Onko muilla ekaluokkalaisia jotka lähtevät itkien kouluun?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kivis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kivis

Vieras
Meillä tytön itku vaan koveni sitä mukaan mitä lähemmäksi koulua käveltiin. On ollut aina herkkä luonne uusissa tilanteissa ja jännittää valtavasti. Lisäksi kesän aikana meni koulussa luokkajaot uusiksi ja tytön kaikki kaverit menivät toiselle luokalle, vaikka keväällä tutustumispäivänä olivat samalla luokalla. Melkein koko kesän sitten leikkivät yhdessä ja iloitsivat että ovat ekalla samalla luokalla. Nyt pettymys on ihan mieletön ja jännitys vieläkin isompi.

Toivottavasti pian helpottaa ja tyttö saa uusia kavereita tältä uudelta luokalta.
 
Tänään juttelin asiasta opettajan kanssa ja luokkaa ei vaihdeta. :( Ei auta kun odottaa että tyttö sopeutuu uuteen luokkaan. Harmittaa kyllä itsekin ja ymmärrän hyvin että tyttö on pettynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kivis:
Tänään juttelin asiasta opettajan kanssa ja luokkaa ei vaihdeta. :( Ei auta kun odottaa että tyttö sopeutuu uuteen luokkaan. Harmittaa kyllä itsekin ja ymmärrän hyvin että tyttö on pettynyt.

Voi että. Tsempit tytölle. Olipa ikävä koulun aloitus.
 
kysäise toki koulussa voiko hän päästä vanhojen kavereiden kanssa luokkaan. meilläkin herkkä tyttö, mutta pikkuhiljaa totutellaan uuteen arkeen. viime viikko oli meillä yhtä tuskaa, mutta nyt on tajunnut, ettei kotihoito ole enää vaihtoehto. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja turtles:
Itkun kanssa mennään, hyppien ilosta tullaan koulusta! Ottaa lujille tää alku. :hug:


Meilläkin tuo tuli pirteämpänä kotiin eilen, sanoi kyllä että oli pari kertaa itkenyt koulussa ja iltapäiväkerhossa. Jospa se tästä pikkuhiljaa helpottaisi meillä kaikilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kivis:
Tänään juttelin asiasta opettajan kanssa ja luokkaa ei vaihdeta. :( Ei auta kun odottaa että tyttö sopeutuu uuteen luokkaan. Harmittaa kyllä itsekin ja ymmärrän hyvin että tyttö on pettynyt.

miksihän ne toiset sit vaihdettiin eri luokkaan? mä olen itse nyt tutustellut uusien lasten vanhempiin ja sopinut alustavasti että haetaan joku päivä pihalle leikkimään. (melkein sama koulumatka heillä, mutta ei tunneta ennestään). jospa näin tutustuminen kävisi joutuisammin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rintintin:
Alkuperäinen kirjoittaja kivis:
Tänään juttelin asiasta opettajan kanssa ja luokkaa ei vaihdeta. :( Ei auta kun odottaa että tyttö sopeutuu uuteen luokkaan. Harmittaa kyllä itsekin ja ymmärrän hyvin että tyttö on pettynyt.

miksihän ne toiset sit vaihdettiin eri luokkaan? mä olen itse nyt tutustellut uusien lasten vanhempiin ja sopinut alustavasti että haetaan joku päivä pihalle leikkimään. (melkein sama koulumatka heillä, mutta ei tunneta ennestään). jospa näin tutustuminen kävisi joutuisammin.


Syytä en tiedä, että miksi luokkajako meni miten meni. Toki ollaan sanottu että vaikka ne tutut kaverit ovatkin eri luokalla niin ei se estä yhdessä leikkimistä. Ihan samalla tavalla voivat olla yhdessä iltasella tai viikonloppuisin.
 
Ei itke mein ekaluokkalainen. Hiljainen ja totinen kyllä on kun koulunpihalle tänäaamunakin mentiin. Kaverit kun tuli, löytyi taas se oma iloisuus!
Mutta tänäkin aamuna osui silmään 3 itkevää ekaluokkalaista. Että kyllä muitakin pelottaa ja jännittää.

Meillä kävi niin hyvin että tää keskimmäinen pääs parhaitten kavereitten kanssa samalle luokalle ja samaan ryhmään, ja vielä sen open luokalle kenen haluskin!
Keväällä tehtiin integrointipäätös ja siinä sain esittää toiveita tulevan luokan ja open suhteen (ja kaikki toteutu ) joten sehän tätä asiaa kyllä muuttaa aika paljon muihin verrattuna.

Kun miä alotin koulun joskus millo lie, olikohan -88, niin jouduttiin parhaan kaverin kanssa eriluokille. Molemmille tuli niin suuri itku ja suru että opet ja reksi teki päätöksen että myö päästiin samalle luokalle. Silloin vaihto onnistui.

:hug: tytölle
 
En halua pelotella, mutta saattaa kestää pitkäänkin, ennen kuin lapsi oppii nauttimaan koulunkäynnistä. Itku loppuu varmaan piankin.
Meillä alkaa nyt tokalla helpottaa, tosin tein niin tyhmästi, että muutettiin kesällä uuteen paikkaan ja lapsi sit syksyllä uudella alueella kouluun. Noi lähimmät lapset, jotka ovat samaa ikää, meni sitten rinnakkaiselle luokalle ja tämän lisäksi luokalla on yksi tyttö, joka määrää kuka kenenkin kanssa saa leikkiä. Pikkuhiljaa tytöt ovat saaneet tänän määräilijä-neitokaisen ylivallan nujerrettua ja hänellä on enää muutama, ketä pitää vallassaa. Niinpä siitä ringistä on vapautunut useita lapsia, jotka sitten leikkii myös minun tytön kanssa, ja nyt tyttäreni on taas oma iloinen itsensä. Mutta näin ei siis tarvitse käydä teillä, mutta lapset on yllättävän julmia ja silloin voi kestää kauankin tuo tutustuminen.
 

Yhteistyössä