naurettavaa työnantajalta..tekis mieli pistää takasin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
Oon baronan palkkalistoilla ja hoitovapaalla tällä hetkellä.
sain lokakuussa TEKSTIVIESTIN että palauta työvaatteesi tai ne vähennetään loppupalkasta :xmas:

no minähän soitin sinne heti ja "pomolta" kysyin että miksi on mut irtisanonut,tai ei edes suoraan vaan tolleen vinosti ilmotti että kenkää tuli.
ei muka tienny asiasta mitään ja joku toinen oli antanu kistan ihmisistä joille viesti pitää laittaa.
kehtasi väittää että on sama onko heillä töissä vaiko hoitovapaalla kun ei kuitenkaan ole töissä :laugh:
sanoin ettei hoitovapaalla olijaa voida irtisanoa ja vänkkäs vaan vastaan.
soitin palkanlaskijalle kysyäkseni lomista ja niiden maksusta.no puheeksi tuli tämä juttu ja hän sanoi soittelevansa vähän.kerkesin soittaa liittoon mutten kerinnyt käymään siellä kun palkanlaskija jo soitti ja sanoi ettei mua olekkaan irtisanottu.pitiki mennä avaa suu :kieh: olsiin ollu vaan hiljaa ja tehdä ilmotus.

sitten tokasin vaan esimerkkinä että jos tulisin tekemään heille kerran 2kuussa töitä niin pitääkö mun sillonki palauttaa vaatteet..siis jos tulisin aina 2kk välein.no pomo sanoi sitten vaan että " en tiedä olisko meillä edes töitä sulle kun on niiiin hyvä tilanne ja työntekijöitä"-tämä ei ollu pointtinani.
ja muutenkin hassua,porukka joka kust on kävelly ovesta sisään ni saa töitä (ollaan puhuttu muiden työntekijöiden kanssa) ja vanhat venailee.
en sit tiiä onko noille se taktiikka että otetaan äkkiä "sisään" firmaan ja hyödytään se hetki.

pomo ei missään vaiheessa ottanut muhun enää yhetyttä asian tiimoilta vaikka ensin oli irtisanonu mut laittomasti ja perui sen..
Tänään olis pitäny tulla talvilomarahat,eipä näy :headwall:

tekis mieli kirjottaa sille vaikka sähköposti tai tekstari ja sanoo että tulen uudenvuoden jälkeen hakee työtodistukset yms. kiitos ja näkemiin.

menen mieluummin oikeesti johonkin semmoseen firmaan töihin jossa joku edes tietää mitä on olla hoitovapalla ja irtisanottuna,ja että mitä eroa niillä on :laugh:

muttakun ne on nyt perunu sen irtisanomisen,ei mulla oo muuta kun se viesti niitä vastaan :/
enkä ole hoitovapaalta menossa töihin vielä.
tässä on semmonen juttu että baronalta sanottiin että työsopimus raukee aina kun asiakasyrityksen tarve loppuu..eli kun päätetään kauan oot töissä missäkin..mutta kun mä menin hoitovapaan aikana töihin niin ne ei voi irtisanoo mua samallalailla kun "normaalia" työntekijää ksoka mulla on se hoitovapaa siinä takana.eli mä roikun edelleen siellä "töissä yrityksessä xxxxx" kohdassa.
koska vaikka ilmottaisin palaavani töihin niin joudun käymään ne hastattelut yms taas läpi.ei ihan sama makaanko siellä kirjoilla vaiko en.
ja aina voi mennä viereiseen puljuun hakee töitä.
olin tuolla 2vuotta ja homma kusi muutenkin.

Ilmoita silti liittoon tilanteesta vaikka meilillä ja kerro et irtisanominen on peruttu. Onpahan jo historiatietoa jos myöhemmässä vaiheessa tulee hankaluuksia joko sulla tai jollain muulla. Ettö on jo firman tavat tiedossa :/

ihan vaan noista työvaatteista sen verran että kun ne on työvaatteita niin minun mielestäni ne kuuluu palauttaa pois silloin kun on ä-lomalla, hoitovapaalla tai muuten vaan pitkän aikaa pois. Jos ne on työnantajan hankkimia/maksamia ja sillä tapaa työnantajan omaisuutta.
en tosin tiedä millaisia vaatteita ne on, mutta noin periaatteena kuitenkin

