Onko muita, jotka tekevät kaikkensa, jotta voivat hoitaa lapset kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis tarkoitan, että todella kaikkensa. Millaisia ääriratkaisuja olette tehneet? Vaikea selittää, mitä tarkoitan, ehkä joku huomaa.. sellainen, joka on itse ottanut lähtökohdaksi halun elää lasten kanssa.. :)

jotain tyyliin myydään talo ja muutetaan pieneen kerrostalokämppään ja ostetaan vaan kaikki kirpaarilta?

mitäs isoa ittes pitää tehdä jotta voit lapset sit hoitaa?

jotain tyyliin myydään talo ja muutetaan pieneen kerrostalokämppään ja ostetaan vaan kaikki kirpaarilta?

mitäs isoa ittes pitää tehdä jotta voit lapset sit hoitaa?

Jotain tällaista..

olen yksinhuoltaja ja kuopus täyttää piakkoin kolme vuotta, mutta omalla alallani en voi tehdä töitä (pitkä juttu, mutta yötyötä ja esikoinen ekaluokalla nyt). Täytyisi keksiä jotain, jotta voisin maksaa vuokran ilman että lasten täytyy mennä "hoitoon" tms.

Oisitko valmis vaikka hajottamaan perheen, jos se mahdollistaisi lasten hoitamisen kotona pidempään? Itse en ainakaan olisi, joten en ole valmis ihan kaikkea tekemään.

Kahden vanhemman perheissä kun se ei ole vaan äidin päätettävissä oleva asia, vaan myös isän mielipide painaa. Ei ketään voi pakottaa kituuttamaan vuosikausia samalla kun raataa niska limassa vain siksi, että toinen haluaa olla pitkään lasten kanssa kotona.

Varmaan lasten kotihoito on mahdollista vaikka kymmenvuotiaaksi, jos on valmis vaikka myymään seksiä iltaisin, mistä pystyy tienaamaan jo lyhyessä ajassa paljon rahaa. En tiedä, tarkoititko ihan tällaisia ratkaisuja kuitenkaan. Joissain perheissä asumistilavuudesta ei kuitenkaan voi enää tinkiä ja kaikki ostetaan kirppikseltä joka tapauksessa.

[QUOTE="alkup";22453670]^ No en olisi aluperinkään ottanut miestä, jonka kanssa minulla on niin erilaiset arvot :)[/QUOTE]

Arvot voi muuttua. Molemmille voi tulla yllätyksenä, miten rankkaa on elättää yksin koko perhe ja miten paljon lapsi vie lopulta rahaa. Harvalla miehellä on kauhean todenmukaista käsitystä perhe-elämästä muutenkaan etukäteen, joten yllätyksiä voi tulla suuntaan jos toiseenkin.

[QUOTE="alkup";22453651]Jotain tällaista..

olen yksinhuoltaja ja kuopus täyttää piakkoin kolme vuotta, mutta omalla alallani en voi tehdä töitä (pitkä juttu, mutta yötyötä ja esikoinen ekaluokalla nyt). Täytyisi keksiä jotain, jotta voisin maksaa vuokran ilman että lasten täytyy mennä "hoitoon" tms.[/QUOTE]

no on hankala tilanne jos ei ole edes sitä toista elättäjää.... Työttömäksi jäät? Ja sossun tuille?

[QUOTE="alkup";22453670]^ No en olisi aluperinkään ottanut miestä, jonka kanssa minulla on niin erilaiset arvot :)[/QUOTE]

Niinpä... En mäkään tiennyt ottaneeni sellaista miestä, ennenkuin oli aika päättää jäänkö kotiin vai menenkö takaisin töihin. Aikaisemmin asiasta puhuttaessa olimme olleet samaa mieltä, mutta kun mun äitiysloma loppui ja alkoi hoitovapaa, niin mies olikin vahvasti sitä mieltä, että parempi mun on mennä töihin, kuin jäädä kotiin lasta hoitamaan... :/ Aina ei mee niinku elokuvissa ja tuollaset kommentit on niin v***n turhia!

no on hankala tilanne jos ei ole edes sitä toista elättäjää.... Työttömäksi jäät? Ja sossun tuille?

En tahtoisi kuitenkaan elää pelkästään sossun tuilla. Asuntokaan ei ole sellainen jossa voisi esim. pph:na toimia. Enköhän jotain keksi, on mulla vielä jonkin verran aikaa :) Lapsen paras ei voi olla 8h hoitopäivät ja matkat päälle.. en usko siihen, en sydämessäni. Täytyy olla vaihtoehto :)

[QUOTE="vieras";22453707]Ap, oletko ajatellut kouluttautua johonkin muuhun ammattiin?[/QUOTE]

Ei mulla ole varaa opiskella, lisäksi se tarkoittaisi kuitenkin niitä pitkiä hoitopäiviä.

