihäiriö, mutta jotenkin sitä vaan alkoi ajatella, että jospa sittenkin..

Kirjoittelenkin sitten yksinäni.. kp 53 ja ei vieläkään menkkoja. Huono olo vaivaa todenteolla ja vatsa on turvonnut aikamoiseksi. Tilasin netistä(mammaksi.fi) testin. Sen vielä teen ja jos negaa näyttää, niin pakko on mennä lääkäriin. Olo alkaa olla tukala, sekä henkisesti että fyysisesti..
Nennuli, onko sinun tilanteeseesi tullut selvyyttä?
?:lle sanoisin, että ainakaan tässä kaupungissa ei ihan jokaisesta vaivasta voi heti mennä lääkäriin valittamaan, ei yksinkertaisesti saa aikaa. Tällaiseen vaivaan luultavasti sanoisivat, "että hormonit heittelee, odota seuraavia kuukautisia, tee vielä pari testiä ja jos sittenkään ei hormonitoiminta ole palautunut, niin ruvetaan katsomaan lääkäriaikaa" Raskauden epäily ei tässä kaupungissa ole syy käyttää terveydenhuoltopalveluita. Yksityiseen ei monellakaan ole varaa..

Lopetin pillerit 25 toukokuuta ja ekat menkat sen jälkeen tuli 16.7 eli kierto oli 52 vuorokautta. Seuraavan kierron pituus oli 38 vuorokautta. Nyt olen odotellut menkkoja jo reilut kaksi viikkoa... Eli nykyinen kierto on kestänyt 62 vuorokautta. Mitään ehkäisyä ei olla muutamaan kuukauteen käytetty, eikä stressiä ole ennen tätä viikkoa ollut. Olen tehnyt kolme apteekista ostettua testiä kahden viikon aikana (2 early detectionia ja B-sure) kaikki negoja. Nyt mietin että pitäisikö soittaa lääkärille. Raskauteen viittaavia oireita on vain muutamia; runsas (ja tarkoitan että todella runsas) valkovuoto, palelu, ajoittainen väsymys, kummallinen tunne vatsassa... Olisiko teidän mielestänne mahdollista että olisin raskaana?

Yhteistyössä