Onko muita joilla pieni lapsi ja vauvakuume painaa päälle...

  • Viestiketjun aloittaja pau84 harmailee
  • Ensimmäinen viesti
jenmo
Moi! Halusin kertoa teille oman kokemukseni, jotta saatte tämmösenkin näkökannan asiaan.

Me alettiin yrittämään pikkukakkosta meiän esikoistytön ollessa vajaa puoli vuotta, viime huhtikuussa. No, aika helposti tulin raskaaksi, mut keskeytynyt km todettiin elokuussa vkolla 11. Sen jälkeen kohtutulehdus.....Eli hetki meni ettei saanut yrittää.

Masennuin, väsyin ja parisuhdetta koeteltiin...
Nyt sit raskauduin viime kierrosta, nyt vkoja 5+1 ja kamala pelko jos tääkin menee kesken...Koskaan kun ei tässä vaiheessa voi tietää.

Eli aina se ei käy niin "helposti" kuin luulisi. Jos molemmat haluaa jo pikkukakkosta, niin alkakaa ihmeessä yrittämään!!!!

Varmasti tiedättekin nämä elämän realiteetit, nyt kertokaa ne miehillennekin. Eli:

Jos pariskunta harrastaa oikeaan aikaan seksiä kierron ajan, ja molemmat on terveitä kaikinpuolin yms., on siltikin vain 25%:n todennäköisyys joka kierrossa, että tulisi raskaaksi. Jos niin iloisesti käy, että raskautuu, menee silti jopa yli 50% raskauksista aivan alussa kesken. Siis niin alussa, et menkat on myöhässä vain muutaman päivän (tai vkon). On niin suuri prosessi jo se, että kaikki pelaa just kohdilleen ja alkio kiinnittyy oikeaan paikkaan, ettei se valitettavasti aina käy kuin saduissa..

Myös naisen ikääntyminen tuo aina uutta haastetta (ja riskejä) yrittämiseen.

Tää ei sitten ollut tarkoitettu miksikään pelotteluviestiksi, vaan rohkaisemaan teitä yrittämään uutta vauvaa niin aikaisin kun teistä itsestänne hyvältä tuntuu!!! Näitä asioita miehen kans ollaan paljon pohdittu, ja voi olla, että mahdollisen seuraavan vauvan jälkeen ei enää otetakaan ehkäisyä välissä käyttöön ollenkaan.... Plussatuulia teille kaikille, ja intoa "yritykseen" ;) :flower: :heart:

Toivottavasti kukaan ei nyt loukkaannu tästä viestistä, tää on tarkotettu ihan vaan tsemppaamismielessä! =)
 