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ihan vaan noista työvaatteista sen verran että kun ne on työvaatteita niin minun mielestäni ne kuuluu palauttaa pois silloin kun on ä-lomalla, hoitovapaalla tai muuten vaan pitkän aikaa pois. Jos ne on työnantajan hankkimia/maksamia ja sillä tapaa työnantajan omaisuutta.
en tosin tiedä millaisia vaatteita ne on, mutta noin periaatteena kuitenkin

ei mulle sillon kukaan mtään puhunu kun jäin äitiyslomalle.
kyseessä pirun kuluneet varastohaalarit ja turvakengät joilla edes minä en tee yhtään mitään.
sillon kun alotin niin san ovat että tuu hakee sit uutta kun menee rikki tai kuluu pahasti.edes kengistä ei tarvinnu maksaa panttia niinkun nykyään.tää oli 2,5v sitten kun sain ne vaatteet.
kuosikin on vaihtunut jo 2 kertaa.
pitäsköhän piruuttain viedä sinnee trukin raiskaamat saappaat ja öljytahraset haalarit :saint:

Meillä on vuokravaatteet ja ne pitää palauttaa yli 3kk palkattoman poissaolon ajaksi. Ja jokaiselle rievulle on laskettu arvo, mikä pitää maksaa, jos ei palauta. Sen listan mukaan työvaatteet onkin mun kalleimpia vaatteita. :laugh:

Siinä tilanteessa, jos haluasi pitää vaatteet, niin pitäis käydä vähintään 1pv/viikossa töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä kannattaa.

Ja mä kyllä hommaisin ihan omalla rahalla turvakengät, ne on kuitenkin oleelliset ja henkilökohtaiset, saa jopa vähentää verotuksessa :)

baronalta olis nyt saanu sievit omaks 50eurolla,tai joku juttu siinä oli.
jotenkin tuntuu ettewi tommosta tarvii kattoo..edelleenkään ei oo se talvilomaraha tullu :kieh:

parashan oli sillon kun jäin ennen äitiyslomaa saikulle kun oli pakko.niin palkanlaskija kämmäs mun sairaspäiväraha paperit kun meinas pokkana että maksavat vaan 2viikolta ja sit menee päivärahalle..oikeesti se oli 4viikkoa muttei uskonu mua vaan tarkisti vielä pomoltaan :o ei tainnu olla oikeesti mikään palkanlaskija.
sit oli kelaan ilmotellu jotain ihan ihme päivämääriä ja jouduin ite selvittää sen sotkun.

viimeks kun kysyin heiltä jotain lyhyttä työtä elokuussa niin semmonen oli heti tarjota mutta silti sain kaikki 4viikoa soitella sinne että millos mä alottaisin kun pitäs pojalle olla hoitaja,pyysivät mua käymään uudestaan ja sanoivat että joo ensviikolla alkaa.sit meni 2viikkoa niin pääsin töihin,ilmottivat edellisenä päivänä'.että näin.onneks ei ollu maksullista lastenhoitajaa

Alkuperäinen kirjoittaja Scala:
Meillä on vuokravaatteet ja ne pitää palauttaa yli 3kk palkattoman poissaolon ajaksi. Ja jokaiselle rievulle on laskettu arvo, mikä pitää maksaa, jos ei palauta. Sen listan mukaan työvaatteet onkin mun kalleimpia vaatteita. :laugh:

Siinä tilanteessa, jos haluasi pitää vaatteet, niin pitäis käydä vähintään 1pv/viikossa töissä.

:laugh:
noi tommoset säännöt on kai nykyään joka paikassa.
tosin mä olen kirjottanu sen vanhan sopimusken noista vaatteista eikä uutta oo pyydetty allekirjottaa joten se vanhahan on sillon pätevä.

ainiin,kohokohta unohtu!
Kun pomon kanssa kiisteltiin siitä että on työttömänä ja hoitovapaalla oleminen sama asia niin kysyin siitä työsopimuksesta kun sehäne i sais olla määräaikanen kun sille ei oo perustetta.(pamin mukaan ei perusteeksi riitä se asikasyrityksen tarve) niin tää mun "pomo" totesi että minulla on työsopimus vuokrakohteeseen eikä baronaan :laugh:
siis herranjumala,minä kirjotin 2 sopimusta kun sinne töihin menin.baronan sopparin ja sen asiakasyrityksen sopparin.ja siis pakkohan mulla on olla baronan kanssa sopimus jos kerran he mulle palkkaakin maksavat :D
ja pakkohan mulla on olla soppari baronan kanssa jos he vuokraavat minut eteenpäin..
älyhoi :xmas:

Yhteistyössä