Onko mielestäsi herjaamista jos sanoo jonkun olevan mustalainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaaji
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Tosin en pidä neekeri sanaa rasistisena. Mutta yhteiskunta pitää sitä sanaa rasistisena.
"Negro" = musta, tumma.. tai jotain sellaista. Tummaihoinen tai mustaihoinen.. ei oo rasismia....sanoa. Ty-pe-rää |O
Se joka keksi neekeri sanan rasistiseksi taisi olla joku ÄITI jolla pipo kiristi :-D ja piti päteä.

Sulla on niin loistavat mielipitees joka asiassa! HUh

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Ei mun mielestä, jos sitä ei käytä herjaamiseen. Tiedän tosin mustalaisia, jotka siitä vetävät herneet nenään. Täysin neutraalia on käyttää sanaa romani.
Minä en ole kuullut kuin valtaväestön käyttävän itsestään sanaa valkolainen. En koskaan mustalaisten.

mä olen kuullut romani miehen joka huusi et oo sä valkolainen hiljaa!

Tosin en pidä neekeri sanaa rasistisena. Mutta yhteiskunta pitää sitä sanaa rasistisena.
"Negro" = musta, tumma.. tai jotain sellaista. Tummaihoinen tai mustaihoinen.. ei oo rasismia....sanoa. Ty-pe-rää |O
Se joka keksi neekeri sanan rasistiseksi taisi olla joku ÄITI jolla pipo kiristi :-D ja piti päteä.

Mulla itselläni on tummaihoinen mies ja meillä on yhteinen lapsi ja en todellakaan haluaisi että lastani tai hänen isäänsä kutauttaisiin neekeriksi tai puolineekeriksi!!

Alkuperäinen kirjoittaja että näin:

Mulla itselläni on tummaihoinen mies ja meillä on yhteinen lapsi ja en todellakaan haluaisi että lastani tai hänen isäänsä kutauttaisiin neekeriksi tai puolineekeriksi!!

No eihän kukaan puolineekeriksi lastasi kutsuiskaan, sillehän on ihan oma sanansa, mulatti :)

Ensinnäkin ihmisiä ei pitäisi haukkua värin kulttuurin tai minkään muunkaan asian takia, kuitenkin jotkut siihe sortuvat ja ovat siinä mielestäni väärässä. Itse olen puoli romaani ja kyllä ymmärrän jos ystävät kutsuvat mustalaiseksi mutta manne huutelut menee jo yli mistä suutun. miettikää siis tarkoin ihmiset mitä toisillenne huutelette!! tiedän kyllä että kaaleet osaavat huuella ja haukkua mutta heidän kanssa ei kannata alkaa haastamaan riitaa silä se ei pääty hyvin. tiedän kokemuksesta

En pitäisi.
Olen lapsuudessani hoitanut mustalaisten hevosia ja tuntenut mustalaisia.
Oikeastaan eräs lojaalimmeista miehistä mitä olen tavannut, on mustalainen.

Torjuin erään humalaisen pojan, olinko noin 19 vuotias silloin.
Humalainen poika meinasi tarttua minua kurkkuun ja lyödä, tuli tämä mustalaispoika jonka kanssa lapsuudessani leikin, ja totesi ettei kukaan koske tähän tyttöön.
Kukaan muu valkolainen jne uskaltanu siihen tulla väliin, tuijottivat vain peloissaan muualla.

Kutsun mustalaisia romaaneiksi ja mustalaisiksi, joskus myös manneiksi.
Mitä sitten? On rakkaalla lapsella monta nimeä.

Ja hei, monessako otsikossa on, että romaninuorukaiset raiskasi ja tappoi teinitytön?
Sen sijaan näistä neekereistä sen saa lukea.

Rasisteilta ja loukkaajilta voi ottaa aseet pois huumorilla ja nauramalla heille itselleen. Kyösti Roth ja Erno Enroth panivat yhtyeensä nimeksi "Pelimannet". Oulussa pelaa futista harrastelijatasolla mustien maahanmuuttajien joukkue nimellä "Tervahaudan vahdit". Älykääpiöiltä loppuvat kielelliset herjauskeinot.
En minä tuota mustalaista kovin pahana pidä, monet tuntemani romanitkin käyttävät sitä itsestään.

Jos mä olen valkolainen, niin mustalainen on mustalainen. ja neekeri on neekeri. Ja siivooja on siivooja eikä siistijä. Ja muurari on muurari eikä ylimmäinen laastinlevittäjä... jne.

Loaded Gordon (author on the fresh e-book, "A Collection Out and about The actual Door" in addition to blog site number with Retailrichez. com) spent more than all day and a long time in front outlines as well as the professional fits in a very store vocation that has spanned each section of the business from the significant bulk merchandiser, midsize vendor organization for an modern as well as up-and-coming computer producer, to buying his or her own retailers. prentice capital management Hedge Deposit is often a fund involving a new chosen range of people which invest the finances straight as well as ultimately throughout shares. Bonds along with goods in so doing improving come back on the investment decision in such a way in a way that the funding is usually conserved plus the come back will be optimistic. The shareholders pay out the credited sum while effectiveness fee for their investment administrator who invests this funds.

Yhteistyössä