ooo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 21:29 Lellu1 kirjoitti:
Voi pau!!! Minäkin täällä. Niin poika tosiaan on vasta 3kk. Samanaikaisesti kuumeiluttaa ja pelottaakin ajatus siitä, että toinen tulisi melkein vuoden sisään. Meillä ei mitään yritystä ole, mutta kun toisesta on puhuttu niin ei tuolla miehelläkään ole mitään sitä vastaan ollut. Justiin tänään puhuttiin siitä, kuinka ei olis yhtään kamalaa, vaikka en meniskään välillä töihin vaan olisin muutaman kuukauden hoitovapaalla ja sitten tuliskin jo toinen.... :kieh: :p. Juu-u, en tiiä. Niin ja tosiaan piti aloittaa minipilleritkin, mutta en sitten vielä ainakaan aloittanut. Mua kauhistuttaa ajatuskin kaikista välivuodoista ym... :whistle: Voi, että tätä päätä. Tiedättekö mikä kaikkein eniten vaivaa???... se että mitä muut ajattelee jos tässä nyt toista alkais odottamaan... :ashamed: . Niin ei sais tietenkään ajatella, mutta minkäs mahdat.
Hei Lellu.. Tuolla elokuisissa minäkin kirjoittelin,nimimerkillä Rica. Olen nyt käytellyt milloin mitäkin,aina ei omaa jaksa :ashamed: Mulla vähän sama,että mitähän ne muut ajattelee jos tässä nyt tulisi pian taas raskaaksi. Varsinkin anoppi.. Järki kyllä sanoo so what???? Mutta kuitenkin :whistle:
No nyt tuntuu kyllä että ne menkat alkaa ihan just joten ainakin poika on taas kuukauden vanhempi B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2006 klo 14:55 ooo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 21:29 Lellu1 kirjoitti:
Voi pau!!! Minäkin täällä. Niin poika tosiaan on vasta 3kk. Samanaikaisesti kuumeiluttaa ja pelottaakin ajatus siitä, että toinen tulisi melkein vuoden sisään. Meillä ei mitään yritystä ole, mutta kun toisesta on puhuttu niin ei tuolla miehelläkään ole mitään sitä vastaan ollut. Justiin tänään puhuttiin siitä, kuinka ei olis yhtään kamalaa, vaikka en meniskään välillä töihin vaan olisin muutaman kuukauden hoitovapaalla ja sitten tuliskin jo toinen.... :kieh: :p. Juu-u, en tiiä. Niin ja tosiaan piti aloittaa minipilleritkin, mutta en sitten vielä ainakaan aloittanut. Mua kauhistuttaa ajatuskin kaikista välivuodoista ym... :whistle: Voi, että tätä päätä. Tiedättekö mikä kaikkein eniten vaivaa???... se että mitä muut ajattelee jos tässä nyt toista alkais odottamaan... :ashamed: . Niin ei sais tietenkään ajatella, mutta minkäs mahdat.
Hei Lellu.. Tuolla elokuisissa minäkin kirjoittelin,nimimerkillä Rica. Olen nyt käytellyt milloin mitäkin,aina ei omaa jaksa :ashamed: Mulla vähän sama,että mitähän ne muut ajattelee jos tässä nyt tulisi pian taas raskaaksi. Varsinkin anoppi.. Järki kyllä sanoo so what???? Mutta kuitenkin :whistle:
No nyt tuntuu kyllä että ne menkat alkaa ihan just joten ainakin poika on taas kuukauden vanhempi B)
No niin, mäkin ajattelen enemmän mitä anoppi ja appi ajattelee... en mitään muuta. Meillä ainakin äitee ja isä olisi vain iloisia uusista tulokkaista. Niin tuota mullahan oli ekat menkat 5 viikkoa synnytyksestä ja torstaina tulee 15 viikkoa synnytyksestä eikä ole toisia näkynyt. Siksi tässä alkaa olla hieman pelko persiissä, että missäs ne toiset viipyy. No kai tää johtuu tuosta osittaisimetyksestä. Mä en uskalla testata. Onneksi ei ole mitään oireita... Siis meille toinen lapsi on tervetullut miloin vaan, mutta siltikin järki hieman huutelee tuolla olkapäällä... on tuo meidän Luukas vain vielä niin pieni.
 
ooo
Mulla ollut synnytyksen jälkeen ekat menkat kk sitten. Siksipä toisaalta on vaikea tietää milloin toiset tulee,mutta näiden tuntojen kanssa ne alkaa ihan just.. Taitaa nuo hormoonit tehdä tepposiaan vielä jonkun aikaa itsekullakin juuri synnyttäneellä :kieh:
Mulla on oikeestaan aika ristiriitaiset ajatukset raskautumisesta näin pian. Toisaalta,niinkuin tuossa aikaisemmin J totesi,että tärppäämiseen voikin mennä yllättävänkin kauan. Tosin mulla kaikki kolme on tärpännyt HETI!! Tietysti olisin enemmän kuin onnellinen ,mutta Daniel on niin pikkuinen.. Tiedän kyllä pärjääväni ja jos en niin tiedän että apuja on saatavilla. Siis voi hitsi! :headwall: Ja jos en nyt olisi raskaana niin pettyisin tosi pahasti.. no jaa. Ei tässä nyt auta vaan kun odotella ja... mun pää on yhtä sekasin kun tämä sepostus. :kieh:

 
ÄITSY joo ei ole tosiaan vielä menkkoja näkynyt..mulla on muutenkin tuo kierto ollu mitä sattuu jo useamman vuoden, mutta sain vuosi sitten lääkäriltä Metforem-reseptin ja kun paino putosi melkein kymmenen kiloa niin sitten saatiin tuo Kasper-kultu alulle. Olihan siinä sitten hormonihoitokin tukena, mutta jospa uuteen tulokkaaseen ei tarvitsisi mitään apuja!
 
