Onko muilla samaa tunnetta vastasyntyneen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Meille syntyi 3. lapsi ja jokaisen vauvan kanssa olen huomannut tämän saman reaktion.
Kun vauvan kanssa tulee kotiin ja isovanhemmat tulevat kylään niin ahdistun. Minua ahdistaa se että vauvaa halutaan niin kamalasti pitää sylissä ja jopa se että vauvaa tuijotetaan ja näpelletään kun tämä nukkuu kopassaan. :/ Ja tiedän kyllä että se vauva on ihana, itsekään ei meinaisi malttaa sylistään laskea mutta ihmettelen vain tätä tunnetta mikä on jokaisen lapsen kanssa tullut ihan samalla tavalla.
Eihän se vauva siitä kulu tai mitään muutakaan jos häntä sylissä pitää tai silittää.

Samalla ärsyttää se että kun sairaalassa käydään katsomassa niin kyllä lutrataan sen käsidesin kanssa mutta kun meille tulee vauvaa näpelöimään niin ei edes käsiään viitsi käydä pesemässä. Anoppi käy kyllä mutta oma äitini ei. Ja juuri tämä minun äitini on se joka näpelöi, tahtoo herättää vauvan jne.

Oli sama tunne, mutta meillä olikin niin erikoinen tilanne että anoppi tyttärineen kuvitteli minun synnyttäneen lapsen HEILLE. Tämän siis lähes suoraan ovat sanoneet. Ja käytöksessä näkynyt, joten ei lie ihme että tunsin oloni niin inhottavaksi.

Meillä on ainaki sanottu kaikille (myös isovanhemmille) että kahden viikon päästä saa vasta tulla kylään, halutaan olla se pari ekaa viikkoa ihan perheen kesken ja tutustua vauvaan. Ja sittenkää ku tulevat nii mitää sylistä syliin-rumbaa ei hyväksytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Njaa, mä halusin vieraita jo synnärille ja lykkäsin vauvaa (vauvojani) kaikkien syliin :D

Minäkin olin sairaalassa ollessani onnellinen vieraista ja kaipasinkin seuraa. Mutta nyt kun vauvan kanssa ollaan kotona niin vieraat ovat edelleen tervetulleita mutta jotenkin tuo tuollainen vauvan näpeltäminen ja herättely ahdistaa. Ja oikeastaan nyt olen huomannut että jopa se että tullaan kylään ja jämähdetään sinne nurkkaan seisomaan vauvankopan luokse heti kahvittelun jälkeen.
Tuijotetaan, toljotetaan, tuijotetaan, vähän silitetään, tökitään, nostetaan peittoa pois ja odotetaan että vauva heräis.
ARgh!

Njaa, mä halusin vieraita jo synnärille ja lykkäsin vauvaa (vauvojani) kaikkien syliin :D

No jos teet sen omasta halusta niin ok, mutta jos joku ahdistuu sellaisesta niin mun mielestä voi sanoa suoraan, että ei halua, että tullaan synnärille tai heti kotiin katsomaan vauvaa ja että kierrätetään sitä sylistä syliin.

Alkuperäinen kirjoittaja km:

No jos teet sen omasta halusta niin ok, mutta jos joku ahdistuu sellaisesta niin mun mielestä voi sanoa suoraan, että ei halua, että tullaan synnärille tai heti kotiin katsomaan vauvaa ja että kierrätetään sitä sylistä syliin.

Tottakai siitä pitää sanoa, jos asia ei tunnu miellyttävältä.
Ap vaan kysyi että onko muilla samaa, ja vastasin siihen :)

Ihan omasta halustani teen. Meidän lapset on aina kiertäneet sylistä syliin ja heitä pussaillaan jatkuvasti poskille ties kenen toimesta, ei haittaa heitä tai meitä.

Yhteistyössä