Onko muita jotka yrittä kasvattaa ihan sukupuolineutraalisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs mieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi automaattisesti on huonompi valinta se, että hoitaa lapset kuin käydä töissä?
se, mitä moni nainen haluaa, on ihan taviselämä, lapset ja perhe, ja hoitaa itse lapsensa. se on halveksittua. on ihailtavaa tehdä sitä, mitä miehet ovat aina halunneet, lähteä jonnekin.

hui kun olet katkera, ei näitä enää jaksa ees lukea, aika asiatonta juttua, jauha vaan yksinäs

te perusmammat häpeätte itseänne, kaikkea mikä teitä luonnollisesti kiinnostaa, ettekä edes tiedosta sitä ja jatkatte samaa rataa.

Kuinka moni kannustaa lastaan olemaan ihana kiltti prinsessa samalla tavalla kuin kehutaan poikein autojen tuntemusta?

te perusmammat häpeätte itseänne, kaikkea mikä teitä luonnollisesti kiinnostaa, ettekä edes tiedosta sitä ja jatkatte samaa rataa.

Kuinka moni kannustaa lastaan olemaan ihana kiltti prinsessa samalla tavalla kuin kehutaan poikein autojen tuntemusta?

hahaaja hohhoijaa

Ettet vaan nyt halvenna naisia? :saint:

ja jos joku mies jääkin hoitamaan lapsiaan, se on pyhimys ja kaikki mummot tädit ja kummin kaimat tulevat avuksi. Eihän miespolo voi jaksaa eikä ehtiä hoitaa lapsia, ruokia, ulkolua ja kaikkea.

ja jos joku mies jääkin hoitamaan lapsiaan, se on pyhimys ja kaikki mummot tädit ja kummin kaimat tulevat avuksi. Eihän miespolo voi jaksaa eikä ehtiä hoitaa lapsia, ruokia, ulkolua ja kaikkea.

sen sijaan äiti on loinen ollessaan kotona ja makoilee.
vastaavasti mennessään töihin on itsekäs uraohjus.

jos poika saa arvosanan 8, sehän on oikein hyvä oppilas. kyllä se on pojalla hyvä. Kehutaan sukulaisille ja kummin kaimoille.
jos tyttö saa arvosanan 8, on aika keskiverto, aika heikko oppilas.

jos poika saa arvosanan 8, sehän on oikein hyvä oppilas. kyllä se on pojalla hyvä. Kehutaan sukulaisille ja kummin kaimoille.

No, taaskaan kaikkialla ei ole näin. Mutta jos todella on niin, että tyttö on saavuttanut saman arvosanan paljolla työllä ja poika taas ei ole tehnyt töitä arvosanan eteen (siis jos otetaan sekin stereotypia tähän), niin silloin se on suhteessa parempi jatko-opiskelun kannalta.

Miksi automaattisesti on huonompi valinta se, että hoitaa lapset kuin käydä töissä?
se, mitä moni nainen haluaa, on ihan taviselämä, lapset ja perhe, ja hoitaa itse lapsensa. se on halveksittua. on ihailtavaa tehdä sitä, mitä miehet ovat aina halunneet, lähteä jonnekin.

kyllä minusta niitä toisin ajatteleviakin aika rankasti arvostellaan. Siis niitä, jotka menevät työhön kodin ulkopuolelle ja vievät lapsensa hoitoon. Eli jos et täytä tuota perinteistä, opittua naisen roolia, niin olet huono äiti ja nainen.

Eikö tärkeää olisikin kasvattaa lapsemme ymmärtämään, että ihminen voi sukupuolestaan riippumatta tehdä päätöksen siitä, omistaako elämästään tietyn ajan kodille ja perheelle vai jakaako aikansa työn ja perheen kesken.

Feministien hommaa. Inhoan kaikkia äärifeministejä. Yök.

No, jos sulle tulee poika, niin romahtaako maailma? Monella femmarilla romahtaa.

Mun mielestä feministeiltä vois iskeä letkut poikki, niin ei tartte lisää kieroutuneita lapsia kasvattaa. Ei niistä lapsista tule mitään eikä heille ole kumppania eikä myöskään sulle lapsenlapsia (jotka on vanhuuden kannalta suurin onnea tuottava asia!!), kun ne ei osaa olla tyttöjä ja poikia.

En tarkoita, et tytön on pakko pukeutua punasee nja muuta. En itekkää pukeudu punaseen, joskus ehkä punainen paita. On mulla sinisiäki. Mut tarkotan sitä, et kyllä ihan normaalisti saa kasvattaa. Kummatki penskat opetetaan siivoomaan ja huolehtimaan kodista ja itsestä. Sellasta ihan tavallista elämää.

