Onko muita joilla on rumat lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu moni pyöreäposkinen hurmuri poika vauva on isona todellakin pyöreänaamainen tavis kun taas toisilla piirteet komistuvat vasta kun tulee mieheksi.
Mutta, mutta edelleen..minusta kaikki lapset ovat suloisia.

Alkuperäinen kirjoittaja asian:
vierestä: eikö aika rumaa ole jos silmät on liian lähellä toisiaan. Siis kun musta se on ihan järkkyä. tuossa jommassa kummassa vauva- tai kaksplus lehdessä on se julkkikolumnisti (mies) ja aina ihmetellen katselen hänen tyttöä, silmät aivan tajuttoman lähellä toisiaan. Niin onkohan vaan mun mielipide, vai onko jonkun muunkin mielestä "vähemmän kaunista"

Aikuisella ainakin on paljon rumempaa se, jos silmät ovat kaukana toisistaan ja pinnassa. Lapsilla en ole sellaisia vielä tainnut nähdä tai sit lapsilla ei kiinnitä siihen niin huomiota. Normaalistihan silmät ovat melko lähellä toisiaan ja edes vähän kuopalla. En muista nähneeni liian lähellä toisiaan olevia silmiä vaikka varmaan sellaisiakin on.

Mä en haluu ajatella lapsista koskaan, että ne on rumia. Voin kyllä ajatella, ettei tuo lapsi ole mielestäni kovin viehättävä, mutta en koskaan ajattele, että joku lapsi on ruma.

Alkuperäinen kirjoittaja kauniit lapset:
Se onkin pelottavaa kun samassa perheessä toinen ihan siedettävän näköinen, jopa kaunis ja toinen paljon vähemmän kaunis ja vielä samaa sukupuolta.
Voi tulla isompana kilpailua, kateutta.

Töissä näkee niin paljon rumia lapsia, mutta toki sitä ei tuoda esille. Joissakin ei vain ole mirtään kaunista. toiset vielä niin huonosti käyttäyviäkin, että saa kaiken ammattitaidon laittaa kehiin kohdellaakseen tasapuolisesti

Kauheeta jos joku oikeesti ajattelis omistansa tollai... Varsinkin kun se on ihan perinnöllistä, miltä näyttää. Terveempää olisi lasten kautta oppia hyväksymään sen oman ulkonäkönsä.

Alkuperäinen kirjoittaja SweetestPoison:
ei kai kukaan pidä omaa lastaan rumana, jokaisesta vanhemmastahan se oma mussukka on maailman kaunein otus :laugh: profiilissa on oman jälkikasvun kuva ja minusta se ruttunaama OLI ja ON edelleen suomein suloisin tytöntyllerö, universumin kaunein kakara sanokoot muut mitä tahansa !! B) :heart: :heart:

Onhan hän aika kaunis, sen näkee jo vauvoista kellä piirteet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun näin hänet ensi kerran 6kk ikäisenä, suorastaan hätkähdin, minäkin jopa joka en pienistä hätkähdä. Samoin veljeni, jolla on tosissaan pokerinaama.

Nyt näin hänet jälleen reiluna vuosikkaana, ja millään ilveellä en saa siitä lapsesta sanottua, että hän on mitenkään suloinen, kaunis tms. Mieheni, joka vihaa ulkonäkömoitiskelua, joutui myöntämään, että ko. pojassa ei mikään kasvonpiirre herätä lämpimiä tunteita. Kun otin lapsen syliini, minulla oli vaikeuksia pitää häntä luontevasti, koska kasvot "vaanivat" minua liian lähellä.

Lapsi näyttää vanhalta Batman-leffan Jokerilta, jolla on epämuodostunut suu ja sameat, mitään näkemättömät silmät. Kun lapsi hymyilee, hän on suorastaan pelottavan näköinen, hymy ei yllä silmiin, ja hän päästelee outoja ääniä. Silmänaluset ovat mustat, suu on todella oudonmallinen ja hiusraja lähes takaraivolla. Lapsi on kyllä terve, tietäisin jos hänellä olisi joku sairaus.

Kukaan, jonka reaktioita olen seurannut lapsen ensi kertaa nähdessään, ei ole kommentoinut mitään positiivista lapsen ulkonäöstä, esim. onpa kauniit silmät, onpa hymyileväinen jne. Ihmiset suorastaan menevät lukkoon hetkeksi, mutta onneksi ovat peittäneet sen, niin mekin, vaikka reagoimme niin voimakkaasti. Saahan näitä mielipiteitä olla, mutta emme missään nimessä toisi näitä julkisesti ilmi. Keksimme lapsesta sitten muuta sanottavaa, kuten esim. että onpa hyvin kasvanut jne.

