onko minulla oikeus?

• Viestiketjun aloittaja ilkeäkö?
  • Ensimmäinen viesti
v
Luuletko, että miehesi olisi menossa vanhempiensa luo lapsen kanssa ilman sinua? Jos näin on, niin hankala tilanne, jos mies ei ymmärrä, ettei lasta voi jättää sinne yksin. Meillä on onneksi miehen kanssa yhteisymmärrys vastaavasta asia. Emme ole esimerkiksi koskaan yöpyneet lasten kanssa isovanhempien luona, vaikka onkin pitkä välimatka ja vaikka meitä onkin pyydetty yöpymään siellä.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tähän kuuluu niin paljon muutakin.. anoppi mm. haukkunut minua miehelleni niin että itse olin vieressä. Haukkui vaikka oli tavannut minut kerran aiemmin ohimennen..

itse en kaikesta huolimatta jaksa kantaa kaunaa vaan haluaisin olla väleissä, läheisiä en meistä koskaan odottanutkaan tulevan.. Haluaisin silti kuulua myös heidän perheeseensä..
Anoppisi saattaa olla oikein hyvä mummo lapsellenne, vaikka sinun ja anoppisi välit eivät olisikaan hyvät. Älä siis rankaise lastasi siitä, mitä anoppisi on sinulle joskus sanonut. Puhu miehellesi, jos sinua huolestuttaa se, että hän antaisi lapsenne isovanhempien hoiviin, jos nämä eivät ole kykeneviä lasta hoitamaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
tähän kuuluu niin paljon muutakin.. anoppi mm. haukkunut minua miehelleni niin että itse olin vieressä. Haukkui vaikka oli tavannut minut kerran aiemmin ohimennen..

itse en kaikesta huolimatta jaksa kantaa kaunaa vaan haluaisin olla väleissä, läheisiä en meistä koskaan odottanutkaan tulevan.. Haluaisin silti kuulua myös heidän perheeseensä..
Anoppisi saattaa olla oikein hyvä mummo lapsellenne, vaikka sinun ja anoppisi välit eivät olisikaan hyvät. Älä siis rankaise lastasi siitä, mitä anoppisi on sinulle joskus sanonut. Puhu miehellesi, jos sinua huolestuttaa se, että hän antaisi lapsenne isovanhempien hoiviin, jos nämä eivät ole kykeneviä lasta hoitamaan.
eli mulla on velvollisuus antaa pieni lapsi hoitoon ventovieraille ihmisille, vaikka en pätkääkään luota että lapsi olisi heidän luonaan turvassa?

mutta tulevilla isovanhemmille ei ole mitään velvollisuutta osoittaa että olisivat läsnä ja turvallisia sekä välittäviä ihmisiä?

minä en edelleen halua rankaista lasta, haluan että hänellä olisi paljon välittäviä ihmisiä ympärillään, mutta kyllä näihin ihmisiin pitäisi pystyä mielestäni myös luottamaan..

.....
mun mielestä on oikeus jos asia on perusteltu.

samalla lailla isällä on oikeus olla päästämättä lasta jonnekin jos asia on perusteltu..

kummallakin vanhemmalla samat oikeudet lapseen!

ja mun käsittääkseni äiti ei ole eväämässä lapselta isovanhemmilta vaan vaatii että itse saa olla mukana kun kyseisten ihmisten luona käydään? ei se ole väärin.. ja pienen lapsen kanssa se on mentäväkin :)

Meillä oli sama tilanne aikoinaan ja tehtiin hyvin selväks isovanhemmille, et meille on turha tulla ja meitä on turha odottaa kylään, kun on juonut, edes vähääkään. Ja meillä on toiminu, ku sanottiin suoraan miten halutaan tilanteessa toimia.

Mun käsittääkseni isovanhemmilla ei ole mitään olemassaolevaa oikeutta hoitaa lasta yksinään ilman toista vanhempaa ja tämän läsnäoloa. Mutta minusta ei myöskään ole oikein viedä lapselta oikeutta tavata isovanhempiaan esim isän ollessa paikalla, ellet itse voi sinne mennä. Humalaisille ei isäkään saa jättää lasta hoidettavaksi jos itse poistuu paikalta, eikä humaltuneen ihmisen ole hyvä olla lapsen lähellä muutoinkaan. Ellei pysty olemaan selvänä, ei tarvitse tavata ollenkaan.

eli mulla on velvollisuus antaa pieni lapsi hoitoon ventovieraille ihmisille, vaikka en pätkääkään luota että lapsi olisi heidän luonaan turvassa?
Ei sulla mitään tälläistä velvollisuutta ole, eikä isovanhemmilla mitään vastaavaa oikeutta. Yhdessä isän kanssa päätätte.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tyhmä kysymys, mutta miksi ihmeessä miehesi jättäisi oman lapsensa paikkaan, jossa ei ole luotettavaa hoitajaa?
mies ei myönnä että hänen vanhempansa ovat alkoholisteja..
Mistä sinä tiedät heidän olevan, jos et ole heitä tavannut?
ai tämä keskustelu on vielä käynnissä näköjään..

noh, olen tavannut muutaman kerran ja juttuja kuullut heidän elämästään miehen kertomana. Miehen mielestä perheessä ei ongelmaa mutta itse suhtaudun alkoholiin erilailla työni ja kokemusteni kautta.

No huh huh.
Eikö miehesi puolusta sinua kun anoppi haukkuu sinua hänelle sinun ollessasi vieressä?
Miehesi ei huoli sinua mukaan ja appivanhempasi eivät huoli sinua heille (vai kiikastaako pelkästä miehestä?) Onko miehesi sanonut syytä miksei huoli mukaan? Häpeääkö alkoholistivanhempiaan eikä halua tunnustaa totuutta?

