Onko muita joidenka mies päättää montako lasta tulee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jonsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä se sanoo mua rakastavansa.On avulias,hauska,huumorintajuinen,käy töissä ei käytä paljon alkoholia ihan normi mies ja hoitaa ihan hyvin lastaan.

No ei kuulosta hauskalta, jos pistää sinut väkisin paksuksi.

Vaikka toinen haluais lapsen, mut toinen ei nii lapsi on ei-toivottu. Aika kehnoissa kantimissa miehenki elämä on jos on jo perhe, mutta oma elämä ei ole riittävää vaan pitää jättää lapsen äiti ja hankkia lisää lapsia uuden/eksän kanssa. Ei taida liikoja haasteita ollu elämässä kun ei kelpaa pysähtyä ja nauttia elossa/terveinä olevista läheisistä..

Alkuperäinen kirjoittaja jonsku:
Olen kyllä miehelleni syyt perustellut ainakin 100 kertaa mutta aina sama mankuminen.Toivoo tyttöä kun meillä poika.

Meillä mies on ainakin vuoden halunnut kolmatta. Pojat hetkellä 2v ja 3,5v ja itse olin kuopuksen vauva-ajasta ihan poikki. Meillä kyllä ihan asiallinen keskustelu auttoi. Sovittiin viime talvena, että nautimme lapsista, kesästä ja lomista ja katsotaan tilanne uudestaan syksyllä. Ja jos silloin mie en ole vielä valmis siihen kolmanteen, nii vaikka ensi keväänä tarkastellaan tilanne uudestaan. Minä sanoin miehelleni ihan suoraan, että nyt en jaksa ja en ole varmaa, haluunko enään ikinä lisää lapsia ja mies ymmärsi sen oikein hyvin. Hän antaa minun miettiä rauhassa eikä painostaa. Ja kauhukseni olen huomannut, että vauvakuumetta pukkaa :) :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Olen kyllä miehelleni syyt perustellut ainakin 100 kertaa mutta aina sama mankuminen.Toivoo tyttöä kun meillä poika.

Meillä mies on ainakin vuoden halunnut kolmatta. Pojat hetkellä 2v ja 3,5v ja itse olin kuopuksen vauva-ajasta ihan poikki. Meillä kyllä ihan asiallinen keskustelu auttoi. Sovittiin viime talvena, että nautimme lapsista, kesästä ja lomista ja katsotaan tilanne uudestaan syksyllä. Ja jos silloin mie en ole vielä valmis siihen kolmanteen, nii vaikka ensi keväänä tarkastellaan tilanne uudestaan. Minä sanoin miehelleni ihan suoraan, että nyt en jaksa ja en ole varmaa, haluunko enään ikinä lisää lapsia ja mies ymmärsi sen oikein hyvin. Hän antaa minun miettiä rauhassa eikä painostaa. Ja kauhukseni olen huomannut, että vauvakuumetta pukkaa :) :)

Meillä lapset ovat 4v ja 3v. Mies rupesi jo kuopuksen ollessa kovin pieni puhumaan kolmosesta tähän perään, mutta itselleni se oli mahdoton ajatus. Sitten joskus myöhemmin itselleni alkoi vauvakuumetta pukkaamaan ja siinä vaiheessa mies taas oli varovaisemmalla kannalla. Nyt jo jonkin aikaa kumpikin on halunnut kolmosta mutta olosuhteen puhuvat vastaan joten odotellaan nyt vielä hetkonen.