:attn: me aina kadotaan niin kauas että saa ettiä vaikka kuinka kaukaa tätä ketjua...mikäs on tilanne kaikilla?? täällä ei oo vieläkään menkat alkaneet, puuuh. Tein jo testinkin mutta mitäpä se näyttää muuta kuin tyhjää vaan :\| nooh, en mä tosissani luullutkaan että olisin jo nyt raskaana. JOtenkin vaan on sellanen mukava fiilis nyt lähtä toista raskautta yrittämään, kun meistähän ei koskaan oo varsinaista vikaa löydetty (mulla PCO--aiheuttaa ovulointi-häikkää) ja lääkärit sanoi että kun on ensimmäisen lapsen saanut maailmaan niin monesti se toinen raskaus lähtee sitten helpommin alulle. Toivotaan niin!
 
EI täälläkään vielä menkkoja kuulu, ei näy. Tuossa miehen kanssa juteltiin ja mietittiin sitä, että on tosiaan täytynyt olla melkoisia touhutippoja jos nyt raskaana olisin. Nyt on oikeastaan alkanut tuntumaan siltä, että toivottavasti tulis ne menkat sieltä ja saatais ainakin kuukausi lisää ikää pojalle ennen kuin uutta pukkaa. :D No vauvakuume on silti ja pysyy... ei siitä mihinkään pääse. Sanotaan, että on positiivinen yllätys/"vahinko" jos pikkuinen ilmoittaisikin tulostaan. :D Enskuun lopulla varmaan testailen jos sitä ennen ei ole menkkoja kuulunut. Varsinainen yritys alkaa varmaan tuolla ens kesänä tai jopa keväällä. Ei sinnekään tosiaan ole pitkä matka. Ihan mahdottoman nopeaa menee aika. =)

Meinasin muuten tänään ostaa apteekista testin kun hain itselleni vitamiineja. En sitten uskaltanut... :kieh: Ostin noita Multitabs Raskaus monivitamiineja kun niitä suositellaan myös imettäville ja mulla taitaa olla melkoisen alhaiset veriarvot ja muutenkin vitamiinin puutosta kun heittää melkoisesti aina välillä. Onko tuo nyt ihmekään kun lopetin vitamiinit kuin seinään synnytyksen jälkeen ja olin niitä jo vuoden syönyt. Ja ruokavalio on ihan päin seiniä.

Toivotaan nyt kaikille plussaa toivoville positiivista tulosta. :wave:

Lellu ja Luukas
 
No niin, tänään alkoi menkat! JES!! :D pääsee taas "piinailemaan" mutta tällä kertaa luomukierrosta...Jännä juttu, me kolme vuotta tahkottiin hoitoja ja sitten saatiin tämä ihana esikoinen alulle--mutta kun ei meistä varsinaista vikaa löytynyt (paitsi mun PCO ja ovulointiongelmat) niin nyt on taas niiiiin toiveikas mieli että josko me luomuna onnistuttaisiin!
 
äitsy80 harmailee
Hieni juttu gardenia, nyt ainakin tiedät et milloin saat piinailla :)
Ja sydämestäni toivon että saatte uuden tulokkaan luomusti alulle :heart:
Täällä ei uutta, ei menkkoja toistaiseksi mutta eiköhän ne täälläkin joskus ala.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 00:21 Gardenia kirjoitti:
No niin, tänään alkoi menkat! JES!! :D pääsee taas "piinailemaan" mutta tällä kertaa luomukierrosta...Jännä juttu, me kolme vuotta tahkottiin hoitoja ja sitten saatiin tämä ihana esikoinen alulle--mutta kun ei meistä varsinaista vikaa löytynyt (paitsi mun PCO ja ovulointiongelmat) niin nyt on taas niiiiin toiveikas mieli että josko me luomuna onnistuttaisiin!
Hieno homma Gardenia! Täällä vielä odotellaan. Eilen laskin, että kp olis nyt sitten tänään 72.... :kieh: Ihan kyllä hullua odotella, että menkat alkais, kyllähän niitä ilmankin vois hetken olla. :whistle: No jotenkin vain toivoo, että elimistö palais normaali tilaan ja sitten kun tosissaan aloitellaan yritys niin olis helpompi seurata kiertoa ym. :)

Lellu
 
ooo
Ei ole vielä menkat alkanu,mutta en testiäkään vielä tehnyt. Piti nyt v-loppuna tehdä,mutta jotenkin on semmoinen olo että kun en haluaisi pettyä :ashamed: Ehkä teen sen tänään vielä.. Mieskin on sitä mieltä että se nyt kannattaisi jo tehdä.. Jos nyt olisin raskaana,pääsisin taas palsteilemaan elokuisiin,niinkun viimeksikin olin :D
 
