onko mitenkään mahdollista saada positiivista raskaustestiä n. 1,5 vkon päästä yhdynnästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kysyn vaan kun eräs ystäväni kertoi olevansa raskaana ja sanoi että hääyön lapsi on. Häistä oli silloin tasan 2 viikkoa kun asian kertoi...

Itse kyllä epäilen että ei ole mahdollista saada positiivista tulosta noin pian hedelmöittymisestä. En sitten viitsinyt alkaa kinaamaan aiheesta, sama se sille, iloinen asia kuitenkin.

Ok, eli on mahdollista...

No mitenkäs sitten se kun väitti että on neuvolassa käynyt mutta ei oltu laskettu la:ta lainkaan? Ja ei siis tienny milloin on laskettu aika...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok, eli on mahdollista...

No mitenkäs sitten se kun väitti että on neuvolassa käynyt mutta ei oltu laskettu la:ta lainkaan? Ja ei siis tienny milloin on laskettu aika...

Jos kuukautiset ovat kovin epäsäännölliset, on hankala laskettua aikaa arvioida muuten kuin ultran perusteella. Ehkä ultraa ei ollut vielä tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkue:
mutta eikös testi näytä +saa vasta kun hcg:tä erittyy ja sitä erittyy (vai olenko väärässä) vasta kun alkio kiinnittyy kohdun seinämään

Niin on. Kiinnittyminenhän tapahtuu muutaman päivän kuluttua hedelmöittymisestä.

Siis ovulaatio tapahtuu NOIN 14 VRK ENNEN kuukautisten alkua. Ja apteekinkin testi näyttää plussaa jo sinä päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa. Eli säännöllisellä kierrolla jne. tuo on täysin mahdollista ja siis ihan normaalia!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
On tainnu kaverisi harrastaa esiaviollista seksiä... :D

ta no mistä mä sen tietäsin onko mahollista plussata alle kahessa viikossa yhdynnästä...?

No kun itse asiassa hän kuuluu uskoon jossa esiaviollinen seksi on "kiellettyä". Niin siksi pohdin että onkohan tuo mahdollista...

Ja mulle on siis se ja sama milloin sen lapsi on saanut alkunsa, mutta ärsyttä se että mulle, jo lapsen saaneelle, pitää yrittää uskotella että lapsi on avioliitossa alkunsa saanut. Mua ei kiinnosta onko se lapsi saatu avioliitossa vai ei, mutta ei musta kivaa oo että pidetään niin tyhmänä että uskoisin tuon jutun.

Mutta ehkä siis olen tyhmä, jos kerta 7 päivän päästä yhdynnästä voi testi näyttää plussaa.

Tuota neuvolassa käyntiä epäilen,ellei sitten ole siellä käynyt vaan testauttamassa raskauden. Voi kyllä näyttää plussaa,jos ovulaatioa oli just samaan aikaan kun hääyö.... Neuvolaanhan ei yleensä anneta aika akun n.viikolle 8-9?

Yhteistyössä