Onko mahdollista, että joka toinen lapsi olisi samaa sukupuolta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmas toiveissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä ja tutuilla on näin:

poika-poika-poika
tyttö-tyttö-tyttö
poika-poika-tyttö
poika-tyttö-tyttö
poika-poika-poika
poika-tyttö-kaksostytöt
tyttö-tyttö-poika-tyttö
tyttö-poika-tyttö
poika-poika-tyttö
tyttö-tyttö
tyttö-poika

siinä vähän tilastotietoja

Tässä otantaa oman lähipiirin vähintään kolmilapsisitä perheistä, meillä itsellään on kolme poikaa
tyttö-tyttö-poika
tyttö-poika-tyttö
tyttö-tyttö-tyttö
poika-poika-poika
tyttö-tyttö-tyttö-tyttö ja poika (kaksoset)
poika-poika-tyttö
tyttö-poika-poika

sanoisin, että 50/50 :D

• Tykkää
Reactions: petite
Ja mitä enemmän perheessä on poikia, sitä suurempi mahdollisuus on siihen, että nuorimmainen poika on homo.

Kanadalainen tuore tutkimus näyttää vahvistavan ajatusta, että homoseksuaalisuuden syyt ovat biologisia, eivät niinkään kulttuurisia tai sosiaalisia.

Professori Anthony Bogaert Brockin yliopistosta Kanadan Ontariosta tutkii 944 miestä, joista osa oli heteroja ja osa homoseksuaaleja. Osalla tutkituista oli biologinen veli eli yhteinen äiti, ja toisilla ei-biologinen veli, eli äitipuoli, tai mies oli adoptoitu.

Hän löysi yhteyden sen välillä, että mitä enemmän pojalla oli vanhempia veljiä, sitä varmemmin hän oli homoseksuaali. Yhteys toteutui vain, jos veljeksillä oli yhteinen biologinen äiti.

Jo aiemmin on tiedetty, että mitä enemmän pojalla on perheessä isompia veljiä, sitä todennäköisemmin hän päätyy homoseksuaaliksi.

Seksuaaliseen suntautumiseen ei vaikuttanut Bogaertin mukaan kuitenkaan ratkaisevasti se aika, jonka vanhemmat veljet viettivät kotona kasvaen samassa perheessä.
http://www.hs.fi/omaelama/artikkeli/Kohtu++voi+ohjata++alkiota++homouteen/HS20060704SI1AT02tma%22

Ja mitä enemmän perheessä on poikia, sitä suurempi mahdollisuus on siihen, että nuorimmainen poika on homo.

Kanadalainen tuore tutkimus näyttää vahvistavan ajatusta, että homoseksuaalisuuden syyt ovat biologisia, eivät niinkään kulttuurisia tai sosiaalisia.

Professori Anthony Bogaert Brockin yliopistosta Kanadan Ontariosta tutkii 944 miestä, joista osa oli heteroja ja osa homoseksuaaleja. Osalla tutkituista oli biologinen veli eli yhteinen äiti, ja toisilla ei-biologinen veli, eli äitipuoli, tai mies oli adoptoitu.

Hän löysi yhteyden sen välillä, että mitä enemmän pojalla oli vanhempia veljiä, sitä varmemmin hän oli homoseksuaali. Yhteys toteutui vain, jos veljeksillä oli yhteinen biologinen äiti.

Jo aiemmin on tiedetty, että mitä enemmän pojalla on perheessä isompia veljiä, sitä todennäköisemmin hän päätyy homoseksuaaliksi.

Seksuaaliseen suntautumiseen ei vaikuttanut Bogaertin mukaan kuitenkaan ratkaisevasti se aika, jonka vanhemmat veljet viettivät kotona kasvaen samassa perheessä.
Kohtu voi ohjata alkiota homouteen - HS.fi - Talous - HS.fi

Tää on jo ihan huippua :D
Itse ja myös mieheni ollaan molemmat todella poikavoittisista suvuista. Miehelläni on kaksi isoveljeää, mulla neljä pikkuveljeä, meillä itsellään kolme poikaa. Mun apella on viisi veljeä jne. Ja en ainakaan tiedä heistä ketään homoksi. Tai sitten meidän suvuissa on paljon kaappihomoja :D :D :D

Tää on jo ihan huippua :D
Itse ja myös mieheni ollaan molemmat todella poikavoittisista suvuista. Miehelläni on kaksi isoveljeää, mulla neljä pikkuveljeä, meillä itsellään kolme poikaa. Mun apella on viisi veljeä jne. Ja en ainakaan tiedä heistä ketään homoksi. Tai sitten meidän suvuissa on paljon kaappihomoja :D :D :D

Toi on tutkimus, ei mun mielipide. Ja tossa on tutkittu nimenomaan homoseksuaaleja, ja etsitty yhtymäkohtia perheiden välillä. Tuskinpa jokaisen monipoikaisen perheen nuorimmaiset ovat homoja, tossa puhutaan vaan siitä, että mahdollisuus kasvaa.
Ja mistäs sitä tietää vaikka sun suvuissa olis biseksuaaleja miehiä, kyllä niistä tosi moni elää heterosuhteessa ihan vaan siksi, että se on helpompaa.

Eikös se oli 50/50, mutta todennäkösempää että jos eka on tyttö, niin toinenkin on tyttö, koska sukupuolihan riippuu miehen siittiöistä. Joillain enemmän poikia, joillain tyttöjä. Toisilla vain toista laatua.

Ei vaan poikia ihan hedelmöittyy enemmän. Syynä on luonnon korjausliike siihen tosiasiaan, että "miesten elämä on vaarallisempaa". Tämä ei ole mikään tsoukki vaan ihan fakta. Mutta ero on tosiaan hyvin pieni, tyyliin 51-49 tms.

Sukupuoli johtuu miehen siittiöistä, mutta siihen vaikuttaa myös naisen nesteet. Miessiittiöt ovat vahvoja, mutta eivät niin kestäviä, joten loppujen lopuksi se on enemmän naisesta kiinni. Ei se silti sitä tarkoita, että jotkut naiset voisivat saada vain tyttöjä ja/tai poikia. Mutta kenties todennäköisyydet ovat hieman muuta kuin 50-50 (tai 51-49).

Ettänäin. Aloittaja on kyllä joko provo taikka sitten tyhmä. Mahdollisesti kumpiakin.

Tyttöjä syntyy suhteess 1:1,05 eli sata sataaviittä poikaa kohti. Syynä lienee poikien suurempi kuolleisuus ennen suvunjatkamispuuhia. Suhde saattaa vaihdella esim. kriisien kuten sotien aikana, jolloin poikalapsia syntyy vielä enemmän, syynä stressihormonit tms.

Syntyvien lasten sukupuoli määräytyy edelläolevan suhteen mukaisesti sattumalta eikä ole todettu mitää kaavaa sukupuolen määräytymiseen.

Yhteistyössä