Onnentoivotukset ooo :flower: :heart: Ja kaikkea hyvää odotukseen :)
Toivottavasti tulee lisää hyviä plussauutisia. Mä jatkan ilman tätiä ja toivon joko sen tai plussan tulemista. Olen tuolla toisella palstalla piinailijat ilman piinaviikkoja kirjoitellut testailuistani ja merkillistä on kun olen saanut viime viikolla muunmuassa testiajan jälkeen todella selvän viivan mammaksin testiin ja sitä ennen pariin aconiin ja ettei testivalmistajat käyhdy niin tänään advancen ja aconin testi näytti ns. viivanpaikan/haalean haamun testiajan puitteissa...jännää...saapa nähdä vahvistuuko vai onko mulla vaan liian tarkka näkö et näen joka testissä selvät viivanpaikat/haamut :kieh:
Olo on oireeton niinkuin kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa lukuunottamatta vatsan nippailua. Aika näyttää näenkö näkyjä vai saanko minäkin kunnon plussan :)
 
OOO: ONNEA IHAN MIELETTÖMÄSTI!!!!! :D Tuleekohan siitä nyt sitten heinäkuinen vai elokuinen?

Ja sinä joka oli testannu monella testillä. Mäkin sain muuten silloin aikoinaan Advance testillä vain todella haaleita viivoja eikä ne tummunut juurikaan vaikka monena päivänä testasin. Millään testillä en saanut ihan yhtä tummaa kuin kontrolliviiva, mutta kyllä sieltä vain sitten ihana vauva tulikin. Meidän pieni "haamu"...

Mä tuossa justiin mietin, että pitääköhän vain testata ja jos ei ole raskaana niin söisin tuon 3kk:n paketin noita pillereitä mitkä sain neuvolasta ja sitten sais tulla jos on tullakseen. Sitten on jo poikakin melkein 7kk. :D

Juu on tää kummaa kun vauva kuume on ja mitään suurempia esteitä ei uuden vauva tulolle nyt ole ja siltikin joku huutaa päässä, että hidasta, hidasta.... :LOL:

Lellu ja Luukas 3½kk
 
Niin tarkoitin sinua äitsy80... Kyllä tuo nyt melkoiselta plussalta sullakin vaikuttaa. Onko siinä advance testissä yhtään haalean vaaleab punaista. mun piti silloin ensimmäisen testin aikana aivan valossa sitä katsoa ja kyllä se haalean vaalean punainen oli. Miehen mielestä siinä oli ympyrä ja hailakka viiva siellä alla . :LOL: NO ei nyt pidä nauraa... se ensimmäinen oli tosiaan sotkuinen ja seuraava olikin todella hailakka, mutta ihan selkeä viiva. mä suosittelen muuten Apteekin omaa testiä. Sillä sain selkeimmät viivat ja siinä ei kyllä ole niin mitään viivan paikkaa. Olen nimittäin testannut todella selkeän negan aikaisemmin.

No joo eikun nukkumaan.
 
ooo
Kiitos onnitteluista! Kyllä siitä taitaa niukin naukin tulla elokuinen.. Taas.. :LOL: Miehen kanssa mietittiin että taidetaan tehdä samalla tavalla kun viime jouluna,eli kutsuttiin molempien vanhemmat kahville ja joululeivälle,ja kerrottiin uutiset. Pidetään perinnettä yllä myös tänä jouluna. Vuoden päästä ne ei varmaan uskalla tulla meille ollenkaan :D B)
 
Tänä aamuna taas sorruin testailemaan aamupissasta ja kyllä siinä hailakassa haamussa punertavaakin oli (testiajan sisällä) ja taas voimistui niin et vartin päästä oli niin selvä et itekki pelästyin :ashamed:

Jotenki nyt tuntuu et eiköhän se siitä vahvistu kun eilisen ja tämänkin päivän välillä viiva muuttui selvemmäksi, joskin se silti vielä on hailu ja mähän en usko ennenkö kunnon plussa tulee, eli jatkan testailua :kieh:

Tuli kuitenkin aamulla jännä tunne, jotenkin alkoi pelottaa vaikka toivottu vauva olisi. Sitä vaan alkoi miettiä mitä muut ajattelee ja työjuttuja jne...Mutta eiköhän nekin asiat jää taka-alalle mikäli plussa vahvistuu ja aikaa kuluu :\|
 
Niin ja unohdin kiittää Lellua testivinkistä ! Mulla on pari noita halpistestejä ja kun ne tuhoan ja mikäli asiaan ei niillä selvyyttä tuu niin kipitän kyllä ehkä ensi viikolla apteekkiin :)

ooo, ihania uutisia teillä isovanhemmille kerrottavana jouluna, taitaa olla paras joululahja heillekkin !
 
