Onko mieheni käytös normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva yh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva yh?

Vieras
Meillä on 2-vuotias lapsi ja jos minä sairastun mahatautiin tai kovaan flunssaan (kun olemme molemmat vapaalla), mieheni ei välitä asiasta vaan lähtee juomaan+nukkuu seuraavana päivänä parhaimmillaan 16-17 saakka. Makaan sohvalla reporankana ja lapsi tekee omiaan/katsoo videoita ja mies nukkuu tai viettää aikaa kavereidensa kanssa. Tällä kerralla hän sanoi perusteluksi sen, että eihän sulla ees oo kuumetta. (kun en löytänyt kuumemittaria)Mies ei myöskään suostunut käymään kaupassa/vahtimaan lasta sen aikaa että minä kävisin koska kova kuume+flunssa ei ole este pakata poikaa mukaan kauppareissulle. Nyt olen ollut 3 päivää kipeänä ja miehen mielestä on oikeutettua, että hän saa nukkua joka aamu pitkään ja minä nousen 7, oli olo mikä tahansa, koska hän käy arkisin työssä ja minä olen lapsen kanssa kotona.ts saan levätä päivät pitkät muutenkin.
Tämä on vain yksi esimerkki meidän perheen erikoisuuksista.

No kyllähän mä sen tiedänkin. En oikein osaa näyttää kuka määrää kun toinen huutaa vaan "turpa kiinni" tai "vitun hullu"kun yritän saada selitystä käytökselle.Sitten kun hän on itse kipeänä niin ruokakin pitää tuoda sohvalle kun ollaan niiiin kipeitä ja minä idioottihan tuon.
Meillä myöskään minä en käy koskaan viihteellä koska mieheni ei todellakaan nouse lapsemme kanssa aamulla jos minulla on krapula. Hävettää oikein olla tämmöinen alistettu paska.

No kyllähän mä sen tiedänkin. En oikein osaa näyttää kuka määrää kun toinen huutaa vaan "turpa kiinni" tai "vitun hullu"kun yritän saada selitystä käytökselle.Sitten kun hän on itse kipeänä niin ruokakin pitää tuoda sohvalle kun ollaan niiiin kipeitä ja minä idioottihan tuon.
Meillä myöskään minä en käy koskaan viihteellä koska mieheni ei todellakaan nouse lapsemme kanssa aamulla jos minulla on krapula. Hävettää oikein olla tämmöinen alistettu paska.

Otat ittees niskasta kiinni ja näytät sille. Meillä mies tekee kiltisti ku karjasen sille, se tietää että ei hyviä päiviä seuraa jos tekis jotain ei miellyttävää :D

Ei todellakaan ole normaalia. Harvinaisen itsekäs ja empatiakyvytön mies.
Samaa mieltä miehestäsi! :(
Kyllä miehenkin pitäisi lasta hoitaa ja käydä kaupassa,kun puoliso on sairas.Miehes ajattelee itsekkäästi ja hän tuntuu pitävän itseään tärkeimpänä.Älä alistu.

Meillä ois samanlaista touhua, jollen pitäisi puoliani. Osaksi kirjoituksestasi tunnistan itseni ja mieheni käytöksen. Mutta, meillä se menee vähän potut pottuina...

Mä olen opetellut olemaan ilkeä, käyn viihteellä, jolloin en nouse aamulla lasten kanssa ylös, vaan se on miehen tehtävä. Saan huomautuksia kyllä, mutta huomautan takaisin, että kuinkas olikaan silloin kun itse olit ollut viihteellä tai kipeänä...

Meillä on hirveän vaikea saada lapsia hoitoon kodin ulkopuolelle, muuten kuin päiväkotiin. Aluksi olikin niin, että se olin minä melko useasti, joka jäin lapsen kanssa kotiin, että toinen pääsi tuulettumaan. Ajan mittaan muakin alkoi huvittaa lähteä jonnekin tuulettumaan, joten aikamme riideltyämme, teimme ratkaisun: Mennään vuorotellen ja hoidetaan lapsiakin vuorotellen. Lapset ovat 1-3 kertaa vuodessa yökylässä anopilla, ei muuten. (muita hoitajia kun ei ole...)
Miehen puolen sukulaiset pyörittelevät silmiään ja huokailevat, kun saavat tietää, että mä olen ollut baarittelemassa, mieheni kohdalla tuulettumiset hyväksytään paremmin.

Mä olen kehitellyt myös toisen keinon, jolla pääsen pois kotoa ja mies hoitaa kuin hoitaakin lapset. Etsin sopivan matkan päästä teatteriviikonlopun ja kyselen kaverin mukaan itselleni, silloin saan nauttia täysin rinnoin.

Se on vaan joskus käytettävä "oman käden oikeutta" lasten hoitoonkin liittyvissä asioissa, toinen holhoaja on myös yhtä paljon vastuussa lapsesta/lapsista. Tsemppiä ja jaksamisia sulle!! :)