Onko muilla kokemuksia?

06.01.2008
379
0
16
54
Kirkkonummi, Finland
Olen kotiäiti ja olin leikkauksessa, josta sain kahden viikon sairasloman. lääkäri kirjoitti sairaslomatodistukseen, että mieheni tarvitaan hoitamaan lapsia kotona, mutta hänelle ei maksettu mitään.
Hän siis soitti pomolle ja palkkakonttoriin, jossa sanottiin että tessin mukaan mennään. Ymmärrän, mutta niinkuin hoitajat ja lääkärikin sanoivat, että on inhimillistä maksaa miehelle, jos hänen on pakko olla töistä pois! No hän on ollut sitten palkattomalla vapaalla, mutta minusta aika väärin.:ashamed:

Meillä lääkäri kirjoitti miehelle sairaslomaa kun olin todella kipeä. Pomo alkoi sitten naputtaa jotain ja mies sanoi vaan että ei voi jättää lapsia yksinkään ja että ottakaa vaan palkattomana. Ei ne sitten ottaneet kuitenkaan, yrittivät vissiin sillä uhkaamalla vaan saada töihin. Ja tosiaan, mulla oli niin vahva lääkitys tuon viikon että nukahdin välillä istualleen kun lääkkeet nukutti niin. Olisin ollut tosi turvallinen lastenhoitaja. :/

Etenkin pienissä firmoissa moiset olisivat kohtuuttomia kuluja ja suurissa firmoissa tavan yleistyttyä olisi vaikea kenties maksaa ja antaa kaikille tasapuolinen kohtelu.

Luuletko sä, että työnantajat on jotain hyväntekeväisyyslaitoksia? Miehesi työpanos ei ole käytettävissä joten miksi hänelle pitäisi maksaa palkkaa varsinkin kuin TES:n mukaankin menee noin?

Se on sitten jo ihan eri asia jos työnantaja haluaa sen palkan maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Liljan äippä;22102738:
Kyllä kummastutti nykyisen työpaikan käytös. Entisessä työpaikassa mieheni sai aina korvaukset, melkeinpä mistä vain. No ei voi mitään.:confused:

Oliko mies siis useinkin poissa sun sairauden vuoksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Liljan äippä;22102768:
Siksi koska hänet on lääkärin toimesta määrätty hoitajaksi, eikä alle kouluikäisiä lapsia voi jättää heitteille!

Lääkärin toimesta määrätty hoitajaksi :D :D

Lääkäri kirjoittaa sairaslomaa, lääkäri ei voi kirjoittaa sairaslomaa miehellesi jos hän ei ole sairas.

Alkuperäinen kirjoittaja Liljan äippä;22102768:
Siksi koska hänet on lääkärin toimesta määrätty hoitajaksi, eikä alle kouluikäisiä lapsia voi jättää heitteille!

no jos lääkäri määrää olemaan kotona ja hoitamaan lapsia maksua voi kysyä lääkäriltä. työnantaja maksaa tehdystä työstä ei lastenhoidosta

onhan maksullisia hoitajia saatavana. Ei työnantajalla ole mitään velvollisuutta maksaa palkkaa. esim MLL hoitaja voi olla ratkaisu tässä tilanteessa

Ei mulla ole mitään sairautta. Sukurasitteena olen saanuut suonikohjuja joita leikattiin ja mahasta saakka. lääkäri määräsi kaksi viikkoa täydellistä nostelemiskieltoa. en saannut miestä apuun vaikka lääkäri sanoi että yleensä työnantaja maksaa ja katsoo, että on ollut inhimillistä hoitaa myös lapset. No onnksi meidän äiti auttoi pahimman yli.

[QUOTE="eve";22102766]Luuletko sä, että työnantajat on jotain hyväntekeväisyyslaitoksia? Miehesi työpanos ei ole käytettävissä joten miksi hänelle pitäisi maksaa palkkaa varsinkin kuin TES:n mukaankin menee noin?

Se on sitten jo ihan eri asia jos työnantaja haluaa sen palkan maksaa.[/QUOTE]

En todellakaan luule, mutta entisessä firmassa maksettiin kaikki aivan mukisematta, siksi kai ihmetyttää.:ashamed:

Yhteistyössä