S
säpäle harmaana
Vieras
rahat on jo tuhlattu etukäteen
unohda sinäkin nyt jo tuo luottokortti.
Jos rahat on tuhlattu etukäteen, niin se ei ole pois mistään muusta? Nyt en ehkä tajunnut?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
rahat on jo tuhlattu etukäteen
unohda sinäkin nyt jo tuo luottokortti.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29478664:Jos rahat on tuhlattu etukäteen, niin se ei ole pois mistään muusta? Nyt en ehkä tajunnut?
Sama juttu. Murehtimisen tarvetta vähentää vielä sekin, että säästötilillä on aina vähintään kolmen kuukauden nettopalkan verran rahaa.Toinen hyöty säästämisestä on tilanne jossa syystä tai toisesta ei pääsekään matkalle 8-10 kk aikana. Ihminen joka säästää matkaa tai vastaavia päähänpistoja varten ehtii kerätä tuplapotin ja voi tehdä pidemmän matkan eksoottisempaan kohteeseen mutta ap on tässä välissä tuhlannut rahat ja voi vain tehdä pienen matkan johon luottolimitti riittää.
Apn toiminnassa ei ole minkäänlaista järkeä tai hohtoa, pelkästään turhaa riskinottoa.
takerrun vielä tuohon, että mistä tiedät mimmoinen matka ja mihin me tehtiin? pitäisikö minun nyt katua sitä, että meillä oli varsin onnistunut reissu ihan äkkilähdöllä? meinaatko, että lopun elämääni pohdin, nyt, että olisin voinut säästää tuplapotin ja päästä vielä johonkin eksoottisempaan kohteeseen... ehei, en todellakaan, mennyt on mennyttä eikä se muuksi muutu, ainakaan märehtimällä, positiivisesti voi muistella mennyttä matkaa, mulla ei ole tapana kieriskellä missään itsesäälissä ja ajatella että elämäni olisi jotenkin huonompaa kuin ihmisillä, jotka osaavat säästää ja suunnitella ja sijoittaa rahojaan suurten voittojen siivittämänä. Mä elän tässä ja nyt, tulevaisuudessa voi asiat olla mitenpäin vaan, en murehdi sitä etukäteen todellakaan.
en ehkä tuhlaile turhuuksiin silloin niin paljon![]()
se on sinulle hyvä juttu, minulle taas eri asiat![]()
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29478690:Mutta jos pistät rahaa säästötilille, niin tuhlaat? Jotenkin jännältä kuulostaa, että jos rahat menevät säästötilille, niin kulutuskäyttäytymisesi ja ajatusmaailmasi muuttuu ihan täysin verrattuna siihen, jos sama summa menee sinne luottoyhtiön tilille? Elämä on hammastenkiristelyä, tuhlaat rahaa eri tavalla, lapsien kanssa ei voi elää positiivista impulsiivista elämää, mitä vielä?
nyt olen jo järjetön.. ei se kyllä haittaa sekäänkorot korot korot, ei ole mun leivänsiivusta pois tänä päivänä tuo etelänmatka joka on jo maksettu ja tehty
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29478714:Näköjään. En ole ennen ajatellutkaan, että joku voisi murehtia sitä, että säästötilillä on rahaa.
takerrun vielä tuohon, että mistä tiedät mimmoinen matka ja mihin me tehtiin? pitäisikö minun nyt katua sitä, että meillä oli varsin onnistunut reissu ihan äkkilähdöllä? meinaatko, että lopun elämääni pohdin, nyt, että olisin voinut säästää tuplapotin ja päästä vielä johonkin eksoottisempaan kohteeseen... ehei, en todellakaan, mennyt on mennyttä eikä se muuksi muutu, ainakaan märehtimällä, positiivisesti voi muistella mennyttä matkaa, mulla ei ole tapana kieriskellä missään itsesäälissä ja ajatella että elämäni olisi jotenkin huonompaa kuin ihmisillä, jotka osaavat säästää ja suunnitella ja sijoittaa rahojaan suurten voittojen siivittämänä. Mä elän tässä ja nyt, tulevaisuudessa voi asiat olla mitenpäin vaan, en murehdi sitä etukäteen todellakaan.
Luulenpa, että elämme melko lailla yhtä spontaanisti. Sillä erotuksella vain, että sinä maksat laskun huvituksista luottokortilla ja minä käteiselläse on sinulle hyvä juttu, minulle taas eri asiat![]()
voiko etelänloman maksaminen luottokortilla korkojen noustessa tosiaan aiheuttaa talon, mökin ja muun omaisuuden menetyksen?
Niin on tullut. Neljää sivua tuskin olisi tullut, jos et aloituksessasi olisi antanut ymmärtää, että tavallinen järkevä säästäminen jollain tavoin estäisi spontaanisti elämisen. Valtaosa ihmisistä kun osaa sekä säästää että nauttia elämästään.jep, minä olen maksanut matkan luottokortillase on tullut selväksi neljän sivun verran
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:Huhhuh, niinkö ulkomaanmatkat olisivat jokin onnellisuuden tae.
Tässä hetkessä eläminen on hyvä, mutta ei kai se estä säästämistä.
Täällä saa aina sättimistävaltaosa ihmisistä osaa säästää ja nauttia elämästään, en ole sitä kiistänyt missään vaiheessa, en myöskään ole sanonut että oma toimintani olisi ainoa oikea tapa. Sen sijaan, että olisin saanut vastauksia muilta, jotka elävät samallatavoin kuin itse, sain sättimistä luotolla maksetusta lomasta.