Äitsy80: No on se plussa, usko vain... (Varovasti onnittelee=D) Tuossa juuri panikoin illalla nukkumaan mennessä ihan tosissaan, että mitä jos onkin raskaana. Mä en ole pelännyt pitkään aikaan näin paljon kuin nyt. Joskus teininä kun pelkäs vahingon käyneen. Ja mitä minäkin pelkään aikuinen ja vielä naimisissa oleva ihminen... niin mitäpä muuta kuin sitä, että mitä muut sanoo. Ihan typerää. No vielä luotetaan siihen että osittaisimetys venyttää kiertoa...kp taitaa olla 74 tai 75

Juteltiin sitten miehen kanssa noista pillereistä ja tultiin siihen tulokseen nyt sittenkin, että ei niitä aloitetakaan... ja juuri kun eilen olin vielä sitä mieltä, että söisin sen ilmaisen 3kk satsin ja saataisiin pojalle ainakin se 3kk lisää ikää. No meillä on justiin aloiteltu vauvauintia ja se kyllä taukoaisi jos alkaa jotain välivuotoja tulemaan yms ja kun Luukas nautti siitä ihan mielettömästi niin ei viitsi nyt sitä riskiä ottaa että keskeytyy. Voihan tietenkin mies mennä pojan kanssa yksinkin, mutta ilmeisesti haluaa että olen mukana. :)

Juu en tiedä, sydän hakkaa.... en tiedä meniskö tänään apteekin kautta niin sais tään kauhean jännityksen/ahdistuksen pois. Kun tietäis, että kyllä ne menkat sieltä jossain vaiheessa tulee.

Onko teillä plussanneet jotain oireita... Ajattelin vain jospa alkais maalailemaan piruja seinille... Mulla on pari sellaista asiaa jotka lisää tätä jännitystä, mutta en halua niitä vielä ääneen sanoa... Jos alan niitä liikaa miettimään niin en varmaan nuku ikinä.

Lellu ja Luukas 3kk
 
parsa81
Meillä poika syntynyt 07/06 ja kuumeillaan toista. Poika on vielä täysimetyksellä ja ajattelin jatkaa imetystä yhden vuoden ikään asti. Joten tuskin kakkosta kuuluu vähään aikaan :'( Ehkäisyä ei kuitenkaan käytetä eikä kuukautiset ole alkaneet. Tulee jos ja kun on tullakseen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2006 klo 09:24 ooo kirjoitti:
Kiitos onnitteluista! Kyllä siitä taitaa niukin naukin tulla elokuinen.. Taas.. :LOL: Miehen kanssa mietittiin että taidetaan tehdä samalla tavalla kun viime jouluna,eli kutsuttiin molempien vanhemmat kahville ja joululeivälle,ja kerrottiin uutiset. Pidetään perinnettä yllä myös tänä jouluna. Vuoden päästä ne ei varmaan uskalla tulla meille ollenkaan :D B)
:LOL: :kieh:

Mä muistelisin, etää meillä oli viimeksi la sama elikkäs 24.8 ... muistanko väärin? Mä nyt tosaan toivon, että meillä vielä tulis menkat ja sitten tulis varmasti se vuos ikäeroa täyteen kun mulla oli vielä se hepatoosi joka luultavasti uusii ja en halua joutua sairaalaan ennen aikojaan. Nyt ainakin tuntuu siltä, että en vois olla yötä pois tuon pojan luota.... Kaikkea sitä kans miettii. :whistle:
 
Lellu1,joo meillä oli sama la ja muistan tuon hepatoosin mikä sulla silloin oli. Rankka juttu :\|
On se jännä miten "aika kultaa muistot" kun mullakin oli paha raskausmyrkytys,josta toivuin vasta kun synnytyksestä oli kulunu yli kk tai jotain. Ja sairaalassa oltiin kauan,mutta silti sitä on taas valmis uudestaan :whistle:
 

Yhteistyössä