Naiset,joille tehty sterilisaatio!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaihtoehdoista mulle paras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaihtoehdoista mulle paras

Vieras
Minä olen 33v, kolme lasta on ja nyt riittää..

En tahdo enää lapsia lisää.

Millanen se operaatio on? Tehdäänkö puudutuksessa vai nukutuksessa? Mistä lähete? Lääkäriltä vai ehkäisyneuvolasta? Onko miten kipee jälkeenpäin? Kertokaapa mulle!

Mulle kun ei sovi pillerit,laastarit eikä muu hormonaalinen ehkäisy. Kumin kanssa suhraaminen ei hirveesti miellytä kumpaakaan osapuolta.

mulle tehtiin kaks viikkoo sitten sterilisaatio. mut nukutettiin ja kun heräsin oli maha kipeä niin kuin olisin tehny vatsalihasliikkeitä läpi yön. mut luulen että se johtui siitä kun lääkäri tutki samalla koko mahan alueen.

sain lähetteen terveyskeskuslääkäriltä ja sitten pari viikkoa sen jälkeen lääkärille tyksiin. pääsin leikkaukseen noin 2 kuukautta sen jälkeen.

aika helppo juttu, enää ei vaivaa mikään. =)

Mä puhuin neuvolassa jälkitarkastuksessa (vai puhuinkohan jo raskausaikana) ja sieltä laiytettiin lähete lääkärille. Varasin lääkäriajan kyllä vasta joskus aikojen päästä, asia vähän unohtui, mutta lääkärillä oli jo kaikki paperit valmiina, piti vaan vastata muutamaan kysymykseen. Noin kuukauden päästä tuli kutsu sairaalaan, jossa polilla ensin oli aika lääkärille (sterilisaatio tarvtsee kahden lääkärin puoltavan lausunnon) ja siitä suoraan osastolle ja miltei samantien leikkaus saliin.
Operaatio tehtiin nukutuksessa.
Pari kaveria on suhtautunu operaatioon niin kevyesti, että mulle oli kyllä yllätys, miten kipeä sen jälkeen olin (yhdelle kaverille on tehty streilisaatio 2 kertaa ja hän suhtautuu siihen melkein kun kierukan laittoon/poistoon).
Mä' oksensin sen ekan päivän aina kun yritin liikkua ja pari päivää nukuin. Maha oli kipeä kolmisen päivää, napa arka kauemmin.
Ei mikään kamala operaatio, varmasti menisin uudelleen, mutta kerroin tuon, että olin jälkeen kipeä, siksi että mulle se tosiaan oli täydellinen yllätys, että sen jälkeen voi olla kipeä!

Eikös nykyään saa sellaisen ei-perinteisenkin sterilisaation? Luin jostain lehdestä, olisiko ollut Hyvä terveys tai joku vastaava, artikkelin, jonka otsikko oli "Sterilisaatio ruokatunnilla". Siinä se nainen otti ensin jotain särkylääkettä aamulla ja sitten päivällä meni vastaanotolle. Vastaanotolla gyne laittoi alakautta jotkut spiraalit munanjohtimiin (olikohan se nyt varmasti noin) ja ne sit kasvaa jotenkin umpeen. Kuitenkin siinä selvittiin gynekologin vastaanotolla ja kipulääkkeillä. Ei nukutettu eikä puudutettu. Eikä jutun mukaan tehnyt kipeää erikoisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vaihtoehdoista mulle paras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mii:
Miks ukkos ei laita johtimia poikki? Äijäkkeelle helpompi,nopeampi jne.

Ei kuulemma halua..

Meilläkin tästä väännetään kättä. Varsinkin kun sanoin että hänellä ei ole varaa maksaa elatusmaksuja jos lisää aikoo tehdä. Jos kylille lähtee niin meidän 6 yhteistä mukulaa kustantaa jo tarpeeksi... Minä ja suuri suuni.

Mulle on tehty synnytystä seuraavana päivänä. Lähetteen teki äitiysneuvolan lääkäri jo raskausaikana. Spinaalipuudutuksessa tehtiin, kesti olikohan puoli tuntia. Muutaman päivän oli liikkuessa kipeä. Sen koommin en oo muistanut koko asiaa.

Yhteistyössä