Onko muita, jotka ei halua enää vauvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Minä olen taas viime päivinä havahtunut siihen ihanaan tunteeseen, kun voi lähteä yksin omalle pihalle punkamaan ja lapset voi jättää sisälle.Ei tarvitse pukea ketään mukaan, ei vahtia, että joku karkaa tielle, tai tunkee kiviä tms. suuhunsa. Tai voi itse rauhassa olla sisällä ja lapset osaa mennä itse ulos ja tulla sieltä sisällekin.

Elämä alkaa tuntua niin kovin "helpolta" ja vapaalta =)

sama täällä;on sitä omaa aikaakin vähän liikaakin ehkä välillä kun poika leikiskelee yksin ja tuskin siitä tulis mitään jos täällä vauva ois huutamassa.Ei kiitos vauvoja enää,ensimmäinen oli sen verran vaikea vauva että toista ei haluta heti perään tehäkkään :) <br><br>

Minä ..kai. Vain yhden lapsen äitinä elämä on kyllä nyt pojan ehdittyä jo kouluikään aika helppoa.. Mutta eihän sitä koskaan tiedä... Tosin minulla alkaa kai ikäkin tulla vastaan, joulukuussa kun vietän 40:siä.

Tässä iässä ei enää ole viisasta haluta vauvoja, mutta ikuinen vauvakuume tavallaan ei ilmeisesti helpotu koskaan. Onneksi on tuo pieni lapsenlapsi, jonka kanssa saa kokea kaikkea ihanaa!

Sellaista tunnetta ei siis koskaan ole ollut, että "onneksi ei ole enää pikkulasta talossa", vaan oikeastaan lapsen hoidossa ja kasvatuksessa kaikkein helpointa ja vaivattominta on ollut vauva- ja pikkulapsivaihe. Ja lapsia meillä siis kolme: pian 24 v, 19 v ja viikon päästä 7v!

Meillä on toinen tulossa ja se saa kyllä sitten riittää.

Sillä varauksella kuitenkin että voihan sitä sitten joskus "esikoinen muuttaa pois kotoa"-paniikissa tekasta vielä iltätähden... =)
Tai sitten ei...

On joo kyllä ihan kivaa kun lapset on jo niin isoja että voi jättää ne kotiin kauppareissun ajaksi ja muutenkin, tosin ei kylläkään ukon kanssa missään käydä muuta kuin asioita hoitelemassa.

Enkä enää haluaisi yhtäkään vaippapeppua paitsi, jos saisi joskus mun pojat vaimot itelleen ja pääsisin heidän vaippapeppujaan hoitelemaan.
Kolme poikaa minulla on =)

Hmmm. Kyllähän minulle vauvat kelpaisi, mutta kun sitten tulisi siihen lisäksi 30 vuotta raskasta ruoanlaittoa, pyykinpesua, lasten sotkujen ja jälkilen siivoamista, läksyissä auttamista, huolehtimista, pelkoa miten selviää jne jne jne jne jne

Vauva-aikahan on helppoa ja kivaa, nautin imettämisestä enemmän kuin mistään muusta, eikä pienet vauvat aiheuta sotkua eivätkä pyykkiä nykyään kun on kertakäyttövaippoja... mutta kun ne vauvat kasvavat ja kova työ alkaa.

Varmaan vähän sama kuin kissanpentu on kyllä kiva, mutta se kasvaa isoksi, jota pitää vahtia ja josta on huolta ja työtä ja joka on ruokittava...

Meillä pojat vajaa 5v ja reilu 3v. ja nyt kyllä todellakin tuntuu että ei enempää! B)
Mutta mistäs sen tietää jos vaikka se iltatähti vaihe jossain välissä haluttaisi tehdä, mutta nyt ajatus saa karvat nousemaan pystyyn. :kieh:

Pojat on vielä niin perään katsottavia että täysi työ heidänkin kanssa on.
Seuraava "vauva" joka meille tulee on karvainen ja nelijalkainen.

;)

Meille kanssa riittää nämä kaksi tyttöä. Toinen tulee kuukauden päästä 3v ja toinen syyskuussa 5v. Vielä heissä on hommaa, ei voi yksin ulos päästää tms. mutta kyllä elämä on helpottanut paljon vauva-ajoista. Ei enää vauvoja meille!

Yhteistyössä