Jos lapsen isä vie lapsen mukanaan vanhemmilleen ja vastaa ja hoitaa lapsen täysin siellä, niin ei pitäisi olla ongelmaa. Mutta jos isä jättää lapsen humalaisille, se on heitteillejättö. Tilannetta ei kuitenkaan auta yhtään että mies vie lapsen väkisin ja sillä aikaa sinä pelkäät että känninen mummu pudottaa lapsen, vaan kyllä ihanne olisi että voisitte olla kaikki yhtä aikaa samassa rakennuksessa.

Minusta sinulla on asenne kohdallaan siinä mielessä että haluaisit olla yhteyksissä ja kuulua perheeseen.
Entäs jos appivanhemmat tulisivat teille katsomaan lasta? Toivottavasti vauvan syntymä lisää kiinnostusta teidän perhettänne kohtaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
No huh huh.
Eikö miehesi puolusta sinua kun anoppi haukkuu sinua hänelle sinun ollessasi vieressä?
Miehesi ei huoli sinua mukaan ja appivanhempasi eivät huoli sinua heille (vai kiikastaako pelkästä miehestä?) Onko miehesi sanonut syytä miksei huoli mukaan? Häpeääkö alkoholistivanhempiaan eikä halua tunnustaa totuutta?

Jos lapsen isä vie lapsen mukanaan vanhemmilleen ja vastaa ja hoitaa lapsen täysin siellä, niin ei pitäisi olla ongelmaa. Mutta jos isä jättää lapsen humalaisille, se on heitteillejättö. Tilannetta ei kuitenkaan auta yhtään että mies vie lapsen väkisin ja sillä aikaa sinä pelkäät että känninen mummu pudottaa lapsen, vaan kyllä ihanne olisi että voisitte olla kaikki yhtä aikaa samassa rakennuksessa.

Minusta sinulla on asenne kohdallaan siinä mielessä että haluaisit olla yhteyksissä ja kuulua perheeseen.
Entäs jos appivanhemmat tulisivat teille katsomaan lasta? Toivottavasti vauvan syntymä lisää kiinnostusta teidän perhettänne kohtaan.
todennäköisintä on että eivät tule katsomaan meille vauvaa :( juuri tässä yksi päivä pyysin miestäni pyytämään vanhempiaan meille kylään (käyneet vain kerran ja siitäkin useampi vuosi aikaa) ja mies sanoi että eivät he aio tulla.

en tiedä mikä heillä mättää etteivät voi tulla kylään.

minä olen nimenomaan se, joka haluaa olla väleissä ja että käytäisiin kylässä puolin ja toisin (edes kerran vuodessa, onko liikaa vaadittu) mutta kukaan ei tule vastaan missään suhteessa.

mies käy auttamassa joissakin hommissa siellä ja vetoaa siihen ettei ota minua mukaan. ettei mun tarttis odotella. vaikka eipä ne niin maailman äärissä ole etteikö muuten vaan voisi käymään mennä..

outoa
Esimerkki taas siitä, kun perhe ei ole suunniteltu ja ongelmat alkavat jo ennen lapsen syntymää. Mieti mitä teet lapsellesi. Kyllä tällaiset asiat täytyisi pystyä ratkaisemaan lapsen parhaaksi. Jos lapsen molemmilla vanhemmilla on huoltajuus tai tapaamisoikeus, niin aika vaikeaa on kieltää tapaamasta isovanhempiakaan ilman vankkoja perusteluja joita tuossa ei näytä lainkaan olevan. Tietenkin vielä olettamus, että lapsen vanhemmat eivät tule olemaan yhdessä, koska muuten tuo kuullostaa jo tosi oudolta.
Just noin! Vauva vaan tulee ja mietitään jo etukäteen kuinka voisi olla tapaamatta isovanhempiaan.
Kait työssäkäyvät sentään jotain vastuuntuntoa omaavat vaikka alkoholia vapaalla ottaisivatkin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
Esimerkki taas siitä, kun perhe ei ole suunniteltu ja ongelmat alkavat jo ennen lapsen syntymää. Mieti mitä teet lapsellesi. Kyllä tällaiset asiat täytyisi pystyä ratkaisemaan lapsen parhaaksi. Jos lapsen molemmilla vanhemmilla on huoltajuus tai tapaamisoikeus, niin aika vaikeaa on kieltää tapaamasta isovanhempiakaan ilman vankkoja perusteluja joita tuossa ei näytä lainkaan olevan. Tietenkin vielä olettamus, että lapsen vanhemmat eivät tule olemaan yhdessä, koska muuten tuo kuullostaa jo tosi oudolta.
Just noin! Vauva vaan tulee ja mietitään jo etukäteen kuinka voisi olla tapaamatta isovanhempiaan.
Kait työssäkäyvät sentään jotain vastuuntuntoa omaavat vaikka alkoholia vapaalla ottaisivatkin.
1. vauva on erittäin suunniteltu ja yli vuoden yritetty
2. sinulla ei taida olla mitään käsitystä siitä millainen alkoholisti voi olla? suurin osa käy työssä, ovat erittäin pidettyjä ja kulissit kunnossa. Todellisuus kotioloissa on ihan toinen!
3. Minä en ole hetkeäkään miettinyt siltä kannalta että miten estäisin lasta tapaamasta isovanhempiaan! Vaatimuksenani on päästä itse mukaan koska en voi luottaa minulle vieraisiin ihmisiin niin paljon että antaisin lapseni heidän hoitoonsa. kuten olen monta kertaa sanonut, haluan heidän kuuluvan lapsen elämään, mutta tietyin ehdoin alkoholismin takia!

miksi täällä aina yritetään vääntää joka asia riidaksi ja väännellään alkuperäistä viestiä oman mallin mukaan?

Yhteistyössä