No mulla ei vauvakuumetta ole eikä tule.Oli jo järkytys kuinka kamala vauva-aika tällä ekalla oli.Minä kun olisin halunnut olla miehen kanssa kahdestaan mutta hän sit halusi lapsen.

ja yleensä tääkin on täysin toisin päin. naiset päättää ja miehille annetaan vaihtoehto, ota tai jätä. mies ei siis oikeastaan saa haluta lasta, koska ei voi sitä kantaa itse , niinkö ?
moni nainen kuitenkin jättää pilsut pois tai ilmoittaa että käytä kumia jos haluut panna, silloin kun itse haluaa lapsen mutta mies ei.
ei oo reilua sekään, mutta se hyväksytään minusta helpommin kyllä kuin jos roolit on toisinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Meillä lapset ovat 4v ja 3v. Mies rupesi jo kuopuksen ollessa kovin pieni puhumaan kolmosesta tähän perään, mutta itselleni se oli mahdoton ajatus. Sitten joskus myöhemmin itselleni alkoi vauvakuumetta pukkaamaan ja siinä vaiheessa mies taas oli varovaisemmalla kannalla. Nyt jo jonkin aikaa kumpikin on halunnut kolmosta mutta olosuhteen puhuvat vastaan joten odotellaan nyt vielä hetkonen.
'
Voi hyvänen aika mitä tekstiä sulta!? Oot kirjotitanut sun miehes ryyppyreissuista ja kuinka teillä ero erossä ja nyt tässä ketjussa mielisteletkin kuinka kolmatta haaveissa. Ei oo totta?! Sä oot tosi erikoinen persoona, oikea palsta persoona.

Meillä onneksi yhdessä sovitaan nämä asiat. Ystäväni mies kylläkin on sellaista sorttia, että olisi koko ajan kinuamassa lasta. He eivät saa luomumenetelmin lasta, joten ystäväni joutuu aina läpikäymään ne kaikenmaailman tutkimukset ja hoidot. Sitten vielä mies ei ikinä pane tikkua ristiin kodin- tai lastenhoidon eteen, vaan odottaa vaimonsa tekevän ihan kaiken. Käsittääkseni miehelle ei voi lapsia jättää edes pariksi tunniksi, koska ei osaa hoitaa heitä eikä hermot kestä. Ja silti vaan vinkuu lisää lapsia. Kivahan sitä on kait sukulaisille ja kavereille ylpeillä lapsillaan...

Miten mies voi muka vaatia naista raskautumaan, jos nainen ei halua, jaksa, eikä ole innostunut koko asiasta? Täähän on ihmisoikeusrikkomus, ei näin kuuluisi tapahtua.

Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Lapsen oikeus taitaa olla juridisesti se ykkönen. Eli yhdenkään lapsen ei pitäisi joutua syntymään ei-toivottuna.

Syntymättömällä/siittämättömällä lapsella ei ole juridisia oikeuksia. Moraalisia kylläkin.

Muita naisia joidenka mies sanoo milloin haluaa vauvan ja milloin ei?hän käyttää kondomia koska mulle ei hormonaalinen ehkäisy sovi.

Kyllä meilläkin yritettäisiin jo kolmatta, jos sen minun tahdosta olisi kiinni. Mies ei kuitenkaan ainakaan vielä ole kolmanteen valmis, joten laitatin kierukan itselleni. Voisinhan minä aikuisena ihmisenä käydä sen poistattamassa, mutta meidän parisuhteessa asiat, kuten lasten hankinta, sovitaan yhdessä. Muunlaisessa parisuhteessa en pystyisi elämäänkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo päättää:
Meillä vaimo on päättänyt montako ja milloinka niitä lapsosia tulee. Minä olen saanut päättää, kuka niiden isä on.

:laugh: Toi oli hyvä!

meillä on kyllä ihan yhdessä sovittu tuollaiset asiat. Meillä on aina ollut selvää, että kun ollaan menty naimisiin, niin lapsi saisi tulla. Vähän ennen häitä kysäisin, että mitäs tykkäisit jos jätettäis ehkäisy jo pois. Ja hän oli ajatellut ihan samaa, joten se oli sillä selvä. Jo raskausaikana mulle alkoi tulla sellainen olo, että yksi saa riittää. Ja mies oli tullut samaan tulokseen. Niinpä meillä on yksi ja ainoaksi jää.

Yhteistyössä