onko työnantajalta oikein??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mymmy myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mymmy myy

Vieras
olen ollut nyt yli kuukauden töissä ja olen tällä koeajalla.
no eilen menin sitten käymään työterveyslääkärillä näyttämässä kolmea sormeani kun ne aina aukee kun joutuu veden kanssa kosketukseen.

no siittä sitten paukahti viikon sairasloma..(vaikka odotin vain rasvaa tohon käteen enkä mitään sairaslomaa..)töihin olisi pitänyt mennä kolmeen mut puol kolme vein sairaslomalapun SUORAAN kun pääsin lekurista pois.
(ja tämä tapahtui sentään OMALLA VAPAALLA AJALLA!!!)

no työnantaja soitti ja räyhäsi mulle puhelimessa että oli sitten viimeinen kerta kun teen noin että menen lääkäriin ilmottamatta heille ja minun pitää miettiä kaksi kertaa jatkanko heillä että hän ainakin miettii..

sanoi vielä että mun kanssa hommista ei tuu mitään ku olen aina pyytämässä vapaata ja tasan yhen kerran olen vapaata pyytänyt kun sanoin että jos teen maanantaista lauantaihin töitä tarvitsen keskiviikon vapaaksi että en tee 6pvä viikkoja.ja yhen kerran olen pyytänyt että olisin voinut siirtää yhden kohteen muulle tekijälle kun en olisi kerinnyt sitä tekeen kerta mies olisi lähtenyt töihin ja minun olisi pitänyt palata takaisin kotiin hoitamaan lapsia,en saanut sitä siirrettyä kellekään muulle MUTTA SILTI TEIN SEN KOHTEEN..

siinä on mun vapaat mitä oon töistä pyytänyt ni olenko tehnyt jotain väärin että työnantaja voi tollain soitella kotiin ja "uhkailla" työpaikalla ja räyhätä??

niin ja silloin ku menin töihin hän ei sanonut työhaastattelussa mitään että minun kuuluu heille ilmottaa kun olen menossa lääkäriin!!

ei ole oikein! työnantajalla ei ole velvollisuutta puuttua sun sairaslomaan tms. HÄNELLÄ EI OLE LÄÄKÄRIN PÄTEVYYTTÄÄ JOTEN HÄN EI VOI ARVIOIDA SUN SAIRASLOMAN TARPEELLISUUTTA!

valitettavasti itselläni kokemuksia samanlaisesta tapauksesta ja liiton kanta oli yksiselitteisesti se ettei työnantajalla ole mitään asiaa puuttua. ja voi ottaa myös liiton lakimieheen yhteyttä jos esim. vittuilee tms. esim. jälkeenpäin.

Jos vapaa-ajalla menet lääkäriin niin se ei kuulu työnantajalle. Työajalla ainakin meillä pitää ilmoittaa, että on hetken poissa (syytä ei tarvitse sanoa).

Taitaa pomosi olla mies. En yleistä, mutta yleensä miehiltä ei heru myöntuntoa mihinkään suuntaan. ja sanon tämän vain sen mukaan, että itselleni on osunut tällaiset miespomot. Tiedän kyllä muita esimiehiä (miespuolisia) jotka eivät tällaisia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos vapaa-ajalla menet lääkäriin niin se ei kuulu työnantajalle. Työajalla ainakin meillä pitää ilmoittaa, että on hetken poissa (syytä ei tarvitse sanoa).

Taitaa pomosi olla mies. En yleistä, mutta yleensä miehiltä ei heru myöntuntoa mihinkään suuntaan. ja sanon tämän vain sen mukaan, että itselleni on osunut tällaiset miespomot. Tiedän kyllä muita esimiehiä (miespuolisia) jotka eivät tällaisia ole.

ei vaan tämä on nainen.ja olen ajatellut että irtisanon itseni kun sairasloma loppuu..mieskin sanoi että tällä palkalla mitä saan ei kannata jäädä kuuntelemaan tälläistä...

Missä olet töissä, jos saa kysyä?
On kyllä ihme pomo... Tosin tiedän kyllä miten vaikeeta on nykyään saada sijaisia.. Just eilen työkaveri ilmoitti olevansa sairaana kaksi seuraavaa päivää (humalassa soitti). Ei siinä paljon naurattanu alkaa sijaista hommaan perjantai iltana, kun varmaan kaikkien sijaisten vkl suunnitelmat oli jo lukkoon lyöty. :/
Mutta kyllä mä lähtisin sinuna tuolta paikasta, paitsi se tietää karenssia :|

Juu ei oo reilua työnantajalta tuommoinen..
Tosin tiedän kyllä miten veemäistä on saada soitto aamulla 5min ennen työajan alkua, et joku ei tuu töihin ja sijaista ei tuu, ja töitä olis enemmän kuin laki sallii, mut silti ei sitä esimiestä oikeuta raivoamaan kellekkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
On kyllä ihme pomo... Tosin tiedän kyllä miten vaikeeta on nykyään saada sijaisia.. Just eilen työkaveri ilmoitti olevansa sairaana kaksi seuraavaa päivää (humalassa soitti). Ei siinä paljon naurattanu alkaa sijaista hommaan perjantai iltana, kun varmaan kaikkien sijaisten vkl suunnitelmat oli jo lukkoon lyöty. :/

yhessä siivousfirmassa :kieh:

Koeaikana niin sinulla kuin työnantajalla on oikeus sanoa työsopimus irti ilman sen kummempia perusteita. Voit vaikka soittaa 5 min ennen työvuoron alkua ja sanoa, ettet enää tule töihin, lopetat. Sama oikeus on työnantajalla.

Ei siinä ole mitään ihmeellistä, että OMALLA AJALLA käydään lääkärissä !

Siinä on kyllä ihmeellistä, että olet siivoustyössä, vaikkei kädet kestä vettä. Kovin pitkää työuraa ei kannata itselle suunnitella.

Sairaslomat tulee työnantajalle kalliiksi. TA maksaa sairalomapalkan työntekijälle ja siihen päälle palkkaa toisen työntekijän tekemään ne sairaan TT:n työt. Tuplapalkka siis, kaikkine palkan sivukuluineen. Jos TT:n ongelma on, ettei kädet kestä vettä, ei siivoustyö ole oikea työ.

Totta kyllä ettei TA toiminut kovin fiksusti raivotessaan TT:lle. Olin itse hoitotyössä pienessä hoivayrityksessä, jossa NAINEN oli pomo ja omistaja ja esimies, ja just tommonen kuspää ...

Ja sitten olin aika isossa firmassa toimistotöissä, yritin varata aikaa työterv.huoltoon että kävisin työtulotarkastuksessa ja juttelisin äärimmäisen huonosta valaistuksesta työpisteessäni.. esimies sanoikin, ettei ettei luvatta voi mennä työterv.huoltoon vaan sinne mennään hänen kauttaan..
no, sain potkut koeaikana. :) :D

MUTTA oletko tietoinen; onko sinulla sairaslomakorvausoikeutta? Kun työsuhde on vasta alussa, on ollut vain vähän aikaa töissä, ei ole välttämättä sairaslomaoikeutta.

Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:

yhessä siivousfirmassa :kieh:

Ettei vaan olis mun entinen pomo, kovasti samanlaiselta kuulostaa..

Yhteistyössä