onko muiden miehet tälläisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mami-83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mami-83

Vieras
Meillä mies on nyt lopettanut kaikki kotitöiden teot. Eilen totesi vaan mulle ettei ole mikään järki siivota kun talo on sen näköinen seuraavana päivänä kuin ei olisi ikinä siivottukaan. Siis mä oon niin väsyksissä kun nykyään saan tehdä kaiken yksin. Mies ei laita tikkua ristiin enää minkään asian eteen. Minä hoidan kaiken, jopa laskujen maksut ja kaikki juoksevat asiat. Mies käy vaan töissä. Joskus harvoin mies on pyykkiä pessyt/tehnyt ruokaa, mut nekin kerrat voi laskea yhdellä kädellä.. Jos mies jää lasten kanssa, hän on vaan lasten kanssa eikä tee mitään muuta. Sit mies ihmettelee et kuinka päivän aikana niin paljon sotkua kun minä olen lasten kanssa. Mut mies ei näyttävästi ymmärrä et minä teen ruokaa,pesen pyykkiä ja laitan tiskit päivän aikana. Ja minua ei haittaa yhtään jos lapset levittää lelujansa olohuoneen lattialle.Voisihan mies ne vaikka illalla kerätä, mutta ei. Oli pakko purkaa jonnekin

En katselisi miestä, joka ei tee mitään kotitöitä. Sovi miehesi kanssa, mitkä on hänen kotitöitään, jotka ovat hänen vastuullaan! Esimerkiksi: Roskien vienti, Astianpesukoneen tyhjentäminen ja vaikka saunan ja vessojen pesu. Jutelkaa!

Meillä mies ei tee ikinä mitään! Seurusteluaikanamme teki kotitöitä ja huomioi minua. Viisi vuotta sitten, kun lapsemme syntyi on siitä asti elänyt miten häntä huvittaa. Eli ei tee kotitöitä, jaksaa kyllä valittaa kuinka sotkuista täällä on! Mutta ei tee mitään autttaakseni minua. Olemme työelämässä ja töitten jälkeen pitää tehdä kotityöt, huolehtia lapsestamme ja käydä kaupassa. minä teen nämä kaikki yksin. Viikonloppuisin minä ulkoilutan lastamme, leikin hänen kanssaan ja yritän siinä samalla hoitaa kotiamme ja rentoutua. mutta enpä huomioi miestänikään millään lailla.

Ihan kuin olisin lukenut oman tekstin... täällä siis samanlainen mies. Välillä ottaa niin päähän ja tuntuu siltä kun olisin kone joka toimii napin painalluksella koko päivän. Siis kaikki arkirutiinit kuuluvat mulle ja jos huomautan et jotain voisi tehdä niin riita valmis. Hänen ollessa töissä niin teenkin hommia valittamatta. Illalla mullakin voisi olla vapaata. Mut jos kotona olen niin ei varmaan ryhdy mihinkään edes pyytämällä... saattaa jotain tehdä jos olen poissa, mut aika harvoin. Turha täs on kuitenkin valitella, itseppä olen valintani tehnyt, mut kyl se päähän ottaa olla nyt aikuiselle miehelle "äitinä".

Mun mies on just tollanen |O siis se ajattelee että koska hän käy töissä niin hänen ei tarvi tehdä mitään kotona :kieh: No kun minä siivoan, laitan ruuan, pesen pyykit, hoidan lapset ja olen vaan kotona ei minulla ole väsy eikä mun tarvi levätä koskaan.Siis oikeesti on niin rasittavaa kun itse joutuu tehdä kaiken kun toinen vaan makoilee sohvalla :/

Jättäkää ne miehenne kahdeksi viikoksi kotiin lapsen/ lasten kanssa. Josko sitten arvostusta/ apua heltiäis?

Käsittämättömiä tyyppejä! Eivätkö ne kunnioita teitä ollenkaan? Ettekö keskustele?

No meillä minä olen lasten kanssa kotona ja mies kai pitää itsestään selvyytenä et minun pitää sitten kaikki kotityöt, mut omasta mielestäni mies vois joskus edes tehdä jotain. esim. Eilen illalla vaihdoin vauvalle kakkavaipan ja jätin sen vaipan vessan lattialle kun tiesin et mies käy vielä pihalla ja ajattelin et olis voinut samalla viedä sen. Mut aamulla kun heräsin vaippaa ei oltu viety ja kaiken lisäksi koira oli repinyt sen vaipan. Eli mies ei ollut edes vessan ovea laittanut illlalla kiinni.

Joo, eksä oli...paitsi ei ollut lapsen kanssakaan, kun ei kuulemma raskaan kurssipäivän (meni sinne ehkä kymmenen aikaan jos jaksoi, ennen kolmea tuli takas, minä olin koulussa matkoineen 6.30-17.30, tiedän kun äitini oli tyttöä hoitamassa ja kertoi...) jälkeen...siksi juuri on eksä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Mami-83:
Meillä mies on nyt lopettanut kaikki kotitöiden teot. Eilen totesi vaan mulle ettei ole mikään järki siivota kun talo on sen näköinen seuraavana päivänä kuin ei olisi ikinä siivottukaan. Siis mä oon niin väsyksissä kun nykyään saan tehdä kaiken yksin. Mies ei laita tikkua ristiin enää minkään asian eteen. Minä hoidan kaiken, jopa laskujen maksut ja kaikki juoksevat asiat. Mies käy vaan töissä. Joskus harvoin mies on pyykkiä pessyt/tehnyt ruokaa, mut nekin kerrat voi laskea yhdellä kädellä.. Jos mies jää lasten kanssa, hän on vaan lasten kanssa eikä tee mitään muuta. Sit mies ihmettelee et kuinka päivän aikana niin paljon sotkua kun minä olen lasten kanssa. Mut mies ei näyttävästi ymmärrä et minä teen ruokaa,pesen pyykkiä ja laitan tiskit päivän aikana. Ja minua ei haittaa yhtään jos lapset levittää lelujansa olohuoneen lattialle.Voisihan mies ne vaikka illalla kerätä, mutta ei. Oli pakko purkaa jonnekin

Aivan kuin olisit mun miehestä kirjoittanut. Meillä suhteen alussa mies vielä osallistui, nyt saa just ja just ne ruuat omaan ja lasten suuhun, jos en satu olemaan kotona. Jälkien siivoaminen ois jo liikaa. En tajua miten on ajauduttu tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Hmm...
Mä en edes näe lasten leluja sotkuna.

Mutta lapset kyllä saavat kerätä ne ihan itse, kun kerran levittävätkin. :saint:

En odota, että Äijä työpäivänsä päälle siivoaisi.

Isompi meillä siivoaa sotkunsa itse,mut pienempi ei vielä osaa :) Ja pienempi meillä on se kovin sotkija

mun mies kans suhteen alussa tiskas ja imuroi oma-alotteisesti,mut ei enää.... enkä just tässä elämänvaiheessa sitä odotakaan,mut aiemmin olisin apua todella kaivannut.. :|

Yhteistyössä