Tiesitkö, että tutkitusti tytöt kiinnostuvat "tyttöjen leluista" ja pojat poikien? Eli se on erittäinkin luonnollista. Ihan yhtä luononllista, kuin naiste synnyttävät ne lapset ja miehet ei.

Kyl mun isä aikanaan hoisi 3lasta ihan itte...eikä munkaan mies tarvi apujoukkoja. Tahallas ap nyt liioittelet ja yleistät.

No mistäs oot tämmösen repiny? Nämä on nyt SINUN OMIA ENNAKKOLUULOJA. Ei pidä paikkaansa. Kasi on kasi ja kymppi on kymppi. Ja kutonen on kutonen. Sillä ei oo mitään väliä, mitä sukupuolta sitä kantava on.

Taidat olla aika vanha ihminen? Oot elänny joskus sota-ajalla, vai? =D Sulla on todella erikoiset ennakkoluulot, eivät pidä paikkaana ollenkaan.

Tutkimusten mukaan Suomi on tasa-arvon KÄRKIMAITA. Ei toisin, kuin tämä hemmetin Moilanen-äärifemakko väittää.

te häpeätte itseänne ja pidätte itseänne huonompana mutta säälittävintä on , että ette edes tiedosta sitä vaan siirrätte ajattelu n lapsiinne.

No mistäs tämänki sait päähäsi? Siis oot selkeästi jokin rajatapaus, joka on hörähtänyt äärifeminismiin ja sosialismiin. Se on ihan ok, monet mielenterveysongelmaiset hörähtää erilaisiin aatteisiin. Hae apua, kiitos!

Huomaatko, että juuri tässä itse harrastat stereotypioita? Huomasit, että ihmiset kasvattaaki täällä hyvin lapsensa, niin sitten pitää ottaa stereotypia esiin.."ai katos, muut ei ajattelekaan kasin tyttöä huonoksi..voi paska". Sulla on itellä ihan nää perusargumentit, mitä feministit höyryissään esittelee. Ne on ihan vääriä, kukaan normi-ihminen ei niin ajattele -mut femmarithan ei ookkaan normaaleja..se siitä sit. Itse siis käytät stereotypioita mammoista ja muista naisista ja heidän kasvatuksestaan ja puhut nimenomaan stereotypioiden käyttämistä vastaan? Olet kuule ihme epeli! LUes omat tekstit =D

Sen jälkeen voit mennä nuolemaan näppejäsi ja lukemaan äärifemakoiden höpötystarinoita ;) Hae lääkkeet samalla apteekista, tarttet niitä.

sen sijaan äiti on loinen ollessaan kotona ja makoilee.
vastaavasti mennessään töihin on itsekäs uraohjus.

Näin ajattelet sinä itse ilmeisesti. Olet hyvin ristiriitainen. Puhut toista ja sitten toista. Nämä on sun omia stereotypioita. Yritä päästä niistä eroon, hyvä ihminen! Ei kukaan Nyky-Suomessa ajattele noin. Se olet vain sinä, joka noin ajattelee.

Sukupuolten välisen tasa-arvon lisäksi koulutuksessa riittää purtavaksi myös muita tasa-arvokysymyksiä.

Kuuluukohan näihin ajatuksiin myös armeija? Mitäs mieltä oot armeijasta? Sehän on valtion taholta sitä suurinta tasa-arvoloukkasta ja miesten syrjintää!

Kuule, tasa-arvon asioita on hyvin paljon. Ne eivät koske naisia..vaan miehiä ja naisia. On kaikkien etu, että ajetaan yhdessä kaikkien asiaa..ei pelkästään naisien.

Suomen tasa-arvolautakunnassa on vain YKSI MIES. Mikä tasa-arvolautakunta se tämmänen on? Lisäksi tämmösen edustajat puhelevat, että he kyllä naisena osaavat sanoa mitä miehet tarvii. Osaako? Tämähän on ihan täyttä syrjintää. En minä ainakaan osaa sanoa, mitä mieheni ajattelee ja miltä kantilta joka ikistä asiaa. Ei mulla ole penistä enkä ole mies. Ajattelen sen oman näkökulmani kantilta ja pyrin huomioimaan miehen kantin. Mutta en tosiaan vois mennä tasa-arvolautakuntaan saneleen, mitä miehet tahtoo!

http://2.bp.blogspot.com/_-LhMHv4Y7dY/SflcF8B3HcI/AAAAAAAAAHk/gGB5Hv3LMJI/s1600-h/Aamulehti260409.jpg

Tuosta voitte lukea, mitä nuo akatki tuolla puhuu..hävettää!

Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taidat olla aika sekaisin? Miten sikiötä kasvatetaan? Pojista huonompia ihmisiä? Luehan muutama kasvatusopas ja etsi faktat niistä ja sieniopaskin voisi olla paikallaan. Kaikki eivät sovi syötäviksi :o

:laugh: :laugh: :laugh:

no miksi se sukupuoli pitää tietää, jos siihen ei ala suhtauttua eri tavalla jo sikiöaikana sukupuolen mukaan?
miksi se on ongelma jos ei kerro sukupuoltaan?

Taidat olla aika sekaisin? Miten sikiötä kasvatetaan? Pojista huonompia ihmisiä? Luehan muutama kasvatusopas ja etsi faktat niistä ja sieniopaskin voisi olla paikallaan. Kaikki eivät sovi syötäviksi :o

no miksi se sukupuoli pitää tietää, jos siihen ei ala suhtauttua eri tavalla jo sikiöaikana sukupuolen mukaan?

tai lapsensa sukupuolta.

Jos olet palstaa opiskellut, niin raskaus testataan jo kp 21, vaikka se on aikaista, samalla tavalla sukupuoli voidaan haluta tietää etukäteen koska halutaan tietää kaikki! heti!

Jos et työhaastattelussa kerro sukupuolta, niin on aika isoki asia. Nimettäin jos olet mies ja et ole käynyt armeijaa vielä, niin vaikuttaa huomattavasti työhön pääsyyn. Olitko ajatellut asiaa tältä kantilta? Tämmöselle vois olla eduksikin, ettei sanota sukupuolta ;)

Puhut itseäsi pussiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:

Jos olet palstaa opiskellut, niin raskaus testataan jo kp 21, vaikka se on aikaista, samalla tavalla sukupuoli voidaan haluta tietää etukäteen koska halutaan tietää kaikki! heti!

Minä voin ainakin tunnustaa, että halusin tietää sukupuolen, koska olin niin utelias enkä malttanut odottaa.

Eipä se odottaminen tosin siitä tiedosta oikeastaan mitenkään muuttunut.

Miten erilailla? Sittenhän kaikki selville ottajat hankkis tavarat ja vaatteet jo suoraan oletuksen mukaan. Eihän meitä pitäs olla jotka hankkivat silleen että sopii molemmille. Sen sukupuolen voi kysyä ihan mielenkiinnosta.

tai lapsensa sukupuolta.[/quote]

Miksi se on sulle ongelma, jos joku haluaa tietää lapsen sukupuolen? Nämä on ihan makuasioita. Et voi sanoa toisen naisen puolesta, mitä hän haluaa elämältään tai mistä hän pitää. Se on täysin mahdotonta. Jos sinä tykkäät mannapuurosta, niin joku toinen voiki tykätä kaurapuurosta. Se on sun vaan hyväksyttävä.

Kyllä minä ainaki koiria ostaessani olen valikoinut sukupuolen mukaan, iik! Olen siis rasisti, koska suosin narttukoiria. Kääk!

Ja mitäs sanot siihen armeijaan? Entä ns. tasa-arvolautakuntaan? Sulla ei oo mitään sanottavaa, ku tiedät nämä isoimmiksi ongelmiksi ja miehiä syrjiväksi. Tätä nämä äärifemakot on. Niiden kans on ihan turha keskustella, koska he eivät hyväksy faktoja.

Minu ja sisareni kasvatettiin aikoinaan ilman mitään erityistä "mallia" melko sukupuolineutraalisti. Neutraalisuus tuli siinä, että teimme asioita ja juttuja aivan samanlailla isän kanssa mitä äidin ja niin opimme sekä "poikien juttuja" että "tyttöjen juttuja". Ehkä tähän auttoi se, että meitä oli tosiaan vain kaksi tyttöä, eli ei ollut vertailukohteita.

Lopputuloksena oli, että meillä oli koulussa hankalaa sopeutua "kiltin tytön rooliin". Minä esim. pärjäsin koulussa aina hyvin, mutta vilkkauteni takia olin aina vähä välillä rehtorin kansliassa hieman selvittelemässä juttuja. Selvää oli, että minun käytös oli häiritsevää, mutta poikien samanasteinen häiriköinti oli vain normaalia... Tänä päivänäkin kuulen aina väillä, etenkin miestutuiltani, että en ajattele kuten naiset yleensä. Ja enemmän perinteisen mieheni kanssa tulee sanomista, kun en suostu mihinkään sukupuoliroolimalleihin kotioloissa. ;)

Kaikesta huolimatta toivon sydämestäni, että osaisin siirtää saamani kasvatusmallin myös omille lapsilleni, sillä koen kuitenkin rikkautena saaneeni kasvaa ennenkaikkea lapsena enkä tyttönä.

Yhteistyössä