Voi ei :( aika kauheeta luettavaa. Käy sääliks pikkuista,kyllä jokainen lapsi ansaitsee edes kerran kuulla olevansa suloinen ja ihana. Mä oon semmonen,että jos joku on jollain tavalla alakynnessä,niin tekee mieli paijata ja helliä kaksinverroin "tavalliseen" tallaajaan verrattuna. Jos oma lapsi olisi jotenkin erityisen poikkeava ulkonäöltään,niin pitäisin raivoisasti huolta siitä,että hän voisi tuntea itsensä ihan yhtä ihanaksi kuin muutkin.

Noinhan sitä tehdään mutta silti totuutta ei voi väistää. Ei sitä lapselle näytetä.

onneksi oma lapseni on perinyt isältään hyvät ominaisuudet, suuret ruskeat silmät ja tummat ripset. minulta taas vaaleat hieman kihartuvat hiukset. tietenkin omasta mielestä hän on maailman suloisin poika :)
muiden mielestä varmasti ihan tavislapsi.

Jotkut lapset on vähemmän kauniita, mutta useimmissa lapsissa on sellaisia piirteitä joista minä pidän, ja jotka tekevät heistä ihania ja suloisia vaikka he eivät varsinaisesti kauniita lapsia olisikaan. Pirteys, iloisuus, nokkeluus, kohteliaisuus, jne.

Mun lapset on kauniita ainakin minun mielestäni, ja kyllähän niitä muutkin kehuu. Mulle he ovat kaikkein ihanimpia tottakai :heart:

Kun katson itsestäni otettuja vauvakuvia, niin voin sanoa rehellisesti, että olin harvinaisen ruma vauva. Eräässä kuvassa, jossa olen noin 2kk vanha, se näkyy erityisen hyvin. Olen siinä kuvassa sellainen isopäinen, kalpea, noin 2 kiloa painava (synnyin keskosena) rääpäle, jota tuskin kukaan piti kauniina lapsena. Minulle on myös kerrottu, että monet sukulaiset kommentoivat minut ensi kertaa nähdessään, että "Onpa se ruma" ja isoäiti sanoi jopa, että olin rumin vauva, mitä tämä on koskaan nähnyt.

ei kai kukaan pidä omaa lastaan rumana, jokaisesta vanhemmastahan se oma mussukka on maailman kaunein otus :laugh: profiilissa on oman jälkikasvun kuva ja minusta se ruttunaama OLI ja ON edelleen suomein suloisin tytöntyllerö, universumin kaunein kakara sanokoot muut mitä tahansa !! B) :heart: :heart:

oi kiitos :heart: minustakin töyhtis on kaunis, mutta niinhän jokainen vanhempi näkee lapsensa... :) ! huvittaa muistella, kun synnärillä hoitajat kehuivat miten nätti & siro tyttö meillä on niin mies totesi siihen että se kuuluu hoitajien työkuvaan :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja SweetestPoison hetken harmaana:

oi kiitos :heart: minustakin töyhtis on kaunis, mutta niinhän jokainen vanhempi näkee lapsensa... :) ! huvittaa muistella, kun synnärillä hoitajat kehuivat miten nätti & siro tyttö meillä on niin mies totesi siihen että se kuuluu hoitajien työkuvaan :laugh:

Minunkin lapsiani aina kehuttiin, luulin sen kuuluvan työhön. Hekin siroja, kaunispiirteisiä, aika pieniäkin nykymittapuun mukaan. 3110g painavin lapsi ja täysikasvuinen.
>Kenenkään lasta en toki rumaksi sanoisi vaikka näytäisi miltä. Vanhempiensa silmissä hän on maailman kaunein. Onneksi näin!

Se onkin pelottavaa kun samassa perheessä toinen ihan siedettävän näköinen, jopa kaunis ja toinen paljon vähemmän kaunis ja vielä samaa sukupuolta.

Mulla on kaksi tosi kaunista siroa siskoa, joilla todella kauniit kasvonpiirteet ja kiiltävät hiukset ja ite oon tosi levee harteinen ja tukevan oloinen, isonenäinen, leveet kasvot ja kapee levee suu ja hiukset on ihan hirveet kuivat köppyrät. Oon kyllä aina ollut kade siskoille, että perivät ne kaikki kauniit piirteet.

Kaikki aina hämmästelee miten ne voi olla mun siskoja, aina kuulee et "ei kyllä uskois et ootte sukua". Joskus teininä kuulin kun yksi poika kehui kavereilleen miten kaunis sisko mulla on, ei siis yhtään mun näkönen...

Mulla on kaksi tosi kaunista siroa siskoa, joilla todella kauniit kasvonpiirteet ja kiiltävät hiukset ja ite oon tosi levee harteinen ja tukevan oloinen, isonenäinen, leveet kasvot ja kapee levee suu ja hiukset on ihan hirveet kuivat köppyrät. Oon kyllä aina ollut kade siskoille, että perivät ne kaikki kauniit piirteet.

Kaikki aina hämmästelee miten ne voi olla mun siskoja, aina kuulee et "ei kyllä uskois et ootte sukua". Joskus teininä kuulin kun yksi poika kehui kavereilleen miten kaunis sisko mulla on, ei siis yhtään mun näkönen...

