[QUOTE="Lumi75";22369424 begin_of_the_skype_highlighting**************22369424******end_of_the_skype_highlighting]Joo, tutulta kuulostaa. Kun mun ex löysi naisen, joka ei tykännyt meidän lapsista, lakkasi isä tapaamasta lapsiaan, ei vastannut heille puhelimeen kuin aniharvoin, lupauksia lupausten perään. Lupasi hakea lapset, lapset odottivat laukun kanssa, isä ei tullutkaan. Olin aivan epätoivoinen, yritin hyvällä ja pahalla. Lopulta en voinut muutakuin itkeä yhdessä lasten kanssa, sydän särkyneenä lasten puolesta. Oli aivan kauheaa kun lapsi kysyi miksi isä ei halua tavata heitä, onko hän niin huono poika ettei kelpaa isälle.
Kun exällä ja tällä naisella tuli ero kolmen vuoden seurustelun jälkeen niin isä halusi heti alkaa tapaamaan lapsiaan. Pikkuhiljaa alkoi rakentamaan uudestaan suhdetta lapsiinsa. Mutta paljosta jäi paitsi, ei nähnyt poikiensa kasvavan ja varttuvan. Ja takuulla lapset muistavat aina tuon ajan kun isä ei halunnut tavata heitä, välillä sanoivat vihaavansa häntä.
Tämä exän nainen oli narsisti joka jotenkin sai kiedottua exän pikkusormen ympärille niin ettei tämä saa tavata lapsiaan. Ja mikä parasta, tällä naiselle on itselläkin kolme lasta, samanikäisiä kun minun ja exän lapset.
Sääliksi käy tätä miestä kenet hän iski seuraavaksi.
Ja kyseessä on ihan suomalainen mies!
Muuta neuvoa en osaa antaa kuin että älä mustamaalaa isää, sano lapselle että isän elämäntilanne on nyt sellainen ettei voi tavata lasta mutta takuulla silti rakastaa tätä. Tuon neuvon sain sosiaalityöntekijältä. Itse ajattelin mielessäni että edestänsä löytää, tulee päivä jolloin hän katuu sitä kun ei ole tavannut lapsiaan.
Sekavaa tämä mun kirjoitus kun kiireellä kirjoitan....[/QUOTE]
Tuon lupausten sepittelyn itseasiassa unohdinkin. En ole enää vähään aikaan edes uskaltanut etukäteen puhua lapsellemme mitään isänsä lupauksista koska saattaa mennä se luvattu päivä sillei ettei isä edes soita. Siinä sitten me kaikki odottelemme että mikä on homman nimi. Eli meidän elämä ja suunnitelmat pyörii isän tyhjien lupausten ympärillä.
Sitten kun olen lukenut yliopistossa erityispedagogiikkaa ja tiedän mitä puuttuva isä voi pahimmillaan lapselle tehdä. Onhan nykyinen mieheni läsnä mutta mua niin harmittaa kun vielä keväällä exän piti saarnata lapsellemme ettei uusi mieheni ole hänen isänsä vaan hän on. Piti iskostaa tuokin asia päähän ja sitten häipyä!
Mutta helpolla en miestä päästä jos hän meinaa luikerrella joskus takaisin. Eikä hän pääse takaisin ellei lapsemme itse halua, jos siis kuluu vuosia aikaa.
Saanko kysyä minkä ikäisiä teidän lapset olivat silloin kun isä katkaisi välit?