Jos käytte jossain niin kumpi maksaa teillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua on alkanut pikkuhiljaa ärsyttää kun meillä minä maksan kaiken, bensan ruuan, ostokset... Mies maksaa laskuja, samoin minä, mutta sen lisäksi kaikki juoksevat kulut jää minulle, mies vaan seisoo vieressä eikä tee elettäkään maksaakseen jotain. Eikä kuitenkaan voi tehdä niin ettei lasten kanssa käy missään, toi yksi vaan lusmuilee siinä sivussa ilmaiseksi. Olis kiva jos äijä olisi edes kerran näiden viiden vuoden aikana tarjonnut meille muille edes jäätelöt, mutta ei.
Meillä on omat rahat - omat jutut ostetaan itse, yhteiset puoliksi. Jos käydään esim. kahvilla, maksetaan yleensä omat tilauksemme. Mies kyllä vie myös syömään tai kahville niin, että maksaa kaiken. Mutta perusoletuksena on se, että arkitilanteissa maksetaan itse omamme. Olemme molemmat tähän tyytyväisiä.
Lisään vielä tuohon vastaukseeni, että olemme siis naimisissa ja meillä on lapsi. Lapsen kulut maksetaan puoliksi.

Meillä ei hirveesti lasketa, mutta ulkona jos käydään (esim rafla) niin useimmiten mies hoitaa taksit ym. Kaupassa taas mun on helppo syrjäyttää mies ja käskeä pakkaamaan ostoksia :)

Itse maksetaan omat automme ja asuntolainamme. Muuten asumiskulut menee about puoliksi.

Oikeastaan se maksaa kuka ensin ehtii :laugh:

Mies maksaa melkein aina. Olen kotihoidontuella ja miehen palkka on noin 4000 e, joten ei tarvitse paljon miettiä. Itse maksan vain, jos käyn yksin ruokakaupassa ja joskus lapsen vaatteita ym. Omat vaatteenikin maksan. Erilliset tilit on kuitenkin.

Uusimmat

Yhteistyössä