Minäkin olen perheen mustalammas, vanhemmiten vasta kaunistunut ja nyt näytän niin nuorelta ja kauniilta vaikka ikää on. Kukaan ei usko tämän ikäiseksi, peittoan täysin 3-kymppisetkin, jotkut.
Onneksi lapseni ovat perineet kauneimmat piirteet niin isältään kuin minulta.
Hoida hiuksiasiasi niin sinäkin kaunistut.

Meillä ainakin tyttö tosi sulonen vauva, moniki kehunu kuinka kaunis lapsi meillä on :D . Suuret siniset silmät, vähän tummaa hiusta päässä ja on muutenkin pieni ja siro ja ihanan pyöreet posket :heart: . Syntymä paino oli 2885g ja oli 48cm.

Mä olen varmaan ollut monen mielestä "ruma" vauva. Huulihalkion takia. Ihmisiä pelottaa kaikki normaalista poikkeava, olipa kyse sitten liian kaukana tai lähekkäin olevista silmistä tai jostain selkeästä syntymäviasta.
Kymmenkunta vuotta sitten eräs tuttu nainen synnytti pojan, jolla oli täydellinen huuli-kitalakihalkio. Hän pyysi minua sairaalaan vierailuaikana, koska hänen miehensä vanhemmat ja naisen oma äiti suhtautuivat lapseen kuin johonkin kummajaiseen. Miehen isä ei iljennyt edes päin katsoa, isoäidit päivittelivät suureen ääneen kuinka kamalaa tämä on. Ainoastaan äidin isä paijasi vauvaa, eikä huomannut koko halkiota isoisän onnessaan. Kyllä mä tunsin piston syvällä rinnassa, kun ajattelin että se poika on ihan samanlainen ihminen kuin minäkin. No, sain sitten nämä epäilevät läsnäolijat uskomaan, että poika on ihan tavallinen lapsi ulkomuodostaan huolimatta. Nyt kun korjausleikkaukset on tehty, hänestä ei huomaa mitään. Arvet ovat olemattomat. Toivon tosissaan, että nämä ei-niin-kypsästi-käyttäytyneet isovanhemmat ovat ottaneet opikseen.
Ulkonäkö on asia, joka tulee voida sivuttaa. Sisäinen rumuus sensijaan on asia erikseen..

Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Mä olen varmaan ollut monen mielestä "ruma" vauva. Huulihalkion takia. Ihmisiä pelottaa kaikki normaalista poikkeava, olipa kyse sitten liian kaukana tai lähekkäin olevista silmistä tai jostain selkeästä syntymäviasta.
Kymmenkunta vuotta sitten eräs tuttu nainen synnytti pojan, jolla oli täydellinen huuli-kitalakihalkio. Hän pyysi minua sairaalaan vierailuaikana, koska hänen miehensä vanhemmat ja naisen oma äiti suhtautuivat lapseen kuin johonkin kummajaiseen. Miehen isä ei iljennyt edes päin katsoa, isoäidit päivittelivät suureen ääneen kuinka kamalaa tämä on. Ainoastaan äidin isä paijasi vauvaa, eikä huomannut koko halkiota isoisän onnessaan. Kyllä mä tunsin piston syvällä rinnassa, kun ajattelin että se poika on ihan samanlainen ihminen kuin minäkin. No, sain sitten nämä epäilevät läsnäolijat uskomaan, että poika on ihan tavallinen lapsi ulkomuodostaan huolimatta. Nyt kun korjausleikkaukset on tehty, hänestä ei huomaa mitään. Arvet ovat olemattomat. Toivon tosissaan, että nämä ei-niin-kypsästi-käyttäytyneet isovanhemmat ovat ottaneet opikseen.
Ulkonäkö on asia, joka tulee voida sivuttaa. Sisäinen rumuus sensijaan on asia erikseen..

Tuotahan se juuri on se vertaisapu, monessakin asiassa, tai siis vertaistuki.

Aina ei auta vaikka olisi kuinka kauniita lapsia. Meidänkin tyttö oli vauvana ja lapsena todella mallikelpoisen kaunis ihmisen alku. Murrosikä kun koitti ajattelin että voi luoja paratkoon mikä kammotus hänestä onkaan tullut. Isänä on vaikea olla ylpeä tyttärestään johon ei itse usko kenenkään koskaan koskevan edes pitkällä kepillä. Avioeron takia en onneksi joutunut hänen kanssaan asumaan enään hänen 14 vuotta täytettyään. Mitä lie tekeekin nykyään, toivon että löytää kaltaisensa ihmisen.

Omat lapset ovat aivan mahdottoman sööttejä, mutta oikeasti monen lapset ovat kyllä aivan järkyttävän rumia. Sellaisia ohuhiuksisia, viirusilmäisiä kalpeakasvoisia rääpäleitä.

Yhteistyössä