miehet on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mä vaan

Vieras
mitä kannatais tehä, ku mies on iltavuoro viikossa ja näinollen halunnut nukkua joka aamu myöhään
minä edelleen nousen lasten kanssa. viime yökin oli todella levoton meidän vauva heräsi ainakin kymmenen kertaa. ja minä jouduin heräämään aina yöllä ja mies vain käänsi kylkeään

ihme touhua, että tuola se vaan vieläkin nukkuu lukitsi oikeen ovenkin ja huusi ilkeyksiä.kävi päällekkin, kun menin herättelemään
aina minä meillä teen kaikki, maksan laskut, vaihdan puhelinliittymiä...siivoan, laitan ruokaa, ennenkaikkea hoidan lapsia. ym ym
herralla on vaan aina niin väsy, ei jaksa tehdä mitään ja pitää saada nukkua, aina jokin syy, että saa nukkua

Kyllä minä ainakin nousen lasten kanssa kun mies on töissä ja itse kotona, viikonloppusin usein noustaan kaikki, siihen tottuu eikä nukutakaan hirveen myöhään. Ite otan päikkärit tarvittaessa ja isompi tekee kyllä pahojaan sillä aikaa vaikka mulla on toinen silmä auki.

Meidän lapsi on kipeä, se heräsi eilen illalla ja valitti korviaan. Mies lähti oma-aloitteisesti viemään sitä päivystykseen, vaikka meidän työt alkaa puoli seitsemältä. Mä jäin tytön kanssa kotiin, kun se on kipeä ja mies meni töihin. Vaikkakaan se ei ole reilua, niin mies ajattelee aina ensin minun kannalta asioita.

Onko hänellä raskas työ? Silloin tarvitsee enemmän unta... Jos hän on valvonut myöhään tarvitsee unta aamulla hiukan pitempään, että jaksaa taas uuden iltavuoron töissä. Jos toinen on kotona hoitamassa lapset ja toinen käy töissä on minusta aika loogista, että se kotona oleva ehtii tehdä enemmän kotitöitä, kuin se töissä käyvä. Toisaalta. olettaisi sen töissä käyvänkin tietenkin jonkun verran osallistuvan ja ainakin olevan kiinnostunut kodin asioista, ettei kaikki jää toiselle kokonaan.

meillä mies tekee kolmivuorotyötä niin että viikollakin voi sitten olla vaikka neljä vapaapäivää. Minä olen kuitenkin sitten hoitanut meillä pääasiallisesti vauvan tarpeet ja antanut miehen nukkua jos on nukuttanut. Itse on kuitenkin rutinoitunut yöpuuhastelluun ja tyttökin virkistyy sitten yöllä liikaa jos isä puuhastelee kun on kuitenkin erillaista. Meillä mies tosin sitten on vapaa-aamuina jos minua on aamulla väsyttänyt niin herännyt tytön kanssa ja alkanut puuhastelemaan ja jättänyt minut nukkumaan ja antanut nukkua kaikesssa rauhassa niin kauan kuin on nukuttanut. Epäreilullehan se voi tuntua, mutta itse ainakin tietää miten paljon vaikeampi miehen on kesken unien herätä, niin helpommalla pääsee kaikki kun antaa nukkua. Levännyt mies päivällä on sitten mieleisempi kun väsynyt ärisijä :)
Eik kannata keskittyä laskemaan liian tarkkaan mitä minä oon tehnyt ja mitä sinä et :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
mitä kannatais tehä, ku mies on iltavuoro viikossa ja näinollen halunnut nukkua joka aamu myöhään
minä edelleen nousen lasten kanssa. viime yökin oli todella levoton meidän vauva heräsi ainakin kymmenen kertaa. ja minä jouduin heräämään aina yöllä ja mies vain käänsi kylkeään

ihme touhua, että tuola se vaan vieläkin nukkuu lukitsi oikeen ovenkin ja huusi ilkeyksiä.kävi päällekkin, kun menin herättelemään
aina minä meillä teen kaikki, maksan laskut, vaihdan puhelinliittymiä...siivoan, laitan ruokaa, ennenkaikkea hoidan lapsia. ym ym
herralla on vaan aina niin väsy, ei jaksa tehdä mitään ja pitää saada nukkua, aina jokin syy, että saa nukkua

tapahtuuko tommosta usein? :o :( :hug:
ootko puhunu miehes kanssa siitä että sua väsyttää ja haluisit kans joskus nukkua?

Hmm.. mä ajattelen tän asian niin, että mies käy töissä ansaitsemassa meille rahaa, ja minun työni tällä hetkellä on olla kotona ja hoitaa vauvaa.
En vaadi miestä osallistumaan yöheräämisiin viikolla, kun on aikainen ylösnousu töiden takia. Viikonloppuisin auttaa tietysti öisinkin.