Niinpä. Mä tein jo heti tapailuvaiheessa selväksi sen, että jos lapsia saadaan niin minähän jään sitten kotiäidiksi.

[QUOTE="alkup";22453719]Ei mulla ole varaa opiskella, lisäksi se tarkoittaisi kuitenkin niitä pitkiä hoitopäiviä.[/QUOTE]

Pahinta mitä voit kuvitella on 8 h hoitopäivä?

Jos ei halua opiskella, ei halua mennä töihin, niin ratkaisuhan on varsin helppo; työkkäri ja sossu.

Vaan onhan niitä osa-aikatöitä, monimuoto-opintoja, jne.

Meidän perheessä iskä on töissä ja äiti opiskelee amk:ssa, lapsella ei siltikään ole pitkiä hoitopäiviä.

[QUOTE="vieras";22453740]Pahinta mitä voit kuvitella on 8 h hoitopäivä?[/QUOTE]

Se, että lapsi erotetaan todellisuudesta "lasten maailmaan".. oon nähnyt sitä vierestä aika paljon, en tahdo samaa omilleni.

Lastesi isä, entinen miehesi, tukee sitten varmaan sinua ja on valmis auttamaan lastenhoidossa, ettei lapsen tarvitsisi olla pk:ssa?

Vai oletko leski? :(

kumpiki lapsi on menny hoitoon heti äitiloman loputtu eli n 9kk ikäsennä, hyvin on menny. 3-4 päivää/viikko 9.00-16.00 en ole valmis myymään taloa ja asumaan kerrostalossa koska kulut ois paljon,paljon isommat silloin. talolaina on paljon pienempi mitä kaksio-neliöitten vuokrat. vaikka lainan päälle laittais hoitomaksun silti jää plussalle.

ja jokainen perhe valitsee parhaimman mahollisen tavan hoitaa lapset, ei kuulu muille.

[QUOTE="alkup";22453750]Se, että lapsi erotetaan todellisuudesta "lasten maailmaan".. oon nähnyt sitä vierestä aika paljon, en tahdo samaa omilleni.[/QUOTE]

Mikä on "lasten maailma"?

Käsittääkseni lapsella saisi ja pitäisikin olla oma maailmansa, jossa ei ihan kaikkia aikuiselämän ankeuksia vielä olisi.

[QUOTE="alkup";22453750]Se, että lapsi erotetaan todellisuudesta "lasten maailmaan".. oon nähnyt sitä vierestä aika paljon, en tahdo samaa omilleni.[/QUOTE]

Eli jos ottaisit vaikka osa-aikaisen työn, ja lapsella olisi hoitopäiviä 3 per viikko, niin hän olisi auttamattomasti erotettu todellisuudesta ja vankina "lasten maailmassa"....siis täh? :D

[QUOTE="alkup";22453719]Ei mulla ole varaa opiskella, lisäksi se tarkoittaisi kuitenkin niitä pitkiä hoitopäiviä.[/QUOTE]

No jos et töihin voi mennä etkä opiskella, koska lapsi joutuu molemmissa vaihtoehdoissa olemaan hoidossa, niin eipä tuohon taida oikein mitään ratkaisua olla. Ellet sitten ryöstä pankkia, voita lotossa tai perusta seksipuhelin- tai webbikameralinjaa, jolla voit maksusta viihdyttää miehiä joka ilta ja yö lasten mentyä nukkumaan.

Työttömäksi työttömyysturvalle jääminen siis ei ole mikään ratkaisu, koska se ei tarkoita mitään jatkettua hoitovapaata, vaan työvoimaan kuulumista. Eli työttömyystukea saadessasi olet sitoutunut aloittamaan milloin tahansa tarjotussa työpaikassa tai kurssilla, joka yleensä poikkeuksetta vaatii lasten hoitoon laittoa. Toimeentulotukea tuskin suostutaan maksamaan täysimääräisenä kovinkaan kauaa terveelle ihmiselle, jolla ei ole mitään muuta estettä ilmoittautua työkkäriin kuin se, ettei tahdo laittaa lasta hoitoon.

Jos arvoiltaan oikeanlaisen miehen valinnan harkitsitkin tarkkaan, niin et tätä asiaa tullut kuitenkaan ajatelleeksi lapsia hankkiessasi?

Yhteistyössä